Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

CW / CR / CP / LW / LV

Postprzez Nightfall » 2 gru 2015, 23:01

Piękny widok <spoko>
Tylko się cieszyć ze autko smiga i każda trasę przejeżdża bez niespodzianek <ok>
Paliwo zagraniczne dobrze robi naszym autkom :)
Do zobaczenia może gdzieś jeszcze :D
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez damage.inc » 10 mar 2017, 19:23

Dawno nic nie pisałem, czas trochę uzupełnić profil.
W zeszłym roku ponownie wybrałem się do Chorwacji (tym razem okolice Vodic). Jeden samochód bez wsparcia:) Wszytko było OK do Norymbergi. Na desce zapaliła się choinka :( Hamulec ręczny, ABS, TCS – myślę sobie – standard – pewnie czujnik ABS tylny lewy. Zatrzymałem się na parkingu, wtyczka OBD II z adapterem pod klapę, odpalam na androidzie apkę i potwierdzenie moich przypuszczeń. Myślę sobie – lato – nie jest ślisko, jakoś bez ABS poradzę sobie. Decyzja – dalej w drogę.
Do samego celu kontrolki świeciły cały czas, trochę raziły w oczy podczas nocnej jazdy.
W Chorwacji na autostradzie miałem mocne awaryjne hamowanie, jechałem za merolem "S". Wcisnąłem hamulec do podłogi – hamowanie ze 140 prawie do zera bez ABS. Na szczęście opony Toyo Proxes T1R dały radę, zero pisku i poślizgu, nie pierwszy raz wyciągnęły mnie latem z opresji, uff. Nerwy były – już widziałem się w bagażniku merola :(
Na miejscu jeszcze raz sprawdziłem błędy, skasowałem i tydzień nie ruszałem samochodu.
Powrót do domu – kontrolki zgasły, nie zaświeciły się ani razu – myślę sobie wygrzał się czujnik, odpoczął, wywczasował się, to zaczął pracować jak należy:) Ponad miesiąc nie zaświeciła się kontrolka, oczywiście rozebrałem bębny i wyczyściłem z syfu jaki był na czujnikach. Po miesiącu zapaliła się ponownie i czujnik poszedł do wymiany. Kupiłem U Smirnoffa czujnik Dokuji, trochę wiązka krótsza od oryginału i nie da się wpiąć spinki – przykleiłem wiązkę taśmą i też jest ok.
Cała trasa to około 3200km, oleju ubyło jakieś 100ml – w sumie jak na prędkości przejazdowe – autostradowe, góry i temperaturę, to całkiem dobrze.
Spalanie średnie wyszło 7,4l/100km. Jak zwykle po wlaniu paliwa w Austrii Mazda dostawała wigoru :)
Cena paliwa na stacji w Austrii – ostatnia stacja przed objazdem autostrady w Słowenii – 1Euro, taniej niż u nas :(

W październiku 2016 jadąc z Dolnego Śląska do domu, dostałem kamieniem w przednią szybę. Odprysk wraz z pajączkiem – lipa. Szyba do wymiany – na szczęście miałem AC. Wymieniałem w Gorzowie. Wstawili szybę Fuyao. Myślę sobie wsadzili chińską szybę – a tu okazuje się, że to jeden z największych graczy na rynku. Dali trochę ciała podczas montażu, ponieważ nie wymienili uszczelki podszybia i lała się woda do komory silnika, a że byłem ponownie poza domem, to kupiłem taśmę dwustronną 3M i uszczelniłem sam tą niedoróbkę po fachowcach. Jest trochę z tym roboty – trzeba zdjąć maskę, ale jest na forum poradnik jak to zrobić. Przy okazji wyczyściłem z korozji i pomalowałem wlot powietrza do kabiny.

Wczoraj padł siłownik zamka centralnego, lewy tył. Naprawiłem starą metodą – wyciągnąłem z silniczka siłownika płytkę piezoelektryczną- zastąpiłem ją kawałkiem miedzi i działa jak należy:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 22:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Bartg » 13 mar 2017, 10:30

Da się uszczelnić podszybie bez zdejmowania maski, aczkolwiek jest trudniej ;) To powinna być pierwsza naprawa w ogóle po kupnie auta, bo mam wrażenie, że w 9 autach na 10 cieknie i później zdziwienie skąd korozja na kielichach.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Premacyman » 8 cze 2017, 16:05

Witam, jak przebiegało wygłuszanie prymacki i jakie dało efekty?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2017, 06:19
Posty: 12
Auto: Mazda Premacy 1.8 16v 2003r pb

PostTen post został usunięty przez Mr_Bartek 10 wrz 2017, 19:29.
Powód: Nabijanie postów

Postprzez damage.inc » 24 lut 2018, 01:17

Efekt słaby, mimo obklejonego wnętrza.
i bagażnika. Okleiłem nawet nadkola z przodu, nie wiele to pomogło.

Dopisano 24 lut 2018, 02:35:

W zeszłym roku 20.04.2017 wymieniałem sprzęgło – padło na Asin.
Kupione u Smirnofa, wymienione u Sławka Kordyla w Gorzowie.
Nie wiem co Asin zrobił ze swoimi produktami, bo sprzęgło po wymianie jest masakryczne – łapie jak w Porsche, działa zero-jedynkowo. a każdy uślizg czuć mocno w kabinie.
Ale dodam, że Chorwację znowu Mazda pyknęła i co najważniejsze Dubrovnik.

Ostatnio Mazdę dopadły nierówne obroty na jałowym – świece nowe, przewody i cewki niedawno wymieniane.

Komp nic nie raportuje.
Krokowy pracuje dobrze pod obciążeniem i bez.

Polałem izopropyl na kolektor – oboty szaleją.
Zamówiona uszczelka u Smirnofa.

Dopisano 24 lut 2018, 02:48:

Zabrałem się za wymianę uszczelki kolektora wg:
viewtopic.php?f=429&t=24824

Niestety w Premacy jest ciasno po maską i cała zabawa powinna zacząć się o d odkręcenia EGR z korpusu kolektora.
A także dwóch śrub łapy trzymającej kolektor od spodu, dostęp tytko z kanału.

Resztę śrub kolektora można odkręcić od góry.
Ale bez odkręcania przepustnicy nie da się tego wykonać, więc warto od razu zamówić dwie uszczelki.
Dodam, że ceny uszczelek ori, w znanym sklepie, są niższe niż dobre zamienniki w intercarsie.
Trzeba odpiąć wszystkie wtyczki które są połączone z zapłonem i l listwą wtrysków i przewody chldzenia z przepustnicy.
jeśli nie da się odkręcić rury od egr, to można odkręcić tą rurę z kolektora wydechowego.,
Wtedy uda się podnieść o kilka cm kolektor i wyczyścić, ogólnie przejeb"#@44.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 22:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez damage.inc » 1 wrz 2018, 01:09

Sprzęgło na tyle mnie denerwowało, że kupiłem nową tarczę OEM Mazda.
Po wymianie – super działanie sprzęgła – takie jak fabryczne wcześniej.
Wymienione tarcze i klocki – Textar.
Olej zmieniony na Eneos Premium Hyper S 5W30.
Wymieniłem też wahacze przednie – Dokuji. Sworznie stukały.
No i kolejny raz Mazda pyknęła Chorwację, tym razem – Pakostane.
Przejechane 250km Jardanką od Rijeki do Pakostane – wspaniałe wrażenia.
Przejechane razem około 3700km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 22:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez damage.inc » 20 mar 2020, 23:50

Trochę czasu i kilometrów minęło. Mazda nadal jeździ. Wymiana oleju i filtrów i dalej dzida :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 22:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy