Mazda Premacy CP FP '99
Strona 1 z 1
Przyszła w końcu kolej na moje autko jakim jest Mazda Premacy z 1999 roku z silnikiem benzynowym 1,8 i mocą 114 KM.
Auto kupiłem w sierpniu 2009 roku od prywatnej osoby w Sosnowcu. Stan licznika przy kupnie około 113 tys. km. Madzia zadbana, niepalone w środku.
Ciężko było mi się przestawić z Volvo 850 na Mazdę ale pierwszy większy wyjazd na urlop na przepiękną suwalszczyznę rozwiał moje wątpliwości i stare przyzwyczajenia.
Z auta jestem bardzo zadowolony, nie sprawia żadnego kłopotu.
W pierwszej kolejności oczywiście wykonana została wymiana rozrządu wraz z pompą wodną. Wymiana oleju i płynu chłodniczego. Z części eksplatacyjnych wymieniłem jeszcze wahacze wzdłużne tylne oraz łączniki stabilizatora zarówno z przodu jak i z tyłu. Przednie łączniki dostały w kość na zlocie letnim we Wrocławiu, gdzie musiały sprostać ciężkim próbom sprawnościowym.
Wyposażenie auta:
– ABS,
– TCS,
– 4 poduszki powietrzne,
– halogeny,
– elektrycznie otwierane szyby x 4,
– elektrycznie regulowane lusterka,
– centralny zamek,
– klimatyzacja manualna.
Z ciekawostek wyposażenia to dodatkowe gniazdo zapalniczki w bagażniku, które przydaje się np. do podłączenia lodówki turystycznej z agregatem.
Zmienione elementy to:
– założenie oryginalnego radia – przy zakupie założone JVC 1 Din – nie podobał mi się inny kolor podświetlenia, który przeszkadzał podczas nocnej jazdy,
– siłą rzeczy kolejnym krokiem był zakup xcarlinka,
– dołożenie tweeterków Boschmann w podszybie – ładnie uzupełniają dźwięk,
– montaż kompletu owiewek przód + tył firmy Heko,
– zakup roletek przeciwsłonecznych – na razie brak kasy na przyciemnienie szyb.
W planach:
– wymiana kierunków bocznych na typu clear,
– montaż czujników parkowania,
– przyciemnienie szyb.
Reszta prawdopodobnie zostanie bez zmian – wszystko jest funkcjonalne i według mnie nie wymiaga zmian ale nigdy nie mówię nigdy.
Teraz trochę fotek
Auto pakowne – nadaje się również na imprezy:
W zimowej aurze:
I na zlocie w Piotrkowie Trybunalskim razem z moją Żonką:
Latem Madzia doczekała się naprawy blacharskiej – likwidacja purchli na tylnych nadkolach, wstawka kawałków nowej blachy i malowanie tych elementów. Robota wykonana solidnie, nie widać żadnych różnic.
Ostatnio wykonałem jeszcze konserwację podwozia (oryginalnie Japończycy zapomnieli chyba zakonserwować tyłu pojazdu i dzięki temu miałem problem z gnijącymi rantami tylnych nadkoli), dzięki uprzejmości znajomego blacharza, który udostępnił mi jedno stanowisko w swoim warsztacie wraz z podnośnikiem elektrycznym.
Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was swoim opisem.
Pozdrawiam
Auto kupiłem w sierpniu 2009 roku od prywatnej osoby w Sosnowcu. Stan licznika przy kupnie około 113 tys. km. Madzia zadbana, niepalone w środku.
Ciężko było mi się przestawić z Volvo 850 na Mazdę ale pierwszy większy wyjazd na urlop na przepiękną suwalszczyznę rozwiał moje wątpliwości i stare przyzwyczajenia.
Z auta jestem bardzo zadowolony, nie sprawia żadnego kłopotu.
W pierwszej kolejności oczywiście wykonana została wymiana rozrządu wraz z pompą wodną. Wymiana oleju i płynu chłodniczego. Z części eksplatacyjnych wymieniłem jeszcze wahacze wzdłużne tylne oraz łączniki stabilizatora zarówno z przodu jak i z tyłu. Przednie łączniki dostały w kość na zlocie letnim we Wrocławiu, gdzie musiały sprostać ciężkim próbom sprawnościowym.
Wyposażenie auta:
– ABS,
– TCS,
– 4 poduszki powietrzne,
– halogeny,
– elektrycznie otwierane szyby x 4,
– elektrycznie regulowane lusterka,
– centralny zamek,
– klimatyzacja manualna.
Z ciekawostek wyposażenia to dodatkowe gniazdo zapalniczki w bagażniku, które przydaje się np. do podłączenia lodówki turystycznej z agregatem.
Zmienione elementy to:
– założenie oryginalnego radia – przy zakupie założone JVC 1 Din – nie podobał mi się inny kolor podświetlenia, który przeszkadzał podczas nocnej jazdy,
– siłą rzeczy kolejnym krokiem był zakup xcarlinka,
– dołożenie tweeterków Boschmann w podszybie – ładnie uzupełniają dźwięk,
– montaż kompletu owiewek przód + tył firmy Heko,
– zakup roletek przeciwsłonecznych – na razie brak kasy na przyciemnienie szyb.
W planach:
– wymiana kierunków bocznych na typu clear,
– montaż czujników parkowania,
– przyciemnienie szyb.
Reszta prawdopodobnie zostanie bez zmian – wszystko jest funkcjonalne i według mnie nie wymiaga zmian ale nigdy nie mówię nigdy.
Teraz trochę fotek
Auto pakowne – nadaje się również na imprezy:
W zimowej aurze:
I na zlocie w Piotrkowie Trybunalskim razem z moją Żonką:
Latem Madzia doczekała się naprawy blacharskiej – likwidacja purchli na tylnych nadkolach, wstawka kawałków nowej blachy i malowanie tych elementów. Robota wykonana solidnie, nie widać żadnych różnic.
Ostatnio wykonałem jeszcze konserwację podwozia (oryginalnie Japończycy zapomnieli chyba zakonserwować tyłu pojazdu i dzięki temu miałem problem z gnijącymi rantami tylnych nadkoli), dzięki uprzejmości znajomego blacharza, który udostępnił mi jedno stanowisko w swoim warsztacie wraz z podnośnikiem elektrycznym.
Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was swoim opisem.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 21 lut 2013, 16:06 przez aLechu, łącznie edytowano 1 raz
no prosze jaka ładna, na fotkach wyraźnie widać że "Mazda jest kobietą" (patrz rejestracja)
pozdro
pozdro
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Fajna madzia i dobry kolorek do tego auta
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Erastotenes napisał(a):Fajna madzia i dobry kolorek do tego auta
No nie powiem, ten kolor mi też by odpowiadał.. szkoda,że mi się nie trafił jakiś ciekawy w metaliku (akurat w salonie nie mieli )
Mam nadzieję, że też mi się uda utrzymywać auto w takim stanie, jak kolega aLechu – tylko pogratulować
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 3 mar 2011, 20:37 przez McMan, łącznie edytowano 1 raz
No to Leszku musisz się teraz pochwalić ciemną stroną auta, więc szybka sesja i dawaj zdjęcia Bo z przyciemnionymi szybkami wygląda 100 razy lepiej
- Od: 15 kwi 2007, 16:41
- Posty: 1084 (0/1)
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
- Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ
No problem Polecam się na przyszłość To raczej ja powinienem podziękować za pomoc
- Od: 15 kwi 2007, 16:41
- Posty: 1084 (0/1)
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
- Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ
McMan napisał(a):aLechu napisał(a):Dzięki i do zobaczenia – może w tym roku też spotkamy się we Wrocku ?
na 99% będę
Szczerze żałuję, że nie mogłem się pojawić..
Widać, że Premacy potrafi sprawić frajdę na torze.. lewa na burt, prawa na burt
Ps. 24.09 o 4.45 przybył na świat nowy pasażer Premaski
Założyłem w zeszłym roku na jesieni – jakoś nie było kiedy porobić zdjęć i się pochwalić. Kupiłem oryginalne używki od razu w kolorze – trochę lipnie ściągane z poprzedniego auta – z bliska trochę gorzej to wygląda ale z daleka oki.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości