Mazda Premacy Sportive CP FS 2001 by Jey
wygląda bardzo fajnie. Szkoda tylko że w dziale premacy jest taka mała aktywność
trochę trudno mi się do tego przyzwyczaić po aktywności na ckpl:) Powiedz rozpórka będzie proszkowo malowana czy może zrobisz to ręcznie jakimś psikiem 
Rozpórkę pomaluję sam, ręcznie w końcu jest to hand made od początku do końca
Wcześniej oczywiście pójdzie jeszcze podkład i dopiero na niego farba właściwa. Kolor już wybrany...jaki
, łatwo się domyśleć
Myślę, że małą aktywność w tym dziale można też tłumaczyć małą liczbą zarejestrowanych właścicieli akurat tego modelu, zauważ ile ich jest w działach z innymi modelami mazd. Tu jest raptem kilka osób, które na bieżąco coś robią przy swoich premacy, a szkoda że tak mało
bo takie tematy motywują innych właścicieli do tego, aby coś robić przy swoich samochodach oprócz bieżących napraw 


Myślę, że małą aktywność w tym dziale można też tłumaczyć małą liczbą zarejestrowanych właścicieli akurat tego modelu, zauważ ile ich jest w działach z innymi modelami mazd. Tu jest raptem kilka osób, które na bieżąco coś robią przy swoich premacy, a szkoda że tak mało

...ciąg dalszy tematu: ROZPÓRKA KIELICHÓW
4. Rozpórka pomalowana farbą podkładową – CORIZON


5. Produkt końcowy, gotowy do montażu



6. Rozpórka wciśnięta pod maskę, i to dosłownie, bo wszystko pasuje na styk
(w końcu robiona pod wymiar ), a wkładana była sposobem. Zanim ją zamontowałem, poświęciłem trochę czasu na odświeżenie kielichów, tj. usunięcie miejscowego rudawego nalotu, dalej podkład i 2 warstwy lakieru. Mam nadzieję, że dobrze będzie spełniała swoją funkcję, a jej odróżniający się kolor rozjaśni szarości pod maską i będzie współgrał z kolorem...zacisków






4. Rozpórka pomalowana farbą podkładową – CORIZON


5. Produkt końcowy, gotowy do montażu



6. Rozpórka wciśnięta pod maskę, i to dosłownie, bo wszystko pasuje na styk








Ładnie super git malina
Teraz trochę pojeździj i napisz czy czujesz różnice ?
Teraz trochę pojeździj i napisz czy czujesz różnice ?
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
...dzięki
Ok. opiszę ze szczegółami moje odczucia podczas jazdy, zwłaszcza na szybko pokonywanych zakrętach
choć już teraz po tych kilku dniach jazdy mogę stwierdzić, że różnica jest odczuwalna, tzn. premka wchodzi w zakręty pewniej i a na samym zakręcie mimo większych prędkości za kierownicą czuje się większą stabilność 
Ok. opiszę ze szczegółami moje odczucia podczas jazdy, zwłaszcza na szybko pokonywanych zakrętach


...eee, nie skąd to pewnie "efekt placebo"
Nie napisałem, że czuje dużą różnicę, bo takową można stwierdzić np. podczas jazdy w zakrętach na zwykłym standardowym zawieszeniu, a na zawieszeniu obniżonym/utwardzonym – wiadomo w tym drugim przypadku samochodem można szybciej wchodzić w zakręty, a podczas jego pokonywania czujemy się pewnie, bo auto trzyma się drogi jak przyklejone do asfaltu. Rozpórka ma za zadanie stabilizować ruchy nadwozia w okolicach mocowań kolumn w wyniku pracy zawieszenia, które podczas pokonywania zakrętów naprawdę ma co robić. A im twardsze zawieszenie tym większe obciążenia przechodzą na nadwozie. Od siebie póki co mogę stwierdzić po przejechaniu około 250 km, (w tym "trochę" zakrętów pewnie było
) że podczas ostrzejszego pokonywania zakrętów odczuwa się pewną stabilność nadwozia. Jak pojeżdżę dłużej może stwierdzę coś więcej...póki co myślę, że moja praca nie poszła na marne, i nie jest to tylko gadżet pod maską 

Nie napisałem, że czuje dużą różnicę, bo takową można stwierdzić np. podczas jazdy w zakrętach na zwykłym standardowym zawieszeniu, a na zawieszeniu obniżonym/utwardzonym – wiadomo w tym drugim przypadku samochodem można szybciej wchodzić w zakręty, a podczas jego pokonywania czujemy się pewnie, bo auto trzyma się drogi jak przyklejone do asfaltu. Rozpórka ma za zadanie stabilizować ruchy nadwozia w okolicach mocowań kolumn w wyniku pracy zawieszenia, które podczas pokonywania zakrętów naprawdę ma co robić. A im twardsze zawieszenie tym większe obciążenia przechodzą na nadwozie. Od siebie póki co mogę stwierdzić po przejechaniu około 250 km, (w tym "trochę" zakrętów pewnie było

Jak co roku Premacy przeszła "test długodystansowy" – tzn. dwutygodniowy wyjazd nad morze, w sumie ponad 1500 km. Ogólnie sprawowała się bardzo dobrze, miałem tylko jedną dziwną sytuację już tam na miejscu, była to zerwana szpilka tylnego prawego koła. Dziwne, bo byłem pewien, że wszystkie nakrętki są podokręcane, a urwaną część szpilki palcami mogłem odkręcić z nakrętki
Po za tym szpilka urwana była już nad felgą na równi z nakrętką, bardziej mi to wygląda na zmęczenie materiału...Tak czy inaczej musiałem zorganizować nową oryginalną szpilkę i jej montaż już nad morzem, nie chciałem ryzykować powrotu tylko na czterech. Reasumując Premaska na trasie jak i w mieście dała rady 


Mały mod i mała sesyjka
Okleiłem folią ala'carbon listwę z tyłu nad tablicą rejestracyjną – tak dla wyrównania z przodem
Listwę do oklejania zdemontowałem dla lepszego dostępu i wygody podczas samej operacji oklejenia 
Listwa po oklejeniu:

...i już zamontowana na aucie:

Poniżej kilka aktualnych fotek Premki w sesji pod nazwą "Premacy na budowie" lub jak kto woli "Z koparką w tle"







Żeby nie było tak kolorowo, ostatnio na mazdę musiałem wydać nieoczekiwanie trochę więcej $
, najpierw zastrajkował alternator powodując całkowitą dematerializację (czyt. spalenie) paska – udało mi się kupić alternator regenerowany, bo kupno nowego do tej wersji silnikowej graniczy z cudem. Następnie podczas hamowania zaczęły wydobywać się dziwne niepokojące dźwięki, czego przyczyną było skrzywienie przedniej prawej tarczy hamulcowej. Nowe tarcze, klocki, prawy zacisk, prowadnice i elastyczny przewód hamulcowy – to kolejne nieplanowane wydatki. Mam nadzieję, że teraz będę miał na jakiś czas spokój, aby móc zająć się bardziej przyjemnymi modami
Na fotce nowy zacisk z widoczną jeszcze nie dotartą prawie dziewiczą tarczą hamulcową:


Okleiłem folią ala'carbon listwę z tyłu nad tablicą rejestracyjną – tak dla wyrównania z przodem
Listwa po oklejeniu:

...i już zamontowana na aucie:

Poniżej kilka aktualnych fotek Premki w sesji pod nazwą "Premacy na budowie" lub jak kto woli "Z koparką w tle"







Żeby nie było tak kolorowo, ostatnio na mazdę musiałem wydać nieoczekiwanie trochę więcej $
Na fotce nowy zacisk z widoczną jeszcze nie dotartą prawie dziewiczą tarczą hamulcową:

Fajne masz te felgi
Ledy w miejscu halogenów też robią robotę.
Ogólnie bardzo fajne mody!
Ogólnie bardzo fajne mody!
bardzo fajnie się premka prezentuje 
folia carbon robi robotę.
folia carbon robi robotę.
- Od: 27 maja 2014, 08:38
- Posty: 30
- Skąd: Gdynia
- Auto: Premacy CP
Zgadza się, potwierdzam
premka zglebiona jest o około 4 cm na sprężynach H&R. Według mnie jest to chyba najbardziej optymalne rozwiązanie, bo da się jeździć bez większych problemów, no może z małymi wyjątkami w postaci wyższych krawężników (trzeba uważać podczas parkowania), ale za to jazda w zakrętach i wygląd wszystko inne wynagradza
Ps. Ostatnio nie jestem zbyt na bieżąco z tematem, bo robię remont w mieszkaniu

Ps. Ostatnio nie jestem zbyt na bieżąco z tematem, bo robię remont w mieszkaniu

Przymierzam sie właśnie żeby na wiosnę tez posadzic Perełkę na glebę i tez oglądałem juz sprężynki właśnie H&R. Poza tym felgi Advany te samy wymiary co twoje tylko ET niższe, 35
i szukam właśnie informacji o ile mogę ją posadzić i jak to w codziennym użytkowaniu sie sprawuje. A rozpórka dała jakiś efekt w prowadzeniu? Przód mniej ucieka czy cos?
Co do użytkowania premacy na tak obniżonym zawieszeniu, jak już wspomniałem oprócz małych problemów czasami podczas parkowania, są same zalety
Efekt zamontowania rozpórki – opisałem parę postów wyżej – ogólnie stabilizuje ona ruchy nadwozia (jego przedniej części) podczas pracy zawieszenia zwłaszcza podczas ostrzej pokonywanych zakrętach. A niższe zawieszenie prowokuje właśnie do takiej jazdy
Ja odczuwam to bardziej jako sztywniejsze, bardziej stabilne zachowywanie się całej "budy", a premka wtedy sunie jak po szynach.
Jeśli zaś chodzi o felgi – wspomniane ADVAN'y (oczywiście ich repliki), lub też jakiekolwiek inne o szerokości 7" i ET o wartości 35mm, to możesz mieć problem, bo moje z ET40 są wg. mnie na styk, a mniejsze ET oznacza większe wysuniecie koła na zewnątrz, a to = obcieranie koła o wewnętrzną stronę tylnego rantu. Objawiać się to będzie przede wszystkim podczas obciążenia tyłu (np. pasażerowie), jak też podczas jazdy na zakrętach (wychylenia nadwozia), jak też jazdy po nierównościach.

Efekt zamontowania rozpórki – opisałem parę postów wyżej – ogólnie stabilizuje ona ruchy nadwozia (jego przedniej części) podczas pracy zawieszenia zwłaszcza podczas ostrzej pokonywanych zakrętach. A niższe zawieszenie prowokuje właśnie do takiej jazdy
Jeśli zaś chodzi o felgi – wspomniane ADVAN'y (oczywiście ich repliki), lub też jakiekolwiek inne o szerokości 7" i ET o wartości 35mm, to możesz mieć problem, bo moje z ET40 są wg. mnie na styk, a mniejsze ET oznacza większe wysuniecie koła na zewnątrz, a to = obcieranie koła o wewnętrzną stronę tylnego rantu. Objawiać się to będzie przede wszystkim podczas obciążenia tyłu (np. pasażerowie), jak też podczas jazdy na zakrętach (wychylenia nadwozia), jak też jazdy po nierównościach.
Według producenta ten model Advana pasuje do Premki. Czy 5mm mowisz stworzy aż taka roznice? Da sie niższy profil opony i powinno być ok... Czy nie?
Dopisano 9 wrz 2014, 22:26:
Jakbys mogl wstawić jakąś fotę żeby mi to bardziej zobrazować, czy Np ze skreconymi kołami jak to wygląda u Ciebie będę mega wdzięczny.
Dopisano 9 wrz 2014, 22:26:
Jakbys mogl wstawić jakąś fotę żeby mi to bardziej zobrazować, czy Np ze skreconymi kołami jak to wygląda u Ciebie będę mega wdzięczny.
Możesz uwierzyć producentowi...a możesz tej rozpisce:
...ja wybrałem to drugie
i się nie zawiodłem
Tabelka dotyczy doboru rozmiaru felgi i opon dla premacy. Wyraźnie w niej jest podane, że przy średnicy felgi 17" i szerokości 7" ET powinno mieścić się w granicach od 40 do 45mm przy rozmiarze opony 205/45/17 lub 205/40/17. Jak dla mnie zakładanie opony z profilem poniżej 35 to już hardcore jak na nasze drogi
U siebie mam założone opony o rozmiarze 205/45/17 i na niższy profil na pewno nie zejdę choćby ze względu na pogorszenie komfortu podczas jazdy (niższe zawieszenie i tak robi tu robotę).
Jeśli chodzi o ET, to dla niektórych 5mm to nic, ale w tym przypadku to dużo, a przynajmniej na tyle za dużo, aby mieć problemy o których napisałem wyżej.
Jak już wspomniałem, problem będzie z tylnymi kołami (obcieranie o ranty) a przednie powinny podejść, zatem fotka o którą prosisz nie wiele tu wniesie.
...ja wybrałem to drugie


Tabelka dotyczy doboru rozmiaru felgi i opon dla premacy. Wyraźnie w niej jest podane, że przy średnicy felgi 17" i szerokości 7" ET powinno mieścić się w granicach od 40 do 45mm przy rozmiarze opony 205/45/17 lub 205/40/17. Jak dla mnie zakładanie opony z profilem poniżej 35 to już hardcore jak na nasze drogi

Jeśli chodzi o ET, to dla niektórych 5mm to nic, ale w tym przypadku to dużo, a przynajmniej na tyle za dużo, aby mieć problemy o których napisałem wyżej.
Jak już wspomniałem, problem będzie z tylnymi kołami (obcieranie o ranty) a przednie powinny podejść, zatem fotka o którą prosisz nie wiele tu wniesie.
Ostatnio edytowano 2 gru 2015, 15:56 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości