Mazda5 CW Sport 2.0

CW / CR / CP / LW / LV

Postprzez yasko » 6 kwi 2025, 19:28

Hej,

NIe wiem czy ktoś to jeszcze czyta...

Po prawie 4 latach przerwy od posiadania Mazdy, wracam do marki, na razie dupowóz, ale coś bardziej sportowego też się kiedyś pojawi.

Od roku myślałem o aucie, które może przewieźć 3 dorosłych i dwoje dzieci w fotelikach. Nawet największe kombi, w tym superb 2, nie daje takiej możliwości. Grand Scenica miałem jakieś 2 lata i się nie polubiliśmy, S-Max byłby za duży więc wybór padł na 5.
Założenie było znaleźć wersję sport z elektrycznie odsuwanymi drzwiami. Na ryneku w PL i SE prawie takich aut nie ma, więc poprosiłem znajomego o sprowadzającego auta z DE. Okazało się że mimo ogromnego rynku, to na 60 sztuk tylko 2 spełniają moje wymagania.

Pewnego sobotniego poranka czekałem aż reszta rodziny wstanie i wszedłem na otomoto. Zobaczyłem swoje przyszłe auto. Niestety znajdowało się w Radomiu. Pomyślałem, że chociaż zadzwonię i jak wyczuję handlarza to dam sobie spokój. Sprzedający nie był handlarzem, a że spotkaliśmy się 2 razy – umowa przedwstępna plus odbiór auta, to zdążyliśmy się dość dobrze poznać.

Wracając autem zrobiłem ponad 500km i musze powiedzieć, że w ostanich latach troche pojeździłem Golfem 7, Toyotą Corollą z 2022, Hyundaiem I30 z2024 i polubiłem te auta, ale dopiero w Maździe poczułem że wszystko jest na swoim miejscu.

Oczywiście auto ma wady:
1. Wrażliwość na wiatr – jak wracałem to mocno wiało, na drogach szybkiego ruchu trzeba uważać wjeżdzając lub wyjeżdzajac zza ekranów, cieżarówek, tuneli itp.
2. Osiagi, jak na 150 KM to auto nie jest za szybkie
3. Spalanie, przy 80-90 to komp pokazywał coś koło 7l/100 km i to jest ok, przy 140 kmh licznikowych to już wyszło coś pod 10l/100 km – będę rozważał LPG

Plany:
– DRL zamiast przeciwmgielnych lub 2w1, bo od lat jeżdżę autami z automatem i to będzie kwestia czasu jak dostanę mandat za brak świateł,
– regeneracja felg i zakup wielosezonu ew. inny wzór z mniejszym ET,
– zabezpieczanie antykorozyjne podwozia, bo ori odpada i to jest dobry moment aby to zrobić,
– muszę sprawdzić co jest z silnikiem, dymku nie puszcza, ale musiałem sporo dolać przed przejechaniem 500km, teraz płukanka i nalanie na stan, a potem monitorowanie ile schodzi, czy to mogą być zawory???,
– wyłącznie i-stopa z deski,
– tuning? optymaliazacja programu?.

Teraz duży serwis typ filtry, płyny i klima, gumay w wachaczach z tyłu i pewnie się coś znajdzie jak się mechanik dobierze do auta.

Zdjęcie na którym chociaż lampę widać ;P
Sesja będzie później jak dopieszczę wizualnie auto.
Załączniki
1743963620801.jpg
1743963620796.jpg
1744951967734.jpg
1744951967746.jpg
1744951967740.jpg
1744951967728.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 470 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez yasko » 18 kwi 2025, 07:10

Niby kupiłem zadbane auto, ale że mechanicznie u mnie musi być mechanicznie blisko ideału, to poszło 2,5k na serwis:
– zdjęcie miski olejowej, czyszczenie miski i sprawdzenie stanu smoka,
– wymiana oleju i filtrów (oleju, powietrza i kabinowy),
– wymiana płynu w chłodnicy na FL22,
– wymiana płynu hamulcowego,
– wymaian 2 opon z 2012 na pożyczone z Seata Michelin Pilot Sport (akcja doraźna),
– naprawa połaczenia między tłumikiem środkowym a końcowym,
– i coś jeszcze


Plany wg pilności:
– opony/koła – nie wiem czy ori 17' felgi odnowić, czy pójść niestety w rozmiar niehomologowany dla tego auta, a mianowicei 18' z Mazdy 3 MPS, niezależnie od rozmiaru będę polował na nowy wielosezon w dobrej cenie,
– DRL, jako że od 8 lat jeżdze autami z automatem to muszę i tu mieć światła automatyczne, znalazałem coś takiego:
https://www.ebay.com/itm/184349380685
– porządne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia,
– LPG, Mazda przy wyższych prędkościach dość sporo pali i się zastanawiam czy po 1. wejdzie butla pozwalajaca mi przejechac 350 km, po 2. kiedy inwestycja 5-6k się zwróci
– hamulce, auto hamuje dobrze, ale za jakiś czas przyjdzie czas na wymiane klocków i tarcz i sie zastanwiam czy nie syukac już większych zacisków, które bardzo powoli bym zregenerowal i pomalował, a potem zrobił tylko podmiankę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 470 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez gt10r5 » 22 maja 2025, 14:12

yasko napisał(a): LPG, Mazda przy wyższych prędkościach dość sporo pali i się zastanawiam czy po 1. wejdzie butla pozwalajaca mi przejechac 350 km, po 2. kiedy inwestycja 5-6k się zwróci


Dobrze jeżdżą na gazie to śmiało montuj.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 335 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez yasko » 23 maja 2025, 10:02

Dziękuję za Twój wpis. Dziwnie mi było pisać post pod postem....
Do tematu podchodzę na poskojnie – możliwe że w domu pojawi się duże kombi z dieslem, wtedy 5 będzie bardziej do jazdy wokół komina i LPG nie zamontuję.
Jeżeli natomiast będzie 5 i Exeo to któreś auto zagazuje, ale wybór nie będzie prosty...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 470 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez gt10r5 » 26 maja 2025, 15:51

Najlepiej oba :)

Mazda będzie prostsza do gazu.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 335 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy