Mazda MPV LW AJ 2004 – ES V6 (US) v2 RC1

CW / CR / CP / LW / LV

Postprzez enkai » 31 sie 2011, 00:31

Wakacje 2011
Wspominałem o urlopie. Dzięki niesamowitym możliwościom jucznym pojazdu, zabraliśmy wszystko co urlopowicze zabrać chcieli. Ponieważ ja urlopu nie miałem bo byłem szoferem nie zabrałem wyciskarki i ekspresu. Przewiozłem wszystkich i wszystko a tydzień po urlopie sprywatyzowali nam rower, ten granatowy.
Obrazek

Obrazek
Tu wygląda jak Rudy 102 z desantem Krasnoarmiejców.

Obrazek
Z góry jednak nie wygląda na większy od Punto. Ciekawe :]

Obrazek
Rowery można przewozić też tak. Miałem też taką zajawkę, aby jadąc do gazowania zabrać skuter aby nim wrócić. Jednak mi przeszło gdy przypomniało mi się zasuwanie piździkami po Corfu a tam jest dużo cieplej.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez enkai » 31 sie 2011, 01:39

Konwersja na LPG

Może to zabrzmieć paradoksalnie, ale szukając auta wybrałem właśnie to ze względu na dobrą przewidywaną akceptację LPG. Hydrauliczne podnośniki zaworów, brak zmiennych faz rozrządu, brak czujników ciśnienia paliwa i V6. Mimo tego długo poznawałem temat gazowania zanim zdecydowałem co, jak i gdzie. Okazało się, że aby nie stracić bagażnika, który jest za razem przestrzenią do chowania kanapy, muszę zbiornik podwiesić w miejscu dojazdówki. Z niewiadomych przyczyn nie można zbiornika zamontować na dachu :| . Przecież jeżdżą po miastach autobiusty z zainstalowanymi zbiornikami i to na sprężony a nie ciekły gaz!
Trudno. Polakom żyje się z dnia na dzień coraz lepiej dzięki kolejnym ekipom, więc trzeba było zrealizować instalację zbiornika tam gdzie tego jeszcze nie zakazali. Jednak wysokość tej przestrzeni gdzie znajduje się dojazdówka to w porywach 170mm. Najniższy normalny zbiornik o przyzwoitej średnicy ma 180mm <dupa> . Trzeba było więc poszukać czegoś niższego co oznacza 145 wysokości, 520 średnicy i 25l objętości z czego 20l na gaz <nie powiem> a jednak było poczytać i pomierzyć <czytaj> .
Jednak aby zbiornik zainstalować trzeba mieć płaską powierzchnię i wiercić w podłodze co mi jakoś nie leżało. Wymyśliłem więc płytę montażową z kwasówki do której zbiornik zwany naleśnikiem mieł być dokręcony.

Obrazek
Tak wygląda przestrzeń po usunięciu koła, windy i osłony.

Obrazek
Wykorzystując dwa istniejące punkty montażowe M8 oraz dodatkowych 4 M10 nitonakrętkami podwiesiłem takie oto coś z czterema otworami do przykręcenia zbiornika.

Tak przygotowane auto pojechało do warsztatu instalacyjnego. Tam spadł kolektor a w podstawach kolektora zostały zainstalowane wkrętki doprowadzające gaz w miejsce podawania benzyny.
Obrazek

Obrazek


Następnie Pan Damian zamontował kiść "wtrysków"...
Obrazek

Obrazek


które podłączył do filtra Magic Jet spełniającego rolę rozdzielacza, bo w listwy w przypadku gazu nie wierzę.
Obrazek


Reduktor znalazł swoje miejsce na lewym nadkolu, pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego.
Obrazek

Elektrozawór zaś po przeciwnej stronie. Ma to ten minus, że reduktor i zawór są od siebie mocno oddalone. Jednak będziemy nad tym pracować.
Do tego faza lotna z reduktora znowu wędruje po ścianie w okolice elektrozaworu, gdzie pod serwem tempomatu mam filter fazy lotnej.
Obrazek

Sterownik znalazł się w okolicy lewego kolana szofera. Tak się szczęśliwie złożyło, że w tym aucie nie ma dziwacznego pedału sprzęgła a jest otwór do jego instalacji. Tędy właśnie wiązka została pod maskę przeprowadzona. Dzięki temu elektronika jest z dala od pieca pełnego wody.
Obrazek

Zbiornik po zamontowaniu wygląda tak.
Obrazek

Obrazek

Przedział silnika po zamontowaniu wygląda tak.
Obrazek
Kto nie wie czego szukać, instalacji nie widzi.

Użyte elementy:
sterownik LPG Tech 516
reduktor Niko 300 z modem SMC+
"wtryski" Hana 2000 zielone
elektrozawór Valtek
zbiornik Stako F52002511L
wielozawór extra
Faro 13
ciśnienie robocze 0,93 bar
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez sokoli_majster » 1 wrz 2011, 09:16

Nareszcie coś się ruszyło u Ciebie w temacie :) nurtuje mnie jednak jedna rzecz, a mianowicie...

Czy mi się wydaje czy prawą lampę masz od europejczyka?

Obrazek

i druga sprawa... masz czwórkę dzieci? bo piszesz że z tyłu podróżują 11-lattka i 12-latek a widzę jeszcze wózek dla bliźniaków
sokoli_majster
 

Postprzez enkai » 1 wrz 2011, 13:06

Ano :D
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez gazparts » 7 wrz 2011, 19:38

instaka LPG bardzo ładnie zrobiona , porządne podzespoły, fajnie fajnie będzie służyć, co do elektroniki –
ostatnio testowałem to urządzonko w mojej MPV po raz pierwszy i jak na początek " BARDZO DOBRE WRAŻENIE" ciekawy produkt naprawdę . :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez krzychb » 8 wrz 2011, 21:43

Z tym zbiornikiem to mz przesadziles. Ja mam wstawione toroidy 2x35l (wchodzi 60l) i w miescie nie wystarcza to na zbyt wiele :) Nie wyobrazam sobie tankowania co 100-120 km :)
KB
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 21:50
Posty: 12
Skąd: B-stok
Auto: Mazda MPV ES AJ MY2003

Postprzez enkai » 10 wrz 2011, 00:38

TECH działa i daje radę. AC GasSynchro 8 jest wynikiem postępów TECH :–)

krzychb Napisałem, dlaczego taki naleśnik. Bagażnik być musi. Łatwiej jest znaleźć w terenie i w mieście dystrybutor LPG niż rzeczy pozostawione w domu. No chyba że masz je zamontowane w sposób o którym nie pomyślałem. Czy wrzucisz gdzieś fotki? Może zorganizujesz "swój pamiętnik"? ;–)

PS
Jeśli zmienią się priorytety, to zawsze można dołożyć, ale docelowo raczej myślę o CNG, bo ten reżym z LPG też w końcu zachce doić aby się im żyło lepiej.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez krzychb » 10 wrz 2011, 11:02

enkai, moze zrobie przy okazji jakies zdjecia,
Montujac zbiorniki wyszedlem z zalozenia, ze sporadycznie (a w zasadzie w ogole) jezdza wiecej niz 4 osoby, w zwiazku z czym oba zbiorniki zamonowane sa we wnece, gdzie chowala sie kanapa. Aktualnie kanapa sie nie chowa, zwykle jest wyjeta (to raptem 4 sruby zawiasów), a przestrzen bagazowa jest plaska.
Montaz kanapy w razie potrzeby zajmuje ok. 3 min. Mazda stracila troche na funkcjonalnosci (musze zdecydowac przed wyjazdem, czy bede potrzebowal kanapy, czy nie)– ale z nawiazka rekompensuje to wiekszy zbiornik gazu.
KB
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 21:50
Posty: 12
Skąd: B-stok
Auto: Mazda MPV ES AJ MY2003

Postprzez enkai » 13 wrz 2011, 15:15

Ultrafiltr kabinowy

Polityka podatkowa reżymu okupującego nasz kraj doprowadziła do masowości ruchu śmierdzących wyziewami dizli w miastach. Są tacy, którzy znoszą to godnie i dzielnie twierdząc, że nic nie śmierdzi i są tacy jak ja, których ten smród dusi. Dlatego zdecydowałem, że coś trzeba z tym zrobić. W grę wchodził zakup hiper filtra formaldehydowego Mazdy LDY3-61-J6X, ale ten koszt :|
Ponieważ zamontowany filtr już nie działał, postanowiłem zrobić z niego filtr z wymiennym wkładem filtrującym, aby potestować różne materiały.
Po wycięciu materiału filtrującego, przygrzałem do spodów siatkę nierdzewną. Po wyrównaniu dociąłem fragmenty filtra z węglem aktywowanym do okapów kuchennych.
Po zamontowaniu w aucie dało się stwierdzić brak smrodu dizli nawet w wariancie zderzak-w-zderzak z hlubą niemieckiego przemysłu smrodniczego tdi. Niestety przepływ jest nieco ograniczony a filtrowanie kurzu taka mata raczej pomija.
Prace trwają.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Paweł » 29 paź 2011, 22:05

Jestem cichym wielbicielem tego wątku i w związku z tym na wstępie przepraszam za prozaiczność mojego posta, ale nie mogę oprzeć się pokusie zapytania – ile benzyny potrzebuje, czy raczej potrzebował ten samochód na przejechanie 100 km w mieście/trasie?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez enkai » 29 paź 2011, 23:51

Oj! Po co zajmować się takimi prozaicznymi sprawami jak spalanie, kiedy kraj w budowie ;–). Dość powiedzieć, że dzięki prorodzinnej polityce rządu Najjaśniejszej Rzeczypospolitej z radością i dumą płaciliśmy podatki od ok. 11,5l benzyny gdy pojechaliśmy na wakacje a gdy zechcieliśmy pobudzać gospodarkę konsumpcją sześciu gardeł z radością opłacaliśmy prokuratorów na chorobowym należnościami od 16l/100km w mieście.
Nasze dzieci, a przynajmniej połowa z nich, zdają sobie sprawę z rozmiaru udziału naszego w finansowanie przyjaźni naszego kraju z sąsiadami i czekają na swoja kolej w rozdzielaniu emerytur a ponieważ statystyka w zakresie żywiołu jest po ich stronie, nie wróżę dostatniego życia obecnym decydentom.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez sokoli_majster » 30 paź 2011, 01:00

Obrazek

by the way.... enkai, kiedy zmieniasz lampkę przednią? (czy to na czarną czy na srebrną ale taką samą!)
sokoli_majster
 

Postprzez Badyl » 30 paź 2011, 08:08

enkai napisał(a):ok. 11,5l benzyny

To założyłeś elpegie a jeździsz na benzynie? Czy to dane jeszcze sprzed instalacji?
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez enkai » 30 paź 2011, 12:04

Nie wiem, kiedy zmienię. Mam inne, ważniejsze wydatki. Państwo się buduje, Donek się buduje, Rycho się buduje i Zbych się buduje. Osły nowe przy wiejskiej się instalują a sSanepid chce po 50tys PLN za każde moje dziecko tytułem wykupu od obowiązkowej acz nie przymusowej wakcynacji. Ale gdy znowu trafię okazyjny komplet europejskich (tfu!), tak za jakieś 600/kpl. to se nabędę może i usunę sreberko.

Oczywiście pomiary pochodzą z czasu gdy LPG kosztował 2,20. Ja w odróżnieniu od naszego przebogatego państwa, które remontuje zaraz po zbudowaniu aby w przyszłości nie zamykać na czas remontu, które organizuje prywatnym firmom widowiska sportowe dla gawiedzi aby mogły się odkuć, które buduje stadiony i oddaje za dziękuję prywatnym klubom, muszę racjonalizować i skoro zainwestowałem czas i monetę w konwersję to staram się "jeździć na gazie"

BTW jazdy na gazie. Czy wiecie, że nasze przebogate państwo głosami swoich osłów zakazało prowadzenia pojazdów mechanicznych z określoną zawartością alkoholu we krwi podczas gdy nie istnieje wiarygodna w sensie procesowym metoda sprawdzenia tego warunku przez podlegającego temu prawu bez ryzykowania wrzuceniem do lochu?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez toomas » 8 sty 2012, 00:08

Muszę przyznać że bardzo ciekawy wątek iw tej chwili obcykany od dechy do dechy a skoro o spalaniu mowa to pewnie sprawdzałeś też i gaz więc spytam o wyniki?

A jeśli mnie najdą chęci to może umyję swoją czarnulę, sfotografuję na betoniarni (tego chyba jeszcze nie było w klubie:D ) i napiszę co nie co. W końcu moja to starsza siostra hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez enkai » 8 sty 2012, 03:41

No cóż – gaz się pali i spala. Ponieważ zauważyłem zbyt wysokie jak dla mnie rozjazdy w trimach między bankami (ja durny, że nie zaglądnąłem na zawory i wtrysków nie wyczyściłem gdy kolektor był na podłodze :| <glupek2> <płacze> <killer> ) nie ustawiam instalacji szczególnie rygorystycznie.
Na razie wlewam różne specyfiki do czyszczenia wtrysków, które mimo nieskomplikowanego składu (głównie kerozyna czyli nafta) działają i jest dużo lepiej. Eksperymentują sobie ale wyniki spalania LPG są niejednoznaczne więc będę je ukrywać.

Co do Twojej, to niczego nie planuj bo się spłoszy i wiesz. To musi wyglądać tak jak z tym starym indiańskim dziadkiem, który patrzy i mówi "dziś jest najlepszy dzień by umrzeć, ciągnie wnuczka w góry, bo będzie umierał a na końcu zjada Snickersa. Ty też musisz wyjść, rozglądnąć się, popatrzeć na Słońce, popatrzeć na chmury i powiedzieć – dziś ci pyknę fotkę z przodu i z tyłu. Wiesz, musi być chemia i nastrój :–) zwłaszcza w betoniarni.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez enkai » 18 kwi 2012, 01:41

Trzymany w najściślejszej tajemnicy fakt, że amerykańskie radio poza brakiem RDS wykazuje braki odbiorcze z powodu skoku co 200kHz zamiast 50kHz, niniejszym upubliczniam i zdejmuję klauzulę "tajne/poufne". Ta niedogodność skutkowała koniecznością słuchania naszych rozgłośni bocznymi wstęgami a liczba słyszalnych stacji sugerowała brak odwołania stanu wojennego. Ciążyło to, ale chytry plan zamiany dzięki istnieniu wersji europejskiej dawał nadzieję.
Seryjne "audio" MPV obarczone było także brakiem wejścia AUX, co w czasach powszechności rozlicznych empetójek i telefonów ogarniających MP3 było jak kamień w bucie. Postanowiłem więc sprawę załatwić całościowo. Europejskie radio z dołączonym gniazdkiem były celem do którego osiągnięcia potrzebny był europejski head unit z taśmociągiem do którego można kabelkami gniazdko podłączyć. Okazja za 150zł się trafiła i po finalizacji zakupu i sprawdzeniu możliwości (braku możliwości) podłączenia się bez przeróbek bezpośrednio do zewnętrznego gniazda zmieniarki, wpiąłem gniazdko bezpośrednio w taśmociągu, odcinając jego sygnał wychodzący do heaad unit. Jednak, aby taśmociąg pozostał funkcjonalnie taśmociągniem, zastosowałem gniazdo przełączające, które gdy wtyczka nie jest wrażona w gniazdo, umożliwia przejście sygnały taśmy na wyjście. Wygląda to tak.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Okazało się, że efekt jest zdumiewający. Wysublimowane brzmienie dystyngowanego zbutwiałego drewna, charakterystyczne dla europejskiego Clariona nawet w połączeniu ze zmieniarką z USSpec uleciało. Da się tego słuchać bez posądzenia o starowiejskość.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez sokoli_majster » 18 kwi 2012, 13:56

Zaraz, zaraz.... to co Ty masz tam podłączone? Odtwarzacz MP3 lub telefon z wyjściem na mini-jack czy coś innego?
A ostatecznie to zwisa kabelek z tego radia?

Nie mogłeś wyprowadzić kabelka do schowka? Byłoby przyjemniej dla oka <lol>
sokoli_majster
 

Postprzez enkai » 18 kwi 2012, 14:12

Podłączam cokolwiek co ma minijack 3,5mm. Nie chciałem dodatkowych kabli do tyłu i przeciągania. Kabelek zwisa z gniazdka, gdy podłączone. U mnie nie występuje problem przestrzeni ograniczonej wystającym z podłogi lewarkiem :–) bo tam mam wygodną a do tego składaną półkę na babską torebkę.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez KMBak » 10 maja 2012, 09:20

Fajny styl opisów. Niezłe możliwości załadunkowe furki. Mazda na PLUS!
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy