Mazda MX-3 1.6 B6 '93r & MX-3 1.8 BP DOHC

Witam,
Kilka zdań o sobie
Mam na imię Przemysław, 29 lat – ponoć na tyle nie wyglądam
Urodzony 30 stycznia 1983r w Zabrzu jak i zamieszkały. Z wykształcenia Technik Budownictwa oraz Technik BHP, a wykonuję (wykonywałem ...prawie 4 lata ) zawód sanitariusza/rat przed medycznego w Szpitalu Klinicznym nr 1 w Zabrzu na Głównej Izbie Przyjęć.
Z zamiłowania dietetyk, instruktor kulturystyki klasycznej i fitness oraz nałogowy gracz FPP ( Counter-Strike 1.6, COD:MW1, CODMW2, FAR CRY2, Quake itp. )
Od momentu uszkodzenia lewego kolana 2lata temu ( chrząstki stawowej ) niestety zaniechanie profesjonalnych treningów po 10letnim stażu oraz wszelakich sportów
Od pewnego czasu zaczyna mnie wciągać obróbka zdjęć itp. raczej na płaszczyźnie amatorskiej
Lubię także posłuchać dobrej muzyki w klimatach Jacka Kaczmarskiego czy też Grzegorza Turnaua, Marka Grechuty itp. Nie stronie oczywiście od innych gatunków, słucham tego co mi aktualnie wpadnie w ucho 
Moja facjata i mała napinka
Jeszcze za czasów zabawy w modela i wszelakiej aktywności fizycznej 

Aktualna fota... -15kg później
no cóż SPORT to zdrowie ... 

Wozidło:
Posiadam Mazdę MX-3 1.6 od paru lat i jak na razie specjalnie nie narzekam wdzięczny samochodzik aczkolwiek troszkę zaniedbany przez wcześniejszego właściciela – pomału wraca do łask
Dane techniczne:
Pojemność: 1598 cm3
Silnik: B6 1600/ 4-CYL. 16-zaworowy, SOHC.
Moc: 88KM
Moment obrotowy: 132 Nm
Przysp. 0-100 km/h 10.80 s
Nadwozie: EC
Kolor: Morski metalik (kolor Z1 – Tropic Emerald metalik / bluish green effect )
Rok produkcji: 1993 ( 31.01.1994r I rejestracja )
Zużycie paliwa: 8.00 l/100km
Rodzaj paliwa: PB95
Wyposażenie:
Elektryczne szyby,
Elektryczne lusterka,
Elektryczny szyberdach,
Klimatyzacja,
Wspomaganie kierownicy,
ABS,
Centralny zamek,
Alarm,
Immobilajzer,
Kubełkowe fotele,
Regulowana kolumna kierownicy.
Alufelgi: ATS przód 205/50/15 tył: 215/50/15 .
Moje modyfikacje/wymiany:
Pełne ospojlerowanie z wersji MX-3 V6,
Podświetlana podłoga na niebiesko,
Wymiana tarcz przednich na TRW oraz klocków przód/tył,
Amortyzatory: KAYABA przód/tył,
Springi: MTS -40mm przód/tył,
Kable: WN NGK + świece NGK,
Białe kierunki boczne od Punto 1,
Zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono,
Naklejki mazdaspeed
… cdn.
W planach:
CarAudio,
Odświeżenie lakieru,
Jakieś 17' ciekawe alusy + dobre gumy
...
Zakup Czarnej Mazdy MX-3 V6 1.8 '98r z nie zajechanym motorem
Oto kilka fotek Madziuli:
Zaraz po zakupie: (seria + spojler z MX-3 V6)

Po pierwszym myciu – odzyskała nieco blasku

Komplet ospojlerowania z MX-3 V6, podkładki klubowe
, białe boczne kierunki.


Aktualny wygląd, obniżona -40mm + naklejki mazdaspeed


cdn.
UPDATE: 18.10.2011r
Postanowiłem w końcu przedstawić moją drugą Madziulę
Zwie się "Czarnula"
jest z 95r niegdyś posiadała pod maską standardowy silnik DOHC 107KM – to się zmieniło
. Kupiłem ją przede wszystkim z myślą o SWAP'ie... ze względu, iż buda była w doskonałym stanie czego nie można powiedzieć o silniku któremu uszczelniacze odmówiły posłuszeństwa. Choć na mocy jakoś szczególnie nie straciła to po ponad roku w końcu postanowiłem wrzucić mocniejszy silnik z 323 BG GT 1.8 BP 128KM i tak o to jest:
Zaraz po wyciągnięciu starego serducha:

Już po SWAP'ie z drobnymi modyfikacjami:

Polecam tego typu rozwiązanie wkręca się nad wyraz szybko i frajda z jazdy jest zdecydowanie większa
Od pół roku Madziula radzi sobie całkiem dobrze, niebawem zapewne odwiedzimy hamownie i zweryfikujemy to 
Dane techniczne po SWAP'ie:
Pojemność: 1840 cm3
Silnik: BP 1800/ 4-CYL. 16-zaworowy, DOHC.
Moc: ok. 128KM/6500
Moment obrotowy: ok. 157/4500
Przysp. 0-100 km/h ok. 8,4sek
Nadwozie: EC
Kolor: PZ Brilliant black
Rok produkcji: 30.05.1995r ( silnik z 91r )
Zużycie paliwa: średnio 10.00 l/100km
Rodzaj paliwa: przeważnie 99+
Aktualna kompresja: 12 / 11,5 / 11.5 / 12![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wyposażenie:
Elektryczne szyby,
Elektryczne lusterka,
Elektryczny szyberdach,
Wspomaganie kierownicy,
ABS,
Centralny zamek,
Alarm,
Immobilajzer,
Regulowana kolumna kierownicy.
Alufelgi: AEZ Radon 7,5x17"
Opony: przód 205/45/17 Toyo Proxes T1R, tył 205/45/17 Dunlop SP SPORT 01.
Moje modyfikacje/wymiany:
Pełne ospojlerowanie z wersji MX-3 V6,
Rozpórka przód na kielichy ori z MX-3 V6,
Podświetlana podłoga na niebiesko,
Wymiana tarcz przód/tył na TRW oraz klocków przód/tył,
Amortyzatory: KAYABA przód/tył,
Springi: seria,
Kable: WN NGK + świece NGK,
Olej: Valvoline Max Life 10W40,
Białe kierunki boczne od Punto 1,
Brak pomarańczowego filtra w kierunkach na zderzaku,
Klosze świateł przednich wypolerowane wew./zew.+czarny mat środek.
Zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono,
Licznik oklejony folią 3M Carbon+ Indiglo + aluramki,
Środkowa konsola w 3M Carbon jak i wew. klamki, podłokietnik oraz panel sterowania szybami,
Nawiewy oklejone również folią 3M imitacją drapanego aluminium,
CAI Simota+modyfikacje, [in progress]
Układ wydechowy 2,25'-2': Kolektor 4-1 PACESETTER, katalizator sportowy, tłumik środkowy przelotowy RM Motors, Końcowy Twin Loop RM Motors.
Dysze spryskiwaczy mgłowe od Mazda Tribute.
Obszyta skórą kierownica + czerwona nić.
Gałka zmiany biegów na zamówienie skóra+logo.
… cdn.
W planach:
ECUMASTER DET3,
Klamki wew. z 626 po lifcie ( chrom ),
Odświeżenie lakieru,
oraz być może w odległej przyszłości ( sezon 2013r )
Sportowe sprzęgło,
Sportowe wałki, tłoki o wysokim stopniu sprężania, konwersja MAF-MAP, regulowane kółka rozrządu...
...
Obecnie wygląda tak moja Czarnula:


Niebawem wrzucimy zdjęcia z sesji jesiennej...
UPDATE: 8marca 2012r
Obiecywane info odnośnie nowego wydechu zatem w końcu pospawane oraz zamontowane
Jestem nad wyraz zadowolony z dźwięku jest w końcu cicho, a zarazem przelotowo
Co do mocy niewiele więcej przybyło aczkolwiek patrząc na to ,że wcześniej też był przelot to wzrost mocy głównie zawdzięczamy kolektorowi.
Dla przypomnienia wpadł:
Kolektor 4-1 Pacesetter z Forda Escorta GT, katalizator sportowy AWG, tłumik środkowy przelotowy RM MOTORS, tłumik końcowy przelotowy RM MOTORS Twin Loop. Na rurach, od kolektora 2,25' do 2' na końcowym.
Fotki kolektora zaraz po wymianie oraz krótki filmik ukazujący "walory" dźwięku przy 2 tyś, 4tyś i 6tyś rpm.



Trochę dymi w końcu zimno i świeży wydech aczkolwiek to nie zmienia faktu , że łyka trochę oleju![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
http://youtu.be/XiMcpcvJmX4
oraz wyrocznia w postaci wykresu z hamowni przed i po wymianie

Do ogarnięcia w dalszym ciągu CAI i koniecznie zapłon oraz spadki napięcia na pompie do tego jeszcze dojdzie ECU Master Det III i na lato będzie powyżej 130KM
a docelowo za rok 150KM 
Pozdrawiam, Paco
Kilka zdań o sobie
Mam na imię Przemysław, 29 lat – ponoć na tyle nie wyglądam
Z zamiłowania dietetyk, instruktor kulturystyki klasycznej i fitness oraz nałogowy gracz FPP ( Counter-Strike 1.6, COD:MW1, CODMW2, FAR CRY2, Quake itp. )
Od momentu uszkodzenia lewego kolana 2lata temu ( chrząstki stawowej ) niestety zaniechanie profesjonalnych treningów po 10letnim stażu oraz wszelakich sportów
Moja facjata i mała napinka

Aktualna fota... -15kg później

Wozidło:
Posiadam Mazdę MX-3 1.6 od paru lat i jak na razie specjalnie nie narzekam wdzięczny samochodzik aczkolwiek troszkę zaniedbany przez wcześniejszego właściciela – pomału wraca do łask
Dane techniczne:
Pojemność: 1598 cm3
Silnik: B6 1600/ 4-CYL. 16-zaworowy, SOHC.
Moc: 88KM
Moment obrotowy: 132 Nm
Przysp. 0-100 km/h 10.80 s
Nadwozie: EC
Kolor: Morski metalik (kolor Z1 – Tropic Emerald metalik / bluish green effect )
Rok produkcji: 1993 ( 31.01.1994r I rejestracja )
Zużycie paliwa: 8.00 l/100km
Rodzaj paliwa: PB95
Wyposażenie:
Elektryczne szyby,
Elektryczne lusterka,
Elektryczny szyberdach,
Klimatyzacja,
Wspomaganie kierownicy,
ABS,
Centralny zamek,
Alarm,
Immobilajzer,
Kubełkowe fotele,
Regulowana kolumna kierownicy.
Alufelgi: ATS przód 205/50/15 tył: 215/50/15 .
Moje modyfikacje/wymiany:
Pełne ospojlerowanie z wersji MX-3 V6,
Podświetlana podłoga na niebiesko,
Wymiana tarcz przednich na TRW oraz klocków przód/tył,
Amortyzatory: KAYABA przód/tył,
Springi: MTS -40mm przód/tył,
Kable: WN NGK + świece NGK,
Białe kierunki boczne od Punto 1,
Zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono,
Naklejki mazdaspeed
… cdn.
W planach:
CarAudio,
Odświeżenie lakieru,
Jakieś 17' ciekawe alusy + dobre gumy
...
Zakup Czarnej Mazdy MX-3 V6 1.8 '98r z nie zajechanym motorem
Oto kilka fotek Madziuli:
Zaraz po zakupie: (seria + spojler z MX-3 V6)

Po pierwszym myciu – odzyskała nieco blasku

Komplet ospojlerowania z MX-3 V6, podkładki klubowe


Aktualny wygląd, obniżona -40mm + naklejki mazdaspeed


cdn.
UPDATE: 18.10.2011r
Postanowiłem w końcu przedstawić moją drugą Madziulę
Zwie się "Czarnula"
Zaraz po wyciągnięciu starego serducha:

Już po SWAP'ie z drobnymi modyfikacjami:

Polecam tego typu rozwiązanie wkręca się nad wyraz szybko i frajda z jazdy jest zdecydowanie większa
Dane techniczne po SWAP'ie:
Pojemność: 1840 cm3
Silnik: BP 1800/ 4-CYL. 16-zaworowy, DOHC.
Moc: ok. 128KM/6500
Moment obrotowy: ok. 157/4500
Przysp. 0-100 km/h ok. 8,4sek
Nadwozie: EC
Kolor: PZ Brilliant black
Rok produkcji: 30.05.1995r ( silnik z 91r )
Zużycie paliwa: średnio 10.00 l/100km
Rodzaj paliwa: przeważnie 99+
Aktualna kompresja: 12 / 11,5 / 11.5 / 12
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wyposażenie:
Elektryczne szyby,
Elektryczne lusterka,
Elektryczny szyberdach,
Wspomaganie kierownicy,
ABS,
Centralny zamek,
Alarm,
Immobilajzer,
Regulowana kolumna kierownicy.
Alufelgi: AEZ Radon 7,5x17"
Opony: przód 205/45/17 Toyo Proxes T1R, tył 205/45/17 Dunlop SP SPORT 01.
Moje modyfikacje/wymiany:
Pełne ospojlerowanie z wersji MX-3 V6,
Rozpórka przód na kielichy ori z MX-3 V6,
Podświetlana podłoga na niebiesko,
Wymiana tarcz przód/tył na TRW oraz klocków przód/tył,
Amortyzatory: KAYABA przód/tył,
Springi: seria,
Kable: WN NGK + świece NGK,
Olej: Valvoline Max Life 10W40,
Białe kierunki boczne od Punto 1,
Brak pomarańczowego filtra w kierunkach na zderzaku,
Klosze świateł przednich wypolerowane wew./zew.+czarny mat środek.
Zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono,
Licznik oklejony folią 3M Carbon+ Indiglo + aluramki,
Środkowa konsola w 3M Carbon jak i wew. klamki, podłokietnik oraz panel sterowania szybami,
Nawiewy oklejone również folią 3M imitacją drapanego aluminium,
CAI Simota+modyfikacje, [in progress]
Układ wydechowy 2,25'-2': Kolektor 4-1 PACESETTER, katalizator sportowy, tłumik środkowy przelotowy RM Motors, Końcowy Twin Loop RM Motors.
Dysze spryskiwaczy mgłowe od Mazda Tribute.
Obszyta skórą kierownica + czerwona nić.
Gałka zmiany biegów na zamówienie skóra+logo.
… cdn.
W planach:
ECUMASTER DET3,
Klamki wew. z 626 po lifcie ( chrom ),
Odświeżenie lakieru,
oraz być może w odległej przyszłości ( sezon 2013r )
Sportowe sprzęgło,
Sportowe wałki, tłoki o wysokim stopniu sprężania, konwersja MAF-MAP, regulowane kółka rozrządu...
...
Obecnie wygląda tak moja Czarnula:


Niebawem wrzucimy zdjęcia z sesji jesiennej...
UPDATE: 8marca 2012r
Obiecywane info odnośnie nowego wydechu zatem w końcu pospawane oraz zamontowane
Jestem nad wyraz zadowolony z dźwięku jest w końcu cicho, a zarazem przelotowo
Dla przypomnienia wpadł:
Kolektor 4-1 Pacesetter z Forda Escorta GT, katalizator sportowy AWG, tłumik środkowy przelotowy RM MOTORS, tłumik końcowy przelotowy RM MOTORS Twin Loop. Na rurach, od kolektora 2,25' do 2' na końcowym.
Fotki kolektora zaraz po wymianie oraz krótki filmik ukazujący "walory" dźwięku przy 2 tyś, 4tyś i 6tyś rpm.



Trochę dymi w końcu zimno i świeży wydech aczkolwiek to nie zmienia faktu , że łyka trochę oleju
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
http://youtu.be/XiMcpcvJmX4
oraz wyrocznia w postaci wykresu z hamowni przed i po wymianie

Do ogarnięcia w dalszym ciągu CAI i koniecznie zapłon oraz spadki napięcia na pompie do tego jeszcze dojdzie ECU Master Det III i na lato będzie powyżej 130KM
Pozdrawiam, Paco