Strona 1 z 5

Mazda MX-3 1.6 B6 '93r & MX-3 1.8 BP DOHC

PostNapisane: 12 maja 2010, 22:48
przez Paco
Witam,

Kilka zdań o sobie :)

Mam na imię Przemysław, 29 lat – ponoć na tyle nie wyglądam ;) Urodzony 30 stycznia 1983r w Zabrzu jak i zamieszkały. Z wykształcenia Technik Budownictwa oraz Technik BHP, a wykonuję (wykonywałem ...prawie 4 lata ) zawód sanitariusza/rat przed medycznego w Szpitalu Klinicznym nr 1 w Zabrzu na Głównej Izbie Przyjęć.

Z zamiłowania dietetyk, instruktor kulturystyki klasycznej i fitness oraz nałogowy gracz FPP ( Counter-Strike 1.6, COD:MW1, CODMW2, FAR CRY2, Quake itp. )

Od momentu uszkodzenia lewego kolana 2lata temu ( chrząstki stawowej ) niestety zaniechanie profesjonalnych treningów po 10letnim stażu oraz wszelakich sportów :( Od pewnego czasu zaczyna mnie wciągać obróbka zdjęć itp. raczej na płaszczyźnie amatorskiej :) Lubię także posłuchać dobrej muzyki w klimatach Jacka Kaczmarskiego czy też Grzegorza Turnaua, Marka Grechuty itp. Nie stronie oczywiście od innych gatunków, słucham tego co mi aktualnie wpadnie w ucho ;)

Moja facjata i mała napinka :D Jeszcze za czasów zabawy w modela i wszelakiej aktywności fizycznej :P

Obrazek

Aktualna fota... -15kg później :P no cóż SPORT to zdrowie ... :|

Obrazek



Wozidło:
Posiadam Mazdę MX-3 1.6 od paru lat i jak na razie specjalnie nie narzekam wdzięczny samochodzik aczkolwiek troszkę zaniedbany przez wcześniejszego właściciela – pomału wraca do łask :)

Dane techniczne:
Pojemność: 1598 cm3
Silnik: B6 1600/ 4-CYL. 16-zaworowy, SOHC.
Moc: 88KM
Moment obrotowy: 132 Nm
Przysp. 0-100 km/h 10.80 s
Nadwozie: EC
Kolor: Morski metalik (kolor Z1 – Tropic Emerald metalik / bluish green effect )
Rok produkcji: 1993 ( 31.01.1994r I rejestracja )
Zużycie paliwa: 8.00 l/100km
Rodzaj paliwa: PB95

Wyposażenie:
Elektryczne szyby,
Elektryczne lusterka,
Elektryczny szyberdach,
Klimatyzacja,
Wspomaganie kierownicy,
ABS,
Centralny zamek,
Alarm,
Immobilajzer,
Kubełkowe fotele,
Regulowana kolumna kierownicy.
Alufelgi: ATS przód 205/50/15 tył: 215/50/15 .


Moje modyfikacje/wymiany:
Pełne ospojlerowanie z wersji MX-3 V6,
Podświetlana podłoga na niebiesko,
Wymiana tarcz przednich na TRW oraz klocków przód/tył,
Amortyzatory: KAYABA przód/tył,
Springi: MTS -40mm przód/tył,
Kable: WN NGK + świece NGK,
Białe kierunki boczne od Punto 1,
Zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono,
Naklejki mazdaspeed :D
… cdn.

W planach:
CarAudio,
Odświeżenie lakieru,
Jakieś 17' ciekawe alusy + dobre gumy ;)
...
Zakup Czarnej Mazdy MX-3 V6 1.8 '98r z nie zajechanym motorem :)


Oto kilka fotek Madziuli:

Zaraz po zakupie: (seria + spojler z MX-3 V6)
Obrazek


Po pierwszym myciu – odzyskała nieco blasku :D
Obrazek


Komplet ospojlerowania z MX-3 V6, podkładki klubowe :P , białe boczne kierunki.
Obrazek

Obrazek


Aktualny wygląd, obniżona -40mm + naklejki mazdaspeed :D
Obrazek

Obrazek

cdn. :)


UPDATE: 18.10.2011r

Postanowiłem w końcu przedstawić moją drugą Madziulę :)

Zwie się "Czarnula" :D jest z 95r niegdyś posiadała pod maską standardowy silnik DOHC 107KM – to się zmieniło :D. Kupiłem ją przede wszystkim z myślą o SWAP'ie... ze względu, iż buda była w doskonałym stanie czego nie można powiedzieć o silniku któremu uszczelniacze odmówiły posłuszeństwa. Choć na mocy jakoś szczególnie nie straciła to po ponad roku w końcu postanowiłem wrzucić mocniejszy silnik z 323 BG GT 1.8 BP 128KM i tak o to jest:

Zaraz po wyciągnięciu starego serducha:
Obrazek
Już po SWAP'ie z drobnymi modyfikacjami:
Obrazek

Polecam tego typu rozwiązanie wkręca się nad wyraz szybko i frajda z jazdy jest zdecydowanie większa ;) Od pół roku Madziula radzi sobie całkiem dobrze, niebawem zapewne odwiedzimy hamownie i zweryfikujemy to ;)


Dane techniczne po SWAP'ie:

Pojemność: 1840 cm3
Silnik: BP 1800/ 4-CYL. 16-zaworowy, DOHC.
Moc: ok. 128KM/6500
Moment obrotowy: ok. 157/4500
Przysp. 0-100 km/h ok. 8,4sek
Nadwozie: EC
Kolor: PZ Brilliant black
Rok produkcji: 30.05.1995r ( silnik z 91r )
Zużycie paliwa: średnio 10.00 l/100km
Rodzaj paliwa: przeważnie 99+ ;)
Aktualna kompresja: 12 / 11,5 / 11.5 / 12 :]

Wyposażenie:
Elektryczne szyby,
Elektryczne lusterka,
Elektryczny szyberdach,
Wspomaganie kierownicy,
ABS,
Centralny zamek,
Alarm,
Immobilajzer,
Regulowana kolumna kierownicy.
Alufelgi: AEZ Radon 7,5x17"
Opony: przód 205/45/17 Toyo Proxes T1R, tył 205/45/17 Dunlop SP SPORT 01.


Moje modyfikacje/wymiany:
Pełne ospojlerowanie z wersji MX-3 V6,
Rozpórka przód na kielichy ori z MX-3 V6,
Podświetlana podłoga na niebiesko,
Wymiana tarcz przód/tył na TRW oraz klocków przód/tył,
Amortyzatory: KAYABA przód/tył,
Springi: seria,
Kable: WN NGK + świece NGK,
Olej: Valvoline Max Life 10W40,
Białe kierunki boczne od Punto 1,
Brak pomarańczowego filtra w kierunkach na zderzaku,
Klosze świateł przednich wypolerowane wew./zew.+czarny mat środek.
Zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono,
Licznik oklejony folią 3M Carbon+ Indiglo + aluramki,
Środkowa konsola w 3M Carbon jak i wew. klamki, podłokietnik oraz panel sterowania szybami,
Nawiewy oklejone również folią 3M imitacją drapanego aluminium,
CAI Simota+modyfikacje, [in progress]
Układ wydechowy 2,25'-2': Kolektor 4-1 PACESETTER, katalizator sportowy, tłumik środkowy przelotowy RM Motors, Końcowy Twin Loop RM Motors.
Dysze spryskiwaczy mgłowe od Mazda Tribute.
Obszyta skórą kierownica + czerwona nić.
Gałka zmiany biegów na zamówienie skóra+logo.
… cdn.

W planach:
ECUMASTER DET3,
Klamki wew. z 626 po lifcie ( chrom ),
Odświeżenie lakieru,

oraz być może w odległej przyszłości ( sezon 2013r )
Sportowe sprzęgło,
Sportowe wałki, tłoki o wysokim stopniu sprężania, konwersja MAF-MAP, regulowane kółka rozrządu...
...


Obecnie wygląda tak moja Czarnula:
Obrazek

Obrazek

Niebawem wrzucimy zdjęcia z sesji jesiennej... ;)

UPDATE: 8marca 2012r :)

Obiecywane info odnośnie nowego wydechu zatem w końcu pospawane oraz zamontowane :D
Jestem nad wyraz zadowolony z dźwięku jest w końcu cicho, a zarazem przelotowo :) Co do mocy niewiele więcej przybyło aczkolwiek patrząc na to ,że wcześniej też był przelot to wzrost mocy głównie zawdzięczamy kolektorowi.

Dla przypomnienia wpadł:
Kolektor 4-1 Pacesetter z Forda Escorta GT, katalizator sportowy AWG, tłumik środkowy przelotowy RM MOTORS, tłumik końcowy przelotowy RM MOTORS Twin Loop. Na rurach, od kolektora 2,25' do 2' na końcowym.

Fotki kolektora zaraz po wymianie oraz krótki filmik ukazujący "walory" dźwięku przy 2 tyś, 4tyś i 6tyś rpm.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Trochę dymi w końcu zimno i świeży wydech aczkolwiek to nie zmienia faktu , że łyka trochę oleju :]
http://youtu.be/XiMcpcvJmX4

oraz wyrocznia w postaci wykresu z hamowni przed i po wymianie :)

Obrazek

Do ogarnięcia w dalszym ciągu CAI i koniecznie zapłon oraz spadki napięcia na pompie do tego jeszcze dojdzie ECU Master Det III i na lato będzie powyżej 130KM ;) a docelowo za rok 150KM :P

Pozdrawiam, Paco :)

Re: Paco

PostNapisane: 12 maja 2010, 23:12
przez Globy
Ojej, ale ciacho :P Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać – spokojnie mógłbyś być ozdobą igrzysk w starożytnej Grecji :D Podziwiam i witam na łamach działu!

Też zdarza mi się słuchać Grechuty, ma genialne i nieprzemijające piosenki. Ładną metamorfozę przeszła u Ciebie MX-trójka, śliczna ostatnia fota. Miałem dwie Mazdy w tym kolorze i po okresie "spowszednienia" zaczynam postrzegać go sentymentalnie. Szerokości!

Re: Paco

PostNapisane: 13 maja 2010, 03:23
przez onajess
Lalunia :) miałam okazje zobaczyć na żywo :)
Ale cały czas myslałam ze to v6 :P taka jak moja :)

Re: Paco

PostNapisane: 13 maja 2010, 11:04
przez Paco
Globy napisał(a):Ojej, ale ciacho :P Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać – spokojnie mógłbyś być ozdobą igrzysk w starożytnej Grecji :D Podziwiam i witam na łamach działu!

Też zdarza mi się słuchać Grechuty, ma genialne i nieprzemijające piosenki. Ładną metamorfozę przeszła u Ciebie MX-trójka, śliczna ostatnia fota. Miałem dwie Mazdy w tym kolorze i po okresie "spowszednienia" zaczynam postrzegać go sentymentalnie. Szerokości!


Globy dziękuję za słodkości...:D Szkoda, że kolana nie wytrzymały – życie zapewne całkiem inaczej by się potoczyło :|

Ogólnie "Poezja Śpiewana" ma coś magnetycznego w sobie, każdy wymieniony przeze mnie tworzący cechuje się zupełnie innym indywidualnym zabarwieniem emocjonalnym. M.Grechuta jednak ma chyba najbardziej ponadczasowe teksty... :)
Tak, kolorek ma coś w sobie ani to zielony ani strikte niebieski – w słońcu fenomenalnie wygląda :)

onajess napisał(a):Lalunia :) miałam okazje zobaczyć na żywo :)
Ale cały czas myslałam ze to v6 :P taka jak moja :)

Bo wygląda jak V6 ale niestety nie jeździ tak jak ona :( Szukając na samym początku właśnie wersji V6 przez ponad pół roku, trafiały mi się same padaki... Jak finanse kiedyś pozwolą to może jeszcze zakupię w dobrym stanie MX-3 V6 z końca produkcji i pozostanie u mnie jako weekendowe auto ;)

Szerokości życzę! :)

Re: Paco

PostNapisane: 13 maja 2010, 18:29
przez jakubbor
Paco napisał(a):
Globy napisał(a):Ogólnie "Poezja Śpiewana" ma coś magnetycznego w sobie, każdy wymieniony przeze mnie tworzący cechuje się zupełnie innym indywidualnym zabarwieniem emocjonalnym. M.Grechuta jednak ma chyba najbardziej ponadczasowe teksty... :)


Podzielam zdanie:) u mnie jednak na prowadzeniu jest Michał Bajor :D

autko bardzo fajne!
do zobaczenia na śląskich drogach <spoko>

Re: Paco

PostNapisane: 13 maja 2010, 21:38
przez Globy
To muszę przytulić w najbliższym czasie kilka nowych utworów <usmiech>

Re: Paco

PostNapisane: 13 maja 2010, 21:47
przez sq2jul
Żadko sie zdarza, że ktoś w tym wieku słucha takiej muzyki :) ja osobiscie jestem nieco mlodszy ale Kaczmarskiego lubie – nie wszystko ale mam kilka ulubionych utworow. Z Grechuta jest podobnie.

Auto bardzo mi sie podoba – IMHO jeden z najlepszych kolorow dla MX-3 (no jeszcze w bieli wyglada rownie pieknie). Szkoda, ze nie V6 ale co tam... wszystko przed Toba :D

Re: Paco

PostNapisane: 13 maja 2010, 22:14
przez chabas
Ja młodszy jestem i tez slucham ballad ;) Polecam SDM i tego typu zespoly ;)

Co by nie robic offtopu to Magdalenka bardzo ladna ;) Jakies fajne CA by sie przydalo do kompletu :)

Re: Paco

PostNapisane: 16 maja 2010, 19:31
przez Paco
jakubbor napisał(a):u mnie jednak na prowadzeniu jest Michał Bajor :D


Teksty ma całkiem OK, aczkolwiek jego intonacja/śpiew jakoś nie przemawia do mnie :|

Globy napisał(a):Auto bardzo mi sie podoba – IMHO jeden z najlepszych kolorow dla MX-3 (no jeszcze w bieli wyglada rownie pieknie). Szkoda, ze nie V6 ale co tam... wszystko przed Toba :D


Będzie za jakiś czas biała lub czarna V6 ;) Obecną zostawię swojej Pani... :)

chabas napisał(a):...Polecam SDM i tego typu zespoly ;)

... Jakies fajne CA by sie przydalo do kompletu :)


O taaak SDM jak najbardziej :D

CA – będzie jak tylko będzie wolna gotówka ;)

Re: Mazda MX-3 1.6 1993

PostNapisane: 7 wrz 2010, 22:13
przez Ania_TM
czekamy na nowe fotki :) :)

Re: Mazda MX-3 1.6 B6 1993

PostNapisane: 8 wrz 2010, 21:32
przez Paco
Miesiąc temu pojawiła się w moich rękach kolejna Madziula MX-3... tym razem troszkę młodsza i czarna, aczkolwiek dalej o pojemności 1.6... niestety znowu porządnej V6 nie było na horyzoncie :( Zatem, niebawem nowe zdjęcia -jak tylko ogarnę dokładki z wersji V6 i wszelakie wymiany ;) Turkusowa prawdopodobnie trafi w rączki mojej Pani, a czarną czeka SWAP na coś z powyżej 125KM :)

Re: Mazda MX-3 1.6 B6 1993

PostNapisane: 3 paź 2010, 14:01
przez alk80
całkiem nie brzydkie fotki :P
a gdzie fotki czarkulki !! czekamy !!
pozdro

Re: Mazda MX-3 1.6 B6 '93r

PostNapisane: 27 gru 2010, 00:01
przez lukaszek323f
Ładna mazdeczka :) Podoba mi się

Re: Mazda MX-3 1.6 B6 '93r

PostNapisane: 27 gru 2010, 00:04
przez Kadlub
ta to poprostu cod miod i orzeszki. :D tylko gdzie ta obiecana czarnula :> :D

Re: Mazda MX-3 1.6 B6 '93r

PostNapisane: 27 gru 2010, 19:17
przez Paco
Dziękuję Panowie :) Myślę, że dopiero na wiosnę wrzucę zdjęcia czarnuli jak i krótki opis teraz cała zasypana śniegiem i taka niewyraźna... :D :P

Re: Mazda MX-3 1.6 B6 '93r

PostNapisane: 27 gru 2010, 21:47
przez Kadlub
czekamy z niecierpliwością :D

Re: Mazda MX-3 1.6 B6 '93r

PostNapisane: 28 gru 2010, 20:59
przez DrGhost
Nice ;) ... tak trzymac ...

Re: Mazda MX-3 1.6 B6 '93r

PostNapisane: 18 paź 2011, 23:55
przez Paco
Obiecywana niegdyś fota Czarnuli :)

Obrazek

Po myciu trzeba było ten fakt uwiecznić ;)

P.S. Na pierwszej stronie przedstawiłem Madziulę... :)

Re: Mazda MX-3 1.6 B6 '93r & MX-3 1.8 BP DOHC

PostNapisane: 19 paź 2011, 00:24
przez tekkenfan
Świetnie się prezentuje w czerni no i widok pod maską też niczego sobie :D
Te przewody WN to są NGK? Skąd je wytrzasnąłeś ?

Re: Mazda MX-3 1.6 B6 '93r & MX-3 1.8 BP DOHC

PostNapisane: 19 paź 2011, 07:56
przez michaelB
Bardzo fajne masz Mx'y, super się prezentują. Musimy kiedyś sprawdzić nasze BP :)