Strona 1 z 76

Mazda 323C BH Z5 '98 sprzedana :(

PostNapisane: 16 wrz 2009, 16:51
przez Bartg
1998 Mazda 323C 1.5 16V Aquarius Blue Pearl


6.jpg


Historia
Pierwszym autkiem i jednocześnie służącym do nauki jazdy i podstawowych czynności przy aucie był Citroen AX GT, wspominam go bardzo miło, pomimo tysiąca i jednej awarii.

Jednocześnie Cytryna była piewszym polem eksperymentów na polu modyfikacji – dostała skórzano-welurowe wnętrze z wersji Volcano, alufelgi, oryginalną lotkę i pierwsze próby ulepszenia car audio. Niestety ilość awarii i wiek ( rocznik 90' ) skłoniły mnie do pójścia japońską drogą ;) Pierwsze poszukiwania dotyczyły MX-3 V6 z ostatnich roczników, niestety ceny i stan oglądanych aut nie zachęcał, stąd skierowanie wzroku ku 323F BA V6. Zakup Cetki był dość przypadkowy, a jednocześnie niesamowicie udany – znajomy zadzwonił z Niemiec, że jest taka sztuka, ostatni rok z klimatyzacją i niebieskim kolorze za dobre pieniądze. Poliftowe Z5 i wyszperany na necie kolor przekonał mnie do zakupu i po ponad 4 latach użytkowania nie żaluję ani chwili spędzonej w i przy tym aucie :)

Autko miało przez te lata tylko 1 poważną awarię i do tego z winy osoby trzeciej – regularne wymiany na porządnych częściacg i opieka tego samego mechanika pozwoliły Cetce przejechać wspólnie już ponad 60000km, zaliczyć naojdleglejsze zakątki kraju (Mielno, Beskid Żywiecki, Kłomino) zarówno turystycznie jak i oczywiście zlotowo. Każdy kolejny zlot, poznani ludzie i obejrzane autka dawały coraz to nowe bodźce i pomysły na modyfikację i wraz z nagrodami dawały właścicielowi i nie tylko ;) mnóstwo satysfakcji.

Były w trakcie różne pomysły sprzedaży auta, ale byłoby mi jej zbyt żal, bo jest dla mnie jak rodzina :P Cały czas marzy się swap na mocniejszą jednostkę napędową i pewnie prędzej czy później nastąpi, z wyglądu i nagłośnienia jestem już bardzo zadowolony, jedynie gwintowane zawieszenie dopełniłoby całości, ale wszystko to kwestia czasu i oczywiście pieniędzy ;) Kolejne 60000km ma u mnie jak w banku <spoko>

Dane techniczne
Pojemność skokowa silnika: 1489 ccm
Moc maksymalna ( zmierzone ): 86 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy (zmierzone): 125 Nm przy 3800 obr./min
Pomiary wykonane G-techem Pro:
Przyspieszenie 0-100 km/h:
10.73s ( opony 205/40/17 )
9,51s ( opony 175/70/13 )
x,xx s ( opony 195/40/17 )
1/4 Mili: best ET 17.640 (Ryki)
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Przebieg – przy kupnie 178000, obecnie 265000 – 27.2.2015

Wyposażenie
-2 poduszki powietrzne
-ABS
-Wspomaganie kierownicy
-Klimatyzacja
-Centralny zamek

Naprawy/wymiany
178000km – wymiana rozrządu z pompą wody (OEM), olej motul 6100 10w40 + filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza
185000km – nowe amortyzatory 4x Kayaba Excel-G, osłony, tuleje wahacza
187000km – nowa chłodnica klimatyzacji, nabita klimatyzacja od zera
190000km – sprężyny obniżające -40/40 Personal Identity
194000km – olej motul 6100 10w40 + filtr oleju
205000km – olej motul 6100 10w40 + filtr oleju, filtr paliwa Mann
208000km – tarcze Brembo Oro+klocki Ferodo przód
210000km – sprzęgło kompletne Valeo
216000km – uszczelka pod klawiaturą OEM Mazda, olej motul 6100 10w40 + filtr oleju
226000km – olej motul 6100 10w40 + filtr oleju
228000km – przegub prawy NKN, sworznie wahacza 555, nowe szczęki bębna z tyłu L+P z okładzinami nowe cylinderki, zmieniony płyn hamulcowy
230000km – sprężyny obniżające K.A.W. -65/40
235000km – świece zapłonowe Denso, kable wn NGK,nowy filtr stożkowy Simoty, złączki Turboworks, rura dolotowa z nierdzewki, olej Motul 6100 10w40 + filtr oleju
242000km – skrzynia biegów od 323P 1.3 + nowy olej w skrzyni Castrol
245000km – nowa pompa paliwowa, ,filtr paliwa, olej Motul 6100 10w40 + filtr oleju
247000km – nowe przednie lampy, fotele przednie z Toyoty Celici VII Gen
248000km – nowa sonda lambda Denso, wymiana aparatu zapłonowego, lączniki stabilizatora przód, osłona przegubu lewego, uszczelniacze półosi L+P
252000km – zawieszenie gwintowane FK
255000km – tłumik końcowy Supersprint dedykowany do Hondy CRX
255555km – tarcze Sakura+klocki Kashiyama, Olej Eneos Premium 10W40 + filtr
257200km – prawy przegub z osłoną Japan OEM
260000km – nowa pompa wspomagania, wymieniony płyn wspomagania (Prestone)
268000km – wymieniona maglownica, Olej Eneos Premium 10W40 + filtr
280000km – Wymiana rozrządu, uszczelka pod pokrywą zaworów, olej Eneos 10w40 + filtr, nowe opony Nankang AS-1 195/40/17
282000km – Regeneracja gwintu z tyłu – nowe wkłady Koni żółte (Pecar Katowice)

Modyfikacje

Mechaniczne:
-Tłumik końcowy Supersprint Magnum z Hondy CRX ED, brak katalizatora, dolot ze stożkiem Simoty
Felgi opony:
-Lato: Borbet RST 8x17 ET35 + dystanse 4/8mm, środek biały, rant polerowany, opony Falken ZIEX 912/Nankang NS-2 195/40/17
Było: Wolfrace Triad 7x17 ET35, Allesio Monza 7x15
Zawieszenie:
-Zawieszenie gwintowane FK skręcone na minimum (około -80mm)
Układ napędowy:
Krótsza skrzynia od 1.3 (z 323P), short shifter
Styling:
-Boczne i przednie kierunki pomalowane farbką Tamiya x26
-Polakierowana dolna część tylnego zderzaka pod kolor nadwozia
-Dokładka przednia z Laguny I
-Zewnętrzne obudowy lusterek pod kolor nadwozia
Wnętrze:
Fotele przednie z Toyoty Celici '2000, aluramki na zegary, gałka zmiany biegów z Mazdy6 GG

Wyróżnienia na zlotach MS :)

I miejsce na 1/4 mili w klasie B na MegaZlocie – Sochaczew 2009
II miejsce w konkursie na najładniejszą Mazdę – Wrocław 2010
III miejsce na 1/4 mili w klasie Ronin – Konin 2011
II miejsce na 1/4 mili w klasie Ronin – Ryki 2011
III miejsce w konkursie "Najładniejsza seryjna Mazda" – Ryki 2011
III miejsce w konkursie "Najlepszy kierowca klubu Mazdy" – sezon 2011
II miejsce na 1/4 mili w klasie Ronin – Czaplinek 2012

Wykres z hamowni – autko całkowicie seryjne

2.jpg


Krótki filmik z toru Rakietowa – zlot letni Wrocław 2010



Zlot Jesienny Piotrków 2010

IMG_3782.JPG
p1130049.jpg
123.jpg
66214_160414693980067_100000346137585_364653_5621074_n.jpg
64896_160426140645589_100000346137585_364747_7144592_n.jpg
1234.jpg


Zlot WrOcław 2011

2012 5.jpg
wro1.JPG
2012 1.jpg


Filmy Wrocław 2011





2012

wro3.JPG
wro2.JPG
2012 2.jpg
2012 3.jpg
2012 4.jpg



Zlot Ryki 2012

ryki 1.jpg
ryki4.jpg

ryki 2.jpg
ryki.jpg
ryki 3.jpg


Lato 2013 – Borbet RST18 8x17

borbet.jpg


Jesień 2013 – nowe lampy, fotki w ŁSSE

lsse 1.jpg
lsse 2.jpg
lsse 3.jpg

lsse 4.jpg
lsse 5.jpg


Styczeń 2014 – fotele przednie,

fot1.jpg


Marzec 2014 – porządki pozimowe,

fot 2.jpg
porzadki1.jpg

porzadki2.jpg


Maj 2014 – gwint FK,

gwint1.jpg

gwint4.jpg

gwint2.jpg
gwint3.jpg


Wrzesień 2014 – Zakończenie sezonu JDM Tczew,

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg


Sierpień 2015 – Zabawy aparatem

DSC07047.jpg

DSC07051.jpg

ms2.jpg

4.jpg

PostNapisane: 16 wrz 2009, 16:54
przez Globy
Bardzo ładna C-tka ze zdrowym Z5 i klimą z ostatniego wypustu <usmiech> Gratuluję, pomysł z felgami popieram.

PostNapisane: 16 wrz 2009, 16:55
przez THOR
Ja chyba wiele mówić nie muszę, bo moje zdanie znasz :) Bardzo ładna sztuka i nawet szybka :D

PostNapisane: 16 wrz 2009, 18:31
przez Majki88
No i gratulacje :)
Piękna cetka nawet mogłem się przejechać :P

PostNapisane: 16 wrz 2009, 19:14
przez waldez
Witamy wreszcie wśród grona klubowiczów. <piwo>
Cetka robi wrażenie. Pozdrawiam

PostNapisane: 16 wrz 2009, 20:40
przez Beny
Ładna sztuka,miałem okazje widziec na zywo.Oby wiecej takich :)

PostNapisane: 17 wrz 2009, 11:26
przez Borys
Co tu dużo mówić, zadbana C-etka, poliftowa sztuka, której jest bardzo mało. Mody na plus, wygląda bardzo dobrze. Ze zderzakiem z przodu jak coś pomyślisz będzie wtedy ekstra, ciekawe jak będzie z dokładką (a o malowaniu ala evo nie myślaleś?). Mnie zawsze raziły te zaślepki halogenów do niczego niepasujące.

Jak ty się uchowałeś z pomarańczami w kierunkach, nie chwycił cię trend gotowania zupy? :)

PostNapisane: 17 wrz 2009, 14:26
przez Bartg
No właśnie podoba mi sie z tym lekkim pomarańczem :P O modach zderzaka pomyslimy, na razie czekam az kiedys na spota Don Antonio przywiezie swoja dokladke, zeby przymierzyc ;)

PostNapisane: 17 wrz 2009, 14:30
przez Borys
Bartg napisał(a):No właśnie podoba mi sie z tym lekkim pomarańczem

I dobrze, teraz jest trend JDM i wraca pomarańcz ;)

PostNapisane: 6 paź 2009, 14:04
przez Bartg
Maly update: kilka nowych fotek ( tylko kilka bo "Naladowales aparat ? Tak jasne", a dzisiaj leje ), wyjety pomaranczowy filtr z przednich kierunkowksazow, maly mod grilla, lifting zegarow – nowe zarowki bez zielonego kapturka, czerwone wskazowki, aluramki ( fotki z podswietleniem wieczorem ).
Obrazek

PostNapisane: 6 paź 2009, 14:11
przez strOOs
Ja widze jedna fotke :)

PostNapisane: 6 paź 2009, 14:12
przez Bartg
Updatowalem pierwszego posta, zeby zamieszania nie robic w temacie :P

PostNapisane: 6 paź 2009, 17:51
przez THOR
Bartg aluramek komentować nie trzeba, wiadomo, że ok :), wskazówki ładnie wyglądają, grill też, chociaż porównując Twój z waldeza, to jednak wolałbym Waldka, bez znaczka jest dużo lepiej moim skromnym zdaniem :) Mimo wszystko i tak dobrze to wygląda ;)

PostNapisane: 6 paź 2009, 17:55
przez strOOs
A mnie sie podoba ogolnie poza wysprzatanymi kierunkami ;)

PostNapisane: 6 paź 2009, 18:36
przez waldez
THOR w tej chwili gril mój i Bartga wygląda tak samo. Odłożyłem go na jakiś czas do przerobienia, a w tej chwili montuję siłowniki maski :) . Bartg świetna robota <spoko>

PostNapisane: 6 paź 2009, 19:09
przez Bartg
Spalila sie jedna zarowka od podswietlania, wiec foty beda jutro ;)

PostNapisane: 6 paź 2009, 19:34
przez krzemyk1981
Bartg napisał(a):czerwone wskazowki

można wiedzieć jak je robiłeś
i zapodaj zdjęcie grilla z bliska to może się skuszę na takiego moda

PostNapisane: 6 paź 2009, 19:41
przez Bartg
Czerwony marker do plyt, 5-6 warstw, swieca bardzo ladnie.

PostNapisane: 6 paź 2009, 19:46
przez krzemyk1981
Bartg
aluramki allegro czy moman ??

PostNapisane: 6 paź 2009, 19:50
przez Bartg