Dobra jakiś czas póżniej.
Mazda odebrana z wymiany rozrządu , pompa, paski , rolki. żałuję że mechanik nie zrobił uszczelniaczy...
Wspomaganie na krótkim obiegu doraźnie
Okazało się że prawdopodobnie rozrząd był przestawiony o 1 ząbek ...
No dobra , udało mi się porozumieć z mazdą poprzez OBD i ForScan Demo na tel bo pełna wersja znikła ze sklepu google.
Zacząłem szukać przyczyny spalania rzędu 10-12l przy spokojnym traktowaniu tych 114km..
Wykresy.. Sonda Lamba na wolnych obrotach stała w miejscu , w czasie jazdy coś tam rysowała ale w bardzo dużym zakresie, także zamówiłem i wczoraj wymieniłem sondę.
Termostat, tu zrobiłem gafę , bo kupiłem , wymontowałem stary ale okaząło się to nie potrzebne one mają się tak otwierać 80-85st. Trop prowadził do niego bo w czasie jazdy miała ok 80st według czujnika..
Dziś 01.01.23.r z wieczora zabrałem się za rwanie nieszczęsnego termostatu – i tak ostatecznie wsadziłem stary bo sprzedali mi inny..
Przepustnicę zrzuciłem bo falowała na obrotach oraz potrafiła zgasnąć przy wciśnięciu sprzęgła..
Przy sciągąganiu dolotu znalazłem odrazu nieszczelność na rurze odmy.. doraźnie naprawione innym przewodem za ciasnym , wyczyściłem przy okazji punkt masowy do bloku, oraz umyłem silnik z przodu bo było zapocenie , nie wiem czy stare czy nowe
No i wsadziłem ledy w światła wsteczne , i kolejny problem , jedna z oprawek była uszkodzona, na szczęście miałem używaną która nie wypada
No i po szybkich testach dziś , nie faluje , nie gaśnie , nie trzęsie na wolnych , sonda pracuje i rysuje ładny wykres co ważne od ok 70st płynu zaczyna pracować ,a nie stoi sztywno.
Mazda 323F BA 98'R 1.8BP Marrakesh Brown
1, 2
- Załączniki
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
No to dłubiemy dalej..
Dolot uszczelniony ,wymieniony przewód odmy.
Nowe Świece NGK
Wyczyszczony palec rozdzielacza
Zlany płyn chłodniczy tfuu bagno zlane.. 3x już i nadal zalane jest wodą demin,,,
Płucze się układ, rano zlewam calość i leję płyn już , i tak trzeba będzie powtórzyć te płukania..
Dolot uszczelniony ,wymieniony przewód odmy.
Nowe Świece NGK
Wyczyszczony palec rozdzielacza
Zlany płyn chłodniczy tfuu bagno zlane.. 3x już i nadal zalane jest wodą demin,,,
Płucze się układ, rano zlewam calość i leję płyn już , i tak trzeba będzie powtórzyć te płukania..
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
I jak mazda była zalana wodą żeby się przepłukała przez parę dni na destylowanej po płukance... yhym 8 godzin udało się żeby była na wodzie.. i zrobione ok 40km na tym po płukaniu z resztek płukanki.
Tak ok 2/3 w nocy zrobiło się na zewnątrz -3st
Poszedłem zlać wodę żeby nie ryzykować że coś rozsadzi jakby temp. spadła niżej do rana.
To sama woda demi po dwóch płukankach ,nie jakichś silnych...
Zmuszony byłem zalać w nocy układ płynem, jest co płukać jeszcze w tym aucie
Na plus, ogrzewanie o ile działało dobrze, to teraz pluje żarem z nawiewów ,aż oczy łzawią
Tak ok 2/3 w nocy zrobiło się na zewnątrz -3st
Poszedłem zlać wodę żeby nie ryzykować że coś rozsadzi jakby temp. spadła niżej do rana.
To sama woda demi po dwóch płukankach ,nie jakichś silnych...
Zmuszony byłem zalać w nocy układ płynem, jest co płukać jeszcze w tym aucie
Na plus, ogrzewanie o ile działało dobrze, to teraz pluje żarem z nawiewów ,aż oczy łzawią
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Ostatnie spalanie 10.4l/100km.. sprawdzając sondę znów programem na wolnych sonda znów stała
Trop wiązka, wyglądało mi to na przeróbkę... Okazało się że to fabrycznie tak ma być ( czyt. zepsłułem , i zaraz naprawiłem).
Wyczyściłem jedną masę jeszcze oraz ustawiłem wolne obroty na książkowe 750 według komputera,oraz ustawiłem poprawnie śrubę bypass bo była skręcona do zera (tak zrobiłem ja , bo przed tym mazda gasła na trybie serwisowym.)
Co się zmieniło ?
Wolne obroty są stabilne, sonda pracuje dużo lepiej (mimo że ruszałem wiązkę.. :/ )
Przy okazji wleciała stara przepływka + stożek narazie nie izolowany temp zasysanego okolice 30st. obecnie.
No i po tych zmianach wyzerowałem komputerek i zrobiłem dziś mazdą 40km do pracy spalanie z komputerka 7.2-7.3l , zobaczymy za dwa dni na stacji.
Trop wiązka, wyglądało mi to na przeróbkę... Okazało się że to fabrycznie tak ma być ( czyt. zepsłułem , i zaraz naprawiłem).
Wyczyściłem jedną masę jeszcze oraz ustawiłem wolne obroty na książkowe 750 według komputera,oraz ustawiłem poprawnie śrubę bypass bo była skręcona do zera (tak zrobiłem ja , bo przed tym mazda gasła na trybie serwisowym.)
Co się zmieniło ?
Wolne obroty są stabilne, sonda pracuje dużo lepiej (mimo że ruszałem wiązkę.. :/ )
Przy okazji wleciała stara przepływka + stożek narazie nie izolowany temp zasysanego okolice 30st. obecnie.
No i po tych zmianach wyzerowałem komputerek i zrobiłem dziś mazdą 40km do pracy spalanie z komputerka 7.2-7.3l , zobaczymy za dwa dni na stacji.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Mazda wystawiona na sprzedaż...
W dziale kupię/sprzedam.
Zapraszam.
W dziale kupię/sprzedam.
Zapraszam.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Temat do zamknięcia.
Mazda pojechała do nowego domu.
Możliwe że wróci na forum u nowej właścicielki
Mazda pojechała do nowego domu.
Możliwe że wróci na forum u nowej właścicielki
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości