Mazda 323F BA 98'R 1.8BP Marrakesh Brown
1, 2
Witam ponownie! Z czasem uznałem że sprzedaż zielonej BA GT V6 było błędem , postanowiłem nabyć kolejną BA (nawet próbowałem zieloną odkupić ,i prawie się udało... ale było za późno bo już prawie kupiłem... Czekoladkę.
Czekoladka ? , tak auto znane i rozpoznawalne które budował Kitek ze 323-klub.pl
Samo auto znalezione na portalu ogłoszeniowym , wydawało się dość fajnym autem ,ale o tym póżniej.
Coś o aucie , i tu ukradę opis Kitka z forum , bo jest wiele informacji/modów które poczynił.
Cytat z 323 klubu.
Moje Autko posiada :
ABS
Klimatyzacje
Poduszki
Elektryczne szyby ( przód i tył )
Elektryczne i podgrzewane lusterka
Radyjko ALPINE CDE-9880R <cwaniak>
Głośniki na przód Lightning Audio Strike S4.65.C – zestaw odseparowany
Głośniki na tył CRUNCH GTX6.2C 165mm – zestaw odseparowany
Wzmacniacz CRUNCH GPX1000.4
Wspomaganie kierownicy
I takie tam inne w standardzie ...
W chwili sprowadzenia autko miało przejechane 50 050 km . , wiem , większość pomyśli – niemożliwy przebieg na ten rok .... ale jednak
W tej chwili ma przebieg 101 000 km ,
Moje zmiany :
Podświetlenie podłogi wewnątrz autka na zielono ( 4 x listwy led + wygaszacz )
Zderzak przedni nie seryjny – laminat – oryginal
Badlook
Adapter pod tablice rejestracyjna przednia
Klamki w kolorze
Lusterka w kolorze ( same nakładki )
Dymione kierunkowskazy boczne ( clear )
Alufelgi 17" Borbet , 205/45/17
Wlot w błotniku lewym przednim ( docelowo będzie tam stożek )
Wygłuszenie maski z 2,0 V6
Auto alarm Maxicars
Rozpórka – dołożona i polakierowana na czerwono
Chlapacze tylne – dołożone i w kolor
Pokrywa zaworów polakierowana na kolor miedziany – napisy polerka
Progi własnego projektu
Poszerzenie błotników przednich zamiast chlapaczy
Skórzana , podświetlana gałka zmiany biegów
Alu-ramki na zegarach
Lampy lexy czarne – przyciemnione
Tłumik sportowy Sebring
Short Shifter
Obniżona – sprężyny -35 mm.
Dodatkowy wyłącznik/włącznik anteny elektrycznej , zamontowany w oryginalnym włączniku .
Blenda tylna , pomalowana na czarny połysk + podświetlane napisy i dymionie światła przeciwmgielne i wsteczne + dodatkowy włącznik.
Spryskiwacze reflektorów + dodatkowy włącznik
Swap hamulcy przednich od 1,8. ( regeneracja )
Siłownik podnoszenia maski .
Część dolna zderzaka tylnego w czarny mat .
Podświetlany panel sterowania szybami z Hyundai Santa Fe .
Podświetlony panel sterowania nawiewami .
Podświetlony schowek pasażera .
Nowe siłowniki klapy tylnej .(zafira 2 )
Radyjko ALPINE CDE-9880R <cwaniak>
Głośniki na przód Lightning Audio Strike S4.65.C – zestaw odseparowany
Głośniki na tył CRUNCH GTX6.2C 165mm – zestaw odseparowany
Wzmacniacz CRUNCH GPX1000.4
Komputerek pokładowy
Podświetlenie dołu drzwi po otwarciu – white led .
Zegary podświetlone diodami SMD , zielono białymi .
Tarcze przednie i klocki – Mikoda
Osłona kolektora wydechowego w czarny mat .
Podnośniki elektryczne szyb tylnych.
Przyciski sterowania szybami tylnymi podświetlane.
Gwizdki w tylnych drzwiach w miejscu korbek CRUNCH .
Kierownica wielofunkcyjna z Mazdy 6 – sterowanie komputerkiem i radiem Alpine – podświetlana .
Skórzany mieszek na dźwignie zmiany biegów .
Chromowane klamki wewnętrzne od 626 GF
Skórzany mieszek dźwigni hamulca ręcznego.
Zmiana koloru na brązową perłe z palety BMW
Tylne hamulce tarczowe od 2.0 V6 regeneracja i malowanie proszkowe na kolor biały
Swap soczewek bixenon 6000 BMW F12 + odblaski czarny mat .
Przyciemnienie kierunkowskazów i pozycji przednich .
Tweetery Visaton SC 4 ND wbudowane w przerobione przednie słupki + przetwornice ukryte pod deską .
Wyciszenie podłogi wewnątrz przedziału pasażerskiego matami GMS- 01 7 mm.
Chromowanie rygli drzwi + śruby
Montaż instalacji LPG Stefanelli ( incognito )
Progi i przerobione błotniki to efekt 35 godzinnej pracy
No to opis i wyposażenie wam przekopiowałem ,a teraz już o coś więcej.
Kiiitek sprzedał auto w okolicach ok 2015.r , w tym czasie do dziś nie ma już ;(
-BiXenonów przód
-LPG zostało wymontowane
-Blacharka... czas zrobił swoje..
Dobra ,bez przeciągania tematu.
1. Ogledziny
W aucie zero prądu , brudne- bardzo brudne , rdzy,dziur sporo głównie w miejscach szpachli/ dziur na nakładkach progowych, zderzak przód lekko popekany u dołu, oraz ślizgające się sprzęgło przy mocniejszym wciśnięciu gazu przy przyspieszaniu. Te ogledziny z mętlikiem w głowie zakończyłem.
2. Negocjacje.
Tutaj trwały ponad tydzień,poza mechaniką i blacharką ,trochę papierologię musiałem ew. prostować.
3. Zakup
Po dogadaniu ceny zakupu i dniu odbioru liczyłem że Mazda dojedzie 300km w obecnym stanie i.....
Się nie pomyliłem mimo licznych usterek
Co jest do zrobienia co zauważyłem
Wyprostować dokumenty ,banalny błąd w D.R ale jednak – Zrobione!
Blacharka.
Sprzęgło
Rozrusznik, kręci i odpala ,ale słabo kręci i trochę hałasuje.
Wydech/Osłona silnika powoduje drgania na wolnych obrotach
Klimatyzacja miała być sprawna – nie załącza obecnie kompresora
Zaciski 4x do przesmarowania/regeneracji?
Na wolnych obrotach słabo działa wspomaganie ,lecz w zbiorniczku jest minimum płynu.
Plany-
Sprzęgło,
Rozrząd? ,
Blacharka... ,
Ogarnięcie auta do stanu zadowalającego i w późniejszym czasie montaż instalacji LPG już w zakładzie.
Ogólnie Mazda rokuje dobrze i postaram się ją ogarnąć
Czekoladka ? , tak auto znane i rozpoznawalne które budował Kitek ze 323-klub.pl
Samo auto znalezione na portalu ogłoszeniowym , wydawało się dość fajnym autem ,ale o tym póżniej.
Coś o aucie , i tu ukradę opis Kitka z forum , bo jest wiele informacji/modów które poczynił.
Cytat z 323 klubu.
Moje Autko posiada :
ABS
Klimatyzacje
Poduszki
Elektryczne szyby ( przód i tył )
Elektryczne i podgrzewane lusterka
Radyjko ALPINE CDE-9880R <cwaniak>
Głośniki na przód Lightning Audio Strike S4.65.C – zestaw odseparowany
Głośniki na tył CRUNCH GTX6.2C 165mm – zestaw odseparowany
Wzmacniacz CRUNCH GPX1000.4
Wspomaganie kierownicy
I takie tam inne w standardzie ...
W chwili sprowadzenia autko miało przejechane 50 050 km . , wiem , większość pomyśli – niemożliwy przebieg na ten rok .... ale jednak
W tej chwili ma przebieg 101 000 km ,
Moje zmiany :
Podświetlenie podłogi wewnątrz autka na zielono ( 4 x listwy led + wygaszacz )
Zderzak przedni nie seryjny – laminat – oryginal
Badlook
Adapter pod tablice rejestracyjna przednia
Klamki w kolorze
Lusterka w kolorze ( same nakładki )
Dymione kierunkowskazy boczne ( clear )
Alufelgi 17" Borbet , 205/45/17
Wlot w błotniku lewym przednim ( docelowo będzie tam stożek )
Wygłuszenie maski z 2,0 V6
Auto alarm Maxicars
Rozpórka – dołożona i polakierowana na czerwono
Chlapacze tylne – dołożone i w kolor
Pokrywa zaworów polakierowana na kolor miedziany – napisy polerka
Progi własnego projektu
Poszerzenie błotników przednich zamiast chlapaczy
Skórzana , podświetlana gałka zmiany biegów
Alu-ramki na zegarach
Lampy lexy czarne – przyciemnione
Tłumik sportowy Sebring
Short Shifter
Obniżona – sprężyny -35 mm.
Dodatkowy wyłącznik/włącznik anteny elektrycznej , zamontowany w oryginalnym włączniku .
Blenda tylna , pomalowana na czarny połysk + podświetlane napisy i dymionie światła przeciwmgielne i wsteczne + dodatkowy włącznik.
Spryskiwacze reflektorów + dodatkowy włącznik
Swap hamulcy przednich od 1,8. ( regeneracja )
Siłownik podnoszenia maski .
Część dolna zderzaka tylnego w czarny mat .
Podświetlany panel sterowania szybami z Hyundai Santa Fe .
Podświetlony panel sterowania nawiewami .
Podświetlony schowek pasażera .
Nowe siłowniki klapy tylnej .(zafira 2 )
Radyjko ALPINE CDE-9880R <cwaniak>
Głośniki na przód Lightning Audio Strike S4.65.C – zestaw odseparowany
Głośniki na tył CRUNCH GTX6.2C 165mm – zestaw odseparowany
Wzmacniacz CRUNCH GPX1000.4
Komputerek pokładowy
Podświetlenie dołu drzwi po otwarciu – white led .
Zegary podświetlone diodami SMD , zielono białymi .
Tarcze przednie i klocki – Mikoda
Osłona kolektora wydechowego w czarny mat .
Podnośniki elektryczne szyb tylnych.
Przyciski sterowania szybami tylnymi podświetlane.
Gwizdki w tylnych drzwiach w miejscu korbek CRUNCH .
Kierownica wielofunkcyjna z Mazdy 6 – sterowanie komputerkiem i radiem Alpine – podświetlana .
Skórzany mieszek na dźwignie zmiany biegów .
Chromowane klamki wewnętrzne od 626 GF
Skórzany mieszek dźwigni hamulca ręcznego.
Zmiana koloru na brązową perłe z palety BMW
Tylne hamulce tarczowe od 2.0 V6 regeneracja i malowanie proszkowe na kolor biały
Swap soczewek bixenon 6000 BMW F12 + odblaski czarny mat .
Przyciemnienie kierunkowskazów i pozycji przednich .
Tweetery Visaton SC 4 ND wbudowane w przerobione przednie słupki + przetwornice ukryte pod deską .
Wyciszenie podłogi wewnątrz przedziału pasażerskiego matami GMS- 01 7 mm.
Chromowanie rygli drzwi + śruby
Montaż instalacji LPG Stefanelli ( incognito )
Progi i przerobione błotniki to efekt 35 godzinnej pracy
No to opis i wyposażenie wam przekopiowałem ,a teraz już o coś więcej.
Kiiitek sprzedał auto w okolicach ok 2015.r , w tym czasie do dziś nie ma już ;(
-BiXenonów przód
-LPG zostało wymontowane
-Blacharka... czas zrobił swoje..
Dobra ,bez przeciągania tematu.
1. Ogledziny
W aucie zero prądu , brudne- bardzo brudne , rdzy,dziur sporo głównie w miejscach szpachli/ dziur na nakładkach progowych, zderzak przód lekko popekany u dołu, oraz ślizgające się sprzęgło przy mocniejszym wciśnięciu gazu przy przyspieszaniu. Te ogledziny z mętlikiem w głowie zakończyłem.
2. Negocjacje.
Tutaj trwały ponad tydzień,poza mechaniką i blacharką ,trochę papierologię musiałem ew. prostować.
3. Zakup
Po dogadaniu ceny zakupu i dniu odbioru liczyłem że Mazda dojedzie 300km w obecnym stanie i.....
Się nie pomyliłem mimo licznych usterek
Co jest do zrobienia co zauważyłem
Wyprostować dokumenty ,banalny błąd w D.R ale jednak – Zrobione!
Blacharka.
Sprzęgło
Rozrusznik, kręci i odpala ,ale słabo kręci i trochę hałasuje.
Wydech/Osłona silnika powoduje drgania na wolnych obrotach
Klimatyzacja miała być sprawna – nie załącza obecnie kompresora
Zaciski 4x do przesmarowania/regeneracji?
Na wolnych obrotach słabo działa wspomaganie ,lecz w zbiorniczku jest minimum płynu.
Plany-
Sprzęgło,
Rozrząd? ,
Blacharka... ,
Ogarnięcie auta do stanu zadowalającego i w późniejszym czasie montaż instalacji LPG już w zakładzie.
Ogólnie Mazda rokuje dobrze i postaram się ją ogarnąć
- Załączniki
Ostatnio edytowano 12 gru 2022, 23:32 przez freestylee, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Mazda śmiga nadal na ślizgającym sprzęgle , jutro oddaję do mechanika na wymianę sprzęgła oraz rozrządu. ale z $$$$ trza się będzie rozstać
No ale do rzeczy, dziś byłem na SKP co by wiedzieć na czym stoimy.
Progi- ich nakładki sitko. Samo podwozie/podłużnice/podłoga spoko , jest do czego robić.
Dodatkowo wyszło że w aucie hamulce tył nie istnieją ,tzn jako ozdoba chyba ... Ledwo co hamuje ,a i ręcznego brak. Do tego jeden amortyzator tył ma raptem 35% a drugi 55%... , oraz tuleja wahacza tył ,ale to akurat są rzeczy do ogarnięcia szybkiego.
cdn...
No ale do rzeczy, dziś byłem na SKP co by wiedzieć na czym stoimy.
Progi- ich nakładki sitko. Samo podwozie/podłużnice/podłoga spoko , jest do czego robić.
Dodatkowo wyszło że w aucie hamulce tył nie istnieją ,tzn jako ozdoba chyba ... Ledwo co hamuje ,a i ręcznego brak. Do tego jeden amortyzator tył ma raptem 35% a drugi 55%... , oraz tuleja wahacza tył ,ale to akurat są rzeczy do ogarnięcia szybkiego.
cdn...
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
gt10r5 napisał(a):#wymieniałbym
Chyba montował Bo po tej instalacji nie ma śladu nawet już...
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
gt10r5 napisał(a):Jak w dowodzie się ostał wpis to namówiłeś
gt10r5 napisał(a):incognito
LPG było tak zamontowane że nie było go widać w aucie pod maską.
Szkoda że mimo wszystko już go nie ma.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
skyblue napisał(a):Bardzo fajna sztuka i kolor mi się niesamowicie podoba
Dzięki
Roboty bardzo dużo przed nią niestety
Po tygodniu u mechanika:
Nowe sprzęgło z Luk'a
Nowe uszczelniacze na skrzynię- Corteco jak dobrze zobaczyłem na FV i w części
Końcówki drążków L/P bodajże z CTR/ jakością podobne.
Filtr paliwa nowy, bo lepszy dostęp mieli do jego wymiany i to zleciłem – choć też bym to ogarnął sam.
Z rzeczy które miały być zrobione,ale obecnie je zostawiłem.
-Rozrząd+Pompa+ Uszczelniacze
-Rozrusznik ,ale tutaj muszę sprawdzić sam masę oraz moc rozruchową aku.
-Alternator, ładowanie na moim kiepskim mierniku 14.6-14.7v po nocy,do tego faktycznie wygląda jak nowy/regenerowany był w marcu 2021.r
-Olej w skrzyni miał być nowy zalany,ale mechanik uznał że ten olej ledwo co się napracował bo wygląda spoko oraz nie jest nawet ciemny/przepracowany.
-Wahacz tył , nie udało im się kupić nowego.
Z rzeczy na które mechanik mi zwrócił uwagę, może zaczniemy od plusów
-Silnik pracuje cicho,oraz nie ma wycieków.
-Samo auto ma potencjał, ale daleka droga przed nią żeby śmigała.
Z minusów które mi mówił
-Blacha,ale to wiemy.
-Auto jak odpalili na warsztacie po paru dniach ,i prze gazowaniu czarno z niebieskim za autem.. Choć ja aż tak nie sprawdzałem tego.... Tutaj obstawiam też trochę Sondę Lambda bo przy delikatnej jeździe spalanie ok 9+ l/100km
Jutro jadę zrobić zbieżność przód po zmianie końcówek co by nie zjadło opon.
Żarówki oraz filtr powietrza czekają w garażu, przy okazji spaliła się żarówka w światłach mijania – może było trzaśnięte maską,lub przewidziałem żeby je zmienić jak wróci od mechanika
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Zbieżność ogarnięta w piątek przed południem
Przód ustawił , tył zostawił bo mówił że jest w granicach , a i te mimośrody nie wyglądały jakby chciały się odkręcić..
Jutro postaram się coś podziałać jak pogoda i czas pozwolą
Przód ustawił , tył zostawił bo mówił że jest w granicach , a i te mimośrody nie wyglądały jakby chciały się odkręcić..
Jutro postaram się coś podziałać jak pogoda i czas pozwolą
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
No i lecimy dalej z dłubaniem/szukaniem/sprawdzaniem
Poczyszczone punkty masowe + dołożony przewód masowy Aku-Głowica.
Klemy też wyglądały jak wyglądały , udało mi się urwać konektor od zasilania wzmacniacza i jeżdżę bez radia obecnie ,kupiłem nowy ,ale za duży/gruby nie zagniotę go.
Chciałem też połączyć się z mazdą przez OBD , lecz muszę kupić innego ELM27 i są duże szanse że będę miał podgląd w rzeczywiste dane z czujników. Powinno się udać, bo jest to polift już .
Przy okazji odczytywałem błędy metodą na diodę , których teoretycznie nie ma obecnie..
W trybie serwisowym mazda odrazu gasła bez dodania gazu... sprawdziłem ustawienie TPS , i za nic nie byłem w stanie go ustawić,ponieważ mam nowszego typu TPS = nie regulowany...
Trochę pokręciłem i trochę mniej wariują obroty , i lepiej się zbiera teraz. Ale to jeszcze nie to...
Ale w trybie serwisowym nie gasła już przynajmniej.
Poczyszczone punkty masowe + dołożony przewód masowy Aku-Głowica.
Klemy też wyglądały jak wyglądały , udało mi się urwać konektor od zasilania wzmacniacza i jeżdżę bez radia obecnie ,kupiłem nowy ,ale za duży/gruby nie zagniotę go.
Chciałem też połączyć się z mazdą przez OBD , lecz muszę kupić innego ELM27 i są duże szanse że będę miał podgląd w rzeczywiste dane z czujników. Powinno się udać, bo jest to polift już .
Przy okazji odczytywałem błędy metodą na diodę , których teoretycznie nie ma obecnie..
W trybie serwisowym mazda odrazu gasła bez dodania gazu... sprawdziłem ustawienie TPS , i za nic nie byłem w stanie go ustawić,ponieważ mam nowszego typu TPS = nie regulowany...
Trochę pokręciłem i trochę mniej wariują obroty , i lepiej się zbiera teraz. Ale to jeszcze nie to...
Ale w trybie serwisowym nie gasła już przynajmniej.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Dziś znalazłem czas na podpięcie się do Mazdy nowym OBD , działa.
Parametry są, ich analizowanie będę robił w czasie jazdy, dziś czasu brakło
Parametry są, ich analizowanie będę robił w czasie jazdy, dziś czasu brakło
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
gt10r5 napisał(a):Próbuj forscanem.
To się udało , odczyty,parametry OBD itp udało się odczytać. Ale o tym innym razem.
Wczoraj 13.12.22 przyjechałem do roboty i git.
wsiadam 9h póżniej , auto nie ma wspomagania... , wywaliło płyn, stacja , drugi płyn , dokręcone węże = po chwili znów wywaliło węże. znalazłem faktyczny wyciek , zsunął się przewód z chłodnicy oleju... , odkręciłem lampę przód , ale -11st na zewnątrz , i kombinerki to jedyne co masz w ręku to nie jest rozwiązanie,zaraz go wywaliło znów..
Uciąłem pasek PK , i wróciłem do domu.
Rano z nadzieją że zrobię krótki obieg.. patrzę pociekła pompa wody
Bez komentarza obecnie... bo ja sił nie mam.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
a miało być tak pięknie
to nie są jakieś mega duże usterki , tylko nadmiar ich na raz i pogoda za oknem słaba
odpocznij chwilę i wrócisz z uśmiechem do Mazdy
to nie są jakieś mega duże usterki , tylko nadmiar ich na raz i pogoda za oknem słaba
odpocznij chwilę i wrócisz z uśmiechem do Mazdy
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Na jednym z poprzednich zdjęć mazda stoi w pięknym "garażu" – tam nawet nie potrzeba cieplejszych gaci, żeby coś porobić.
Nic na siłę – najważniejsze, to dobrze sobie zaplanować robotę a później już z górki
Nic na siłę – najważniejsze, to dobrze sobie zaplanować robotę a później już z górki
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
DARO MAZDA 323 napisał(a):a miało być tak pięknie
Jak to zwykle bywa
DARO MAZDA 323 napisał(a):to nie są jakieś mega duże usterki , tylko nadmiar ich na raz i pogoda za oknem słaba
W punkt. Same usterki to pikuś, przemarznięcie dało mi w kość.
DARO MAZDA 323 napisał(a):odpocznij chwilę i wrócisz z uśmiechem do Mazdy
zadra napisał(a):Na jednym z poprzednich zdjęć mazda stoi w pięknym "garażu" – tam nawet nie potrzeba cieplejszych gaci, żeby coś porobić.
Ten duży garaż to SKP jak na zbieżności byłem
zadra napisał(a):Nic na siłę – najważniejsze, to dobrze sobie zaplanować robotę a później już z górki
Wiesz jak jest jak ci na głowę zwali ci się za dużo nie planowanych usterek, uniemożliwiających dalszą jazdę/eksploatację w oczewikaniu na ew. naprawę
Ręce opadły , nerwów mi zjadło dużo przez dwa dni.
Ale nie ma się co łamać!
Ale oddałem do znajomego mechanika ,w ciągu tygodnia ma być zrobione
-Kpl rozrząd tj. pompa , paski,napinacze ,uszczelniacze itp itp.
-wspoma , krótki obieg , bez kombinacji narazie.
– Może zlecę odrazu wymianę oleju + płukanka.
-ew. przejrzenie zacisków przód/tył
O ile wiele z tego mogłem zrobić sam to czas... , warunki... na zewnątrz , i potrzebne mi to auto na codzień.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
freestylee napisał(a):Wiesz jak jest jak ci na głowę zwali ci się za dużo nie planowanych usterek, uniemożliwiających dalszą jazdę/eksploatację
Doskonale wiem.
Sam kiedyś wróciłem zimą ok 18ej z roboty, zjadłem, szybka kawa, szukanie przedłużki i żarówki i wyprawa do zimnego garażu...
Hamulce w 626 na wszystkich kołach robiłem sam przez całą noc do 4:30..
Poszedłem do domu, wykąpałem się, zjadłem śniadanie i pojechałem na 6-ą do pracy...
Nie mogłem jechać nawet do mechanika, bo kilka dni auto już bez kół na klockach stało – czekałem na części..
freestylee napisał(a):oddałem do znajomego mechanika
mądra decyzja, zwłaszcza jak zaufany i dokładny człowiek..
Na duży obieg można przygotować zawczasu rurę z miedzi...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dziś byłem w odwiedzinach w warsztacie , mazda się składała
Możliwe że jutro odbiór.
Robi kpl rozrząd i wspomaganie krótki obieg.
Miały być hamulce ,ale robi się cieplej , to sam tam zajrzę w wolnej chwili.
Olej tez miał być zmieniany , ale jak i do V6 to i do BP'ka zaleję płukankę Xado i zrobię trasę 250km na tym, po czym zleję olej.
Z rzeczy które ustaliłem z mechanikiem dziś , to nie zakładamy osłony pod silnik, jest ciężka, nie poręczna.. Oraz w ciepłe dni tam może być za gorąco.
Możliwe że jutro odbiór.
Robi kpl rozrząd i wspomaganie krótki obieg.
Miały być hamulce ,ale robi się cieplej , to sam tam zajrzę w wolnej chwili.
Olej tez miał być zmieniany , ale jak i do V6 to i do BP'ka zaleję płukankę Xado i zrobię trasę 250km na tym, po czym zleję olej.
Z rzeczy które ustaliłem z mechanikiem dziś , to nie zakładamy osłony pod silnik, jest ciężka, nie poręczna.. Oraz w ciepłe dni tam może być za gorąco.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
freestylee napisał(a):rzeczy które ustaliłem z mechanikiem dziś , to nie zakładamy osłony pod silnik, jest ciężka, nie poręczna.. Oraz w ciepłe dni tam może być za gorąco
Rozumiem, ciężar może być powodem dla którego w pewnych sytuacjach rezygnujemy z elementów nadwozia lub podwozia, ale ja gdybym mógł, to zostawiłbym osłonę zamontowaną (w moim aucie producent nie przewidział) .
Osłona ma swoje zadania- wymusza chyba również kierunek obiegu powietrza w komorze silnika.
Chroni przed syfem "od ziemi" oraz jeśli odpowiednio szczelna to również przed zwierzakami.
Koty potrafią skutecznie usunąć wygłuszenie z grodzi silnikowej wspinając się po nim w górę..
Co to za osłona, że taka ciężka?
Ja w dużym fiacie miałem pod miską olejową odpowiednio wygiętą blachę #8mm która skutecznie chroniła miskę przed krawężnikami i kamieniami.
Ona to dopiero była ciężka..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Custom , one kiedyś do BA były w sprzedaży z 6-7 lat temu
No właśnie ja osobiście mam mieszane uczucia do tej osłony , fabrycznie jej nie było , i te auta śmigają aż miło bez niej.
Zaraz jadę po Mazdę
No właśnie ja osobiście mam mieszane uczucia do tej osłony , fabrycznie jej nie było , i te auta śmigają aż miło bez niej.
Zaraz jadę po Mazdę
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości