Strona 1 z 2

Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

PostNapisane: 2 kwi 2020, 19:17
przez Filop
11.jpg

Witam, chciałbym Wam przedstawić swoją Mazdę, którą do tej pory użytkowali moi rodzice, jednak od kilku lat mają inny samochód a ten służy jako awaryjny. Od półtora roku ja użytkuje to autko i jestem bardzo zadowolony. Poniżej szczegóły:

Historia:
Auto sprowadziliśmy osobiście z Austrii w 2010 roku i od tamtej pory służy nam bezawaryjnie, no za wyjątkiem kabelków od SPV. :D Auto w chwili sprowadzenia posiadało udokumentowany przebieg 211kkm, potwierdzony wieloma fakturami i wyciągami z przeglądów. W Austrii miała tylko jednego właściciela, przez co sprowadzona była w bardzo ładnym stanie, a co najważniejsze bez rdzy. Auto w trakcie naszej eksploatacji miało jedną małą kolizję, wymienione prawe drzwi przednie i tylne bo były wgniecione, próg cały bez najmniejszej ryski, trochę zmaltretowany zderzak z przodu. :D

Dane techniczne:
Mazda 323F BJ
Rok produkcji: 2000
Silnik: 2.0 DiTD RF2A, zawrotne 90KM
Kolor: 22L Glacial Silver (nie częsty na naszych drogach)
Aktualny przebieg: 337kkm

Seryjne wyposażenie:
-Elektryczne szyby z przodu
-Spojler
-Klimatyzacja
-Klamki i lusterka w kolorze nadwozia
-Zawieszenie Sport S
-Kierownica i lewarek Nardi Torino
-Pilot + 3x kluczyk

Foty niedługo po zakupie:
Załącznik 11.jpg nie jest już dostępny

1.jpeg

2.jpeg

3.jpeg

4.jpeg

5.jpeg


Jest zrobione:
-Komplet świec żarowych i regeneracja rozrusznika 02.2018
-Kompletne zawieszenie (tuleje, sworznie, łączniki, końcówki drążków itp.) 01.2019
-Polerka Lamp 08.2019
-Manetka wycieraczek z M6 09.2019
-Hamulce przednie komplet ATE (klocki, tarcze), tył jeszcze jest w porządku 11.2019
-Wymiana prawego przedniego zacisku na fabrycznie regenerowany TRW 11.2019
-Wymiana płynu hamulcowego 11.2019
-Wymiana opon (założyłem GT Radial 4 seasons, auto jeździ "w koło komina") 11.2019
-Naprawy blacharskie (Wymiana 2 progów, podłużnic w 4 miejscach, wstawienie reperaturki lewego nadkola, oraz wyciągnięcie wgniotki na prawym boku i usunięcie korozji z nadkola prawego) koszt ok. 1200zł 01.2020
-Lakierowanie wymienionych elementów 02.2020
-Konserwacja podwozia, rantów drzwi i kielichów (Całkiem dobry stan jak na Mazdę) 02.2020
-Montaż halogenów 04.2020
-Wymiana głośników przednich Alpine 05.2020
-Wygłuszenie drzwi przednich 05.2020
-Obszycie kierownicy i lewarka 06.2020
-Rozrząd OE Mazda + Pompa wody 06.2020
-Poduszki silnika 06.2020
-Pozbycie się zapoceń z silnika 06.2020
-Naprawa klimatyzacji 08.2020
-Ramki i naklejki klubowe 09.2020
-Wymiana łączników stabilizatora z tyłu 01.2021
–"Chip tuning" na włącznik, oporniki 2x100Ohm 02.2021
-Felgi 17 cali + opony Hankook Ventus V12 EVO 2 w rozmiarze 205/40/17 03.2021
-Lampy w środku i grill w czarnym macie 03.2021
-Subwoofer aktywny Pioneer pod fotel 04.2021
-Regeneracja i odmalowanie zacisków z przodu 04.2021
-Pomalowanie bębnów 04.2021
-Wymiana chłodnicy klimatyzacji NRF, osuszacza NRF oraz przewodu klimatyzacji 05.202
-Postojówki w kierunkowskazach 06.2021
-Kompletne zawieszenie przód 08.2021
-Mocowania amortyzatorów tylnych 08.2021

Do zrobienia jest:
-Sprężyny -30/-30



Kilka fotografii, kolejność chronologiczna:
21.jpg

6.jpeg

7 (2).jpg

8 (2).jpg

9 (2).jpg

10 (2).jpg

11 (2).jpg

12 (2).jpg

13 (2).jpg

22.jpg

14 (2).jpg

15 (2).jpg

16.jpg

19.jpg

20.jpg


Nagrania:
Cold Start
Klekot dieselka ;P

Re: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

PostNapisane: 9 kwi 2020, 20:15
przez Filop
Dzisiejsze "szorowanko" + wosk + czernidło na opony. :D :D
24.jpg

25.jpg

26.jpg

29.jpg

PostNapisane: 14 kwi 2020, 20:25
przez Filop
Dzisiaj z racji strasznych nudów, trochę zabawy, może wygląda wiejsko ale podczas jazdy wprowadza fajny klimat. (Jakość zdjęć kiepska, bo pękło mi szkło na aparacie i dziwne rozświetlenia się robią) :D
30 (1).jpg


31.jpg

33.jpg



Pzdr.

Re: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

PostNapisane: 20 maja 2020, 08:35
przez Filop
Zajrzałem wczoraj pod wygłuszenie przedniego kielicha i fragmentu obok niego. Trochę się zdziwiłem bo, po stukaniu śrubokrętem zrobiła się całkiem niezła dziura. :(
34.jpg

35.jpg


No to była akcja na szybko, kielichy na szczęście są zdrowe, więc został wycięty i wstawiony fragment.
36.jpg

37.jpeg


A potem od strony koła zabezpieczenie barankiem i masą uszczelniającą a od strony silnika podkład epoksydowy i lakier. Tym sposobem na razie rudej nie widać nigdzie ale pewnie jak to w Mazdzie zaraz wyjdzie. No dobra może 2 purchelki koło szyby. ;P
38.jpg

39.jpg


Pzdr.

Re: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

PostNapisane: 20 maja 2020, 09:35
przez malina323c
Mazda ładna, jedyne co mi się w niej nie podoba to boczki i siedzenia, mazda dała straszny materiał, jakby kot przeżuł i wypluł i dodatkowo porzygał się <rotfl> Przy kielichu mogłeś dać tzw.minię. Trzyma to ja sqrwysyn.

PostNapisane: 20 maja 2020, 17:32
przez Filop
Akurat kielichy to mam ok, kilku fachowców patrzyło i mówi, że nie ma co ruszać, bo są w dobrym stanie. Co do boczków to się zgodzę. Muszę coś z tym zrobić. Możesz sprecyzować o co chodzi z tzw. Miną? Nigdy nie słyszałem. Tymczasem zamówiłem głośniki Alpine i maty butylowe do przednich drzwi.
Pzdr.

Re: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

PostNapisane: 20 maja 2020, 19:13
przez malina323c
Tzw.Minia to taka farba antykorozyjna, nawiasem bardzo dobra, ładnie wchodzi w reakcje z blachą i rdzą, ma kolor czerwony. Nie wiem jak to się nazywa fachowo ale ja na to mówię minia.

PostNapisane: 21 maja 2020, 10:57
przez Filop
Akurat całość była posmarowana APP rstop a potem podkład epoksydowy i lakier, od strony koła masa uszczelniająca i konserwacja.
Pzdr.

PostNapisane: 21 maja 2020, 13:06
przez czarek1991
Minia to jak najbardziej poprawna nazwa. W chemii nazywa się to tetratlenek triołowiu ale kto poza chemikami zna tą nazwę? :D Sam się przed chwilą o niej dowiedziałem :D Już widzę minę gościa w sklepie budowlanym czy lakierni, gdy pytasz go o farbę podkładową z tetratlenkiem triołowiu <rotfl>

Re: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

PostNapisane: 21 maja 2020, 22:56
przez malina323c
A ja już myślałam że jestem taka śmieszna że tylko ja na to mówię minia. <rotfl>

Re: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

PostNapisane: 22 maja 2020, 20:37
przez Filop
Dzisiaj mała modyfikacja audio, wpadło wygłuszenie drzwi i nowe głośniki, jeszcze czeka mnie tył. Różnica jest kolosalna, oryginalne to jakieś nieporozumienie.
IMG_20200522_153338.jpg
IMG_20200522_151350.jpg

Pzdr.

Re: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

PostNapisane: 23 maja 2020, 00:45
przez malina323c
<spoko> też mam zamiar zabrać się za wygłuszenie drzwi i nie wiem tylko jakiej grubości wybrać tą matę. Przy okazji mogłeś w drzwi, tzw, profile zamknięte dać anty korozję, wiem jak lubi dół drzwi rdzewieć.

PostNapisane: 23 maja 2020, 10:27
przez Filop
U mnie drzwi w środku zdrowe, zabezpieczane jakiś czas temu, ta mata co dałem to 1,5mm. Na jedne drzwi idzie około 0,5m2, przy wygluszaniu tylko od strony wnętrza auta, tak jak to widać na foto.
Mata którą kupiłem, aby mieć 1m2 trzeba kupić 16 sztuk, mata bardzo fajnie się nakleja, jest bardzo elastyczna.
https://allegro.pl/oferta/mata-wyglusza ... e=facebook

Re: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

PostNapisane: 24 maja 2020, 22:49
przez franek74
Widzę, że przed Kolegą długa droga modyfikacji,ulepszeń,napraw itd,itd...trzymam kciuki bo te przed-lifty naprawdę były udane <spoko> Zakup sobie springi firmy FK AUTOMOTIVE -30/-30mm do niej i w przyszłości fajne koło i będzie malina <czarodziej> Może coś z mojego wątku zaczerpniesz...szerokości i przyczepności <spoko>

Re: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

PostNapisane: 24 maja 2020, 22:53
przez malina323c
Franek tak jak BJ-ty mi się średnio podobają, tak twoja jest [tiiit]. Robiona ze smakiem. Bez wiejskiego tuningu i spojlerów z NFS <spoko>

PostNapisane: 25 maja 2020, 09:24
przez Filop
Dzięki, u siebie z zewnątrz nie planuje nic zmieniać, poza felgami i sprężynami. Z tą długą drogą to się zgodzę. Pozdrawiam

Re: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

PostNapisane: 13 cze 2020, 16:55
przez Filop
Tymczasem wleciała obszyta kiera wraz z lewarkiem: :)
IMG_20200610_120910.jpg


Oraz komplet smarowideł do silnika i skrzyni, oraz oryginalny komplet rozrządu + pompa GMB, wraz z wszystkim uszczelniaczami oraz paskami klinowymi, przy okazji regulacja zaworów, podkładki pod wtryski oraz przelewy. Dodatkowo zamówiłem poduszki pod silnik z Tedguma. Czekam na mechanika :D
IMG_20200613_165016.jpg


Pzdr.

PostNapisane: 13 cze 2020, 18:13
przez Neonixos666
Filop napisał(a):Dodatkowo zamówiłem poduszki pod silnik z Tedguma.


Tylko nie od strony rozrządu bo tam jest olejowa i będzie telepać budą.

PostNapisane: 13 cze 2020, 22:14
przez Filop
Od Strony rozrządu też, tam już dawno nie mam olejowej, wymieniona po kupnie, ponieważ założone sprzęgło jakiś badziewny zamiennik Nexus czy coś takiego, powodowało okropne szarpanie silnikiem przy ruszaniu, a po 2 śruba od niej była już na samym dole.

Re: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver

PostNapisane: 13 lip 2020, 18:12
przez Filop
Autko po wymianie rozrządu, podkładek pod wtryskami i przelewami, regulacji zaworów i uszczelniaczy. Na razie śmiga fajnie. Zauważyłem jedynie, że podczas upalnych dni auto słabiej przyśpiesza niż podczas chłodnych. Wygląda to na zabrudzony IC. Dodatkowo wleciała folia na halogeny. :D
1.jpg