Mazda MX-3 V6 wracamy do serii.

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Rafalkom » 19 sie 2020, 20:12

Szczerze powiem że mi siadł ten spoiler na klapie jak cholera :> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez freestylee » 19 sie 2020, 21:52

Szczerze powiem że mi siadł ten spoiler na klapie jak cholera :> <spoko>

Rafalkom
Powiem ci ,że mi on tak nie do końca pasował ,ale w kolorze mniej więcej czerwieni (szybkiego plasidipa ) już jest lepiej :) ,Na Ossace też dużo ludzi pytało czy to ori czy jakiś od innego auta ,ale emocje raczej pozytywne i właśnie się przez to auto wyróżniało i z kim się nie gadało,i kto by nie siedział w aucie twierdził że fajnie to wygląda i ma swój urok ,nie każdemu musi się to podobać,z drugiej strony też nie jest to 1.4 80km jakieś. :) :D


Malina,Za rok na Osakę jedz!!!!!!! :) ,klimat jest przez....y , pomijając fakt że auta nigdy się nie skończy na perełkę do czasu jak nie będzie stała w garażu,nadal są to auta które jeżdżą i mają swoje lata :)


Btw. W zeszły czwartek przed Osaką,pojechałem dorobić lakier zaprawkowy,i pomalowałem pół zderzaka tym,gdzie były ubytki i jakieś dziwne historie :) i w sumie bardzo dobrze wyszło ,jeszcze raz położyć warstwę dwie ,papierek wodny,polerka i zderzaka już nie musimy szukać nowego :) ,cena za 50ml zaprawkowego z klapki wlewu brana ,10zł/50ml i została połowa jeszcze ;)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 31 sie 2020, 14:39

Dziś wleciały nowe świeczki,zminiłem,pierwsze odpalenie coś mazda dziwnie pracowała zafalowała i się unormowało :) Leżej i przyjemniej odpala teraz :)
Na starych zrobione z 10/15kkm
Załączniki
118653631_1493027790897871_2886133157886987384_n.jpg
118655520_325443595359418_5379540106503321789_n.jpg
118702350_590761478286761_2919485976511146178_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 16 wrz 2020, 00:38

Kilka dni temu narzeczona zamontowała sobie aluramki ;)
Dziś do mazdy założyłem DRL na przód z którymi mam nadal pewien kłopot bo mrygają na ułamek sek. po wciśnięciu Stop lub włączeniu wstecznego,+ od silniczka wycieraczek po zapłnie,– od aku i od pozycji ''sygnał''.
Wieczorem zrobiliśmy też rundę na SKP by sprawdzić skład spalin po zmianie kata i ogólnie z częstymi akcjami smog itp,i parametry są w normie.
Załączniki
119529206_800343394051184_4221135045058608364_n.jpg
119631571_3282226071892564_4431972213911224877_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 21 wrz 2020, 19:09

Od wczoraj w sumie, bo dziś poprawiam :P zacząłem zabawę z Short Shifter DIY, kulka była bardzo oporna 1h kombinowałem.. bo musiałem jej spód oszlifować najpierw bo u mnie było zgrubienie, palnik nie dał rady.. ,ostatecznie jest ok 6,6cm z 4,5cm.
Przy okazji zalałem klejem wybierak bo skrzypiał przy zmianie biegów, i pewnie za jakiś czas opadł by na rurę wydechową <czarodziej>
Wybierak kiedyś ktoś skręcił na śrubę,nie było by problemu gdyby zrobił to prosto,a tak wybierak i cała guma były pod katem,złożone już,za kilka dni wyschnie na amen ;)
Załączniki
119945563_2734133356836389_7235970892595251205_n.jpg
119998157_3396753877036810_6613079550491892923_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 23 wrz 2020, 19:09

Po zrobieniu SS stwierdziłem porównując do BA że skrzynia chodzi za ciężko, także mazda dostała nowy olej skrzyni 75w90 gl5 ,wlałem ok 2.9l bo nierówno stała :P z kanału wyszedłem cały upaćkany w oleju ,strzykawka 0.5l nie dała rady,musiałem wlewać taką 100ml :/
Przy okazji postanowiłem wzmocnić minimalnie poduszkę skrzyni biegów tą pod akumulatorem, dostała 3 kropki kleju do szyb-więcej nie bo w zalałem całą w BA V6 i chodzi po rozgrzaniu jak stary 50 letni diesel tak drży, ale jakoś nie mam ochoty teraz tego poprawiać teraz :( <glupek2> .
I stwierdziłem że poczyszczę dziś wszystkie punkty masowe pod maską ,a trochę ich jednak jest ,lepiej to zrobić niż się zastanawiać później a tak prawie wszystkie w komorze oczyszczone do ''gołego''
Wymieniłem też o'ring aparatu zapłonowego bo ciekł i wymyłem silnik w tym miejscu i znów ręce całe w smarze i oleju ,w sumie to po co ja je myję.. <co?> <co?> <co?> , miałem oryginalny o'ring nowy ale zgubiłem gdzieś i 2 lata już go szukam :( ,kupiłem zwykły za 1zł,znów 1.5.r wytrzyma może ;)

Wybierak zalany i zastygnięty już na beton, już nie będzie skrzypiał przy zmianie biegów ;)


Kiedy ja te ręce z tego oleju/smaru zmyję :|
Załączniki
120200488_382427279816844_2044464204301056063_n.jpg
Olej ze skrzyni ,wydawał się czysty gdy go zlewałem..
120106644_425369908434503_5996365120694837907_n.jpg
Pod maską złożone wszystko do kupy po wymianie o;ringu,zalaniu poduchy, wymyciu silnika
120069102_625473521484564_686029215241807578_n.jpg
Jazda testowa na SS,nowym oleju w skrzyni i złożeniu do kupy pod maska.
120042963_669573593679236_8865648991977686875_n.jpg
SMOŁA!
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez malina970 » 23 wrz 2020, 21:38

Czym pomalowałeś deskę rozdzielczą? Jak to się trzyma gdy jest gorąco w aucie? Nie odłazi ta farba?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2020, 17:08
Posty: 142 (0/3)
Auto: Mazda 323 C V BA '94

Postprzez freestylee » 24 wrz 2020, 10:35

Malina, zwykły biały spray w połysku,odłazić nie odłazi ,ale ten plastik jest trochę niewdzięczny i łatwo zrobić zacieki lub by lakier się zważył i na kilka razy nieraz trzeba malować.
Wcześniej na biało zrobiłem plastidip ,też efekt fajny ;)
Docelowo i tak flok ciemny by fanie tam wyglądał według mnie.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez malina970 » 24 wrz 2020, 11:19

Jak na spray ładnie wyszło. Ja mam do pomalowania podłokietnik. Dorwałam z 323f z zamykanym schowkiem tylkocplastik jest czarny a ja mam granatowy. :( dlatego pytam jak z malowaniem. :D xiekawe ile lakiernik by krzyknął
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2020, 17:08
Posty: 142 (0/3)
Auto: Mazda 323 C V BA '94

Postprzez freestylee » 24 wrz 2020, 12:06

Hmm ,ciężko będzie się pewnie w kolor wstrzelić niestety :/ ,jedyny pomysł to zaślepkę w kolorze odkręcić, zawieść do mieszalni gdzie nabijają komputerowo spraye zapłacić ze 30/40zł i próbować samemu malować ;)

Lub flokowanie tunelu :P też ciekawa opcja

Dopisano 24 wrz 2020, 18:41:

Malina ,tak wygląda to jeszcze bez podłokietnika założonego
Do tego wzmocnieniem poduchę obok rozrządu :D
Zamówiłem na jutro seryjną poduchę skrzyni przód bo to jedyna która była w najgorszym stanie i ją zalałem ,ale czy jej oś względem silnika się zgadzała nie wiem,ok 80 parę zł za poduchę z mx-6 jeden mod to rozwiercenie otworów na 12mm w belce, zobaczymy co przyjdzie <oczy> <oczy>

I jeszcze kwestia czy tych wolnych obrotów nie podnieść by wydaje mi się że są za nisko o ok 100obr. ,aparat ściągałem ,ale aż tak się nie pomyliłem z jego ustawieniem, a od jakiegoś czasu delikatnie wariuje raz ma te 750 raz tak jak widać i odczucie jakby nieraz falowała ale nie jest to widoczne nigdy na obrotomierzu tak minimalnie. I może ustawię jej w trybie serwisowym te obroty,przepustnicę też mogę wytargać i ją wyczyścić jakimś specyfikiem do silniczków/egr itp ,ktoś coś może doradzi,podpowie.
Załączniki
120133086_2706905242910877_2921777286351489205_n.jpg
120091762_377846356562288_5947347905357440769_n.jpg
Obroty jałowe po rozgrzaniu ,według mnie za niskie ciut.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez ProboszczV6 » 24 wrz 2020, 20:54

Rzeczywiście za niskie te obroty ciut... albo obrotomierz cię oszukuje. 550 obr to o jakieś przynajmniej 50 za mało.
Plastiki, kwestia gustu, więc nie będę komentował.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez malina970 » 24 wrz 2020, 21:02

A mi właśnie się podoba ten biały kolor. Coś innego od tego co wszyscy mają. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2020, 17:08
Posty: 142 (0/3)
Auto: Mazda 323 C V BA '94

Postprzez freestylee » 21 paź 2020, 19:30

Małe rzeczy a cieszą ;)
Cena też śmieszna, kilka trybów świecenia, pamięć ostatniego koloru/trybu.
https://youtu.be/waYD4cP15S

Wpięte pod oświetlenie stacyjki.
Załączniki
122143973_338682107229295_218126819773354324_n.jpg
122102482_1318815251802618_8041864732723531428_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 8 gru 2020, 21:35

Mazda ostatni prawie miesiąc czasu stoi w garażu <płacze> <płacze> <płacze>

Przeszedłem się ponad miesiąc temu w koło mazdy dotykając lekko każdego z kół – ot taki nawyk przy tych autach raz na tyg/dwa przejść dotknąć nawet palcem tylko,o ile każde koło było zimne ,to prawy tył był ciepły a było 0st. na dworze a moja przyjechała z myjni 30 min wcześniej... a koło było nadal dość gorące...

Nowa tarcza Textar i Klocki chyba Bosch/TRW zostały spalone przez syf który zrobił się w zacisku – moja teoria dlaczego :
Mechanicy który robili przewody stalowe na miedziane przepompowali płyn do czasu jak będzie leciał a go nie wymienili całkowicie ,co zaskutkowało tym że rdza,syf,brud,wilgoć poszła na zacisk,przy czym skorodował tłoczek (4 mieś temu/3kkm zrobione na nowych tarczach i klockach, robiliśmy te zaciski sami tj, nowe gumy,smar i czyszczenie tłoczków.

Zaciski pojechały do Czarka :D
Są gotowe już w sumie..

Plany na najbliższe kilka tyg.

-Nowe/zregenerowane/wypiaskowane/pomalowane pod kolor przednich zaciski
-Nowe Tarcze <płacze>
-Nowe Klocki <płacze>
-Nowe elastyczne przewody na tył,Nie były niby złe ,ale po 3 tygodniach zaciskania,lepiej je zmienić.
-Przelanie całego tyłu nowym płynem- odpowietrzając,bo nie mam kompresora :/
Załączniki
130883992_845984099495464_1264217668086519585_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez faflak » 10 gru 2020, 00:40

właśnie dlatego zestaw do konwersji na tarcze leży już u mnie 2 lata i bedzie leżał nadal bebny są bezobsługowe :) wytrwałości życze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 12:14
Posty: 269 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez freestylee » 13 gru 2020, 18:08

Zaciski od kolegi Czarka odebrane ( bardzo dobra robota <spoko> )
Wczoraj walkę wieczorem zacząłem i tak
Tarcze z piast musiałem zbijać- 4 mieś były zdejmowane i nowe tarcze zakładane i czyszczone wtedy,to teraz czyszczenie i na piasty dałem cieniutką warstwę oleju zwykłego silnikowego.
Przelane ok 0,7 L płynu hamulcowego K2
Wymienione przewody elastyczne tył -pięknie pomimo tylu lat się odkręciły.
Wymienione tarcze tył na Textar .
Wymienione Klocki na Bosch .
Nasmarowane i zrobione zgodnie ze sztuką wszystkie elementy ruchome .
Nowe podkładki miedziane itp
Oczyszczone tarcze brake Cleaner .
Wyregulowany ręczny / częsciowo – jeszcze za mocno naciągnięta linka ciut jest.
Przez oba tylne zaciski odpowietrzane po 10 razy na stronę ,przód jutro dla pewności odpowietrzę .

I teraz fakty – robiąc to dokładnie całość złożenia zajęła pewnie z 6h -ale zaznaczam dokładnie ;)
Ręczny nie trzyma odbija bardzo ładnie (nowe sprężynki odciągające ręczny są mocniejsze ciut)
Nożny bierze bardzo ładnie i nie obróci koła.

wrażenia z mojej przejażdzki małej że jeszcze przód odpowietrzyć chyba muszę,bo czuć że tył hamuje ciut mocniej :)
Pedał jest dość twardawy choć to się ułożyć musi i tak z czasem i przejechanymi kilometrami.

I najważniejsze ,moja wyjeżdzająca z garażu zadowolona jakby cukierka dostała :P :P :P

Trochę bez ładu i składu pisane jak zawsze.... ;)

Pst
faflak , tu nie tyle wina zacisków była tylko pośpiechu wtedy jak były składne,dlatego teraz wszystko sprawdzam 3 razy, bo później tak się dzieje :/
Załączniki
130273393_3511131062303216_1504897115462336441_n.jpg
131020252_2867531596905248_4966537387101148451_n.jpg
131116095_707217909929926_8241018230862770757_n (1).jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez faflak » 15 gru 2020, 21:18

ładnie siadły niebieskie zaciski :) fela też zgodna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 12:14
Posty: 269 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez DARO MAZDA 323 » 16 gru 2020, 08:31

niebieski teraz modny
Załączniki
118953790_337378447460760_7054645193514142201_n.jpg
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez freestylee » 16 gru 2020, 22:36

faflak napisał(a):ładnie siadły niebieskie zaciski :) fela też zgodna


Przód latem zregenerowany jak nowy, w niebieskim kolorze to i tył też musiał taki być ;)

Felga ,no ładnie z lekką glebą wyglądają <faja>

DARO MAZDA 323 napisał(a):niebieski teraz modny


M3 MPS ? ;)


Zaciski 4 sztuki zrobione już mamy ,czyli heble w 90% są nowe poza krótkimi stalowymi przewodami.


W ten weekend jak czas pozwoli to:
-Płukanie nagrzewnicy jakąś chemią kwasem itp,pompę na wiertarkę załatwiam :P
Ponieważ rok temu to robiłem i była bardzo duża poprawa,teraz jak jest chłodniej,w aucie jest letnio-ja lubię jak powieje żarem z kratek.
-Kontrola zacisków,ręcznego i ostatnie regulacje.
-Odpowietrzenie tyłu dla pewności ,oraz przodu na który i sił ,i czasu mi brakło
-Wymiana płynu w wysprzęgliku bo tego nikt nie robił od X lat napewno. pssst,robi się to tak samo jak z zaciskami wciskam,trzyma ktoś sprzęgło,wypuszczam,zakręcam odpowietrznik ,dolewam płyn i powinno być okey ? ;)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez faflak » 17 gru 2020, 23:03

ja u siebie wymieniałem pompke sprzęgła prosta robota <faja> odpowietrzenie tak jak piszesz, fajnie bo jet osobna przegroda w zbiorniczku plynu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 12:14
Posty: 269 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy