Mazda MX-3 V6 wracamy do serii.
Szczerze powiem że mi siadł ten spoiler na klapie jak cholera
Rafalkom
Powiem ci ,że mi on tak nie do końca pasował ,ale w kolorze mniej więcej czerwieni (szybkiego plasidipa ) już jest lepiej ,Na Ossace też dużo ludzi pytało czy to ori czy jakiś od innego auta ,ale emocje raczej pozytywne i właśnie się przez to auto wyróżniało i z kim się nie gadało,i kto by nie siedział w aucie twierdził że fajnie to wygląda i ma swój urok ,nie każdemu musi się to podobać,z drugiej strony też nie jest to 1.4 80km jakieś.
Malina,Za rok na Osakę jedz!!!!!!! ,klimat jest przez....y , pomijając fakt że auta nigdy się nie skończy na perełkę do czasu jak nie będzie stała w garażu,nadal są to auta które jeżdżą i mają swoje lata
Btw. W zeszły czwartek przed Osaką,pojechałem dorobić lakier zaprawkowy,i pomalowałem pół zderzaka tym,gdzie były ubytki i jakieś dziwne historie i w sumie bardzo dobrze wyszło ,jeszcze raz położyć warstwę dwie ,papierek wodny,polerka i zderzaka już nie musimy szukać nowego ,cena za 50ml zaprawkowego z klapki wlewu brana ,10zł/50ml i została połowa jeszcze
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Dziś wleciały nowe świeczki,zminiłem,pierwsze odpalenie coś mazda dziwnie pracowała zafalowała i się unormowało Leżej i przyjemniej odpala teraz
Na starych zrobione z 10/15kkm
Na starych zrobione z 10/15kkm
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Kilka dni temu narzeczona zamontowała sobie aluramki
Dziś do mazdy założyłem DRL na przód z którymi mam nadal pewien kłopot bo mrygają na ułamek sek. po wciśnięciu Stop lub włączeniu wstecznego,+ od silniczka wycieraczek po zapłnie,– od aku i od pozycji ''sygnał''.
Wieczorem zrobiliśmy też rundę na SKP by sprawdzić skład spalin po zmianie kata i ogólnie z częstymi akcjami smog itp,i parametry są w normie.
Dziś do mazdy założyłem DRL na przód z którymi mam nadal pewien kłopot bo mrygają na ułamek sek. po wciśnięciu Stop lub włączeniu wstecznego,+ od silniczka wycieraczek po zapłnie,– od aku i od pozycji ''sygnał''.
Wieczorem zrobiliśmy też rundę na SKP by sprawdzić skład spalin po zmianie kata i ogólnie z częstymi akcjami smog itp,i parametry są w normie.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Od wczoraj w sumie, bo dziś poprawiam zacząłem zabawę z Short Shifter DIY, kulka była bardzo oporna 1h kombinowałem.. bo musiałem jej spód oszlifować najpierw bo u mnie było zgrubienie, palnik nie dał rady.. ,ostatecznie jest ok 6,6cm z 4,5cm.
Przy okazji zalałem klejem wybierak bo skrzypiał przy zmianie biegów, i pewnie za jakiś czas opadł by na rurę wydechową
Wybierak kiedyś ktoś skręcił na śrubę,nie było by problemu gdyby zrobił to prosto,a tak wybierak i cała guma były pod katem,złożone już,za kilka dni wyschnie na amen
Przy okazji zalałem klejem wybierak bo skrzypiał przy zmianie biegów, i pewnie za jakiś czas opadł by na rurę wydechową
Wybierak kiedyś ktoś skręcił na śrubę,nie było by problemu gdyby zrobił to prosto,a tak wybierak i cała guma były pod katem,złożone już,za kilka dni wyschnie na amen
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Po zrobieniu SS stwierdziłem porównując do BA że skrzynia chodzi za ciężko, także mazda dostała nowy olej skrzyni 75w90 gl5 ,wlałem ok 2.9l bo nierówno stała z kanału wyszedłem cały upaćkany w oleju ,strzykawka 0.5l nie dała rady,musiałem wlewać taką 100ml :/
Przy okazji postanowiłem wzmocnić minimalnie poduszkę skrzyni biegów tą pod akumulatorem, dostała 3 kropki kleju do szyb-więcej nie bo w zalałem całą w BA V6 i chodzi po rozgrzaniu jak stary 50 letni diesel tak drży, ale jakoś nie mam ochoty teraz tego poprawiać teraz .
I stwierdziłem że poczyszczę dziś wszystkie punkty masowe pod maską ,a trochę ich jednak jest ,lepiej to zrobić niż się zastanawiać później a tak prawie wszystkie w komorze oczyszczone do ''gołego''
Wymieniłem też o'ring aparatu zapłonowego bo ciekł i wymyłem silnik w tym miejscu i znów ręce całe w smarze i oleju ,w sumie to po co ja je myję.. , miałem oryginalny o'ring nowy ale zgubiłem gdzieś i 2 lata już go szukam ,kupiłem zwykły za 1zł,znów 1.5.r wytrzyma może
Wybierak zalany i zastygnięty już na beton, już nie będzie skrzypiał przy zmianie biegów
Kiedy ja te ręce z tego oleju/smaru zmyję
Przy okazji postanowiłem wzmocnić minimalnie poduszkę skrzyni biegów tą pod akumulatorem, dostała 3 kropki kleju do szyb-więcej nie bo w zalałem całą w BA V6 i chodzi po rozgrzaniu jak stary 50 letni diesel tak drży, ale jakoś nie mam ochoty teraz tego poprawiać teraz .
I stwierdziłem że poczyszczę dziś wszystkie punkty masowe pod maską ,a trochę ich jednak jest ,lepiej to zrobić niż się zastanawiać później a tak prawie wszystkie w komorze oczyszczone do ''gołego''
Wymieniłem też o'ring aparatu zapłonowego bo ciekł i wymyłem silnik w tym miejscu i znów ręce całe w smarze i oleju ,w sumie to po co ja je myję.. , miałem oryginalny o'ring nowy ale zgubiłem gdzieś i 2 lata już go szukam ,kupiłem zwykły za 1zł,znów 1.5.r wytrzyma może
Wybierak zalany i zastygnięty już na beton, już nie będzie skrzypiał przy zmianie biegów
Kiedy ja te ręce z tego oleju/smaru zmyję
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Malina, zwykły biały spray w połysku,odłazić nie odłazi ,ale ten plastik jest trochę niewdzięczny i łatwo zrobić zacieki lub by lakier się zważył i na kilka razy nieraz trzeba malować.
Wcześniej na biało zrobiłem plastidip ,też efekt fajny
Docelowo i tak flok ciemny by fanie tam wyglądał według mnie.
Wcześniej na biało zrobiłem plastidip ,też efekt fajny
Docelowo i tak flok ciemny by fanie tam wyglądał według mnie.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Hmm ,ciężko będzie się pewnie w kolor wstrzelić niestety :/ ,jedyny pomysł to zaślepkę w kolorze odkręcić, zawieść do mieszalni gdzie nabijają komputerowo spraye zapłacić ze 30/40zł i próbować samemu malować
Lub flokowanie tunelu też ciekawa opcja
Dopisano 24 wrz 2020, 18:41:
Malina ,tak wygląda to jeszcze bez podłokietnika założonego
Do tego wzmocnieniem poduchę obok rozrządu
Zamówiłem na jutro seryjną poduchę skrzyni przód bo to jedyna która była w najgorszym stanie i ją zalałem ,ale czy jej oś względem silnika się zgadzała nie wiem,ok 80 parę zł za poduchę z mx-6 jeden mod to rozwiercenie otworów na 12mm w belce, zobaczymy co przyjdzie
I jeszcze kwestia czy tych wolnych obrotów nie podnieść by wydaje mi się że są za nisko o ok 100obr. ,aparat ściągałem ,ale aż tak się nie pomyliłem z jego ustawieniem, a od jakiegoś czasu delikatnie wariuje raz ma te 750 raz tak jak widać i odczucie jakby nieraz falowała ale nie jest to widoczne nigdy na obrotomierzu tak minimalnie. I może ustawię jej w trybie serwisowym te obroty,przepustnicę też mogę wytargać i ją wyczyścić jakimś specyfikiem do silniczków/egr itp ,ktoś coś może doradzi,podpowie.
Lub flokowanie tunelu też ciekawa opcja
Dopisano 24 wrz 2020, 18:41:
Malina ,tak wygląda to jeszcze bez podłokietnika założonego
Do tego wzmocnieniem poduchę obok rozrządu
Zamówiłem na jutro seryjną poduchę skrzyni przód bo to jedyna która była w najgorszym stanie i ją zalałem ,ale czy jej oś względem silnika się zgadzała nie wiem,ok 80 parę zł za poduchę z mx-6 jeden mod to rozwiercenie otworów na 12mm w belce, zobaczymy co przyjdzie
I jeszcze kwestia czy tych wolnych obrotów nie podnieść by wydaje mi się że są za nisko o ok 100obr. ,aparat ściągałem ,ale aż tak się nie pomyliłem z jego ustawieniem, a od jakiegoś czasu delikatnie wariuje raz ma te 750 raz tak jak widać i odczucie jakby nieraz falowała ale nie jest to widoczne nigdy na obrotomierzu tak minimalnie. I może ustawię jej w trybie serwisowym te obroty,przepustnicę też mogę wytargać i ją wyczyścić jakimś specyfikiem do silniczków/egr itp ,ktoś coś może doradzi,podpowie.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Rzeczywiście za niskie te obroty ciut... albo obrotomierz cię oszukuje. 550 obr to o jakieś przynajmniej 50 za mało.
Plastiki, kwestia gustu, więc nie będę komentował.
Plastiki, kwestia gustu, więc nie będę komentował.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Małe rzeczy a cieszą
Cena też śmieszna, kilka trybów świecenia, pamięć ostatniego koloru/trybu.
https://youtu.be/waYD4cP15S
Wpięte pod oświetlenie stacyjki.
Cena też śmieszna, kilka trybów świecenia, pamięć ostatniego koloru/trybu.
https://youtu.be/waYD4cP15S
Wpięte pod oświetlenie stacyjki.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Mazda ostatni prawie miesiąc czasu stoi w garażu
Przeszedłem się ponad miesiąc temu w koło mazdy dotykając lekko każdego z kół – ot taki nawyk przy tych autach raz na tyg/dwa przejść dotknąć nawet palcem tylko,o ile każde koło było zimne ,to prawy tył był ciepły a było 0st. na dworze a moja przyjechała z myjni 30 min wcześniej... a koło było nadal dość gorące...
Nowa tarcza Textar i Klocki chyba Bosch/TRW zostały spalone przez syf który zrobił się w zacisku – moja teoria dlaczego :
Mechanicy który robili przewody stalowe na miedziane przepompowali płyn do czasu jak będzie leciał a go nie wymienili całkowicie ,co zaskutkowało tym że rdza,syf,brud,wilgoć poszła na zacisk,przy czym skorodował tłoczek (4 mieś temu/3kkm zrobione na nowych tarczach i klockach, robiliśmy te zaciski sami tj, nowe gumy,smar i czyszczenie tłoczków.
Zaciski pojechały do Czarka
Są gotowe już w sumie..
Plany na najbliższe kilka tyg.
-Nowe/zregenerowane/wypiaskowane/pomalowane pod kolor przednich zaciski
-Nowe Tarcze
-Nowe Klocki
-Nowe elastyczne przewody na tył,Nie były niby złe ,ale po 3 tygodniach zaciskania,lepiej je zmienić.
-Przelanie całego tyłu nowym płynem- odpowietrzając,bo nie mam kompresora :/
Przeszedłem się ponad miesiąc temu w koło mazdy dotykając lekko każdego z kół – ot taki nawyk przy tych autach raz na tyg/dwa przejść dotknąć nawet palcem tylko,o ile każde koło było zimne ,to prawy tył był ciepły a było 0st. na dworze a moja przyjechała z myjni 30 min wcześniej... a koło było nadal dość gorące...
Nowa tarcza Textar i Klocki chyba Bosch/TRW zostały spalone przez syf który zrobił się w zacisku – moja teoria dlaczego :
Mechanicy który robili przewody stalowe na miedziane przepompowali płyn do czasu jak będzie leciał a go nie wymienili całkowicie ,co zaskutkowało tym że rdza,syf,brud,wilgoć poszła na zacisk,przy czym skorodował tłoczek (4 mieś temu/3kkm zrobione na nowych tarczach i klockach, robiliśmy te zaciski sami tj, nowe gumy,smar i czyszczenie tłoczków.
Zaciski pojechały do Czarka
Są gotowe już w sumie..
Plany na najbliższe kilka tyg.
-Nowe/zregenerowane/wypiaskowane/pomalowane pod kolor przednich zaciski
-Nowe Tarcze
-Nowe Klocki
-Nowe elastyczne przewody na tył,Nie były niby złe ,ale po 3 tygodniach zaciskania,lepiej je zmienić.
-Przelanie całego tyłu nowym płynem- odpowietrzając,bo nie mam kompresora :/
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
właśnie dlatego zestaw do konwersji na tarcze leży już u mnie 2 lata i bedzie leżał nadal bebny są bezobsługowe wytrwałości życze
- Od: 3 paź 2010, 12:14
- Posty: 269 (56/2)
- Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
- Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"
Zaciski od kolegi Czarka odebrane ( bardzo dobra robota )
Wczoraj walkę wieczorem zacząłem i tak
Tarcze z piast musiałem zbijać- 4 mieś były zdejmowane i nowe tarcze zakładane i czyszczone wtedy,to teraz czyszczenie i na piasty dałem cieniutką warstwę oleju zwykłego silnikowego.
Przelane ok 0,7 L płynu hamulcowego K2
Wymienione przewody elastyczne tył -pięknie pomimo tylu lat się odkręciły.
Wymienione tarcze tył na Textar .
Wymienione Klocki na Bosch .
Nasmarowane i zrobione zgodnie ze sztuką wszystkie elementy ruchome .
Nowe podkładki miedziane itp
Oczyszczone tarcze brake Cleaner .
Wyregulowany ręczny / częsciowo – jeszcze za mocno naciągnięta linka ciut jest.
Przez oba tylne zaciski odpowietrzane po 10 razy na stronę ,przód jutro dla pewności odpowietrzę .
I teraz fakty – robiąc to dokładnie całość złożenia zajęła pewnie z 6h -ale zaznaczam dokładnie
Ręczny nie trzyma odbija bardzo ładnie (nowe sprężynki odciągające ręczny są mocniejsze ciut)
Nożny bierze bardzo ładnie i nie obróci koła.
wrażenia z mojej przejażdzki małej że jeszcze przód odpowietrzyć chyba muszę,bo czuć że tył hamuje ciut mocniej
Pedał jest dość twardawy choć to się ułożyć musi i tak z czasem i przejechanymi kilometrami.
I najważniejsze ,moja wyjeżdzająca z garażu zadowolona jakby cukierka dostała
Trochę bez ładu i składu pisane jak zawsze....
Pst
faflak , tu nie tyle wina zacisków była tylko pośpiechu wtedy jak były składne,dlatego teraz wszystko sprawdzam 3 razy, bo później tak się dzieje :/
Wczoraj walkę wieczorem zacząłem i tak
Tarcze z piast musiałem zbijać- 4 mieś były zdejmowane i nowe tarcze zakładane i czyszczone wtedy,to teraz czyszczenie i na piasty dałem cieniutką warstwę oleju zwykłego silnikowego.
Przelane ok 0,7 L płynu hamulcowego K2
Wymienione przewody elastyczne tył -pięknie pomimo tylu lat się odkręciły.
Wymienione tarcze tył na Textar .
Wymienione Klocki na Bosch .
Nasmarowane i zrobione zgodnie ze sztuką wszystkie elementy ruchome .
Nowe podkładki miedziane itp
Oczyszczone tarcze brake Cleaner .
Wyregulowany ręczny / częsciowo – jeszcze za mocno naciągnięta linka ciut jest.
Przez oba tylne zaciski odpowietrzane po 10 razy na stronę ,przód jutro dla pewności odpowietrzę .
I teraz fakty – robiąc to dokładnie całość złożenia zajęła pewnie z 6h -ale zaznaczam dokładnie
Ręczny nie trzyma odbija bardzo ładnie (nowe sprężynki odciągające ręczny są mocniejsze ciut)
Nożny bierze bardzo ładnie i nie obróci koła.
wrażenia z mojej przejażdzki małej że jeszcze przód odpowietrzyć chyba muszę,bo czuć że tył hamuje ciut mocniej
Pedał jest dość twardawy choć to się ułożyć musi i tak z czasem i przejechanymi kilometrami.
I najważniejsze ,moja wyjeżdzająca z garażu zadowolona jakby cukierka dostała
Trochę bez ładu i składu pisane jak zawsze....
Pst
faflak , tu nie tyle wina zacisków była tylko pośpiechu wtedy jak były składne,dlatego teraz wszystko sprawdzam 3 razy, bo później tak się dzieje :/
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
ładnie siadły niebieskie zaciski fela też zgodna
- Od: 3 paź 2010, 12:14
- Posty: 269 (56/2)
- Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
- Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"
faflak napisał(a):ładnie siadły niebieskie zaciski fela też zgodna
Przód latem zregenerowany jak nowy, w niebieskim kolorze to i tył też musiał taki być
Felga ,no ładnie z lekką glebą wyglądają
DARO MAZDA 323 napisał(a):niebieski teraz modny
M3 MPS ?
Zaciski 4 sztuki zrobione już mamy ,czyli heble w 90% są nowe poza krótkimi stalowymi przewodami.
W ten weekend jak czas pozwoli to:
-Płukanie nagrzewnicy jakąś chemią kwasem itp,pompę na wiertarkę załatwiam
Ponieważ rok temu to robiłem i była bardzo duża poprawa,teraz jak jest chłodniej,w aucie jest letnio-ja lubię jak powieje żarem z kratek.
-Kontrola zacisków,ręcznego i ostatnie regulacje.
-Odpowietrzenie tyłu dla pewności ,oraz przodu na który i sił ,i czasu mi brakło
-Wymiana płynu w wysprzęgliku bo tego nikt nie robił od X lat napewno. pssst,robi się to tak samo jak z zaciskami wciskam,trzyma ktoś sprzęgło,wypuszczam,zakręcam odpowietrznik ,dolewam płyn i powinno być okey ?
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
ja u siebie wymieniałem pompke sprzęgła prosta robota odpowietrzenie tak jak piszesz, fajnie bo jet osobna przegroda w zbiorniczku plynu
- Od: 3 paź 2010, 12:14
- Posty: 269 (56/2)
- Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
- Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości