Ostatnio mało się dzieje ,bo mazda więcej stoi niż jeździ ,dziś była na przeglądzie tech. który przeszła bez problemu.
Z racji że mazda od 3 tygodni stała na wodzie , dostała następną płukankę do chłodnicy, i za parę dni zalewam ją docelowo już płynem.
I tak samo dziś wleciała lotka w kolor , nowa,dość ładna (niby to samo ,ale jest inna).
Zostało zrobić polerkę lotki, parę dupereli i lecimy za 2 tyg. na Osakę.
Mazda MX-3 V6 wracamy do serii.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Mała aktualizacja tematu
Osaka 2023 zaliczona
Parę spraw zrobiłem , parę doszło
– Zrzuciłem przepustnice w celu wymycia i uszczelnienia jej na sylikon wysokotemp.
-Udrożniłem zabity na amen kanał od EGR który i tak jest zaślepiony , a nigdy go nie ruszałem.
– Kable NGK 2 letnie okazało się.... że robią choinkę i ładnie walą prądem przypadkowe osoby które chcą lekko przestawić zapłon
– Mazda jak postoi (parę dni/tydzień np ) ma problem z odpaleniem – weryfikuję co ją boli.
Zamówiłem trochę części :
-Kable zapłonowe Tesla – najtańsze , i ostatnie chyba do K8 , bo więcej w kraju już nie ma tych przewodów,kupiłem ostatni zestaw z tego co widziałem na znanym portalu .
-Kopułka i palec EPS , i tu całość trwała dobre 2 tygodnie... wszędzie prawie stany zerowe.. ale udało się kupić w Mazparts ,choć trochę to trwało z racji że to są ostatnie sztuki.
-Zamówiona OEM uszczelka między kopułkę a aparat – u mnie brak , w zestawie z EPS też brak. Czekam do przyszłego tygodnia na to.
– OEM filtr paliwa
-Świece zapłonowe obecnie są NGK .... z przerwą bodaj 0.8mm , wlecą chyba Denso k20tt mimo że dużo osób ma mieszane odczucia co do nich.
Na dniach będziemy kontynuować temat jak dojdą części.
Osaka 2023 zaliczona
Parę spraw zrobiłem , parę doszło
– Zrzuciłem przepustnice w celu wymycia i uszczelnienia jej na sylikon wysokotemp.
-Udrożniłem zabity na amen kanał od EGR który i tak jest zaślepiony , a nigdy go nie ruszałem.
– Kable NGK 2 letnie okazało się.... że robią choinkę i ładnie walą prądem przypadkowe osoby które chcą lekko przestawić zapłon
– Mazda jak postoi (parę dni/tydzień np ) ma problem z odpaleniem – weryfikuję co ją boli.
Zamówiłem trochę części :
-Kable zapłonowe Tesla – najtańsze , i ostatnie chyba do K8 , bo więcej w kraju już nie ma tych przewodów,kupiłem ostatni zestaw z tego co widziałem na znanym portalu .
-Kopułka i palec EPS , i tu całość trwała dobre 2 tygodnie... wszędzie prawie stany zerowe.. ale udało się kupić w Mazparts ,choć trochę to trwało z racji że to są ostatnie sztuki.
-Zamówiona OEM uszczelka między kopułkę a aparat – u mnie brak , w zestawie z EPS też brak. Czekam do przyszłego tygodnia na to.
– OEM filtr paliwa
-Świece zapłonowe obecnie są NGK .... z przerwą bodaj 0.8mm , wlecą chyba Denso k20tt mimo że dużo osób ma mieszane odczucia co do nich.
Na dniach będziemy kontynuować temat jak dojdą części.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Czuć jakąś różnicę po czyszczeniu egr'a?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zadra napisał(a):Czuć jakąś różnicę po czyszczeniu egr'a?
Ciężko powiedzieć, to tylko kanał w dolocie , sam EGR jest ''niekatywny''
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Dziś miało być zrobione więcej ,ale prawie cały dzień walczyłem z hamulcami.
Wczoraj zamówiłem zestaw naprawczy gumki itp. Oraz przewody hamulcowe przód.
Stare przewody miały ok 3 lata (ABE..) nic innego nie mieli , ale stan jednego z nich był już taki sobie , coś mocno podgnił. 62zł i te 30min więcej na obie strony mnie nie zbawi.
Serwis odrazu 4 zacisków, tył o dziwo pracował ok ,ale nowy smar i odpowietrzenie. Przód bicie młotkiem bo stały nieruchomo..
Przelane ok 0.6L płynu w celu wymiany/odpowietrzenia przód/tył.
I Cyk , spokój max na rok z zaglądaniem tam
Na wieczór, poprawiłem trochę dolot, jego szczelność i wymiarowość,bo trochę za mało średnicą był – wrzucę fotki pewnie jak to wyszło, choć wizualnie nic się nie zmieniło.
Jutro może się uda wymienić
Palec – kopułka EPS , na uszczelkę czekam do poniedziałku. , Filtr paliwa OEM, Świece denso K20TT
Dopisano 23 lip 2023, 15:47:
Dziś ogarnięte to co pisałem wczoraj
Oczywiście , się zamotałem... i odwrotnie tzn ''do góry nogami '' wsadziłem palec... Mazda tylko popukiwała w wydech
Ogarnięte wszystko , wreszcie na wolnych obrotach auto pracuje bez drgań oraz zapier*** aż miło
Wczoraj zamówiłem zestaw naprawczy gumki itp. Oraz przewody hamulcowe przód.
Stare przewody miały ok 3 lata (ABE..) nic innego nie mieli , ale stan jednego z nich był już taki sobie , coś mocno podgnił. 62zł i te 30min więcej na obie strony mnie nie zbawi.
Serwis odrazu 4 zacisków, tył o dziwo pracował ok ,ale nowy smar i odpowietrzenie. Przód bicie młotkiem bo stały nieruchomo..
Przelane ok 0.6L płynu w celu wymiany/odpowietrzenia przód/tył.
I Cyk , spokój max na rok z zaglądaniem tam
Na wieczór, poprawiłem trochę dolot, jego szczelność i wymiarowość,bo trochę za mało średnicą był – wrzucę fotki pewnie jak to wyszło, choć wizualnie nic się nie zmieniło.
Jutro może się uda wymienić
Palec – kopułka EPS , na uszczelkę czekam do poniedziałku. , Filtr paliwa OEM, Świece denso K20TT
Dopisano 23 lip 2023, 15:47:
Dziś ogarnięte to co pisałem wczoraj
freestylee napisał(a):Palec – kopułka EPS , na uszczelkę czekam do poniedziałku. , Filtr paliwa OEM, Świece denso K20TT
Oczywiście , się zamotałem... i odwrotnie tzn ''do góry nogami '' wsadziłem palec... Mazda tylko popukiwała w wydech
Ogarnięte wszystko , wreszcie na wolnych obrotach auto pracuje bez drgań oraz zapier*** aż miło
- Załączniki
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
valdiiaga napisał(a):est gdzieś może manual?
manual do wymiany filtra paliwa?
freestylee napisał(a):Ogarnięte wszystko , wreszcie na wolnych obrotach auto pracuje bez drgań oraz zapier*** aż miło
Zawsze najlepszy moment przy wszystkich pracach w aucie, to chwila, gdy auto odpala, jedzie, jest sprawne a my zdajemy sobie sprawę, że wszystko wykonane jest tak jak trzeba.
Satysfakcja na 100%..
Bardzo mnie cieszy, że ktoś sam sobie robotę robi a dodatkowo, że robi to dobrze.
Gratulejszyn i dawaj więcej.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
valdiiaga napisał(a):Zacna fura
Czy filtr paliwa łatwo zmienić?
Jest gdzieś może manual?
Dzięki
Z wymianą filtra prosty temat, wyciągasz rozpórkę, akumulator, podstawę odkręcasz i jest dość dobre dojście do samej wymiany, w oryginale wężyki są na cybantach tych samozaciskowych , ja zastąpiłem je ślimakowymi/skręcanymi już z 4 lata temu jak pierwszy raz zmieniałem.
Sam filtr paliwa kupiłem ten :
https://allegro.pl/oferta/oe-filtr-pali ... 3681259781
zadra napisał(a):Zawsze najlepszy moment przy wszystkich pracach w aucie, to chwila, gdy auto odpala, jedzie, jest sprawne a my zdajemy sobie sprawę, że wszystko wykonane jest tak jak trzeba.
Satysfakcja na 100%..
Dokładnie
zadra napisał(a):Bardzo mnie cieszy, że ktoś sam sobie robotę robi a dodatkowo, że robi to dobrze.
Nie zawsze się udaje coś zrobić dobrze.. Ale zepsuję , to naprawię ,ale grunt że działa, koła nie odpadają i hamuje
zadra napisał(a):Gratulejszyn i dawaj więcej.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Dziękuję za info ew temacie filtra, zamówiony , pobawię się.
Powiedzcie jeszcze proszę czy można gdzieś dostać tylny wahacz wzdłużny do MX3?
Patrzę po ogłoszeniach i prawie jak święty Graal.... nikt go nie widział ale jest
A może pasuje od jakiegoś innego auta?
Powiedzcie jeszcze proszę czy można gdzieś dostać tylny wahacz wzdłużny do MX3?
Patrzę po ogłoszeniach i prawie jak święty Graal.... nikt go nie widział ale jest
A może pasuje od jakiegoś innego auta?
valdiiaga napisał(a):Dziękuję za info ew temacie filtra, zamówiony , pobawię się.
Powiedzcie jeszcze proszę czy można gdzieś dostać tylny wahacz wzdłużny do MX3?
Patrzę po ogłoszeniach i prawie jak święty Graal.... nikt go nie widział ale jest
A może pasuje od jakiegoś innego auta?
No wahacz org. tylko ASO , cena 800zł/szt.
Ale.... jest rada na to.
Tadam
https://allegro.pl/oferta/mazda-323-323 ... 7400339000
Pasuje , ale,ale.. Długość ta sama , tulejka pod progiem pasuje na szerokość i wielkością , ta bliżej tyłu jest węższa o ok 1/2cm , sam wahacz nie jest profilem, dodatkowo mocowanie na linkę trzeba dospawać lub spiąć na trytkę niby fuszera ogólnie ,ale wahacz nowy i bez luzów nie przegnity ok 90zł/sztuka..
Ale teraz tak z tą śrubą , tniesz lub dajesz krótszą śrubę i pasuje tak samo dobrze..
Widząc w jakim stanie był poprzedni wahacz + nie dobraliśmy tulejek wolę te za 90zł i lekko pokombinować i to zamontować..
Pst. Pamiętaj że odkręcając te wahacze przy progu delikatnie je zapsikaj i odkręcaj powoli bo często w tych autach te miejsca są dość zmęczone i mocno pociągnąć to możesz zaraz nie mieć do czego przykręcać nowego.. U mnie odkręciły się bez żadnych problemów.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Dzień dobry. Czy ktoś z Was potrafi powiedzieć czy oba wentylatory chłodnicy w MX# 1,8 powinny się włączać na raz? Czy może jeden wspomaga drugi? Mam wrażenie , że u mnie działa tylko jeden. Nie jestem w stanie określić , ale wydaje mi się , że jak już się załączy to jest dość głośny.
valdiiaga napisał(a):Dzień dobry. Czy ktoś z Was potrafi powiedzieć czy oba wentylatory chłodnicy w MX# 1,8 powinny się włączać na raz? Czy może jeden wspomaga drugi? Mam wrażenie , że u mnie działa tylko jeden. Nie jestem w stanie określić , ale wydaje mi się , że jak już się załączy to jest dość głośny.
Drugi powinien chyba ruszyć przy jakieś określonej temp. z tego co słyszałem w autach z klimą.
W maździe nie za wiele się dzieje ostatnio , stoi w garażu już jakiś 3 tyg , dziś śnieżek lekko pruszył , mając chwilę przepaliłem ją z 10 min
A tu przepał po ok 3 tyg stania, bez odpinania aku itp
https://youtu.be/a0nl2MXxei4
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości