Mazda MX-3 V6 wracamy do serii.

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez freestylee » 17 gru 2020, 23:04

faflak napisał(a):ja u siebie wymieniałem pompke sprzęgła prosta robota <faja> odpowietrzenie tak jak piszesz, fajnie bo jet osobna przegroda w zbiorniczku plynu


A ja chcę mieć cały płyn jednej firmy,a może nie tyle firmy co o jednakowych właściwościach a nie że w wysprzęgliku błoto będzie ;P

No i siłowniki klapy wypadało by wymienić bo przy niskich temperaturach i płetwie z tyłu przy podnoszeniu nie trzyma nic i jest <dupa>

Ciekawe czy są dostępne nowe/zamienniki ,o częściach ASO,szkoda dyskutować ceny kosmos,przykład :
Przewody elastyczne tył ori 299zł/szt.
Firmy TRISCAN ok 50zł/szt ,fakt nie znam firmy ,ale napewno są lepszą alternatywą dla od X czasu/nowości nie zmienianych przewodów. W weekend dam foty tego co zdemontowałem ,przewód prawy ,bez tragedii,lewy gorszy.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 19 gru 2020, 19:08

Kontynujmy :D

Dziś zrzuciłem koła przód ,odpowietrzyłem przód po 5 razy na zgaszonym,odpaliłem i również z 5 razy,zasiłem i dwa razy przelałem dla pewności jeszcze płyn. Tak na obu przednich zaciskach.

Sprawdziłem odrazu jeszcze czy tył hamuje i odbija – jest idealnie,narazie.

W następnej kolejności zabarałem się za odpowietrznik wysprzęglika,nie wiele udalo mi się z niego spuścić 100/150ml -ciemno się zrobiło już ,dojście ze słoiczkiem też słabe,ale efekt jest taki że po drugim odkręceniu sprzęgło zaczęło pracować/odbijać tak fajnie, choć nie było zastrzeżeń co do tego ,ale niżej fotka jak to wyglądało

No i fotki ze starych/nowych tarcz po 3000km i chu... zaciskach :/
Załączniki
131899952_167013368500112_2163416403093928050_n.jpg
Tarcze prawą musiałem zbijać dlatego tak wygląda,w sumie lewą też ale tam to kilka stuków lekkich i zeszła,teraz olejem liźnięte piasty ;)
132027711_767275713859838_8816098465549890398_n.jpg
132042233_4159117190770758_1151846044638577672_n.jpg
Przewód hamulcowy ,nie najgorszy niby jeszcze,ale na moje to 2003.r... lub 2008.
131895056_1289926941380643_2664709752131331019_n.jpg
" kiedyś'' to był płyn ''hamulcowy'' z Wysprzęglika
132011366_425037588672533_8891978795546631957_n.jpg
131978544_506046210342014_853593305535364922_n.jpg
Stary płyn który niby wymieniali 3/4 mieś temu,a nowy Płyn DOT4
131982773_675989553064431_3664683037000611244_n.jpg
131989090_1732166443631061_5677733748757341480_n.jpg
131895332_1324559994553883_2431017994651691405_n.jpg
Świąteczna myjnia,choć mx myty nie był :P , Wesołych Wszystkim!! ;)
131981673_717402569181739_8126796704631917164_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez faflak » 19 gru 2020, 22:15

freestylee napisał(a):ja u siebie wymieniałem pompke sprzęgła prosta robota odpowietrzenie tak jak piszesz, fajnie bo jet osobna przegroda w zbiorniczku plynu


A ja chcę mieć cały płyn jednej firmy,a może nie tyle firmy co o jednakowych właściwościach a nie że w wysprzęgliku błoto będzie

Chodziło mi op to że ak wyleci zbyt dużo to nie zapowietrzy całego układu ;)
Ja dziś swoja umyłem – zresztą jak co tydzień ;P z tym że dziś testowałem nowy ręcznik do osuszania ADBL a za tydzień SSW z ceramiką
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 11:14
Posty: 269 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez freestylee » 19 gru 2020, 22:26

faflak napisał(a):Chodziło mi op to że ak wyleci zbyt dużo to nie zapowietrzy całego układu

Wiem :) ale teraz płyn też w 90% wymieniony mamy <ok>

faflak napisał(a):Ja dziś swoja umyłem – zresztą jak co tydzień z tym że dziś testowałem nowy ręcznik do osuszania ADBL a za tydzień SSW z ceramiką


Czerwony SQ na twojej i naszej mx3 jest dość ciężki w utrzymaniu, płowieje szybko <płacze>

faflak napisał(a):SSW z ceramiką

Rozwiń temat co i jak ;) u nas była 3 mieś chińska ceramika :P
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez faflak » 19 gru 2020, 22:55

przesiadłem się na adbl pierwzy miałem quic detailer QD1 rewelacyjny zapach kropelkowanie i mega macno pidbijał kolr (na lakierze wosk soft 99) ale trzymał od mycia do mycia
nastepna butla syntetic spray wax SSW ten już wytrzymuje z 4 5 tygodni ale juz tak koloru nie wyciaga
za tydzien test ceramiki QD z dodatkiem kwarcu
zamowiłem też z ziomkiem do spółki cermike polska clen techa duza butelka (na dwa auta) ale aplikacja jak sie jakies wolne trafi <faja> fajna jest bo sie kladzie raz i nie ma reaplikacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 11:14
Posty: 269 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez freestylee » 25 gru 2020, 17:03

Od zrobienia hamulców zrobione ok 350km ,z czego 250km w trasie dwa dni temu,Czas na narmalną jazdę ;)

Mazda od Mikołaja dostała kierkę Nardii z MX5 NB ;)
Tu jedyny problem bo klakson muszę ogarnąć w jakiś sposób bo jest pierścień na kierownicy bardziej odsadzony,i mniej na wieloklin wchodzi,poza tym bardzo fajna kierownica według mnie. Lepiej pasuje niż z M6/M3 ale to moje zdanie.
Załączniki
132782681_210183087317481_4019744169416674711_n.jpg
Nardi ;)
133425099_401894321085837_6698565178083675830_n.jpg
Między świąteczne tankowanie,a ma problem z piciem,bo pije dużo... ;)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 2 sty 2021, 22:04

Podsumowując zeszły rok z mxem co się udało ,a co nie..


Udane
-Zakup foteli przód po przebiegu 73kkm
-Dołożenie czujników cofania -fajna sprawa jak za czujniki za 35zł ;)
-Oklejenie folią dokładek
– Nowe amorki przód tył
-nowe spingi ok -40mm H$R
-Nowe Amorki przód Monrooe /tył Ashika
-Zalanie poduszek klejem poli.
– Wymiana świec zapłonowych
-Zakup owiewek :D
-wywalenie ori kata,zastąpienie go takim o mniejszych oporach,wydechy pół przelotowe ;)
-Nowe tarcze,klocki,i regeneracja 4 zacisków hamulcowych
-Zakup i wymiana Błotnika prawy przód
-Montaż stożka, który nie jest chwilowo odizolowany <płacze> będzie airbox bo moja zabudowa się nie sprawdziła (wpadła pod auto :/ )
-Zastąpienie ori rury dolotu prostą gumową rurą
-Felgi R17 w sumie z nowymi oponami lato
-Ramki na zegary alu ;)
-Wymiana prawie wszystkich przewodów hamulcowych na nowe wraz z płynem
-wymiana kierownicy
-Montaż DRL
-3 światło stop z precidi
-Wymiana płynu wspomagania
-Wymiana płynu w skrzyni biegów
– Short shifter czy jak on tam się nazywa :P
-Czyszczenie punktów masowych
-Zaliczony ZLOT OSAKA :P :P :P :P :P
-Zrobiony porządek pod maską z drobnymi wyciekami itp.

Chyba na tyle z większy robót ,a mazda i tak śmiga w sumie w koło komina ''po bułki''

Czego się nie udało osiągnąć

-Instalacji LPG,ale nie w firmie krzak.. zrobić raz a dobrze.
-końcówki progów i konserwacji...
– Zakupu i Swapu na 2.5,,, :(
-Wyciszenia auta wewnątrz
-Tylnych lamp USDM

Takie streszczenie ostatniego roku jak o czymś nie zapomniałem ;)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 16 sty 2021, 21:53

Lecimy dalej!

Wczoraj 15.01.2020
Zakup kół zimowych na alu RH z nowymi oponami w dobrej cenie,balony ale kleją jak złe,przy bardzo mocnym skręcie ciut trą. Do tego pierścienie centrujące po które,musiałem jechać 70km :|

Oklejenie dekielków folią Carbon.

Dziś
16.01.2020
Wycieczka do sklepu po :
-2x płyn G12 =10L
-2x woda demineralizowana = 5L
-Nowy korek zbiorniczka,stary podciekał płynem
-K2 płukanka do chłodnic
-Ocet 6/7 butelek

I teraz tak,moja skarżyła się na słabe grzanie w aucie-szału nie było... w sumie.

Dolot zrzuciłem, rozpiąłem jak rok temu węże do nagrzewnicy ,wąż ogrodowy skróciłem o ok 1.5m ,i pod ''prąd'' wlewałem wrzący ocet z czajnika,w sumie 2/3l octu przelane ,już nie wspominając jak się zaciągnąłem samymi oparami <płacze> <płacze>

Póżniej uzupełniłem układ wodą destylowaną której weszło może 3/4L,dolałem płukankę do ukł.chłodzenia. Zalecane jest od 15min pracy bez jakichś większych nakazów typu max 20 minut pracy. Dałem jej 1h czasu pracy,przy czym zrobiliśmy 13km autem i reszta na postoju.
Ale tutaj już było czuć że z nawiewów leci lawa,ale na wiosnę to powtórzę na pewno bo dziś było -5st.

Ogólnie polecam taki zabieg ,bo nagrzewnica nowa ok 3000zł w ASO ,dorabiana ok 600-1000zł pewnie + demontaż deski.

Teraz Mx-3 Grzeje bardzo dobrze,+ nowy korek z którego ciut się ulewało ;)
Załączniki
138165851_245107080594077_7736623016801961046_n.jpg
Zima i nowe balony ;)
138883479_2848766562077477_6613837858381239332_n.jpg
138923583_273128360821068_3377600169876158710_n.jpg
138943351_1433817936949117_312981108638819014_n.jpg
138987616_230484998552908_8156384472694781833_n.jpg
138997868_405512570755243_5220984568577661759_n.jpg
139621615_163481445222557_6361262896700924855_n.jpg
Mój pomysł na płukanie
139029927_465035891329375_4802020804117821254_n.jpg
Ocet czysty- tak płynu nic nie było,taki kolor i syf,dmuchalem ustami niestety syf,pozniej jeszcze więcej tego było.
139232158_833600420550853_3381488476674402664_n.jpg
Płyn po płukance to co się zlało pierwszym razem z domieszką wody destylowanej i po 1h pracy na tym,troche syfu/żwiru na dnie zlewki było.
139636898_412490996479645_8729858374987935956_n.jpg
ok 11zł a płyn nie będzie się sączyć :)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez gt10r5 » 19 sty 2021, 20:40

Czego się nie udało osiągnąć

-Instalacji LPG,ale nie w firmie krzak.. zrobić raz a dobrze.


Jak najbardziej wskazane :)
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez freestylee » 19 sty 2021, 22:26

gt10r5 napisał(a):
Czego się nie udało osiągnąć

-Instalacji LPG,ale nie w firmie krzak.. zrobić raz a dobrze.


Jak najbardziej wskazane :)


Dobra instalacja ? :D


Aktualizacja...

Kilka odpowietrzeń na przy 7.5k rpm i znów jest letnio...
-To nie wina nagrzenicy.

Winna jest chłodnica i moje przeróbki na 99%. Bo wcześniej było git...

Szukam ori chłodnicy do V6,nie na już ,ale szukam.

Wtedy płukanie ,i obieg płynu,i ciśnienie płynu będzie trzymać w normie. :) – tyle z teorii mojej.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez zadra » 19 sty 2021, 23:29

Zdecydowanie polecam również.
Warto bo po tym jak już zamortyzuje się kwota wejściowa to w kieszeni zostaje baardzo dużo dukatów na wszelkie mody i zabawy.
Tylko,że w Twoim przypadku wcale nie musi się to sprawdzić a wydaje mi się, że jeśli tak, to zwracać się będzie "długoterminowo" – musiałbyś pochwalić się ile tych kilometrów rocznie autem jeździsz, bo jeśli tylko weekendowo dla frajdy, to należy się dwa razy zastanowić..

Dopisano 20 sty 2021 0:38:

Właśnie dopatrzyłem się, że od momentu zakupu(w 2018r) zrobiłeś autem ok 20 000km(wymieniałeś licznik?) .
Spodziewałem się, że nie jeździsz dużo.
Trzeba się zastanowić, czy gaz się zwróci..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez freestylee » 20 sty 2021, 09:54

zadra napisał(a):Tylko,że w Twoim przypadku wcale nie musi się to sprawdzić a wydaje mi się, że jeśli tak, to zwracać się będzie "długoterminowo" – musiałbyś pochwalić się ile tych kilometrów rocznie autem jeździsz, bo jeśli tylko weekendowo dla frajdy, to należy się dwa razy zastanowić..


Mazda jeździ codziennie w sumie ;) O ile nie stoi jak się coś naprawia tygodniami...


zadra napisał(a):Właśnie dopatrzyłem się, że od momentu zakupu(w 2018r) zrobiłeś autem ok 20 000km(wymieniałeś licznik?) .
Spodziewałem się, że nie jeździsz dużo.
Trzeba się zastanowić, czy gaz się zwróci..


Nie,licznik nie był zmieniany ,ale mazda kupiona przy ok 231kkm obecnie ma prawie 265kkm ,przez niecałe 3 lata. Nie jeździ aż tyle bo brakuje instalacji,jak mam jechać trasę 600km to jadę zieloną bo jest po prostu taniej
Mx 500zł-1000km
BA 250-1000km

Ale to jest do przemyślenia jak piszesz,bo koszt instalacji ok 4K do tego wszystkie inne koszta eksploatacji,przeglądów itp.
Czy nie lepiej kupić dupowóz a to zostawić jako zabawkę,bo też szkoda jeździć trochę tym autem jako daily.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez zadra » 20 sty 2021, 11:13

wydawało mi się, że na jednym z pierwszych zdjęć z licznikiem było 243 000.. ślepnę na starość ;)

Właśnie kwestia tego co zamierzasz z autem, bo dodatkowo jeśli wstawisz instalkę za 4koła, będziesz ją amortyzował przez 3..4 lata a później znudziwszy się autem zdecydujesz się je sprzedać , to nie zyskasz nic a zrobisz tylko miłą niespodziankę kupującemu, który będzie się cieszył od razu tańszą jazdą.

Auta z gazem nie mają już wyższej ceny jak te bez gazu a czasami jest wręcz odwrotnie..

Takie luźne przemyślenia..

Mam taki przykład z życia.
Kumpel kupił Alfę 147 na bokserze – zagazowaną.
W pierwszym tygodniu strzelił mu rozrząd <nie powiem> więc wpakował się w koszty.
po naprawie nasłuchał się o tym jak boksery źle znoszą gaz, więc zdecydował się jeździć tylko na benzynie..
Po 5 latach sprzedał to auto a w tym czasie przejechał może z 20000km (miał słóżbówkę) .
W zasadzie sprzedał za bezcen a nawet taniej nie pojeździł..

Wszyscy dokonujemy wyborów na własną rękę..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Streetu » 25 sty 2021, 09:58

Kumpel kupił Alfę 147 na bokserze


Ale w 147 nie było bokserów, zwykłe rzędówki albo GTA z Vką.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2020, 10:28
Posty: 6
Auto: Mazda 3 BK 2,0

Postprzez zadra » 25 sty 2021, 12:57

W takim razie to musiała być Alfa 146..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez freestylee » 25 sty 2021, 21:02

Zanim LPG to hamownia tego KF i pomiar kompresji,póżniej decyzja co dalej pewnie.

A z nowości mazda,rzuciła palenie dziś ,ostatnio słabo po nocy kręciła... póżniej było okey.. Moja pojechała pod sklep i już nie odpaliła ,odpaliła w sumie po je***ęciu w rozrusznik <oczy> <oczy>

Rozrusznik po 28 latach powiedział <3m się> papa papa papa

Szczotki najpewniej,jutro wróci do auta pewnie ;P ;P ;P Zaprzyjaźniony elektryk go tam zreanimuje że znów 28 lat będzie kręcił :P
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 26 sty 2021, 23:05

Reanimacja rozrusznika z tego co elektryk mówił, polegała na wymianie szczotek których nie było już w sumie,oraz wymianie tulejek w samym rozruszniku.
Przy okazji akumulator do niego pojechał na testy i po dwóch latach ma 90% naładowania i 90% swojej pierwotnej sprawności- bardzo dobrze.

Mazda pali ''na widok kluczyka'' z pół obrotu bez powolnego kręcenia rozrusznikiem :P :P

Przy okazji dogram niedługo filmik z przed regeneracji jak po nocy ledwo kręciła i jak pali teraz :D
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez witek » 4 lut 2021, 15:43

Ciekawa MX-3 :) Nadal, po tylu latach mam do nich sentyment. Może będzie okazja pogadać na tegorocznej Osace :D

Kiedy wpada KL? :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez freestylee » 4 lut 2021, 17:10

witek napisał(a):Ciekawa MX-3 Nadal, po tylu latach mam do nich sentyment. Może będzie okazja pogadać na tegorocznej Osace


Zapraszam do rozmów przy % , % na Osace ;) :)

witek napisał(a):Kiedy wpada KL?


No właśnie ,dobre pytanie, szukamy powoli słupka ,a z drugiej strony jak KL ma wypluć 150km, a ten nie wypadnie najgorzej (tak się tylko oszukuję :P ) na hamowni,to może ten KF zostanie <glupek2> <glupek2> <no logik> ;)

Jutro oczekuję na paczuszkę z zaworkiem pompy oleju :D
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez witek » 5 lut 2021, 11:36

freestylee napisał(a):Zapraszam do rozmów przy % , % na Osace ;) :)

Będziemy z ekipą, mam też nadzieję, ze uda się złożyć RX-8 :D

freestylee napisał(a):No właśnie ,dobre pytanie, szukamy powoli słupka ,a z drugiej strony jak KL ma wypluć 150km, a ten nie wypadnie najgorzej (tak się tylko oszukuję :P ) na hamowni,to może ten KF zostanie <glupek2> <glupek2> <no logik> ;)


Czemu ma wypluć 150KM? :D silnik z kompresją tylko 12barów przy sprawnym osprzęcie i kompie K8 potrafił zrobić bez problemu 170+ :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy