Mazda 323F BA KF '96 GT

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez freestylee » 5 maja 2020, 18:01

Dokładnie panowie jak piszecie ;) ,auto prowadzi się dojść dobrze ,myślę że pływanie i tak jest spowodowane amorkami tył ;) ,i właśnie rozważam czy nie dać czegoś tańszego niż KYB ,i dorzucić górką na H&R ;).

Mazda dziś trafiła na serwis co będzie wycenianie chwilowo
Poducha silnika tył bo każdy kto się nią przejedzie/musi jechać narzeka na to,mi też dość to przeszkadza,a jest napewno wywalona,bo całym autem trzepie przy próbie szybszego ruszenia jest trzęsienie ziemi ;)

Diagnoza klimy...... mam nadzieję że kompresor żyje nadal ,i że będą ew. oringi do zmiany.... ,gorzej jak będzie skraplacz do wymiany ,wątpię że jest dostępny w normalnych pieniądzach...
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez rafał88 » 5 maja 2020, 22:19

To pływa czy skacze? Bo ze auto jedzie samo w lewo czy prawo to raczej amor nic niema do tego.. Predzie luzy na wahaczach.

Co do tanszych zamiennikow nie polecam, bedziesz sie tylko wku$#$ał ,ze stuka ze dobija itd... Przerabialem temat i jednak co marka to marka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez malina323c » 5 maja 2020, 22:56

Nie kupuj niczego nieznanej marki czyli chińskiego szajsu, kiedyś się nacięłam na części szajsowate dokładnie na termostat co japoński był tylko z nazwy (japan line) po tygodniu się nie otwierał, a jak już się otworzył to się przycinał, po wymianie na Vernet ustało i już 3 lata na nim jeżdżę. Jak już kupować to tylko markowe, z amorów to KYB, Sachs. A ja bym stawiała jeszcze na to że przedni zacisk któryś trzyma i powoduje to że auto ściąga. <co?>
malina323c
 

Postprzez freestylee » 6 maja 2020, 16:06

Źle może ująłem wam że ściąga, delikatnie po puszczeniu kierownicy (na prostej drodze) uciekała minimalnie w prawo,aczkolwiek tu można gdybać, SKP zaliczę będę wiedział na czym stoję ;)

Zaciski przód nie ''trzymają''
Ale dziękuję za rady ;)

Jedynie mam uczucie delikatnie jakby tył był mniej stabilny i też amorki/springi coś wydaje dźwięki z tyłu co jakiś czas myślałem że to klapa tył i luz na zamku,ale to wyeliminowałem już jakiś czas temu,to akurat i tak będzie do zmiany także tutaj nie szukam przyczyn ;)
Przed zrobieniem amorków tył jeszcze pojadę na SKP ;)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 7 maja 2020, 19:36

Mazda dziś dostała diagnozę odnośnie klimy,jest nieszczelna rurka cienka (jeszcze nie wiem która)
Oraz wycenę wymiany poduchy silnika tył <płacze> Ale to chcę mieć w tym aucie wymienione mimo wszystko ,cena no cóż ,cudów tu nie ma nie kosztuje to 50zł,ale też się nie dziwię ,bo całe sanki w dół najmniej z 15cm i ciasno...
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez malina323c » 8 maja 2020, 08:55

Ile wycenili za wymianę poduszki tył? Sadzę że z częścią zamienną ok.500 zł to jest max
malina323c
 

Postprzez zadra » 8 maja 2020, 13:27

po puszczeniu kierownicy (na prostej drodze) uciekała minimalnie w prawo

A z takich podstawowych spraw jak ciśnienie powietrza w kołach.. Zmierzyłeś? Masz tak jak trzeba?
Będzie ciągnęło w stronę niższego ciśnienia...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez freestylee » 8 maja 2020, 20:56

malina323c ,wycena na ok 300zł z moją nową poduchą /zregenerowaną
zadra na zimówkach też tak było ,ciśnienie ok 2.2 bara.

Odebrałem dziś mazdę ,i się cieszę i nie :(
Klima ,,muszę dokupić rurę pod zderzakiem jest dziurawa na kolanku.
Co do poduszki silnika tył-śruby odkręcają się z gwintem <płacze> zaprzestaliśmy na jednej.... i kilku które się ruszyły.... :( za dużo do stracenia w tym wypadku niż ew. pożytku. czyt. operacja by się udała , pacjent zmarł....

Dopisano 8 maja 2020, 19:59:

Temat dość ciężki,mam plan jeszcze jeden który mam chwilo w głowie na tą poduszkę,a może na cały system zawieszenia tego silnika by było sztywno przy dojeźdzaniu do świateł bez żabki jakby prowadził 15 latek..
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez malina323c » 9 maja 2020, 00:23

A nie lepiej by ci było kupić nową poduszkę a nie regenerowaną? Kosztuje zapewne niewiele drożej niż regenerowana. Na przodzie też mam 2.2 bara, zawsze daje tyle bo jest silnik i jest ciężej, z tyłu mam 2.0 bar.Robocizna nie wychodzi jakoś drogo. Cena znośna, zważywszy na fakt ile jest roboty z tym.
malina323c
 

Postprzez freestylee » 9 maja 2020, 08:51

Wiesz co ,poduszka tył bodajże 800zł na tył nowa ,ew. 300 jakiś zamiennik , olkusz zalanie starej 200zł + 30 zł mnie druga kosztowała poduszka używana.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez malina323c » 9 maja 2020, 12:29

O shit, ta zregenerowana to jest poliuretan?
malina323c
 

Postprzez freestylee » 9 maja 2020, 23:37

Tak poliuretan z Olkusza , cena jednej ok 200zł ,dwie robiłem czyli ok 360zł (rabat mały) ,+ dojazd do nich 40zł ,i poduszki 60zł...... : (
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 23 maja 2020, 21:04

Dziś mazdę umyłem po 1.5 mieś tras ,nie wyglądała za ładnie, teraz jest już okey ;)
Plan na szarpanie silnika jest taki by dołożyć 5 poduszkę silnika ew. coś na zasadzie drążka rekacyjnego pod maską który by trzymał silnik ;)
Byłem dziś na SKP
Amory przód 84%
Amory tył 74%
I zero luzów... , zaproponował ustawienie zbierzności na tyle bo na przodzie jest okey , ale jak Caroleck już wspominał że to nie takie proste.
Nie wiem kiedy mazda doczeka się H&R bo jest kolejny projekt w budowie w sumie, o którym póżniej będzie na forum pewnie.
Ale springi trzeba dać nowe,bo auto tyłem siedzi bardoooo nisko,przodem zresztą też.
Załączniki
99117050_233412481293096_2230342543621488640_n.jpg
99388661_264151947969629_4318685063186219008_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez malina323c » 23 maja 2020, 22:21

To że amortyzatory mają tyle procent sprawności nie oznacza że nie są np. już lekko zapocone. Wiem z doświadczenia. Na SKP wykazało że amory dobre a tak były wylane. Z tyłu jeśli się nie myle to w 2.0 są bębny tak jak w 1.5 więc nie jesr trudno ustawić zbieżność z tyłu. Ja ostatnio robiłam i w niecałe 2 godziny zrobiona zbieżność przód i tył. Ja też mam ten problem co ty. Też mi jakoś szarpie ale najprawdopodobniej to z powodu cewki? Poduchy wszystkie mam ok. a czasem jak jadę po nierównościach to się bujam jak żyd po pustym sklepie <rotfl> I nie wiem gdzie szukać przyczyny. Zawieszenie przód i tył zrobione. zero luzów bądź wycieków a nadal mnie buja.
malina323c
 

Postprzez freestylee » 23 maja 2020, 22:26

Z amorkami wiem dokładnie że tak to działa ;) ,jeden ma lekki wyciek,i też myślę że to po części jest przyczyną.
Z bujaniem hmmm ,nieszczelność ew. minimalna też może powodować takie ''żabki"' .... : (
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez czarek1991 » 24 maja 2020, 00:41

W 2.0 v6 z tyłu są tarcze i zaciski ale nie ma to związku z ustawianiem zbieżności. Zbieżność z tyłu ustawia się śrubami mimośrodowymi, które w 90% przypadków są zapieczone i próba odkręcenia często kończy się ich pęknięciem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez rafał88 » 24 maja 2020, 11:17

Te badanie amorow to roznie z nim i nie jest to procent sprawnosci tylko tlumienia amora. Ale czynnika na wynik jest kilka, sama zmiana kol moze tenwynik zmienic, to samo sprezyny jakie sa zamontowane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez freestylee » 24 maja 2020, 12:34

Dokładnie, u teścia niby seria amory i spingi ,przód 68% a amor miękki... ,ale wykluczyłem tym sposobem,luzy na gumach itp,teraz tylko wina będzie leżała po stronie amorki/sprężyny tak obstawiam.
A tymczasem,dziś uszczelniłem jeszcze dolot poskręcałem to solidnie :D
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez rafał88 » 24 maja 2020, 17:26

Tez jak opony sa slabe auto sie złe prowadzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez freestylee » 24 maja 2020, 19:40

Długo ''nowymi i super drzwiami kierowcy się nie nacieszyłem <oczy> :| :| :| :| :| :| :| :| <płacze>
Załączniki
100089307_176081407116101_6558218729446965248_n.jpg
101008847_277477033393545_6209657768027095040_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy