Mazda 323F BA KF '96 GT
Nie wiem czy jest sens kupna tego interfejsu jak może nie zadziałać a dioda jest pewnym sposobem na diagnozę
PS. Kiedy jakiś prace blacharskie
PS. Kiedy jakiś prace blacharskie
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
A interface to taki pomysł bardziej jako ciekawostka ,a do innych aut w rodzinie się przyda
Prace blacharskie hmmmm..... Poczekamy do wiosny bo wychodzą nowe wykwity cały czas np na klapie pod blendą zrobił się rudy pasek, na drzwiach/dołach wszystkich w sumie, nadkola,progi tu się nie zmieniło w sumie nic i jest tak jak było nie ma jakich większych ognisk niż były.
Od spodu trzeba będzie oczyścić niektóre miejsca i je zabezpieczyć.
Kwestie drugą grają pieniądze których sporo pójdzie na naprawę klimy,wymianę ten nieszczęsnej poduchy,filtrów,olejów, ale to wszystko za jednym zamachem chcę zrobić.
Poducha ta tylna jest zerwana na 100% bo wczoraj ją starałem się podejrzeć,ale sam się tego z kanału nie podejmę robić
BTW.
Lakierniczo to to auto jest tak brudne a na bezdotyku ze szczotką nie da rady jej umyć , muszę czekać na ciepłe dni i będziemy myć,woskować
Jeździ,cieszy
pssssssssssst- caroleck na środku deski rozdzielczej (pod gumą na tel.) jest plastik dziś jak sprzątałem to się zorientowałem żę to nie jakaś wstawka tylko kratka pod którą powinien być głośnik,wiesz coś na ten temat ?
Prace blacharskie hmmmm..... Poczekamy do wiosny bo wychodzą nowe wykwity cały czas np na klapie pod blendą zrobił się rudy pasek, na drzwiach/dołach wszystkich w sumie, nadkola,progi tu się nie zmieniło w sumie nic i jest tak jak było nie ma jakich większych ognisk niż były.
Od spodu trzeba będzie oczyścić niektóre miejsca i je zabezpieczyć.
Kwestie drugą grają pieniądze których sporo pójdzie na naprawę klimy,wymianę ten nieszczęsnej poduchy,filtrów,olejów, ale to wszystko za jednym zamachem chcę zrobić.
Poducha ta tylna jest zerwana na 100% bo wczoraj ją starałem się podejrzeć,ale sam się tego z kanału nie podejmę robić
BTW.
Lakierniczo to to auto jest tak brudne a na bezdotyku ze szczotką nie da rady jej umyć , muszę czekać na ciepłe dni i będziemy myć,woskować
Jeździ,cieszy
pssssssssssst- caroleck na środku deski rozdzielczej (pod gumą na tel.) jest plastik dziś jak sprzątałem to się zorientowałem żę to nie jakaś wstawka tylko kratka pod którą powinien być głośnik,wiesz coś na ten temat ?
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
W przedlifcie masz kody błędów dwucyfrowe, których ELM (tak jak i całego ECU) nie rozpozna. A Ty na dodatek masz v6 a tam nawet w poliftach były ciągle dwucyfrowe. Pozostaje Ci tylko metoda na diodę
Co do kratki na głośnik to nigdy w Europie nie był tam montowany, epc podaje, że może być tam jakiś mały głośniczek ale prawdopodobnie tylko do zestawu głośnomówiącego montowanego opcjonalnie w Lantisach więc i tak fabrycznie nie było tam sygnału muzycznego. Podobna sytuacja jest w xedosach.
Co do kratki na głośnik to nigdy w Europie nie był tam montowany, epc podaje, że może być tam jakiś mały głośniczek ale prawdopodobnie tylko do zestawu głośnomówiącego montowanego opcjonalnie w Lantisach więc i tak fabrycznie nie było tam sygnału muzycznego. Podobna sytuacja jest w xedosach.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Dzięki za konkretne informacjeczarek1991
Diodę da się lubić ,nic do niej nie mam z błędów to tylko nr.16 wywala od EGR ale z tym to sił nie mam walczyć bo w mx-3 v6 to samo mamy... i mieliśmy jeszcze przed zaślepieniem/swapem itp..
Zestaw głośnomówiący to robi się teraz tak że wpinasz aux w radio i lecisz na wszystkich 4 głośnikach
Ale zaciekawiło mnie,bo nie zwracałem na to miejsce uwagi jakoś specjalnie no myślałem że to półeczka/wytłoczenie na desce tylko
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Caroleck ,wiem ,ale to temat rzeka bo niektórzy twierdzą że zaślepiony nie może błędu walić ,temat rzeka i dziwnych spekulacji ,że podciśnienia muszą być by błędu nie było itp itp
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Będzie błąd wywalać, sam mam zaślepiony i też mam ciągle powtarzający się błąd EGR.
Także z tym dałbym sobie siana. Jak auto jeździ nie ma innych błędów to niema co ruszać.
Także z tym dałbym sobie siana. Jak auto jeździ nie ma innych błędów to niema co ruszać.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Będzie błąd wywalać, sam mam zaślepiony i też mam ciągle powtarzający się błąd EGR.
Także z tym dałbym sobie siana. Jak auto jeździ nie ma innych błędów to niema co ruszać.
Dokładnie ,o to mi chodziło
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Samo zaślepienie błędu nie wywali. Jeśli go całkowicie wyrzucisz albo zawór będzie uszkodzony/zacięty/brudny albo elektrozawór EGR uszkodozny/spalony albo pęknięty wężyk podcisnienia do niego to wtedy tak, wywali błąd mimo, że jest zaślepiony
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Pozostaje jeszcze pytanie czy ten błąd prócz podświadomości że mamy ten błąd mając wywalone podciśnienia,uszkodzony egr itp itp zmiania to pracę silnika/komputera w jakimś stopniu hmmmmmmm
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Mazda śmiga ,muszę postarać się wymienić olej jak uda mi się go jutro dostać z filtrem w ten weekend bo już 10500km zrobiłem od ostatniej wymiany :/ ,do tego mam pewne problemy z falowaniem obrotów -bardziej na benzynie ,ale i na gazie również, ostatnio poszedłem rozebrałem dolot,skręciłem rurkę harmonijkową bez sylikonów , i jak ręką odjął ,dziś zrobiłem na sztukę dolot z PCV 15cm i redukcje,jak to nie pomoże to muszę szukać gdzieś przy przepustnicy problemu jakichś ew. nieszczelności. Po złożeniu auta na samej harmonijce bez sylikonów i skręcone dojść mocno auto jakoś dużo lepiej wkręcało się na obroty i bez szarpnięć.
Kolejną sprawą jest ,Caroleck ,gdzie ty kupowałeś filtry LPG?? ,w IC mi 20zł za jedne powiedział,ostatnio zmieniałem to płaciłem 15zł za 2 filtry ale tylko jeden sklep miał te filtry w 3 innych nie mieli...
Kolejną sprawą jest ,Caroleck ,gdzie ty kupowałeś filtry LPG?? ,w IC mi 20zł za jedne powiedział,ostatnio zmieniałem to płaciłem 15zł za 2 filtry ale tylko jeden sklep miał te filtry w 3 innych nie mieli...
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
filtry brałem z allegro. Śmieszne pieniądze za nie wychodziły. A zmieniać filtr fazy ciekłej tak jak ci mówiłem rób często
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
aktualizujemy
19.03 – 'nowa płukanka silnika' ''xado'', na której zrobione ok 80 km i zlany stary olej,KF zalany Valvo 5w40 synpower.
28.03 wleciał setup letni już
28.03 Przekładamy drzwi kierowcy otrzymane od Caroleck -cała wiązka z zamkami do zmiany ale jest ok.
4.04. Stan oleju taki jak po wlaniu czyli na 1.5 tyś km prawie nic nie ubyło
4;04 Oklejamy w warunkach domowych folią za 25zł szyby tył prócz tylnej,efekt ok,mógł być lepszty,ale to by trzeba zapłacić 300zł,będą poprawki najwyżej
Wydatki które trzeba zrobić
Auto prawy przód i lewy tył stoi dość nisko.
Prawy tylny amortyzator ma wyciek.
Wiosenne plany:
-2 amortyzatory tylne i ew. przód.
-springi eibach kit -30mm
-wymiana poduszki silnika tył
-naprawa klimy
Zabezpieczenie rdzawek Cortaninem,
Zakup nowych świateł kierunków i pokojówek ( pękła jedna od kamienia na trasie)
Dopisano 4 kwi 2020, 20:58:
I kilka zdjęć
Dopisano 4 kwi 2020, 21:09:
Między czasie zmieniłem przepustnicę setup 1. Auto po odpaleniu miało ok 2300 późnij 1300/1800 falowało,ale złożyłem dobrą przepustnicę i auto ładnie chodzi ,między czasie zdemontowałem poduszkę skrzyni górą i miała luz tulejka 16/20mm i już sztywniej jest
19.03 – 'nowa płukanka silnika' ''xado'', na której zrobione ok 80 km i zlany stary olej,KF zalany Valvo 5w40 synpower.
28.03 wleciał setup letni już
28.03 Przekładamy drzwi kierowcy otrzymane od Caroleck -cała wiązka z zamkami do zmiany ale jest ok.
4.04. Stan oleju taki jak po wlaniu czyli na 1.5 tyś km prawie nic nie ubyło
4;04 Oklejamy w warunkach domowych folią za 25zł szyby tył prócz tylnej,efekt ok,mógł być lepszty,ale to by trzeba zapłacić 300zł,będą poprawki najwyżej
Wydatki które trzeba zrobić
Auto prawy przód i lewy tył stoi dość nisko.
Prawy tylny amortyzator ma wyciek.
Wiosenne plany:
-2 amortyzatory tylne i ew. przód.
-springi eibach kit -30mm
-wymiana poduszki silnika tył
-naprawa klimy
Zabezpieczenie rdzawek Cortaninem,
Zakup nowych świateł kierunków i pokojówek ( pękła jedna od kamienia na trasie)
Dopisano 4 kwi 2020, 20:58:
I kilka zdjęć
Dopisano 4 kwi 2020, 21:09:
Między czasie zmieniłem przepustnicę setup 1. Auto po odpaleniu miało ok 2300 późnij 1300/1800 falowało,ale złożyłem dobrą przepustnicę i auto ładnie chodzi ,między czasie zdemontowałem poduszkę skrzyni górą i miała luz tulejka 16/20mm i już sztywniej jest
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
freestylee napisał(a):19.03 – 'nowa płukanka silnika' ''xado'', na której zrobione ok 80 km i zlany stary olej,KF zalany Valvo 5w40 synpower
Jeszcze nie widziałem płukanki na której się jeździ
Jeszcze nie widziałem płukanki na której się jeździ
https://www.petrostar.pl/chemia/plukank ... do-silnika
Proszę
Dopisano 4 kwi 2020, 21:48:
Została też zdjęta folia ze świateł przeciwmgłowych bo była ''spękana''
Zastanawiam się nad AirBoxem i uporządkowaniem pod maską ''kabli i przewodów'
Dopisano 4 kwi 2020, 21:50:
Sama płukanka ma konsystencję trochę gęstą jak miód, ale..; po zlaniu wieczorem, na dnie miski był muł straszny,to jedna z niewielu płukanek na których się jeździ bo jest na bazie oleju a nie nafty.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Stosowanie:
1. Wnieść niezbędną ilość preparatu w rozgrzany zespół przez wlew oleju lub otwór kontrolny.
2. Uruchomić silnik i utrzymać na biegu jałowym przez 10 do 15 minut lub przejechać ok. 20 km.
3. Wymienić olej i filtr oleju.
Nie wiem, nie znam się, ale tyle doczytałem...
Swoją drogą ciekawe, czy gdybyś przejechał te "20"km w 8 min z prędkością obrotową 7000obr/min, wyrwał korbę lub zatarł panewy, to wzięliby(xado) na siebie koszt naprawy...
Ostatnio edytowano 4 kwi 2020, 23:22 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Nie wiem, nie znam się, ale tyle doczytałem...
''Jeżeli występuje potrzeba dokładnego oczyszczenia i przy dużym zabrudzeniu, należy przejechać 200 do 300 km przed wymianą. ''
Dopisano 4 kwi 2020, 22:24:
Zrobiłem tę samą płukankę w BA jak i w mx z KF pod maską ,i efekt taki że MX chodzi po nocy ciszej i krócej cyka/stuka hydro , w Ba cisza i spokój ,Mówili 20km w sklepie ale że producent zaleca nawet do 300km to 80km przy ostrzejszej (nie pełen but!) nie zrobiło krzywdy widać. Ale temat olei i płukanek to jak z pupą.....
Dopisano 4 kwi 2020, 22:32:
Na dnie miski po nocy mniej więcej taki szlam został,miska nie była czysta przed zlaniem!!
Ale i tak glutowaty ten olej,w każdym razie, nie zaszkodziła płukanka,czy pomogła- nikt nie jest hamownią ,a silnika też rozbierał nie będę,chociaż będę ;( są pierwsze wycieki z pod pokryw zaworów i trzeba się uporać z tym szybko bo później będzie się lało bardzo ; (
Dopisano 4 kwi 2020, 22:36:
Ot ostatnie streszczenie kilku tygodni BA u mnie ,pomijając zmiany filtrów itp Robi się tyle kkm że ciężko to ogarniać wszystko ,ale po za zawieszeniem muszę zrobić też hamulce tył napewno zacisk prawy może lewy chociaż regenerowany był ale wiadomo ,jedno zrobi to za pół roku i ten lewy do roboty będzie.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Nie wiem ale bardziej ufam zwykłej nafcie czy oleju napędowemu niż substancji przypominającego motodocto o konsystencji dalece od cieczy która ma zadanie rozpuścić w sobie osady by lepiej je spuścić z olejem. No ale skoro korba nie wyszła bokiem to znaczy że jest ok.
[Neonixos666/quote]Nie wiem ale bardziej ufam zwykłej nafcie czy oleju napędowemu niż substancji przypominającego motodocto o konsystencji dalece od cieczy która ma zadanie rozpuścić w sobie osady by lepiej je spuścić z olejem. No ale skoro korba nie wyszła bokiem to znaczy że jest ok.
,Wiesz ,co czego nie spróbujesz – nie będziesz wiedział,też nie jest to jakaś super firma mała bo ta która robi ceramizer'a.
Test ogólnie na plus,gęste to ,ale z drugiej strony,gdyby miało uwalić silnik- nie sprzedawały by tego sklepy a tym bardziej nie polecały które głównie sprzedają oleje w 'normalnych pieniądzach' i dużych ilościach.
Dopisano 4 kwi 2020, 23:08:
Neonixos666
Ogólnie zalecają nawet podwoić dawkę na 5l oleju także nie ma się chyba co obawiać .
Btw. ON jest rzadki i po testach na YT wyszło że przyciera panewki !!!!!!!!!!!!! fajnie masz czysty silnik a ale przytarty !!!!!!!!!!!!!!!! Poszukaj.
Nafta- Większość płukanek jest na bazie nafty, najtańsza ok 6.50zł na allegro od firmy na K. , ale że są testy na YT. to trzeba szukać nadal czegoś nowego co może będzie dobre,bo nafta ok ale są lepsze specyfiki chociażby ON lepiej rozpuści niż nafta,ale to temat na osobny post
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości