Mazda 323 BG B6->KL-DE 2.5 L V6 SWAP

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Janq » 16 lip 2019, 23:04

A jednak..... Myślałem, że zostawisz jednak tego rodzynka w oryginale :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 20:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Postprzez DARO MAZDA 323 » 17 lip 2019, 07:58

Udało się dorwac blęde piekną i całą

a zdjecia ze swapu na dniach
Załączniki
blenda.jpg
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez franek74 » 17 lip 2019, 18:49

Będzie grubo...śledzę pilnie temat ;) <spoko> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez DARO MAZDA 323 » 19 lip 2019, 07:12

Witam

Po dwóch dniach walki mamy taki stan .
Silnik z Mx3 Klde wyciągniety na palecie
Silnik z Mazdy 323 BG wyciągniety na palecie .

Wiązka od Klde cała posprawdzana , wtyczki spinki i poprawiona izolcja .

Najwiecej pracy zeszło z przekładką z Autoatu na manual. ( Przypominam Mazda 323 BG to Automatyczna skrzynia Biegów )
Trzeba było przełożyć kasetę od biegów , cięgna zdemontować , zdemontowac stara wiązkę z BG.
Dziś walka z przekładaniem pedału sprzegła i Hamulca wraz z pompa wysprzeglika .
Na deser demontujemy serwo z MX3 V6 bo jest większe i wpada do 323 BG aby lepiej hamowało
Plan na przyszły tydzień wrzucić silnik i odpalić .

Między czasie przekładamy cały układ hamulcowy z V6 do BG .

Wpada stalowy oplot , nowe przewody miedziane , nowy płyn hamulcowy i cały zesaw hamulcowy z V6
Nowe tarcze i klocki . Tak aby do tematu już nie wracać .

Jest co robić .... pogoda dopisuje więc walczymy
Następna relacja po weekendzie
Załączniki
67103727_408696800003079_5439969546632953856_n.jpg
67166364_493120651450636_4138012212998438912_n.jpg
67168822_499540040851105_992571919972696064_n.jpg
67226932_355921461767096_5416948616415674368_n.jpg
67294261_626708384493749_408365052417015808_n.jpg
67296468_388947228640103_3418172348409315328_n.jpg
67353118_442175956513372_5801202499822026752_n.jpg
67632919_2663811940296844_8907403619444195328_n.jpg
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez risto77 » 19 lip 2019, 20:30

Skrzynia będzie K8? Jeśli tak, to będzie 5ka z FSa?
A pomyślałem nawet, że przy tak lekkiej budzie, sprawdziłaby się nawet skrzynia z Xedosa 9.
Pamiętasz jakie są różnice w rpm?

received_568625860295739.jpeg
MX3 140km/h = 5krpm
received_630484457414713.jpeg
Xedos 9 200km/h = 5,5krpm
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez czarek1991 » 20 lip 2019, 09:38

Na skrzyni k8 i piątce z FSa przy 130kmh będzie około 4k rpm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez risto77 » 20 lip 2019, 14:45

Dokładnie to będzie tak:

received_428378131053893.jpeg
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Szyna » 21 lip 2019, 07:55

A w KLDE było coś robione czy wstawiasz je tak jak było kupione ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez DARO MAZDA 323 » 22 lip 2019, 09:33

Na hamowni zlotowej w Poznaniu wyszło 161 KM więc jest dobra baza do modzenia .
Nad niutami poroacujemy bo marnie wyszły

Dziś wieczorem kolejna fotorelacja ze SWAPU
Załączniki
56219846_1431054837019661_344320407064543232_n.jpg
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Bartg » 22 lip 2019, 10:51

Hamownia zlotowa ogólnie pokazuje bardzo mało niuta i za wysokie obroty mocy max i momentu max ;) Może kwestia kalibracji. U mnie w FSie wszystko było przynajmniej 500 obrotów za wysoko (max moc 6500, max moment 5000). I brakowało 20 niuta przy katalogowej mocy. Także po swapie bym się wybrał na jakąś hamownię lokalnie.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7808 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez DARO MAZDA 323 » 23 lip 2019, 09:10

Prace idą do przodu

Silnik już siedzi w aucie. Sanki i cały silnik pasuje z Mx3 do BG bez żadnych przeróbek .
Jedynie będzie zabawa z chłodnicą wody .

Trzeba zmienić łapę z Mx3 do bydu BG aby silnik siadł idealnie ( ta czerwona cześć na zdjęciu .
Montaż wiązki i komputera zakończony.
Poprawiłem izolację aby nie było zwarcia i szukania przyczyn nierównej pracy silnika bądz braku odpalenia auta.
Dziś montaż serwa , wysprzeglika i kolumny kierowniczej
Załączniki
67079733_2308935009422337_5890512792804392960_n.jpg
67126983_2341177052812398_2564907787171659776_n.jpg
67133261_888969078124744_579689743076294656_n.jpg
67313707_900631790270526_2665834626659909632_n.jpg
67384062_844796385901866_6509403007333957632_n.jpg
67566158_427009091237220_6396544207531540480_n.jpg
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Beny » 23 lip 2019, 10:05

I nawet rdzy nie ma a jakie piekne kielichy :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez seba323f » 23 lip 2019, 11:30

Niezły postęp prac.
Zapowiada się to bardzo ciekawie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez DARO MAZDA 323 » 23 lip 2019, 20:00

Dziś wtorek 23 lipca Automat stał sie oficjalnie manualem
ułozyłem wiązkę pod maską
przekręciłem pedały z BG i z Mx3 ,
Najlepiej miec całe auto , cały czas chodze do auta to zaślepka to śrubka
Linka gazu też musi być z V6 bo jest dłuższa
Instalacja pod kierownica podpięta kolumna zamontowana w srodku powoli prace dobiegają końca

a i pompa paliwa z V6 też jest już wykrecona jutro montaż do BG
wrzucę zdjecie do porównania na dniach jaka jest róznica w wielkości pompy paliwowej .
Załączniki
wtorek.jpg
Manual BG.jpg
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Bo_Lo » 23 lip 2019, 21:50

Nie wiem czy pompa taka ważna. U mnie standardowa z BP wystarcza z zapasem. Ale jak kupowałem nowa to do 1.5,1.6,1.8, 2.0 I 2.5 byky takie same w katalogu.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 23 lip 2019, 22:02

Kupowałeś do BA. Może w BG wychodziły słabsze pompy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Piohrun » 24 lip 2019, 09:40

Ale ta BG będzie gniotła suty :D
Kiedy planujesz odpalać?

A z pompami w BG chyba podobnie, u mnie przecież siedzi ori z B8 (103 KM) i ogarnia turbo pomimo tego że musi prawie 6 bar bić, czyli pompuje 2x więcej pod 2x większym ciśnieniem :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 14:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Płomień » 24 lip 2019, 12:34

Czekam na kreskę między Wami. 323C KL vs 323F BPT. Mniejsze i lżejsze auto z większym silnikiem, vs większe i cięższe z mniejszym silnikiem, ale turbo :P

Jak tak sobie nad tym myślę, to powinniście się zamienić budami. Byłoby to bardziej intuicyjne :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez DARO MAZDA 323 » 30 lip 2019, 19:07

Po krótkiej przerwie wracamy
Nie wiedziałem że projekt ma tylu cichych wielbicieli i kibiców
Ludzie pisami do mnie co się dzieje gdzie zdjęcia z relacji co z projektem – dużo ludzi czyta a mało komentuje – może to i dobrze.
Na dniach na pewno nastąpi przerwa z powodów wyższej rangi ale coś do przodu poszło z tematem .

Oplot z przodu pasuje i nowe miedziane przewody .
Poli gumy sa na całym przednim zawieszeniu .
Cały układ wydechowy z Mx3 V6 pasuje bez problemu trzeba tylko skrócić go o 20 mm.

I największy problem mam z chłodnica wody. Z BG nie pasuje są inne podejścia . Z mx3 jest za duża
i nie wejda lampy . Nie chcę dawac chłodnicy wody przed pas przedni bo to wiąże się ze wzmocnieniem pasa przedniego i zapinkami na masce .
Załączniki
67401603_513013152839713_8648809501182394368_n.jpg
67432261_696306174127862_6080993175042785280_n.jpg
67436991_468107227363549_8562153021247586304_n.jpg
67480889_485135062314310_7023790985310109696_n.jpg
67532141_660691854442435_5029335639087120384_n.jpg
67702006_395651547746707_5939717892357488640_n.jpg
67738184_493248794767042_781281381803098112_n.jpg
67952904_1089506461438155_4621288981185691648_n.jpg
68258882_2004827592955881_3249835872656293888_n.jpg
wydech.jpg
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Neonixos666 » 30 lip 2019, 20:37

Czyli chłodnica ma być wymiarami jak z BG a króćce jak w MX3?

Daj zdjęcia i wymiary może ktoś wpadnie na jakiś model.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy