Strona 1 z 1

Mazda 323F BJ FS '01 2.0 Sportive

PostNapisane: 5 sty 2019, 20:46
przez sebastieeen
Witam wszystkich forumowiczów, moja przygoda z marką mazdy zaczęła się bardzo dawno. Zaszczepił mnie ojciec gdzie pierwszym autem w rodzinie była Mazda 626 1.8 sedan z 1996r. Bardzo chwalona i praktycznie bez awaryjna aż do dzwona. Następnie była i jest obecnie 323F Bj 1.5 która już jest od 10 lat. A moje osobiste autko to 323F Ba 1.5 gdzie cały temat jest opisany tu http://323-klub.pl/generacja-v/sebastieeen-mazda-323f-ba-1-5-konserwacja-s-26-t10269.html?hilit=sebastieeen.


Obrazek


W drodze poszukiwań Mazdy 3 BK natrafiłem na ciekawe ogłoszenie. Po 20 minutach zamieszczenia oferty, chwila zastanowienia, telefon do sprzedającego. Szybka decyzja i wyjazd po auto. Po 3 godzinach autko było już moje. Mazda 323f BJ 2.0 Sportive.
Jak na Bj-tke mało rdzy. Rok w kraju. Samochód dłuższy czas mało używany, z potwierdzonym przebiegiem 96 881 i roczną instalacją LPG. Świeżo zregenerowanymi zaciskami, nowymi tarczami i klockami. 2 komplety kół. Docelowo będzie służyło jako autko na wypady wędkarskie :) a poszukiwania ładnej 3 będą trwały dalej.


47320469_2237821176498336_7663604498094358528_n.jpg

47309435_2237821219831665_1291563109051269120_n.jpg

47210095_2237821139831673_3198713791760039936_n.jpg

47019457_2237821159831671_6574239988253196288_n.jpg

received_337357796860878.jpeg

20181217_154317.jpg

20181217_154301.jpg



Więcej zdjęć postaram się wrzucić w najbliższym czasie.


Model: 323F BJ
Rocznik: 2001
Silnik: 2,0 131 KM

Wyposażenie:

– ABS
– ASR
– airbag
– immobilizer
– światła przeciwmgielne
– tapicerka welur
– elektrycznie sterowane szyby x4
– elektrycznie podgrzewane i regulowane lusterka
– el. regulacja świateł
– klima-automatic
– regulacja wysokości kierownicy
– alufelgi ( oryginalne 16)
– skrzynia manualna
– centralny zamek
– hak


Plany:

-Rozrząd
-Pozbycie się wszelakich zakamarków rudej
-Alu ramki zegarów (zrobione)
-Może większe koło i obniżony zawias
-Oryginalne relingi (czekają na montaż)
-Przyciemnienie szyb
-halogeny na żółto
-Poliftowe tylne lampy

PostNapisane: 7 sty 2019, 10:11
przez Bartg
Prosiłbym dodać jednak więcej zdjęć, a nie tylko zrzut z telefonu ;) I najlepiej do razu na serwer MS (opcja załącznik przy edytowaniu posta).

Re: Mazda 323F BJ FS '01 2.0 sportive

PostNapisane: 11 sty 2019, 13:20
przez sebastieeen
Nowy rok więc troszkę prac nad mazdą. Pozbyłem się problemu zbierania wody w nadkolu-rozszczelnione poszycie mocowania zderzaka tylnego (zgrzew "pod wodę" puścił).
Samochód u mechanika, pozbycie się wszelakich zalążków rdzy. Podratowanie tylnych podłużnic, zakamarki okolic przednich kielichów. Docelowo konserwacja całego podwozia. Nowe przednie amortyzatory KYB+osłony. Wymiana olejów.

Przy okazji zamontowałem bagażnik dachowy. Po 2 zakupach listw dachowych przyszły połamane, Troszkę się pobawiłem z żywicą i udało się uratować.

Dalej zastanawiam się nad obniżeniem samochodu. Miało być komfortowo i do użytku codziennego. Mam 323F Ba na Apexach -40mm troszkę mnie irytuje brak dojazdu w niektóre miejsca i jazda na piłeczce ping pongowej :D . Chyba zrobiłem się stary <oczy> . Sprężyny FK Automotive leżą w garażu. może ktoś wyrazi jakieś opinie?

Re: Mazda 323F BJ FS '01 2.0 Sportive

PostNapisane: 11 sty 2019, 22:25
przez Rafalkom
Jeździsz na piłeczce ping pongowej być może dlatego, że tłoczysko amortyzatora dobija do dna obudowy i stąd ten efekt.
Co do blacharki to elementy ze zdjęć od razu wycinaj i wstawiaj nowe kawałki blachy jeżeli już, ciężko powstrzymać proces rdzewienia w tym modelu. Przerobiłem to już na wiele sposobów i dokładnie w tych samych miejscach w których Ty masz z tym problem, zrobisz i będzie git <spoko>

Sprężyny spokojnie zakładaj i się nie przejmuj o ping ponga. FK są dość miękkie jeśli chodzi o sprężyny obniżające. Na pocieszenie blacharki podeślę Ci jedną fotkę <lol>

A jakbyś planował jakieś mody wizualne to wal w ciemno maskę na czarno. Będzie bolid jakich mało <faja>

PostNapisane: 3 mar 2019, 18:43
przez sebastieeen
U mnie aż takiej tragedii nie było. Mazda odebrana od mechanika. Pozbycie się rudej na tyle ile było to możliwe+konserwacja. Przy okazji kompletny rozrząd SKF i sprężyny obniżające FK Automotive.