Mazda 323F BJ FS '02 Sportive "Green and Yellow"

Witam wszystkich forumowiczów.
Zainteresowaniem do marki zaraził mnie kiedyś mój szwagier, więc kiedy przyszło kupić pierwszy samochód wybór był prosty – musi być mazda.
Kiedy zacząłem się w tedy rozglądać i szukać odpowiedniego modelu, bardzo spodobała mi się wersja sportive modelu 323f BJ – niby prosty hatchback lecz inny niż wszystkie. Body kit od razu przypadł mi do gustu – halogeny ala subaru, dokładki na progi i tylny zderzak, większe felgi, pod maska przykuwająca uwagę rozpórka, we wnętrzu trójramienna kierownica nardi torino no i te białe zegary
. Zacząłem więc poszukiwania, a łatwo nie było bo budżet był ograniczony. Na szczęście kiedy pojawiła się dobra sztuka kasą poratował mnie tata i tak oto sportive wylądował u mnie w garażu
.
Zdjęcia M po zakupie:
Dane techniczne:
Silnik: 2.0 FS B+G
Moc: 131 km
Przebieg: Przy zakupie 136 00 km (udokumentowane) obecnie 166 000 km
Rok produkcji: 2002r pierwsza rejestracja 2003r.
Kolor: Zielony 18J.
Wyposażenie:
-trójramienna kiera Nardi Torino z multifunkcją
-białe zegary
-górna rozpórka kielichów, seryjnie czerwona
-4 airbagi
-lampy przód dwuogniskowe z czarnym wkładem
-dokładki progów, tylnego zderzaka oraz zderzak przód sportive
-klimatyzacja pół automatyczna
-komputer pokładowy
-radio ori 2 din
-4 szyby w prądzie
-alufelgi ori r16
– ABS , TCS
Wymiany/naprawy:
dokonane przez poprzedniego właściciela:
-rozrząd kompletny bez pompy
-klocki przód, tył + toczenie tarcz
-pasek wspomagania i alternatora
-uszczelka pod klawiaturą
-założona instalacja LPG (2015r)
-termostat
-wymiana cylinderków w przednich hamulcach
-wymiana tylnego lewego zacisku i regeneracja prawy tył
-wymiana oleju w skrzyni
-wymiana wszystkich łączników stabilizatorów
-reperaturki błotników tył
dokonane przeze mnie:
-od razu po zakupie silnik zalany olejem Motul+filtr mann
-wymiana płynu chłodzącego
-wymiana górnego łożyska amortyzatora lewa strona
-wymiana wszystkich tulejek przód i tył + stabilizatory poprzeczne tył
-wymiana filtrów gazu + regulacja
-wymiana przewodów wysokiego napięcia + świece
-wymiana łożyska koła prawego
-wymiana żarówek panelu nawiewu,zegarów itp.
Mody:
-wkład filtra powietrza K&N
-oklejone halogeny przód na żółto
-felgi pamalowane na złoto
-dodatkowe podświetlenie bagażnika
-dedykowane gumowe dywany ( może nie mod ale na zime przydatna rzecz
)
-podświetlenie wnętrza, schowek led + pomarańczowe podświetlenie schowka pod popielniczką (mały bajer a cieszy
)
-klubowe ramki
-pas holowniczy/tow strap Sparco
Madzie posiadam od roku lecz dopiero teraz myślę nad jakimiś modyfikacjami. Plany są grube zobaczymy co z tego wyjdzie. Moim celem i marzeniem jest zakwalifikowanie się na japfest 2k19.
Plany:
-cold air intake czyli tzw zimny dolot Injen
-zmiana kolektora wydechowego (już kupiony) + bandaż termiczny
-wydech cat back , chciałbym Racing Beat ale czy się uda to czas pokaże
-na pewno jakieś koło, po głowie chodzi OZ italia 150
-gleba, zastanawiam się nad sprężynami i gwintem może coś doradzicie
-dokładka przedniego zderzaka
-dymione kierunki boczne
-ogarnąć ruda, myślę nad piaskowaniem całego podwozia razem ze spawaniem,malowaniem i zabezpieczeniem , niestety widać korozje na prawym przednim błotniku oraz na kielichach coś się dzieje więc ogarnę puki wcześniej
-na pewno wymiana kompletnego rozrządu oem z pompą wody gmb , uszczelka pod klawiaturą + pasek alternatora i wspomagania, przy okazji olej silnikowy + zakrętka magnetyczna (zastanawiam się czy dalej lać motula czy może coś zmienić dajcie znać co myślicie), olej w skrzyni + wszystkie inne płyny
-sprzęgło też trzeba zrobić bo to obecne nie wytrzyma następnego lata
-jakieś nakrętki myślę nad kutymi Japan racing, bo te ori są już zmęczone
-poliuretany w zawieszeniu
-dywaniki welur jakieś dedykowane + podświetlenie nóg
-radio 2 din z navi itd.
-hid lub ledy – dopiero zapoznaje się z tematem i nie wiem co wybiore, dajcie znać co lepsze
Na tą chwile nic więcej mi do głowy nie przychodzi , chodź jak będzie czas i pieniądze to pewnie coś jeszcze wymyśle.
Zainteresowaniem do marki zaraził mnie kiedyś mój szwagier, więc kiedy przyszło kupić pierwszy samochód wybór był prosty – musi być mazda.

Zdjęcia M po zakupie:
Dane techniczne:
Silnik: 2.0 FS B+G
Moc: 131 km
Przebieg: Przy zakupie 136 00 km (udokumentowane) obecnie 166 000 km
Rok produkcji: 2002r pierwsza rejestracja 2003r.
Kolor: Zielony 18J.
Wyposażenie:
-trójramienna kiera Nardi Torino z multifunkcją
-białe zegary
-górna rozpórka kielichów, seryjnie czerwona
-4 airbagi
-lampy przód dwuogniskowe z czarnym wkładem
-dokładki progów, tylnego zderzaka oraz zderzak przód sportive
-klimatyzacja pół automatyczna
-komputer pokładowy
-radio ori 2 din
-4 szyby w prądzie
-alufelgi ori r16
– ABS , TCS
Wymiany/naprawy:
dokonane przez poprzedniego właściciela:
-rozrząd kompletny bez pompy
-klocki przód, tył + toczenie tarcz
-pasek wspomagania i alternatora
-uszczelka pod klawiaturą
-założona instalacja LPG (2015r)
-termostat
-wymiana cylinderków w przednich hamulcach
-wymiana tylnego lewego zacisku i regeneracja prawy tył
-wymiana oleju w skrzyni
-wymiana wszystkich łączników stabilizatorów
-reperaturki błotników tył
dokonane przeze mnie:
-od razu po zakupie silnik zalany olejem Motul+filtr mann
-wymiana płynu chłodzącego
-wymiana górnego łożyska amortyzatora lewa strona
-wymiana wszystkich tulejek przód i tył + stabilizatory poprzeczne tył
-wymiana filtrów gazu + regulacja
-wymiana przewodów wysokiego napięcia + świece
-wymiana łożyska koła prawego
-wymiana żarówek panelu nawiewu,zegarów itp.
Mody:
-wkład filtra powietrza K&N
-oklejone halogeny przód na żółto
-felgi pamalowane na złoto
-dodatkowe podświetlenie bagażnika
-dedykowane gumowe dywany ( może nie mod ale na zime przydatna rzecz

-podświetlenie wnętrza, schowek led + pomarańczowe podświetlenie schowka pod popielniczką (mały bajer a cieszy

-klubowe ramki
-pas holowniczy/tow strap Sparco
Madzie posiadam od roku lecz dopiero teraz myślę nad jakimiś modyfikacjami. Plany są grube zobaczymy co z tego wyjdzie. Moim celem i marzeniem jest zakwalifikowanie się na japfest 2k19.
Plany:
-cold air intake czyli tzw zimny dolot Injen
-zmiana kolektora wydechowego (już kupiony) + bandaż termiczny
-wydech cat back , chciałbym Racing Beat ale czy się uda to czas pokaże
-na pewno jakieś koło, po głowie chodzi OZ italia 150
-gleba, zastanawiam się nad sprężynami i gwintem może coś doradzicie

-dokładka przedniego zderzaka
-dymione kierunki boczne
-ogarnąć ruda, myślę nad piaskowaniem całego podwozia razem ze spawaniem,malowaniem i zabezpieczeniem , niestety widać korozje na prawym przednim błotniku oraz na kielichach coś się dzieje więc ogarnę puki wcześniej
-na pewno wymiana kompletnego rozrządu oem z pompą wody gmb , uszczelka pod klawiaturą + pasek alternatora i wspomagania, przy okazji olej silnikowy + zakrętka magnetyczna (zastanawiam się czy dalej lać motula czy może coś zmienić dajcie znać co myślicie), olej w skrzyni + wszystkie inne płyny
-sprzęgło też trzeba zrobić bo to obecne nie wytrzyma następnego lata

-jakieś nakrętki myślę nad kutymi Japan racing, bo te ori są już zmęczone
-poliuretany w zawieszeniu
-dywaniki welur jakieś dedykowane + podświetlenie nóg

-radio 2 din z navi itd.
-hid lub ledy – dopiero zapoznaje się z tematem i nie wiem co wybiore, dajcie znać co lepsze
Na tą chwile nic więcej mi do głowy nie przychodzi , chodź jak będzie czas i pieniądze to pewnie coś jeszcze wymyśle.