Strona 1 z 1

Mazda 323F BJ FS '02 Sportive "Green and Yellow"

PostNapisane: 28 gru 2018, 03:06
przez noulan
Witam wszystkich forumowiczów.
Zainteresowaniem do marki zaraził mnie kiedyś mój szwagier, więc kiedy przyszło kupić pierwszy samochód wybór był prosty – musi być mazda. :) Kiedy zacząłem się w tedy rozglądać i szukać odpowiedniego modelu, bardzo spodobała mi się wersja sportive modelu 323f BJ – niby prosty hatchback lecz inny niż wszystkie. Body kit od razu przypadł mi do gustu – halogeny ala subaru, dokładki na progi i tylny zderzak, większe felgi, pod maska przykuwająca uwagę rozpórka, we wnętrzu trójramienna kierownica nardi torino no i te białe zegary <serduszka> . Zacząłem więc poszukiwania, a łatwo nie było bo budżet był ograniczony. Na szczęście kiedy pojawiła się dobra sztuka kasą poratował mnie tata i tak oto sportive wylądował u mnie w garażu :D .
Zdjęcia M po zakupie:
2017.07.26 19-07-37.JPG

2017.07.26 19-20-22.JPG

2017.07.26 19-26-14.JPG

2017.07.26 19-29-29.JPG

Dane techniczne:
Silnik: 2.0 FS B+G
Moc: 131 km
Przebieg: Przy zakupie 136 00 km (udokumentowane) obecnie 166 000 km
Rok produkcji: 2002r pierwsza rejestracja 2003r.
Kolor: Zielony 18J.

Wyposażenie:
-trójramienna kiera Nardi Torino z multifunkcją
-białe zegary
-górna rozpórka kielichów, seryjnie czerwona
-4 airbagi
-lampy przód dwuogniskowe z czarnym wkładem
-dokładki progów, tylnego zderzaka oraz zderzak przód sportive
-klimatyzacja pół automatyczna
-komputer pokładowy
-radio ori 2 din
-4 szyby w prądzie
-alufelgi ori r16
– ABS , TCS

Wymiany/naprawy:
dokonane przez poprzedniego właściciela:
-rozrząd kompletny bez pompy
-klocki przód, tył + toczenie tarcz
-pasek wspomagania i alternatora
-uszczelka pod klawiaturą
-założona instalacja LPG (2015r)
-termostat
-wymiana cylinderków w przednich hamulcach
-wymiana tylnego lewego zacisku i regeneracja prawy tył
-wymiana oleju w skrzyni
-wymiana wszystkich łączników stabilizatorów
-reperaturki błotników tył
dokonane przeze mnie:
-od razu po zakupie silnik zalany olejem Motul+filtr mann
-wymiana płynu chłodzącego
-wymiana górnego łożyska amortyzatora lewa strona
-wymiana wszystkich tulejek przód i tył + stabilizatory poprzeczne tył
-wymiana filtrów gazu + regulacja
-wymiana przewodów wysokiego napięcia + świece
-wymiana łożyska koła prawego
-wymiana żarówek panelu nawiewu,zegarów itp.

Mody:
-wkład filtra powietrza K&N
-oklejone halogeny przód na żółto
-felgi pamalowane na złoto
-dodatkowe podświetlenie bagażnika
-dedykowane gumowe dywany ( może nie mod ale na zime przydatna rzecz <spoko> )
-podświetlenie wnętrza, schowek led + pomarańczowe podświetlenie schowka pod popielniczką (mały bajer a cieszy <glupek2> )
-klubowe ramki
-pas holowniczy/tow strap Sparco

Madzie posiadam od roku lecz dopiero teraz myślę nad jakimiś modyfikacjami. Plany są grube zobaczymy co z tego wyjdzie. Moim celem i marzeniem jest zakwalifikowanie się na japfest 2k19.

Plany:
-cold air intake czyli tzw zimny dolot Injen
-zmiana kolektora wydechowego (już kupiony) + bandaż termiczny
-wydech cat back , chciałbym Racing Beat ale czy się uda to czas pokaże
-na pewno jakieś koło, po głowie chodzi OZ italia 150
-gleba, zastanawiam się nad sprężynami i gwintem może coś doradzicie <oczy>
-dokładka przedniego zderzaka
-dymione kierunki boczne
-ogarnąć ruda, myślę nad piaskowaniem całego podwozia razem ze spawaniem,malowaniem i zabezpieczeniem , niestety widać korozje na prawym przednim błotniku oraz na kielichach coś się dzieje więc ogarnę puki wcześniej :|
-na pewno wymiana kompletnego rozrządu oem z pompą wody gmb , uszczelka pod klawiaturą + pasek alternatora i wspomagania, przy okazji olej silnikowy + zakrętka magnetyczna (zastanawiam się czy dalej lać motula czy może coś zmienić dajcie znać co myślicie), olej w skrzyni + wszystkie inne płyny
-sprzęgło też trzeba zrobić bo to obecne nie wytrzyma następnego lata <dupa>
-jakieś nakrętki myślę nad kutymi Japan racing, bo te ori są już zmęczone
-poliuretany w zawieszeniu
-dywaniki welur jakieś dedykowane + podświetlenie nóg <glupek2>
-radio 2 din z navi itd.
-hid lub ledy – dopiero zapoznaje się z tematem i nie wiem co wybiore, dajcie znać co lepsze :D
Na tą chwile nic więcej mi do głowy nie przychodzi , chodź jak będzie czas i pieniądze to pewnie coś jeszcze wymyśle.

PostNapisane: 2 sty 2019, 14:09
przez chmielu_KL
Bardzo ładnie się prezentuje, co do gleby – wszystko zależy od możliwości finansowych.
Sprężyny będą najtańszą opcją wiadomo – gwint za to stabilniejsza jazda, ale zaś bez regulacji twardości możesz szybko mieć dość.
Osobiście szedłbym w 17stki i sprężyny <spoko>

Re: Mazda 323F BJ FS '02 Sportive "Green and Yellow"

PostNapisane: 2 sty 2019, 20:49
przez noulan
Dzięki chmielu_KL <oczko> Felgi 17 na pewno wpadną i z tym zawieszeniem chyba też zrobię jak mówisz, ludzie polecają Eibach pro kit, ale zastanawiam się też nad bardziej budżetowymi mts technik. <nauka>

PostNapisane: 3 sty 2019, 02:39
przez chmielu_KL
To jak już uważasz, ja do poprzedniej mazdy kupiłem Vogtland'y – 35mm i tył stał dużo wyżej, gdzie eibachy do obecnej trójki siadły dużo dużo lepiej.

PostNapisane: 3 sty 2019, 16:33
przez seba323f
Bardzo ładnie się prezentuje <spoko>

Re: Mazda 323F BJ FS '02 Sportive "Green and Yellow"

PostNapisane: 3 sty 2019, 16:49
przez noulan
Dzięki seba323f :) z niecierpliwością czekam na twoją Bjote na turbawce, koniecznie napisz jak zrobisz <spoko> Do kolektora, który od Ciebie kupiłem już chłopaki z firmy Mar-tec składają wydeszek, zobaczymy co z tego wyjdzie <faja>
Puki co z autem nic się nie dzieje, zbieram fundusze i pomysły. A no i na weekendzie planuje wyjąć halogen, rozkleic i skleic , bo niestety ktoredys dostaje się syf do srodka. <dupa>

Re: Mazda 323F BJ FS '02 Sportive "Green and Yellow"

PostNapisane: 3 sty 2019, 21:25
przez franek74
Bardzo fajny Sportive <spoko> Z mojej strony polecam sprężyny FK Automotive za śmieszną kaskę i do tego 17 /7J z ET 35 najlepiej...popatrz sobie jak to u mnie fajnie siadło...jest w miarę nisko i komfortowo a to dzięki zasłudze mieszanym sprężynom (przód-linearne, tył-progresywne)...ratuj podwozie ,dbaj i ciesz się z każdego pokonanego kilometra <spoko> papa

Re: Mazda 323F BJ FS '02 Sportive "Green and Yellow"

PostNapisane: 9 sty 2019, 17:58
przez Nicole
Uuuu... Nie wiem gdzie Ty ją dorwałeś, ale z takim przebiegiem to istna perełka <3
Czekam na dalsze mody i powodzenia w dostaniu się na japfest... ;)


PS: Sama mam FK Automotive -30/-30 i felgi 17' i polecam ;) komfortowo się jeździ i całkiem fajnie wygląda ;)

PostNapisane: 9 sty 2019, 21:22
przez noulan
franek74, Nicole dzięki za rady i pochwały, mam nadzieję, że po modach również będzie się podobać <serduszka> Chodź pod względem dopracowania będzie ciężko dorównać waszym mazdą, kawał dobrej roboty, propsuje ;)

Odnośnie tych sprężyn to gdzie mogę takie dostać? W Polsce niestety nie znalazłem do kupienia. <glupek2>

Re: Mazda 323F BJ FS '02 Sportive "Green and Yellow"

PostNapisane: 10 sty 2019, 09:19
przez sebastieeen
Już wiem kto mnie ubiegł jak ta mazda była do sprzedania :)

PostNapisane: 12 sty 2019, 19:21
przez noulan
sebastieeen napisał(a):Już wiem kto mnie ubiegł jak ta mazda była do sprzedania :)

Hehe też tak miałem jak kupowałem ;)


Mały update.
Jeden halogen w Madzi zabrudzil się od środka. Podejrzewam że przez złe sklejenie klosza przy oklejaniu halogenu.
Foto do porównania:
Lewo:
IMG_20190104_201709.jpg

Prawo:
IMG_20190104_201659.jpg


Rozkrecilem cały przód żeby wyjąć halogen i przy okazji okazało się że osłona pod silnik prawa jest do wymiany – dziura idealnie pod rozrzadem <dupa>, a środkowej wogole nie ma. Od razu zamówiłem komplet na dniach dodam zdjęcie i zamontuje. Po rozebraniu przodu i dostaniu się do halogenu okazało się że srobka do rozkrecania klosza jest obrobiona... Oddałem to do roboty mechanikowi żeby nic nie popsuć niestety, jemu się to udało <oczy> <spoko>.
received_804741309871987.jpeg

Halogen zamówiony dzisiaj. Folia już w drodze więc niestety Madzia jeszcze parę dni na kobylkach postoi <płacze>.
Przy okazjii wpadnie też emulator maty pasażera, skoro już stoi to zrobię porządek z tymi poduchami. Wkurza że się świeca jednak <oczy>.
Pod koniec tygodnia wstawię fotki jak to wszystko wyszło a co dalej to zobaczymy.

Re: Mazda 323F BJ FS '02 Sportive "Green and Yellow"

PostNapisane: 6 lut 2019, 10:51
przez noulan
Prace nad halogenem zakończone, nauczka na przyszłość jest, na pewno do tego "specjalisty" już nie zawitam. Miałem mały problem żeby dogadać się z nim o zwrot kosztów, ale koniec końców oddał pieniądze za popsuta część. Wnioski wyciągnięte, widocznie jak ma być dobrze to trzeba samemu <oczy> Halogen na szczęście udało się wyrwać oryginalny, może mało nie kosztował, ale zależało mi na orginale i na szczęście tym razem nie musiałem płacić za kogoś błędy. :)
Foto halogenu:
Screenshot_20190206-090958.jpg

Od razu zamówiłem też folie, od RR Customs i okleilem co by nie było jedno białe a jedno żółte. Niestety różni się w znaczącym stopniu odcieniem od starej folii, ale na tą chwilę zostawię jak jest. Na wiosnę będzie korekta lakieru i przy okazji oklejanie drugiego halogenu, najprawdopodobniej folia hydrofobową samoregenerujaca (czyli jeszcze inna niż te dotychczasowe <oczy>) u KamPro Detaling. <faja>
Foto na tą chwilę, do porównania kolorów:
Snapchat-1871722561.jpg


Tak jak mówiłem wjechała też nowa, kompletna osłona pod silnik.
Stara wyglądała tak:
IMG_20190123_163655.jpg

IMG_20190123_163648.jpg

Nowa:
Screenshot_20190206-091017.jpg

IMG_20190119_152256.jpg


Podpięty również emulator maty pasażera:
Screenshot_20190206-091008.jpg


Przy rozbieraniu przypomniała o sobie również dolna kratka zderzaka, jak kupiłem autko była w niej dziura więc teraz przy okazji zamówiłem dobrą. Oczywiście do sportive jest inna niż do zwykłej Bj więc trochę szukania było, ale udało się zamówić oryginał w bardzo fajnym stanie <faja>.
Foto starej i nowej do porównania:
IMG_20190123_163615.jpg

IMG_20190123_161513.jpg


Podsumowując:

Halogeny wyglądają jak trzeba i można powiedzieć że technicznie są w stanie fabrycznym. <oczy>
Osłony pod spód siadly fajnie, na silnik a przede wszystkim rozrząd nie leci już żaden syf, a przód z nową kratka wygląda tak jak powinien. <faja>
Emulator bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Bardzo malutki, miejsca nie zajmuje praktycznie wogóle, podpina się bardzo prosto – P&P, diody sygnalizujące wystrzelenie poduszki w razie wypadku działają, a na zegarach nie ma żadnego błędu o nieprawidłowym działaniu airbagów. <serduszka>
Na tą chwilę czekam na termin u blacharza/lakiernika, choć możliwe też że w tym miesiącu wjedzie nowy rozrząd i sprzęgło <czarodziej>
A no i byłbym zapomniał... Poszedłem za waszą radą i w styczniu kupiłem też sprężyny obnizajace FK automotive.
IMG_20190125_145722.jpg

Sprężyny wjada dopiero na wiosnę, prawdopodobnie już na nowe koła.
W tym miejscu muszę podziękować użytkownikowi Piter5700 za pomoc w nabyciu tych sprężyn. <spoko>

Re: Mazda 323F BJ FS '02 Sportive "Green and Yellow"

PostNapisane: 6 lut 2019, 23:32
przez seba323f
Fajnie, fajnie.
Na wiosnę na jakimś spocie się zobaczy jak to wszystko przypasowało <spoko>

Re: Mazda 323F BJ FS '02 Sportive "Green and Yellow"

PostNapisane: 7 lut 2019, 00:00
przez noulan
No mam nadzieje że wszystko pójdzie zgodnie z planem i będzie okazja żeby się spotkać <faja>
Sam jestem ciekawy twojej pomarańczowej błyskawicy <oczy>

Re: Mazda 323F BJ FS '02 Sportive "Green and Yellow"

PostNapisane: 18 lut 2019, 19:21
przez franek74
Sprężynki FK-AUTOMOTIVE na BIG+...mam je i bardzo sobie je chwalę za komfort w jeździe ;) Bardzo dobry zakup <spoko> <spoko>

Re: Mazda 323F BJ FS '02 Sportive "Green and Yellow"

PostNapisane: 20 mar 2019, 14:10
przez noulan
Dzięki franek74 zobaczymy jak to siadzie, myślę że jakoś w maju dopiero <cfaniak>

Autko odebrane więc pora na kolejny update <faja>
W tamtym tygodniu przy przebiegu 170 000km zrobione:

Kompletny rozrząd tj.

– pasek rozrządu OEM mazda
– rolka napinacza OEM
– rolka prowadząca OEM
– sprężyna napinacza OEM

Kompletne sprzęgło exedy czyli


– tarcza
– docisk
– łożysko oporowe

Oprócz tego przy okazji wymienione:

– pompa wody Aisin + oczywiście uszczelnienia
– uszczelka pokrywy zaworów OEM
– uszczelniacze na walki rozrządu OEM
– uszczelniacz na wał korbowy OEM
– paski wieloklinowe, niestety nie było Bando wiec wsadzone Bosha
– łożysko wału korbowego OEM Koyo
– tylny uszczelniacz wału korbowego OEM
– poduszka silnika przednia, przy wymianie sprzęgła okazało się że jest do wywalenia więc wyleciała nowa
– olej w silniku Motul Eco nergy 5w30 + filtr oleju filtron
– olej w skrzyni Motul Gear 300 75W90

Hamulce:

– reperaturki zacisków, nie wiem jak to się stało, ale dwa to tloczki totalny złom reszta też tak średnio, więc profilaktycznie wymienione wszystkie
– klocki przód i tył Bosh
– płyn hamulcowy Motul Rbf 660 no i oczywiście odpowietrzenie całego układu.

Jakieś foto części dla potomnych, bez zdjęcia to nie update <faja>
Snapchat-1677966617.jpg

IMG_20190311_181308.jpg


Jeśli niczego nie pominąłem to narazie chyba tyle. Autko chodzi teraz bardzo ładnie, cichutko i równo. Wreszcie da się normalnie zmieniać biegi <glupek2> a hamulce jak na ten rozmiar i ori tarcze nieźle się sprawuja :)

Podziękowania dla Michała Nowakowskiego z MAZPASRTS, świetny kontakt przy zakupie części, polecam :)

EDIT.
Mały przedsmak następnego modu, czyli kolektor wydechowy z kwasówki oczywiście bez kata, zakupiony od seba323f – pozdro :). Owinąłem go bandażem termicznym bazaltowym, podobno do 1400 stopni. Zobaczymy co z tego wyjdzie wygląda nawet nawet. <faja>
Snapchat-1065527859.jpg