Remont oraz SWAP silnika w Hardcore Garage Lublin u Piotra dobiegł końca ( nad estetyką jeszcze popracujemy teraz nie o to chodzi )
SWAP z 1.8 sohc 106km na 1.8 dohc 128 km z wiązką, komputerem, przepływomierzem wszystko na swoim miejscu zgodnie z oryginałem.
https://www.facebook.com/pg/JDM323Familiahttps://www.youtube.com/watch?v=Dm_nHKZfK9k Pierwsze odpalenie
Doszliśmy do wniosku że " albo grubo albo wcale " no i jazda.
Obróbka głowicy:
-wymiana uszczelniaczy
-wymiana prowadnic
-obróbką gniazd zaworowych
-planowanie
-sprawdzenie szczelności
Obróbka bloku:
-płaszczyzna
-tulejowanie 4 cylindrów pod tłoki nominalne
-kontrola osiowości i wymiarów wału
-kontrola stanu sworzni tłokowych
Wymiana:
-panewek głównych i korbowodowych
-pierścieni oporowych
-pierścieni tłokowych
-uszczelniaczy na wale i wałkach,
-uszczelek pompy olejowej,
-zaworka pompy oleju wraz z kontrolą zużycia pompy olejowej,
-uszczelki pod głowicą ( na wzmacnianą), oraz pod miską olejową wraz z półksiężycami,
-pasek rozrządu, napinacza i pompy wody,
-uszczelek pod podstawą filtra oleju
-nowe uszczelki na kolektorze ssącym, wydechowym , pod przepustnicą oraz pod pokrywą zaworów
-nowe świece, nowa tarcza sprzęgłowa, łożysko oporowe, uszczelniacze półosi skrzyni, nowy wysprzęglik i pompa sprzęgła
– termostatu, palec, kopułka
-nowe oleje wszystkie filtry,
Teraz pokusił bym się o stwierdzenie że to nowy silnik
( przed remontem miał ok 190 tyś )