Strona 1 z 2

Mazda 323 BG B8 GLX 4WD – SWAP 1.8 BP05

PostNapisane: 26 paź 2018, 16:23
przez Grigori
Po ponad półtorej roku poszukiwani wrecie udało mi się znaleźć auto które mi odpowiada :) musiałem po nią jechać aż do Nowego Sącza – 435km było warto. <faja> Jestem pierwszym właścicielem w Polsce. :)


Mazda 323 BG-4WD – wersja BG8F
data produkcji – 1989.12.21
– przebieg – 146 000 km
– kolor : SQ Blaze czerwony
pierwsza rejestracja – 1990.04.26 Wiedeń w Polsce od 2018

– silnik B8-ME 1.8 SHOC 106 KM (78 kW) przy 5300 obr. / Min, 151 Nm przy 4000 obr / min (rynki europejskie)
ECU BP47-18-881B ( z tego co się dowiedziałem to USDM Protege 4WD – tylko takie informacje znalazłem )
– skrzynia 4WD G5MX-R

Plany:

– Przejrzenie skrzyni biegów – wzmocnienie
– SWAP hamulców przód zwrotnice 323f BA GT V6 + Zaciski z Mazdy 6 GG tarcza 282,5 mm. Z tyłu już są tarcze ;P
– Dołożenie ABS


Wyposażenie Fabryczne:
– el.szyberdach
– wspomaganie kierownicy
– napęd – 4WD FullTime
– hamulce tarczowe z tyłu
– blokada dyferencjału
– osłona silnika, skrzyni metalowa



Zostało zrobione:
– SWAP na 1.8 DOHC 128 km BP05 – Po kapitalnym remoncie
– Wykładzina z dodatkowym wygłuszeniem ( Wyciągnięte z auta na Szwajcarię ) OEM
– Tylna pólka z roletą z prospektu OEM
– Przełącznik zespolony z dodatkowymi bigamist dla wycieraczek OEM GTX/GTR
– Kierownica MOMO Mazda GTR
– Gałka + mieszek skórzane GTR
– Zegary GTR z TURBO oraz ABS
– Podgrzewane fotele OEM
– Rozpórka GTR OEM
– Dołożenie dolnej lotki OEM ( myślę nad tym )
– Zderzak GT przedlift, GTX
– Halogeny BOSCH w zderzak ( OEM opcja w 323 BG )
– Grill z halogenami OEM + Przełącznik mazda B2500
– Dokładka FOHA do tylnego zderzaka
– Dokładki progowe FOHA ( myślę nad tym )
– Spryskiwacze reflektorów + Przełącznik ( myślę nad tym )

JDM:
– Dołożenie górnej lotki z GTX OEM JDM
– Lusterka el. sterowane i el. składane JDM OEM + Przełącznik
– Radio Panasonic 1622 OEM USDM
– Panel nawiewu elektryczny JDM OEM
– Klimatyzacja + Przyciski AC/ECO JDM OEM
– Wnętrze z Japońskich GTR ( Wyciągnięte z auta na Szwajcarię ) OEM


Ogólnie o aucie.

Auto bezwypadkowe nie malowane ( prócz lewego błotnika )
Podłoga cała tak jak i progi i kielichy wystarczy ściągnąć powierzchowny nalot szczotą. Jedyne miejsce to tylne lewe nadkole tam jest dziura. Jest wgniotka na tylnym prawym nadkolu. Stan budy oceniam na bardzo dobry.
Dyfer suchy pracuje cicho sprawdziłem w terenie jest wszystko ok :D
Silnik 1.8 SOHC jest jakiś wyciek ale niewidzie gdzie dokładnie.
Skrzynia, sprzęgło chodzi bardzo dobrze żadnych problemów
Alternator ładuje 14,6 V.
Stan wnętrza jest bardzo dobry żadnych przetarć więc przebieg realny .

Re: Mazda 323 BG B8 '90 GLX Full Time 4WD

PostNapisane: 29 paź 2018, 09:35
przez DARO MAZDA 323
No to zaczeło sie dłubanie .....

PostNapisane: 29 paź 2018, 11:19
przez Płomień
O Ty skurczybyku, trafić taką BG 4WD w 2018r to sztuka!

Jakie masz wobec niej plany? :>

Re: Mazda 323 BG B8 '90 GLX Full Time 4WD

PostNapisane: 29 paź 2018, 15:36
przez Grigori
Plany :) ... jest ich bardzo dużo choć teraz się trochę zmieniają bo nie sądziłem że wyrwę 4WD :P. Na samym początku będę musiał wymienić termostat bo puszcza na chłodnice i ogarnąć rudą z pod spodu i znaleźć suche miejsce na zimę :D.
Planów mnóstwo, z zewnątrz jak i wewnątrz zmiana zderzaka dołożenie loteki(ek) zmiana szyberdachu na szklany, pias 5 szpilek, miały być większe hamulce z BA GT V6 ale teraz się zastanawiam bo tył mam tarcze, chce ABS dorzucić, spryskiwacze reflektorów, halogeny w zderzaku, SWAP na 1.8 128km, klima, grzane fotele, ...
I wiele innych, jak bym miał gdzie to zrobić to bym ogarną pewnie do końca tego roku, ale brak garażu. Prawie wszystko już leży i czeka od dawna posegregowane i gotowe do montażu :)

PostNapisane: 29 paź 2018, 15:53
przez chmielu_KL
Jak już graty czekają to może wynajmij jakiś garaż, szkoda czekać :p grunt żeby był prąd i na łeb nie leciało <spoko>

PostNapisane: 29 paź 2018, 19:26
przez AdamR323bg
Jak już pisaliśmy, zazdraszczam na maksa , ogarnij ją na lalkę, ABS Ci wyrwę tylko jeszcze mi się przypomnij :D

Re: Mazda 323 BG B8 '90 GLX Full Time 4WD

PostNapisane: 30 paź 2018, 10:05
przez Agniess
No to powodzenia z ogarnianiem! Trzymam kciuki za postępy. <serduszka>

Re: Mazda 323 BG B8 '90 GLX Full Time 4WD

PostNapisane: 2 gru 2018, 16:48
przez Grigori
Czy ktoś kiedyś porównywał blok z 1.8 OHC do 1.8 DOHC ? Pomyślałem o zmianie głowicy z OHC na DOHC. :)
Z tego co ja wiem jest to do zrobienia.
Czy ktoś próbował lub zna kogoś kto to robił <co?>

PostNapisane: 2 gru 2018, 17:20
przez Płomień
Różnic pomiędzy silnikami troche było, ale wydaje mi się że "fizycznie" głowica DOHC może siąść.
SOHC nie miało spryskiwaczy denka tłoka. Inna pompa oleju. Inna miska olejowa i smok (jeśli mnie pamięć nie myli). Nie wiem czy kolektory spasują. No i oczywiście inne sterowanie. Nie znam nikogo kto by to robił, wydaje mi się że bezpieczniej jest przełożyć cały silnik ze sterowaniem.

Re: Mazda 323 BG B8 '90 GLX Full Time 4WD

PostNapisane: 2 gru 2018, 19:06
przez Neonixos666
Ciekawe jak by olać przedni napęd i wstawić vankla z RX8 :P

PostNapisane: 2 gru 2018, 19:08
przez Płomień
Według mnie BG 4wd > rwd wankel. Ustrugać BPT to będzie latać :P

Re: Mazda 323 BG B8 '90 GLX Full Time 4WD

PostNapisane: 2 gru 2018, 19:32
przez Grigori
Aż tak grubo nie zamierzam iść :D spokojnie narazie info zbieram :)

PostNapisane: 2 gru 2018, 21:03
przez Płomień
To ja Ci daje info że BPT to dobra droga :D Te auta były stworzone pod BPT, na dobrym kapciu z zatrzymanego łamią prawa fizyki <spoko>

PostNapisane: 2 gru 2018, 21:05
przez Neonixos666
Płomień napisał(a):łamią prawa fizyki


albo dyfry <lol>

Re: Mazda 323 BG B8 '90 GLX Full Time 4WD

PostNapisane: 2 gru 2018, 22:04
przez sewo
tylko skrzynie biegów na zapas szukaj ;) największa bolączka tego napędu

Re: Mazda 323 BG B8 '90 GLX Full Time 4WD

PostNapisane: 3 gru 2018, 22:55
przez Grigori
Skrzynia przejeździła 28 lat myślę że jeszcze sporo przyjeździe nie rozumiem ludzi którzy tak piszą, są ludzie którzy jeżdżą na tych skrzyniach w rajdach i dobrze się mają ja nie zamierzam jej upalać tylko jeździć na spoty, zloty, wystawy i poszaleć na śniegu :D . Większość ludzi nie miało styczności z tymi skrzyniami i tylko piszą co tylko gdzieś słyszeli.

PostNapisane: 4 gru 2018, 00:41
przez sewo
widziałem jak się rozsypują dwie przy ulicznym upalaniu co prawda w połączeniu z klem ;)

Re: Mazda 323 BG B8 '90 GLX Full Time 4WD

PostNapisane: 8 gru 2018, 13:11
przez podmuch
Grigori napisał(a):Skrzynia przejeździła 28 lat myślę że jeszcze sporo przyjeździe nie rozumiem ludzi którzy tak piszą, są ludzie którzy jeżdżą na tych skrzyniach w rajdach i dobrze się mają ja nie zamierzam jej upalać tylko jeździć na spoty, zloty, wystawy i poszaleć na śniegu :D . Większość ludzi nie miało styczności z tymi skrzyniami i tylko piszą co tylko gdzieś słyszeli.


Ja myślę że jeśli nie chcesz szukać nowej skrzynki to powinieneś zrobić jej przegląd i na 90% wymiana wszystkich łożysk to tak na wstępie tej skrzynki z plastiku. Na forum jest jedna lub dwie osoby które to ogarną to na poziomie pro.
Ty posiadasz raptem 105 kucyków co nie oznacza że zarżnąć się tego nie da.

Panowie którzy to upalają w rajdach mają te skrzynie z GTX lub GTR i do tego wzmocnione i seryjnie 180 kucyków więc porównania brak.
Popytaj Panów co ile robią przeglądy i co wymieniają to poznasz koszta ( osobiście wolałbym ich nie znać ;) )

Najpierw sobie zobacz czy masz luz na tzw. dupce temat rzeka wiec proponuje dużo poczytać .
Osobiście zmieliłem dwie skrzynki kolega trzy : )))))

Generalnie autko wypas a ludzie jak powiadasz że tylko słyszeli to słyszeli prawdę i wiedzą co piszą ;)))
Pozdrowaśki <ganja>




Edit : Nikt tu zapewne nie ma zamiaru Ciebie straszyć ale nakierować na dobrą drogę byś nie musiał zaciągać kredytu i szukać skrzynki w USA ;)

Re: Mazda 323 BG B8 '90 GLX Full Time 4WD

PostNapisane: 9 gru 2018, 13:14
przez Grigori
Dzięki za odpowiedz :) przegląd skrzyni oczywiście będzie, bo tak jak piszesz nie chce szukać drugiej. Che do tego auta upchnąć silnik z GT dlatego wszystko musi grać jeśli chodzi o skrzynię, zawieszenie, hamulce ... kilka lat już w 323 BG FWD siedzę czas na 4WD i wchłonięcie wiedzy.
Jeszcze raz dzięki podmuch za info z pierwszej ręki <spoko> pewnie bede miał jeszcze sporo pytań :D

Re: Mazda 323 BG B8 '90 GLX Full Time 4WD

PostNapisane: 10 kwi 2019, 12:45
przez DARO MAZDA 323
co tam nowego w projekcie ?