Mazda 323 BG B8 GLX 4WD – SWAP 1.8 BP05
Napisane: 26 paź 2018, 16:23
Po ponad półtorej roku poszukiwani wrecie udało mi się znaleźć auto które mi odpowiada musiałem po nią jechać aż do Nowego Sącza – 435km było warto. Jestem pierwszym właścicielem w Polsce.
Mazda 323 BG-4WD – wersja BG8F
– data produkcji – 1989.12.21
– przebieg – 146 000 km
– kolor : SQ Blaze czerwony
– pierwsza rejestracja – 1990.04.26 Wiedeń w Polsce od 2018
– silnik B8-ME 1.8 SHOC 106 KM (78 kW) przy 5300 obr. / Min, 151 Nm przy 4000 obr / min (rynki europejskie)
– ECU BP47-18-881B ( z tego co się dowiedziałem to USDM Protege 4WD – tylko takie informacje znalazłem )
– skrzynia 4WD G5MX-R
Plany:
– Przejrzenie skrzyni biegów – wzmocnienie
– SWAP hamulców przód zwrotnice 323f BA GT V6 + Zaciski z Mazdy 6 GG tarcza 282,5 mm. Z tyłu już są tarcze
– Dołożenie ABS
Wyposażenie Fabryczne:
– el.szyberdach
– wspomaganie kierownicy
– napęd – 4WD FullTime
– hamulce tarczowe z tyłu
– blokada dyferencjału
– osłona silnika, skrzyni metalowa
Zostało zrobione:
– SWAP na 1.8 DOHC 128 km BP05 – Po kapitalnym remoncie
– Wykładzina z dodatkowym wygłuszeniem ( Wyciągnięte z auta na Szwajcarię ) OEM
– Tylna pólka z roletą z prospektu OEM
– Przełącznik zespolony z dodatkowymi bigamist dla wycieraczek OEM GTX/GTR
– Kierownica MOMO Mazda GTR
– Gałka + mieszek skórzane GTR
– Zegary GTR z TURBO oraz ABS
– Podgrzewane fotele OEM
– Rozpórka GTR OEM
– Dołożenie dolnej lotki OEM ( myślę nad tym )
– Zderzak GT przedlift, GTX
– Halogeny BOSCH w zderzak ( OEM opcja w 323 BG )
– Grill z halogenami OEM + Przełącznik mazda B2500
– Dokładka FOHA do tylnego zderzaka
– Dokładki progowe FOHA ( myślę nad tym )
– Spryskiwacze reflektorów + Przełącznik ( myślę nad tym )
JDM:
– Dołożenie górnej lotki z GTX OEM JDM
– Lusterka el. sterowane i el. składane JDM OEM + Przełącznik
– Radio Panasonic 1622 OEM USDM
– Panel nawiewu elektryczny JDM OEM
– Klimatyzacja + Przyciski AC/ECO JDM OEM
– Wnętrze z Japońskich GTR ( Wyciągnięte z auta na Szwajcarię ) OEM
Ogólnie o aucie.
Auto bezwypadkowe nie malowane ( prócz lewego błotnika )
Podłoga cała tak jak i progi i kielichy wystarczy ściągnąć powierzchowny nalot szczotą. Jedyne miejsce to tylne lewe nadkole tam jest dziura. Jest wgniotka na tylnym prawym nadkolu. Stan budy oceniam na bardzo dobry.
Dyfer suchy pracuje cicho sprawdziłem w terenie jest wszystko ok
Silnik 1.8 SOHC jest jakiś wyciek ale niewidzie gdzie dokładnie.
Skrzynia, sprzęgło chodzi bardzo dobrze żadnych problemów
Alternator ładuje 14,6 V.
Stan wnętrza jest bardzo dobry żadnych przetarć więc przebieg realny .
Mazda 323 BG-4WD – wersja BG8F
– data produkcji – 1989.12.21
– przebieg – 146 000 km
– kolor : SQ Blaze czerwony
– pierwsza rejestracja – 1990.04.26 Wiedeń w Polsce od 2018
– silnik B8-ME 1.8 SHOC 106 KM (78 kW) przy 5300 obr. / Min, 151 Nm przy 4000 obr / min (rynki europejskie)
– ECU BP47-18-881B ( z tego co się dowiedziałem to USDM Protege 4WD – tylko takie informacje znalazłem )
– skrzynia 4WD G5MX-R
Plany:
– Przejrzenie skrzyni biegów – wzmocnienie
– SWAP hamulców przód zwrotnice 323f BA GT V6 + Zaciski z Mazdy 6 GG tarcza 282,5 mm. Z tyłu już są tarcze
– Dołożenie ABS
Wyposażenie Fabryczne:
– el.szyberdach
– wspomaganie kierownicy
– napęd – 4WD FullTime
– hamulce tarczowe z tyłu
– blokada dyferencjału
– osłona silnika, skrzyni metalowa
Zostało zrobione:
– SWAP na 1.8 DOHC 128 km BP05 – Po kapitalnym remoncie
– Wykładzina z dodatkowym wygłuszeniem ( Wyciągnięte z auta na Szwajcarię ) OEM
– Tylna pólka z roletą z prospektu OEM
– Przełącznik zespolony z dodatkowymi bigamist dla wycieraczek OEM GTX/GTR
– Kierownica MOMO Mazda GTR
– Gałka + mieszek skórzane GTR
– Zegary GTR z TURBO oraz ABS
– Podgrzewane fotele OEM
– Rozpórka GTR OEM
– Dołożenie dolnej lotki OEM ( myślę nad tym )
– Zderzak GT przedlift, GTX
– Halogeny BOSCH w zderzak ( OEM opcja w 323 BG )
– Grill z halogenami OEM + Przełącznik mazda B2500
– Dokładka FOHA do tylnego zderzaka
– Dokładki progowe FOHA ( myślę nad tym )
– Spryskiwacze reflektorów + Przełącznik ( myślę nad tym )
JDM:
– Dołożenie górnej lotki z GTX OEM JDM
– Lusterka el. sterowane i el. składane JDM OEM + Przełącznik
– Radio Panasonic 1622 OEM USDM
– Panel nawiewu elektryczny JDM OEM
– Klimatyzacja + Przyciski AC/ECO JDM OEM
– Wnętrze z Japońskich GTR ( Wyciągnięte z auta na Szwajcarię ) OEM
Ogólnie o aucie.
Auto bezwypadkowe nie malowane ( prócz lewego błotnika )
Podłoga cała tak jak i progi i kielichy wystarczy ściągnąć powierzchowny nalot szczotą. Jedyne miejsce to tylne lewe nadkole tam jest dziura. Jest wgniotka na tylnym prawym nadkolu. Stan budy oceniam na bardzo dobry.
Dyfer suchy pracuje cicho sprawdziłem w terenie jest wszystko ok
Silnik 1.8 SOHC jest jakiś wyciek ale niewidzie gdzie dokładnie.
Skrzynia, sprzęgło chodzi bardzo dobrze żadnych problemów
Alternator ładuje 14,6 V.
Stan wnętrza jest bardzo dobry żadnych przetarć więc przebieg realny .