Mazda 323 BG B8 GLX 4WD – SWAP 1.8 BP05

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Pajak478 » 10 kwi 2019, 19:46

Czeka na wiosnę chyba :D
Początkujący
 
Od: 12 sty 2019, 12:10
Posty: 13
Auto: Mazda Premacy
1.8
2004

Postprzez Grigori » 26 kwi 2019, 14:07

Mazda stoi u teściów i tyle nic przy niej nie robię, narzazie zbieram na SWAP silnika i hamulców oraz na ogarnięcie karoserii ( dobrze że dużo nie ma :D ). Zbieram fanty cały czas i kasę chce ogarnąć jak najwięcej od razu. A tu link do funpage http://www.facebook.com/JDM323Familia zapraszam. Przerzucę wszystko co tam jest też tu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez Grigori » 29 kwi 2019, 16:08

Porównanie podłogi bagażnika w:

1.3 sohc z 1994r.
1.8 sohc 4WD z 1989r.

Podłoga w bagażniku 4WD jest o ok 3,5 cm wyżej niż w FWD.
Inne plastiki w bagażniku oraz inne wymiary kanapy i siedziska.
Załączniki
1.3 -1.jpg
1.8 4wd BG 323.jpg
1.3.jpg
1.8 4wd.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez czarek1991 » 29 kwi 2019, 22:53

No i co za tym idzie, 2 pompy paliwa i inny bak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Grigori » 22 lip 2019, 10:05

Pracuje nad wnętrzem oraz elektryką w wewnątrz muszę dorobić wiązkę do składanych lusterek, elektrycznie starowany nawiew już ma zrobioną. Przyciski umieszczona na swoich miejscach <rotfl>
Załączniki
IMG_20190518_162638_HDR.jpg
IMG_20190519_113755_HDR.jpg
IMG_20190713_185518.jpg
IMG_20190713_185524.jpg
IMG_20190713_210959.jpg
IMG_20190720_154740.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez DARO MAZDA 323 » 22 lip 2019, 12:18

Widzę że parę smaczków już wpadło do BG
Ale nie lepiej rozebrać , wyspawać i zakonserwować a potem uzrbrajać 2 raz ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Grigori » 2 sie 2019, 12:42

Jest tylko jedna dziura na nadkolu nie ma czego więcej spawać :D Dziś dam jeszcze kilka fotek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez Grigori » 5 sie 2019, 21:08

Wpada zderzak z GT GTX
Dokładki progów FOHA (przedlift)
Dokładka zderzaka tył FOHA (przedlift)


SWAP na DOHC w HardcoreGarage Lublin u Piotr89
Załączniki
Dokładka foha - 3.jpg
Dokładka foha -2.jpg
Dokładka foha.jpg
hardcoregarage.jpg
zderzak GT GTX.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

PostTen post został usunięty przez Bartg 6 kwi 2020, 08:49.

Postprzez Grigori » 4 kwi 2020, 12:02

Remont oraz SWAP silnika w Hardcore Garage Lublin u Piotra dobiegł końca ( nad estetyką jeszcze popracujemy teraz nie o to chodzi )

SWAP z 1.8 sohc 106km na 1.8 dohc 128 km z wiązką, komputerem, przepływomierzem wszystko na swoim miejscu zgodnie z oryginałem.

https://www.facebook.com/pg/JDM323Familia

https://www.youtube.com/watch?v=Dm_nHKZfK9k Pierwsze odpalenie

Doszliśmy do wniosku że " albo grubo albo wcale " no i jazda.

Obróbka głowicy:
-wymiana uszczelniaczy
-wymiana prowadnic
-obróbką gniazd zaworowych
-planowanie
-sprawdzenie szczelności

Obróbka bloku:
-płaszczyzna
-tulejowanie 4 cylindrów pod tłoki nominalne
-kontrola osiowości i wymiarów wału
-kontrola stanu sworzni tłokowych

Wymiana:
-panewek głównych i korbowodowych
-pierścieni oporowych
-pierścieni tłokowych
-uszczelniaczy na wale i wałkach,
-uszczelek pompy olejowej,
-zaworka pompy oleju wraz z kontrolą zużycia pompy olejowej,
-uszczelki pod głowicą ( na wzmacnianą), oraz pod miską olejową wraz z półksiężycami,
-pasek rozrządu, napinacza i pompy wody,
-uszczelek pod podstawą filtra oleju
-nowe uszczelki na kolektorze ssącym, wydechowym , pod przepustnicą oraz pod pokrywą zaworów
-nowe świece, nowa tarcza sprzęgłowa, łożysko oporowe, uszczelniacze półosi skrzyni, nowy wysprzęglik i pompa sprzęgła
– termostatu, palec, kopułka
-nowe oleje wszystkie filtry,

Teraz pokusił bym się o stwierdzenie że to nowy silnik :D ( przed remontem miał ok 190 tyś )
Załączniki
WhatsApp Image 2020-03-26 at 10.11.54.jpeg
WhatsApp Image 2020-03-26 at 10.11.55 (2).jpeg
WhatsApp Image 2020-03-26 at 10.11.55.jpeg
WhatsApp Image 2020-03-27 at 21.45.32.jpeg
WhatsApp Image 2020-03-27 at 21.45.45.jpeg
WhatsApp Image 2020-04-02 at 20.35.24 (1).jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez DARO MAZDA 323 » 6 kwi 2020, 07:08

No pięknie się robi i widzę że Piotrek wraca do żywych <spoko>
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Grigori » 21 sie 2020, 21:53

Do zamknięcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy