Mazda MX-3 EC K8 '93 by arex

Witam wszystkich
Stałem się szczęśliwym posiadaczem zmęczonej życiem Madzi MX3 w styczniu 2018r.
Zawsze marzyłem o tym modelu, myślę że sprawiłem sobie jednak nie małe wyzwanie akurat tym konkretnym egzemplarzem ale co tam
Krótka historia kupna
Będąc na małej wycieczce pod granicą Niemiec, miejscowość Bolesławiec, wypatrzyłem owy samochód na allegro. 1993 rok (mój rocznik
), silnik K8 1,8 V6, bogate wyposażenie z klimatyzacją, około 270kkm przebiegu...
Straciłem głowę, kupiłem w nocy, zimą, oglądałem tylko spód latarką i ogólny stan blachy jak dojrzałem porysowany z każdej strony lakier.
Faktycznie samochód okazał się w fajnym stanie blacharskim, śladowe ilości rudej i zabezpieczony antykorozyjnie spód w Niemczech na co są faktury, więc trochę się ucieszyłem i zapadła decyzja o odbudowie.
AUTO DO REMONTU

Zdjęcia z ogłoszenia kilka dni przed kupnem
Teraz wykonane już przeze mnie różne rzeczy przy samochodzie.
Modyfikacje, naprawy i inne:
(Zdjęcia do opisów staram się dodawać na bieżąco na dole tematu)
1) Wymieniona stacyjka wraz z zamkami – dodatkowo zmieniona kolejność wkładek drzwi, teraz mało zużyta od pasażera jest na klamce kierowcy oraz blaszki zamka odmalowane na czarny mat.
2) Nowy komplet felg JR3 17x7 i oponek Federal 215x40 – dodatkowo kute alu nakrętki + nakrętki na krótkie wentyle D1Spec
3) Modyfikacja podświetlenia tylnej rejestracji – sam dorobiłem płytkę plastikową ABS + wykorzystałem lampki i wiązki z Hondy Civic VI wraz z kostkami które połączyłem z OEM wiązką Mazdy zakładając nowe piny
4) Naprawa wiązki od prawego przedniego kierunkowzkazu – przy okazji zmieniłem obie wiązki wykorzystując kabel od halogenów na podświetlenie ala USDM kierunków przednich, teraz są żarówki dwuwłóknowe pomarańczowe
5) Demontaż przednich halogenów – w celu zmienienia układu wiązki z punktu 4 i dla dolotu zimnego powietrza do silnika (w planach) + redukcja masy
6) Odelżenie zderzaka tylnego – demontaż belki z i tak urwanymi gwintami przez poprzedniego właściciela, dodatkowo małe wyrównianie kształtu zderzaka od wewnątrz
7) Demontaż tylnych siedzeń i plastików – kanapy, siedzenia, pasy, wygłuszenia + plastiki za linią siedzeń zdemontowane, dodatkowa redukcja masy i umożliwiłem sobie montaż rozpórki (w planach), zostawiłem tylko tylny materiał – "podłogę"
8) Nowe wycieraczki Valeo przód + żarówki Philips H4 i 4x2 W5W White vision – przednie lampy, postojówki, tylne lampki i wewnętrzna lampka otrzymały nowe świeczki
9) Montaż tylnych chlapaczy z kanadyjki – ładne uzupełnienie seryjnego europejskiego pakietu V6
10) Demontaż tylnej wycieraczki – usunięcie mechanizmu, wiązka odpięta przy najbliższej kostce pod osłoną, na razie zaślepione plastikowymi zaślepkami, całkowite usunięcie dziur przy malowaniu (w planach)
11) Demontaż manualnej anteny radiowej – niestety była złamana, na razie zaślepka została zalana plastikiem od środka przeze mnie, całkowite zaślepienie dziury przy malowaniu (w planach)
12) Usunięty moduł blokady zapłonu Conlog – magiczny "pendrive"
po prostu był złamany, usunąłem całą instalację, wyglądało na fabryczny montaż
13) Modyfikacja tylnej wiązki elektrycznej + peszel – zmieniłem miejsce uziemienia, całkowicie zlikwidowałem wszystkie kostki (oprócz tej do podłączenia przy kielichu), dodany peszel, ogólnie dla walorów estetycznych + lekkie odświeżenie
14) Modyfikacja CAR-AUDIO – nowe radio Pioneer MVH-580BT + dwa głośniki na przód Hertz DCX 170.3, zmienione wtyki w drzwiach i lekko skrócone stare końcówki dla odświeżenia, sama przejściówka pod Radio przerobiona na dwa głośniki itp, mikrofon dodany na desce, wyczyszczone drzwi od wewnątrz i wywalone wszystkie możliwie trzeszczące rzeczy
15) Podświetlenie wnętrza – kolorystyka w większości zielona ze wstawkami niebieskimi, jak dotąd naprawione wszystko pod oryginał, W TRAKCIE
16) Modyfikacja plastików wnętrza – zmodyfikowane kratki nawiewów, przesunięte radio i dorobiona płytka pod zegary 60mm, zapalniczka zastąpiona wkładem do ładowania 5V USB, zaślepiony schowek pod kierownicą, zmieniony zamysł mieszka lewarka biegów i ręcznego, wyrzucenie wnętrza schowka pasażera i innych W TRAKCIE
FOTO DO NR 1)
FOTO DO NR 2)
FOTO DO NR 3)
FOTO DO NR 4)
FOTO DO NR 6)
FOTO DO NR 8)
FOTO DO NR 10)
FOTO DO NR 11)
FOTO DO NR 12)
FOTO DO NR 13)
FOTO DO NR 14)
Stałem się szczęśliwym posiadaczem zmęczonej życiem Madzi MX3 w styczniu 2018r.
Zawsze marzyłem o tym modelu, myślę że sprawiłem sobie jednak nie małe wyzwanie akurat tym konkretnym egzemplarzem ale co tam
Krótka historia kupna
Będąc na małej wycieczce pod granicą Niemiec, miejscowość Bolesławiec, wypatrzyłem owy samochód na allegro. 1993 rok (mój rocznik
Straciłem głowę, kupiłem w nocy, zimą, oglądałem tylko spód latarką i ogólny stan blachy jak dojrzałem porysowany z każdej strony lakier.
Faktycznie samochód okazał się w fajnym stanie blacharskim, śladowe ilości rudej i zabezpieczony antykorozyjnie spód w Niemczech na co są faktury, więc trochę się ucieszyłem i zapadła decyzja o odbudowie.
AUTO DO REMONTU

Zdjęcia z ogłoszenia kilka dni przed kupnem
Teraz wykonane już przeze mnie różne rzeczy przy samochodzie.
Modyfikacje, naprawy i inne:
(Zdjęcia do opisów staram się dodawać na bieżąco na dole tematu)
1) Wymieniona stacyjka wraz z zamkami – dodatkowo zmieniona kolejność wkładek drzwi, teraz mało zużyta od pasażera jest na klamce kierowcy oraz blaszki zamka odmalowane na czarny mat.
2) Nowy komplet felg JR3 17x7 i oponek Federal 215x40 – dodatkowo kute alu nakrętki + nakrętki na krótkie wentyle D1Spec
3) Modyfikacja podświetlenia tylnej rejestracji – sam dorobiłem płytkę plastikową ABS + wykorzystałem lampki i wiązki z Hondy Civic VI wraz z kostkami które połączyłem z OEM wiązką Mazdy zakładając nowe piny
4) Naprawa wiązki od prawego przedniego kierunkowzkazu – przy okazji zmieniłem obie wiązki wykorzystując kabel od halogenów na podświetlenie ala USDM kierunków przednich, teraz są żarówki dwuwłóknowe pomarańczowe
5) Demontaż przednich halogenów – w celu zmienienia układu wiązki z punktu 4 i dla dolotu zimnego powietrza do silnika (w planach) + redukcja masy
6) Odelżenie zderzaka tylnego – demontaż belki z i tak urwanymi gwintami przez poprzedniego właściciela, dodatkowo małe wyrównianie kształtu zderzaka od wewnątrz
7) Demontaż tylnych siedzeń i plastików – kanapy, siedzenia, pasy, wygłuszenia + plastiki za linią siedzeń zdemontowane, dodatkowa redukcja masy i umożliwiłem sobie montaż rozpórki (w planach), zostawiłem tylko tylny materiał – "podłogę"
8) Nowe wycieraczki Valeo przód + żarówki Philips H4 i 4x2 W5W White vision – przednie lampy, postojówki, tylne lampki i wewnętrzna lampka otrzymały nowe świeczki
9) Montaż tylnych chlapaczy z kanadyjki – ładne uzupełnienie seryjnego europejskiego pakietu V6
10) Demontaż tylnej wycieraczki – usunięcie mechanizmu, wiązka odpięta przy najbliższej kostce pod osłoną, na razie zaślepione plastikowymi zaślepkami, całkowite usunięcie dziur przy malowaniu (w planach)
11) Demontaż manualnej anteny radiowej – niestety była złamana, na razie zaślepka została zalana plastikiem od środka przeze mnie, całkowite zaślepienie dziury przy malowaniu (w planach)
12) Usunięty moduł blokady zapłonu Conlog – magiczny "pendrive"
13) Modyfikacja tylnej wiązki elektrycznej + peszel – zmieniłem miejsce uziemienia, całkowicie zlikwidowałem wszystkie kostki (oprócz tej do podłączenia przy kielichu), dodany peszel, ogólnie dla walorów estetycznych + lekkie odświeżenie
14) Modyfikacja CAR-AUDIO – nowe radio Pioneer MVH-580BT + dwa głośniki na przód Hertz DCX 170.3, zmienione wtyki w drzwiach i lekko skrócone stare końcówki dla odświeżenia, sama przejściówka pod Radio przerobiona na dwa głośniki itp, mikrofon dodany na desce, wyczyszczone drzwi od wewnątrz i wywalone wszystkie możliwie trzeszczące rzeczy
15) Podświetlenie wnętrza – kolorystyka w większości zielona ze wstawkami niebieskimi, jak dotąd naprawione wszystko pod oryginał, W TRAKCIE
16) Modyfikacja plastików wnętrza – zmodyfikowane kratki nawiewów, przesunięte radio i dorobiona płytka pod zegary 60mm, zapalniczka zastąpiona wkładem do ładowania 5V USB, zaślepiony schowek pod kierownicą, zmieniony zamysł mieszka lewarka biegów i ręcznego, wyrzucenie wnętrza schowka pasażera i innych W TRAKCIE
FOTO DO NR 1)
FOTO DO NR 2)
FOTO DO NR 3)
FOTO DO NR 4)
FOTO DO NR 6)
FOTO DO NR 8)
FOTO DO NR 10)
FOTO DO NR 11)
FOTO DO NR 12)
FOTO DO NR 13)
FOTO DO NR 14)