Mazda MX-3 EC K8 '93 by arex

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez arex47 » 16 kwi 2018, 13:40

Witam wszystkich
Stałem się szczęśliwym posiadaczem zmęczonej życiem Madzi MX3 w styczniu 2018r.
Zawsze marzyłem o tym modelu, myślę że sprawiłem sobie jednak nie małe wyzwanie akurat tym konkretnym egzemplarzem ale co tam :)

Krótka historia kupna
Będąc na małej wycieczce pod granicą Niemiec, miejscowość Bolesławiec, wypatrzyłem owy samochód na allegro. 1993 rok (mój rocznik :)), silnik K8 1,8 V6, bogate wyposażenie z klimatyzacją, około 270kkm przebiegu...
Straciłem głowę, kupiłem w nocy, zimą, oglądałem tylko spód latarką i ogólny stan blachy jak dojrzałem porysowany z każdej strony lakier.
Faktycznie samochód okazał się w fajnym stanie blacharskim, śladowe ilości rudej i zabezpieczony antykorozyjnie spód w Niemczech na co są faktury, więc trochę się ucieszyłem i zapadła decyzja o odbudowie.
AUTO DO REMONTU <jupi> <faja>

Zdjęcia z ogłoszenia kilka dni przed kupnem
mazda-mx3-477468866.jpg

mazda-mx3-abs-mx-3-boleslawiec-477468870.jpg

mazda-mx3-cd-dolnoslaskie-boleslawiec-sprzedam-477468869.jpg

mazda-mx3-gniazdo-sd-mx-3-boleslawiec-477468867.jpg

mazda-mx3-odtwarzacz-dvd-477468865.jpg


Teraz wykonane już przeze mnie różne rzeczy przy samochodzie.

Modyfikacje, naprawy i inne:
(Zdjęcia do opisów staram się dodawać na bieżąco na dole tematu)

1) Wymieniona stacyjka wraz z zamkami – dodatkowo zmieniona kolejność wkładek drzwi, teraz mało zużyta od pasażera jest na klamce kierowcy oraz blaszki zamka odmalowane na czarny mat.
2) Nowy komplet felg JR3 17x7 i oponek Federal 215x40 – dodatkowo kute alu nakrętki + nakrętki na krótkie wentyle D1Spec
3) Modyfikacja podświetlenia tylnej rejestracji – sam dorobiłem płytkę plastikową ABS + wykorzystałem lampki i wiązki z Hondy Civic VI wraz z kostkami które połączyłem z OEM wiązką Mazdy zakładając nowe piny
4) Naprawa wiązki od prawego przedniego kierunkowzkazu – przy okazji zmieniłem obie wiązki wykorzystując kabel od halogenów na podświetlenie ala USDM kierunków przednich, teraz są żarówki dwuwłóknowe pomarańczowe
5) Demontaż przednich halogenów – w celu zmienienia układu wiązki z punktu 4 i dla dolotu zimnego powietrza do silnika (w planach) + redukcja masy
6) Odelżenie zderzaka tylnego – demontaż belki z i tak urwanymi gwintami przez poprzedniego właściciela, dodatkowo małe wyrównianie kształtu zderzaka od wewnątrz
7) Demontaż tylnych siedzeń i plastików – kanapy, siedzenia, pasy, wygłuszenia + plastiki za linią siedzeń zdemontowane, dodatkowa redukcja masy i umożliwiłem sobie montaż rozpórki (w planach), zostawiłem tylko tylny materiał – "podłogę"
8) Nowe wycieraczki Valeo przód + żarówki Philips H4 i 4x2 W5W White vision – przednie lampy, postojówki, tylne lampki i wewnętrzna lampka otrzymały nowe świeczki :D
9) Montaż tylnych chlapaczy z kanadyjki – ładne uzupełnienie seryjnego europejskiego pakietu V6
10) Demontaż tylnej wycieraczki – usunięcie mechanizmu, wiązka odpięta przy najbliższej kostce pod osłoną, na razie zaślepione plastikowymi zaślepkami, całkowite usunięcie dziur przy malowaniu (w planach)
11) Demontaż manualnej anteny radiowej – niestety była złamana, na razie zaślepka została zalana plastikiem od środka przeze mnie, całkowite zaślepienie dziury przy malowaniu (w planach)
12) Usunięty moduł blokady zapłonu Conlog – magiczny "pendrive" :D po prostu był złamany, usunąłem całą instalację, wyglądało na fabryczny montaż
13) Modyfikacja tylnej wiązki elektrycznej + peszel – zmieniłem miejsce uziemienia, całkowicie zlikwidowałem wszystkie kostki (oprócz tej do podłączenia przy kielichu), dodany peszel, ogólnie dla walorów estetycznych + lekkie odświeżenie
14) Modyfikacja CAR-AUDIO – nowe radio Pioneer MVH-580BT + dwa głośniki na przód Hertz DCX 170.3, zmienione wtyki w drzwiach i lekko skrócone stare końcówki dla odświeżenia, sama przejściówka pod Radio przerobiona na dwa głośniki itp, mikrofon dodany na desce, wyczyszczone drzwi od wewnątrz i wywalone wszystkie możliwie trzeszczące rzeczy
15) Podświetlenie wnętrza – kolorystyka w większości zielona ze wstawkami niebieskimi, jak dotąd naprawione wszystko pod oryginał, W TRAKCIE
16) Modyfikacja plastików wnętrza – zmodyfikowane kratki nawiewów, przesunięte radio i dorobiona płytka pod zegary 60mm, zapalniczka zastąpiona wkładem do ładowania 5V USB, zaślepiony schowek pod kierownicą, zmieniony zamysł mieszka lewarka biegów i ręcznego, wyrzucenie wnętrza schowka pasażera i innych W TRAKCIE



FOTO DO NR 1)
DSC_1034.JPG

DSC_1098.JPG


FOTO DO NR 2)
DSC_1086.JPG

DSC_0892.JPG

DSC_1107.JPG


FOTO DO NR 3)
DSC_1019.JPG

DSC_1062.JPG

DSC_1063.JPG


FOTO DO NR 4)
DSC_1066.JPG

DSC_1072.JPG


FOTO DO NR 6)
DSC_1056.JPG


FOTO DO NR 8)
DSC_0921.JPG


FOTO DO NR 10)
DSC_0991.JPG


FOTO DO NR 11)
DSC_0960.JPG


FOTO DO NR 12)
DSC_1027.JPG


FOTO DO NR 13)
DSC_1192.JPG


FOTO DO NR 14)
DSC_1118.JPG

DSC_1117.JPG
Ostatnio edytowano 17 maja 2018, 17:00 przez arex47, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2011, 14:44
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Łask
Auto: MX5 (B6) '02
323F (B6)' 02

Był MX-3 (K8) '93
Był Xedos 6 (KF) '98

Postprzez czarek1991 » 17 kwi 2018, 13:47

Niestety ale te nakretki D1, ktore kupiles to podróbki. Powodzenia w doprowadzaniu auta do perfekcji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez arex47 » 17 kwi 2018, 13:53

O kurcze, a po czym rozpoznałeś że nakrętki podróbki?
Znaczy wiesz miałem je we wcześniejszym aucie bardzo krótko, kupiłem na mtuning.pl jako oryginał i na takie też mam fakturę. Dlatego pytam bo zareklamuje temat od razu i pogadam z chłopakami <klotnia> :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2011, 14:44
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Łask
Auto: MX5 (B6) '02
323F (B6)' 02

Był MX-3 (K8) '93
Był Xedos 6 (KF) '98

Postprzez czarek1991 » 17 kwi 2018, 14:05

po wyglądzie, a ile zapłaciłeś? 95zł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez arex47 » 17 kwi 2018, 14:18

Dokładnie 280zł, w pozycji zamówienia nawet mam wpisane Oryginalne...
Zdążyłem w międzyczasie poczytać o rozpoznawaniu podróbek od nie podróbek :D chodzi o odległość napisu Spec od D1 tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2011, 14:44
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Łask
Auto: MX5 (B6) '02
323F (B6)' 02

Był MX-3 (K8) '93
Był Xedos 6 (KF) '98

Postprzez marcinowozniako » 17 kwi 2018, 14:39

Fajna MX-3 ! :D

Teraz przydałoby się zrobić w dół, no i władować jakiś lepsiejszy silnik pod maskę bo k8 do najmocniejszych nie należy.

Mam takie przeczucie że szykuje się niezły projekcik, ciekawe czy będę mieć rację :D <rotfl>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez arex47 » 17 kwi 2018, 18:44

czarek1991 napisał(a):Niestety ale te nakretki D1, ktore kupiles to podróbki. Powodzenia w doprowadzaniu auta do perfekcji :)


Nie zdążyłem podziękować! Mam nadzieję że coś ciekawego uda się zrobić.
Kolegą z mtuning napisałem już wszystko w sprawie nakrętek <oczko> , dzięki za podpowiedź :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2011, 14:44
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Łask
Auto: MX5 (B6) '02
323F (B6)' 02

Był MX-3 (K8) '93
Był Xedos 6 (KF) '98

Postprzez czarek1991 » 17 kwi 2018, 19:57

Tak, glownie o wygląd loga chodzi :) Po pudełku, w ktorym przyszly tez mozna sporo powiedziec :) Nie ma sprawy, zapłaciłeś jak za oryginały więc szkoda by było jakbyś jeździł na podróbkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez AsaroV » 17 kwi 2018, 20:34

Fajny emiks. Z każdym kolejnym widzianym widlastym coraz bardziej żałuję, że kupiłem rzędówke <glupek2> Malowanie będzie na ten sam kolor, czy coś nowego?

Powodzenia w modach i użytkowaniu <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 17:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez arex47 » 17 maja 2018, 13:17

Po małej przerwie troszkę zmian, a że pogoda nie dopisuje to mała aktualizacja :D

Co do wcześniejszych pytań :
Malowanie będzie na ten sam kolor, czy coś nowego?

Zostanie ten sam kolorek , nie będę go zmieniał, podoba mi się :)

Teraz przydałoby się zrobić w dół, no i władować jakiś lepsiejszy silnik pod maskę

Marcinie, na pewno będzie KL, ale co dokładnie to się zobaczy :D
A zawieszenie nowe D2 leży w pudełku :D


W między czasie lekko przerobiłem tylną wiązkę lamp, foto wyżej, po prostu z racji faktu, że nie będzie tam żadnych plastików, troszkę pomyślałem o estetyce.
Skończyłem car-audio, dosyć skromne, ale gra przyzwoicie, więcej nie trzeba.
Inne pierdoły jak plastiki i inne podobne jeszcze w trakcie, ale posuwam się do przodu <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2011, 14:44
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Łask
Auto: MX5 (B6) '02
323F (B6)' 02

Był MX-3 (K8) '93
Był Xedos 6 (KF) '98

Postprzez Grigori » 11 cze 2018, 12:31

Remont czyli ( po mojemu ) najpierw:

-Hamulce
-Zawieszenie
-Mechanika
-Blacharka
-Wygłuszenie
– I cała reszta ( radio , nakrętki ... )

Ale trzymam kciuki za odbudowę i dalsze prace.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez arex47 » 11 cze 2018, 12:37

Z wymienionych wyżej wszystko czeka na swoją kolej u kolegi w warsztacie z którym zrobimy wszystko właśnie na raz.

Masz rację, autko i tak na razie sobie stoi, wyjeżdżam tylko czasami na małą przejażdżkę :)

Jakie wygłuszenia, nie nie, lekko chce ją odelzyc :)
Ja robię co mogę, potrafię, po prostu nie mam niestety zbytnio gdzie i kiedy zająć się sam resztą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2011, 14:44
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Łask
Auto: MX5 (B6) '02
323F (B6)' 02

Był MX-3 (K8) '93
Był Xedos 6 (KF) '98

Postprzez arex47 » 23 wrz 2018, 09:07

SPRZEDANA !! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2011, 14:44
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Łask
Auto: MX5 (B6) '02
323F (B6)' 02

Był MX-3 (K8) '93
Był Xedos 6 (KF) '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy