Mazda 323F BG BP+T '93 – Turbo Bagieta, czyli od gruza do odrzutowca

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Piohrun » 23 mar 2018, 14:01

@pablopablovsky
Sprawdziłem, albo ktoś znowu zmienił silnik albo cię oszukali :D
To zdecydowanie jest 16V, mam dowody:
20180317_190406.jpg


BTW. Mam już nowe zegary (nowe dla mnie oczywiście), tak jak pisałeś – 25zł na pewnym znanym portalu aukcyjnym :D zegarek działa ale w sumie zapomniałem sprawdzić co z tymi kontrolkami...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 14:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Biniu » 23 mar 2018, 15:09

Dobrze idzie to 16V. Byłem świadkiem
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez pablopablovsky » 23 mar 2018, 20:34

Tyle czasu żyłem w kłamstwie :) zwracam honor, ale na swoje usprawiedliwienie powiedział mi to fachowiec.
No to chyba nawet lepiej, bo masz 4KM więcej i B6 w świetnej kondycji.

Mam nadzieje, że kupiles zegary z wyższym przebiegiem niz byly w poprzednich, bo mnie kiedys diagnosta na przegladzie nie puścił jak wymieniałem zegary i miałem mniej km niz bylo wpisane rok temu:D musiałem dzien pozniej wracac z podmienionymi...ah ci czepialscy diagności
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 gru 2016, 13:19
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f IV BG 1994
1,8L 16V DOHC

Postprzez Piohrun » 25 mar 2018, 00:09

Teraz to ciężko powiedzieć ile koni mam, na pewno przybyło po strojeniu
Co do zegarów to tak się złożyło że zegary mają 70k więcej przebiegu. Ale mam ochotę je rozłożyć i cofnąć do zera :D
A dzisiaj sprawdziłem kontrolki i działaja tak jak powinny <ok>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 14:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Agniess » 26 mar 2018, 14:19

No i wspaniale, kolejna BGtka w naszym forumowym gronie.
Będę śledzić dalsze mody! <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 kwi 2010, 10:54
Posty: 530 (0/18)
Skąd: Wlkp.
Auto: 323f BG 1.8 90r

Postprzez Płomień » 28 mar 2018, 10:47

Nie spać, zwiedzać! Poznań za pasem!

Dziś tak bardziej ja aktualizuje. Nie wiem dlaczego, tak jakoś.

Ktoś zapomniał wspomnieć, że sprzęgło umarło. Nie żyje sprzęgło, niech żyje sprzęgło! Kevlarowe, oczywiście. Jak już dłubać, to nie naprawiać, a poprawiać. <faja>

docisk.jpg


A jak poprawiać, to hurtowo. Wpadł też lżejszy zamach, prawdopodobnie z BJ. W zasadzie ciężko jest powiedzieć od czego jest, bo sprzedający też nie wiedział, ważne że jest. Wystarczyło jedynie stoczyć tulejkę centrującą na mniejszy rozmiar, i przypasował lepiej niż fabryka. Stare – 8,25kg. Nowe – 7,23kg. Niby niewiele, a cieszy <oczko>

Idąc naszym warsztatowym tokiem rozumowania, jak już mieliśmy zdjętą skrzynię, to szkoda by było nie poprawić skrzyni. Poprawiona została takim dyngsem.

szper.jpg


Dyngs ten, to tzw "Phantom Grip". Niewiedzących odsyłam do googli.
Pewnie nasuwają się teraz pytania, skąd Piohrun dorwał phantoma do Mazdy. Otóż – nie dorwał. Phantom pochodzi od innego auta, ale wymiarowo jest na tyle zbliżony, że przy niewielkiej ilości pracy związanej z obróbką metalu dało się zrobić tak żeby pasował. Witamy w SP Customs :D

Foto z kamerki inspekcyjnej, gdyż zapomnieliśmy zrobić zdjęcia jak dyfer był na wierzchu. Wstyd, ale co zrobisz jak nic nie zrobisz, nie chciało nam się znowu rozbierać skrzyni :P

inspekcja.jpg


A tutaj losowe foto z internetu. Tak poglądowo. U nas wyglądało tak samo, tylko mniej czysto.

int.jpg


Prace wrą, działamy, i jeszcze nie raz zaskoczymy. Dzięki Majki88 za pomoc, bez Ciebie skrzynia mogła by nie przeżyć operacji papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez marcinowozniako » 28 mar 2018, 10:54

Płomień napisał(a):Phantom pochodzi od innego auta,


A dokładniej od jakiego? :D W tym silniku dużego momentu nie ma chociaż o ile dobrze pamiętam to wytrzymał on nawet w 196KM i 240NM KLZE u Radka więc tutaj napewno też sobie poradzi. Nie jest to taka w 100% prawdziwa szpera ale jakiś przedsmak będzie :D Sam bym takie coś chciał u siebie :(
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Bo_Lo » 28 mar 2018, 11:08

No właśnie,od jakiego to auta?można u CB zamówić coś takiego już przerobione pod mazdę?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 28 mar 2018, 11:17

Hah, coś czuję że do następnego zlotu 20% klubu będzie zeszperowane :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Piohrun » 28 mar 2018, 11:24

Niestety nie mogę powiedzieć od czego, tajemnica handlowa :P

@marcinowozniako K seria ma chyba inne dyfry niż rzędówki.

Do skrzyni od B6 z BG potrzeba było pewnych przeróbek, a żeby wpakować to do skrzyni od Z5 z BA potrzeba innych i prawdopodobnie nawet lekkiej przeróbki dyfra.

@Bo_Lo teoretycznie by można, ale musiał bym mieć dyfer do którego to będzie pakowane (lub identyczny) do pomiarów i przymiarek. No i czas oczekiwania miesiąc/dwa... Bo z za granicy to ściągam.

No i dochodzi kwestia czy to się zaraz nie rozleci oraz efektów jakie da. Na razie faza testów. Może jeszcze wpakujemy do Płomienia żeby mieć większą grupę testową, na chwilę obecną nic więcej.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 14:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez marcinowozniako » 28 mar 2018, 11:43

Piohrun napisał(a): K seria ma chyba inne dyfry niż rzędówki.


A nie wiem, ale zasada działania ta sama, jak coś to mam dyfer ze skrzyni k8 luzem, możemy się dogadać :> <faja>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Bo_Lo » 28 mar 2018, 11:46

Spoko ,rozumiem.BTW jakiś czas temu słyszałem takie coś'' czarny kruk jakim jest szpera do BA v6 todokładnie ta sama szpera co w którejś generacji hond-a jak wiadomo tych jest więcej i są sporo tańsze,w dodatku ''bebechy'' w skrzyniach do v6 i r4 mazdy są w większości takie same'' Jeśli to prawda to można by było ogarnąć za newielkie pieniążki szperę do naszych mazd.Pytanie ile w tym prawdy.A czy jest możliwość zamówienia w waszym ''Garageu'' takich regulowanych wahaczy do BA?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 28 mar 2018, 11:53

Jasne że dla Ciebie jest możliwość, odezwij się do nas bezpośrednio tutaj żeby nie robić spamu w wątku:

https://www.facebook.com/SP-Customs-536462760069067/

:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Piohrun » 30 mar 2018, 03:24

UWAGA!
Dzieje się. Wrzucam małą zajawkę przed jutrzejszą porządną aktualizacją.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 14:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Eklerek323f » 30 mar 2018, 03:41

I jakaś testowa rundka na zamkniętym prywatnym torze testowym SP customs <glupek2>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Biniu » 30 mar 2018, 07:35

Co tu się odmuzłumania? <szok>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Bartg » 30 mar 2018, 07:58

Turbogieta :D Dobra cenzura wchodzi z automatu na zamkniętym torze testowym, rozmycie takie, że nie do namierzenia :D Ale to będzie dobrze zapodawać.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7811 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez DARO MAZDA 323 » 30 mar 2018, 10:49

No chwalić mi się tu Panowie czytam i oglądam w necie a tu cisza.

Gratulacje , ciekawe ile przyjmie :) Mój sedan czeka w kolejce do SP Customs :)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez marcinowozniako » 30 mar 2018, 10:54

I zobaczcie jaki szybki progress. Nie dawno było 15% a teraz już 99% :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 30 mar 2018, 11:05

Jak się składało nie całe 2 tygodnie to ten progres bardzo szybko postępował :)

Gratulacje Panowie. Mega robota. Mega się cieszę, że taki projekt powstał właśnie w naszej Grupie Łódzkiej.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy