Mazda 323F BG BP+T '93 – Turbo Bagieta, czyli od gruza do odrzutowca

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Bo_Lo » 20 kwi 2018, 08:35

Nie wiem jak u CB ale u mnie ta turbina swiszczy jak poyevana :D ,BOVa też mam bardzo głośnego i przez to nie idzie przejechać niezauważonym.
Co masz nie tak z BOVem?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Piohrun » 20 kwi 2018, 17:03

U mnie też :D jak dodaję gazu to dźwięk jest jakby jakiś Airbus startował <serduszka>

Możliwe że BOV jest trochę za mały bo jak porządnie przygazuję kręcąc na jakieś wyższe obroty to przy zmianie biegu oprócz pssst z BOV mam też Stututututu :D
Zacznę od małej zmiany podłączenia bo kolanko dosyć głęboko wchodzi w trójnik od BOV i może trochę ograniczać przepływ.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Bo_Lo » 20 kwi 2018, 17:48

U mnie i u Piotra jest tak samo.Jak wolno puszczam gaz to jest czesem nawet tylko srututu :D
Jak puszczę gwałtownie to tylko pssst.
Jak normalnie to jest wpierw przez ułamek sekundy srututu,a po chwili psssst <lol>
Najlepsze koncerty są jak jadę stałą prędkością np 130.
Na przemian pssst,srututu ,gwizdek z czajnika i odrzutowiec <glupek2>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez misiak89-89 » 20 kwi 2018, 19:55

swiry
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Piotr_ » 22 kwi 2018, 11:42

Dzieci :P Ale ja też lubię te dzwięki <faja>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez DARO MAZDA 323 » 22 kwi 2018, 12:56

foty , filmy ciekawość mnie zjada od środka
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Biniu » 25 kwi 2018, 20:10

Jechałem dzisiaj w turbo bagiecie. Zapodaje srogo <czarodziej>

Jak będzie na cacy wystrojone i porobione wszystko co ma wpaść to będzie mega rozpierdziel. <diabełek>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Wiciu KL » 26 kwi 2018, 10:27

Kiedy jakieś video? Chętnie obczaje jak to jedzie i syczy <czarodziej>
I cyk, dwujeczka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2017, 22:00
Posty: 182 (8/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda RX-8 HP
Suzuki Swift GTI 1.6 4x4
Honda Civic VI MB 1.4

Postprzez Piohrun » 27 kwi 2018, 08:06

wideło już niedługo, na razie staram się jej za mocno nie upalać bo jeszcze nie jest idealnie wystrojona.
Planuję stroić w ten weekend to może coś fajnego nagram :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Piohrun » 8 maja 2018, 11:07

Update:
Siemka, podczas majówki udało mi się troszkę postroić i pojeździć.
Zgodnie z obietnicą wrzucam media:




Sprawdziłem czas 0-100 – 6,46 s. <jupi> Wynik jest do poprawienia jak nauczę się utrzymywać trakcję na jedynce bo na chwilę obecną z jedynki tylko ruszam z miejsca i jak tylko turbo się zacznie kręcić to wrzucam dwójkę :D
Niestety wyszedł kolejny fuckup, mając warunki postanowiłem przetestować też launch control, jak się okazało nie był to najlepszy pomysł. Podczas testów coś w silniku zaczęło stukać. Pierwsze podejrzenie padło na panewkę ale jak się wczoraj okazało po rozebraniu – wygiął się korbowód na pierwszym cylindrze i tłok puka o sikawkę olejową <glupek2>
Teoretycznie nie było by to wielkim problemem bo mógł bym kupić korbowód, wyważyć go zgodnie z obecnym i było by OK ale na czwartym cylindrze jakiś czas temu pękł izolator na świecy i przy okazji rozbiórki okazało się że mocno porysował gładź cylindra.
Tak więc bagieta znowu jest uziemiona i tym razem na dłużej niż tydzień bo nie mam już więcej zapasowych siników.
Morał z tego taki że jeśli ktoś by miał BP-ka na sprzedaż to chętnie przygarnę <czytaj>
Ostatnio edytowano 8 maja 2018, 13:20 przez chmielu_KL, łącznie edytowano 1 raz
Powód: :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez DARO MAZDA 323 » 8 maja 2018, 11:54

PW poszło

Czyli morał jak turbimy to loteria bez rewizji motprowni albo się uda albo nie ....
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Piohrun » 8 maja 2018, 12:24

Rewizja była, silnik był rozebrany na części pierwsze i w zasadzie nie było podstaw sądzić że korba się wygnie. Korbę zabił ten launch control bo wcześniej jeździła, znosiła upalanie i było OK, nie wiem jak ale jakoś ją to skrzywiło.
A gładź to ewidentnie wina świecy, nie wiem, może upadła kiedyś czy coś, izolator się nadpękł a później odpadł w cylindrze <co?> w każdym razie włożyłem świecę z izolatorem, wyjąłem bez i teraz mam porysowany gar i małą wgniotkę na tłoku- wniosek jest prosty :P
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez marcinowozniako » 8 maja 2018, 15:35

Piohrun napisał(a):Sprawdziłem czas 0-100 – 6,46 s. <jupi>


W sumie bardziej interesowałby mnie czas na 1/4 a nie 0-100 bo w takich autach im lepiej ruszysz tym lepszy czas, czas na ćwiarę już więcej mi powie o mocy tego auta :D Czym mierzone tak btw?

Generalnie czytając miałem wrażenie że jakaś pierdoła się stała a tutaj silnik do wymiany ;( No coż po raz kolejny to chyba dowód że do upalania lepsze N/A ;)
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 8 maja 2018, 16:03

Gtechem.

Zależy do jakiego upalania. Obecnie w motosporcie nawet amatorskim silniki NA nie mają raczej czego szukać.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 8 maja 2018, 16:13

Biniu napisał(a):Gtechem.


Nie sprawdziliście ani jednego przejazdu na ćwiartkę? te 6.46 to czas z gtecha? Wiecie że on mierzy 0-60mph a nie 0-100? :D


Biniu napisał(a):Zależy do jakiego upalania. Obecnie w motosporcie nawet amatorskim silniki NA nie mają raczej czego szukać.


Mam inne zdanie na ten temat. O ile kompresor to w miarę fajne doładowanie o tyle turbo to turbo, zależy jeszcze jakie ale na tor może być mocnym over killem :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 8 maja 2018, 16:58

Ja przy tym nie byłem. Wiem tylko, że pomiary były robione naszym grupowym gtechem.

Niestety prawda jest brutalna jak popatrzysz na generalki jakichś zawodów to prym wiodą silniki doładowane. W zasadzie jak powyżej 2000cm a czasem 1800 to bez turbo nie ma za bardzo co startować.
No, ale jak się nie ma parcia na wyniki to NA też może być fajne. Na pewno troche mniej problemów nastręcza przy katowaniu, chociaż różnie to bywa.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 8 maja 2018, 17:51

Ta, a to dlatego że raczej mało wolnossaków powyżej 300-400KM <lol>

Piorun, jest cała mx3 na sprzedaż co prawda z 1.8bp ale zdaje się że to też byłoby rozwiązanie bo większa moc N/A to większa na turbo a korba raczej nie pogięła się ze starości tylko ze zbyt wysokiego doładowania :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Bo_Lo » 8 maja 2018, 21:00

BPek znosi w serii nawet 300hp ale powyżej 6krpm.Podejrzewam że LC za dużo "napompował niuta" od niskich obrotów ,co przy tej małej turbinie z diesla nie jest problemem i korba wymiekla.Dlatego ja sobie LC odpuściłem ,no i poniżej 2.5k RPM jadę raczej emerycko.
Dlatego też nie chciałem wjeżdżać na hamownie gdzie gość klepie gaz w podłogę przy niskich obrotach.
Jutro jadę wieczorem na finalne strojenie ,zobaczymy co z tego wyjdzie.Oby Twoja szybko wróciła na drogę.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Piohrun » 9 maja 2018, 08:37

No właśnie nie wydaje mi się żeby za dużo napompowało bo wcześniej ten silnik znosił 0.9 bar przy 2600 rpm a na LC było 0,5 bar przy 3000 rpm. Może ten bardzo opóźniony zapłon coś uszkodził, tylko nie wiem jak by miał to zrobić

Edit:
Właśnie coś sobie przypomniałem i mam jeden pomysł dlaczego to się stało – jak rozkładałem wcześniej ten silnik to sprawdziłem też luz wzdłużny wału i był za duży, tak dwa razy za duży <glupek2> . Ale nadal to nie wyjaśnia dlaczego stało się to na LC a nie w innym momencie.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez MIRU » 10 maja 2018, 04:29

Spr jaki masz rzeczywisty kąt zaplonu ?? Bo Ty masz na aparacie, si ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy