Mazda 323F BG BP+T '93 – Turbo Bagieta, czyli od gruza do odrzutowca

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Piohrun » 29 kwi 2019, 12:22

No i po Poznaniu :(

Bagieta dotarła, złożona w ostatniej chwili ale się udało :)
Okazało się że z prawym progiem z którym miało być lepiej było gorzej niż z lewym, ale posiedziałem, pospawałem i z rudą wygrałem. Stukającym pukaczem okazał się przegub, wymieniłem i cisza.

Przy okazji robienia progów usunąłem rudą z nadwozia i pomalowałem całość w czarny mat.
Na poznaniu Bagieta prezentowała się tak:
bg.jpg
Foto dzięki uprzejmości Agniess


Ogólnie wyjazd na tor wyszedł lepiej niż myślałem, pomimo że nie udało się zrobić wielu rzeczy które chciałem zrobić.
Najlepszy czas to 2:04,442, więc znacznie lepiej niż zakładałem : <jupi>
I jestem pewien że bagieta umie lepiej a organicznikiem czasu byłem ja, z lepszym kierownikiem spokojnie powinna zejść poniżej 2:00 na obecnym setupie :)
Swoją drogą cały dzień upalania a ja i tak nie znalazłem dobrego sposobu na Brzuch Romana, w tym jednym zakręcie pewnie ze 2 sekundy dało by się urwać.

Niektóre z moich wniosków dotyczących samochodu:
– mimo że jechałem prawie bez doładowania to nie bolał mnie brak mocy, natomiast na wyjściach z zakrętów czułem że mógł bym wykorzystać trochę więcej niż miałem pod butem, czyli mocy jest za mało, mocy jest zawsze za mało...
– samochód mógł by się trochę mniej kłaść w zakrętach – muszę w końcu zmienić ten stabilizator z przodu
– już w piątej sesji zabrakło mi paliwa – pomimo że miałem ponad pół baku to w zakrętach w prawo odcinało mi silnik – jeszcze nie wiem jak to rozwiążę, rozważam przegrody do baku lub swirl pot.
– w niektórych zakrętach potrzebowałem lewej nogi do opierania się o drzwi co trochę utrudniało operowanie sprzęgłem, to oznacza że muszę popracować nad trzymaniem bocznym.

Wnioski dotyczące techniki jazdy: <zawstydzony>
– hamować później i mocniej
– wcześniej i ostrzej wchodzić w zakręty i wychodzić mocniej do zewnętrznej, zostawiam zdecydowanie za dużo miejsca do krawędzi
– bardziej oszczędzać opony, już pomijając koszty to pomimo twardej mieszanki i chłodnej pogody zdarzało mi się je chyba delikatnie przegrzać
– zaprzyjaźnić się z międzygazem przy redukcji

Z niecierpliwością czekam na następny zlot w Poznaniu, może tym razem uda mi się przygotować auto na czas :D
Ostatnio edytowano 16 lip 2019, 12:06 przez Piohrun, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Agniess » 6 maja 2019, 13:32

Jak cudownie było zobaczyć Fkę BGtkę na torze. Aż się serce radowało widząc taki widok.

Piohrun napisał(a):Foto zrobione ziemniakiem, jak zdobędę lepsze to wrzucę.

Mam trochę fot, jakbyś był zainteresowany to PW ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 kwi 2010, 09:54
Posty: 530 (0/18)
Skąd: Wlkp.
Auto: 323f BG 1.8 90r

Postprzez Piohrun » 16 lip 2019, 12:03

Jak zawsze z dużym opóźnieniem ale coś się dzieje.
Z okazji zbliżającego się zlotu bagietek postanowiłem coś podziałać.
po raz, hmmmm już nawet nie wiem który, zająłem się kolektorem wydechowym, tym razem myślę że rozwiązałem ostatecznie problem nieszczelności i pękania. Kolektor po każdym spawaniu się odkształcał i trzeba go było mocno dociągać do głowicy, powodowało to nieszczelności i niepotrzebne naprężenia które prowadziły do pękania. Tym razem po zgrubnym naprostowaniu i oszlifowaniu naspawałem dodatkowe obwódki wokół runnerów które zeszlifowałem na równo. W końcu nie musiałem się siłować przy przykręcaniu, wszystko jest szczelne i niema dzikich naprężeń. Tak czy inaczej ten kolektor długo już nie zabawi w bagiecie, nadchodzą pewne zmiany a i tak pojeździł dłużej niż zakładałem.
kol1.jpg

kol2.jpg


Do tego przyszły też lekkie poprawki kosmetyczne w postaci malowania dolotu:
dol1.jpg

dol2.jpg


Tak, pokrywę zaworów też by się przydało pomalować ale to musi poczekać ze względu na inne plany.

I teraz najważniejsze, to co miało być zrobione przed Poznaniem, a pierwotny plan mówił w ogóle o zeszłym roku. W końcu założyłem magiczny zaworek :D

ebc.jpg



Dzisiaj jadę do sklepu po nasadkę do lambdy bo strasznie się zapiekła, zmieniam lambdę i może wieczorkiem lub jutro coś postroję. Trzymajcie korby!!! Albo kciuki... Tak, trzymajcie kciuki... za korby :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Gandzia » 16 lip 2019, 12:47

Lambdę odkrecaj na gorąco, bo na zimno nie ma szans.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Piohrun » 16 lip 2019, 13:30

Próbowałem tak i tak, problem jest taki że płaskim kluczem niema za bardzo jak tam dojść bo mało miejsca jest między chłodnicą a kolektorem. Poza tym wsadzanie tam łap na gorąco nie jest zbyt przyjemne :P
Dzisiaj będę miał nasadkę to powinno bez problemu puścić :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez DARO MAZDA 323 » 16 lip 2019, 15:27

Jak to mówią Mocy Przybywaj

A modzisz coś z IC czy zostaje jak było ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Piohrun » 16 lip 2019, 22:40

Na razie IC zostaje, ale tak jak kolektor, raczej nie na długo

Postrojone, korby nadal na swoim miejscu :)
Niestety nie mogę wyciągnąć więcej niż 0,7 bar, wygląda na to że sprężyna którą włożyłem do gruszki jest za słaba i pomimo EBC na 100% spaliny sobie same otwierają wastegate.
I to jest najbliższy cel, ogarnąć wastegate żeby podbić boost, a boost to dobra motywacja więc może wyrobię się do świąt :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Płomień » 17 lip 2019, 08:02

Jedno popołudnie roboty jeśli znajdziesz odpowiednią sprężynkę :D
To co, jak już ostatni ważny klocek jest na miejscu, to kiedy hamownia?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Piohrun » 19 lip 2019, 22:37

Znalazłem odpowiednią sprężynkę :D
Aż zbyt odpowiednią :P

Ale tym razem korby wytrzymały <glupek2>
20190719_191846.jpg
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Piotr_ » 20 lip 2019, 11:51

Kolejny silnik wysadziłeś ? Szanuję ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez piwo » 20 lip 2019, 11:57

Gonisz gonisz, ale są lepsi. ;)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Płomień » 20 lip 2019, 16:52

Nie piszcie mu takich rzeczy, bo niedługo bepeków zabraknie :D

Może i Piohrun nie ma (jeszcze) palmy pierwszeństwa w ilości wysadzonych silników, ale prędkość wymiany na kolejne to absolutne top w skali europy. Wczoraj wieczorem silnik wybuchł, a dzisiaj BG pojechała na zlot bagietek :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez piwo » 20 lip 2019, 19:26

O kurcze. No to należą się brawa. Nieźle. Pełen podziw.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Piohrun » 20 lip 2019, 23:35

A i owszem, o 14 odpaliła i pojechała :D
20190720_165623.jpg
20190720_165626.jpg


I to z tym samym silnikiem bo chwilowo nie mam zapasowego :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Piohrun » 24 lip 2019, 09:04

To może trochę szczegółów, silnik się poddał przy strojeniu, ogólnie wyciągałem 0.7@3000, 0,8@4500 i 0.95 bar od 5500 wzwyż i wszystko działało ale przy którejś szybkiej zmianie biegu trochę mi przebiło, Boost cut był ustawiony na 1.1 bar a zanim zareagował nabiło 1.14 bar@5500rpm i wtedy tłok na czwartym garze odmówił współpracy. Swoją drogą nie do końca wiem czemu bo ten silnik powinien chyba wytrzymać takie doładowanie. Mam podejrzenie że przerwa na pierścieniach mogła być za mała, jak już ustaliłem ten silnik był składany przez kołka który nawet panewek nie umiał włożyć w odpowiednią stronę więc może przerwy też nie ogarnął przy składaniu? <glupek2>

Na szczęście gładź cylindra ocalała a ja miałem w garażu tłoki z poprzedniego silnika więc tylko na szybko podmieniłem i samochód jeździ, nawet mam wrażenie że silnik ładniej pracuje :D

Oprócz tego okazało się że skrzynia od 1.6 ma już dosyć przenoszenia tak dużego momentu, w sobotę po odpaleniu i rozgrzaniu skrzyni okazało się że biegi nie bardzo chcą wchodzić a dwójka potrafi sama wyskoczyć. Okazało się to w połowie drogi na zlot ale nie zawracałem :P
Ogólnie ta skrzynia już od jakiegoś czasu była podejrzana bo przy hamowaniu silnikiem coś pukało (częstotliwość zgrana z obrotami koła) po wymianie przegubu to przeszło ale zaraz wróciło a w poniedziałek przy którymś (delikatnym) ruszaniu coś w skrzyni strzeliło i zaczęło pukać głośniej :)
Więc szykuje się upgrade skrzyni, ta już od wczoraj czeka, dzisiaj sprzęgło idzie na obicie kevlarem i może w weekend będzie składane.
Swoją drogą stary zestaw czyli lekki zamach z ZMa, tarcza 200mm w kevlarze i docisk są całkowicie sprawne ale nie podejdą mi do nowej skrzyni więc jeśli ktoś jest chętny to PW. Silnik się poddał, skrzynia się poddała a sprzęgło kleiło do końca więc raczej dobry zestaw :)

Jak wleci skrzynia wraca EBC które odłączyłem po wymianie tłoka, na razie na troszkę niższe ciśnienie a po wymianie kolektora pomyślimy :D

Swoją droga ten silnik bierze troszke oleju, jeździ na strasznie bogatej mieszance a gruzu w cylindrach nie stwierdzono <co?>
20190719_184755.jpg
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez mlody1921 » 23 sie 2019, 09:14

Ale to że jest bogato a zapłonu może być na górze za dużo i stuk puk, może przy tym 1b już gotuje powietrze w dolocie, bo chyba 1B to BP powinno ugryźć jak złe :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Piohrun » 10 wrz 2019, 14:11

@mlody1921
Stukupuka nie wykryto, czujnik nic nie widział, ja nic nie słyszałem i śladów w komorze spalania nie widać. IAT nie przekracza 50 st. W sumie lambda miała jakieś takie dziwne zająknięcie, może troszkę zubożał czy coś...

Od ostatniego posta przyszły pewne zmiany, konkretnie zmieniła się skrzynia. Została zamontowana skrzynia G25M-R z BA z '94. Teoretycznie skrzynie G są znacznie wytrzymalsze od F więc myślę że temat skrzyni jest załatwiony. Przy okazji skrzyni musiałem też zmienić sprzęgło, wleciał zamach z BG GT do tego tarcza i docisk od KL'a (tarcza oczywiście obita kevlarem).
20190727_153854.jpg


Przy montażu skrzyni okazało się że z trzech mocowań pasuje dokładnie 0. Tylne mocowanie po negocjacjach które prowadził mój przyjaciel Duży Młotek stwierdziło że jednak będzie pasować. Górne mocowanie wyspawałem z żelastwa które akurat miałem pod ręką czyli blachy 3mm.
20190729_165215.jpg

Przechwytywanie.PNG


Przedniego mocowania na razie brak, chciałem dokupić ale nie mogę nigdzie znaleźć więc będę musiał przełamać lenistwo i wyspawać.

Od przygody z tłokiem minęło już około 1500 km w czasie których stwierdziłem że silnik bierze więcej oleju niż wcześniej, co w sumie nie jest żadnym zaskoczeniem biorąc pod uwagę że włożyłem używany tłok z używanymi pierścieniami z innego silnika :P
W sumie i tak dobrze że to w ogóle się udało i ten silnik tyle przejechał :D
Niestety ostatnio zaczął nawiedzać mnie Dżin. Po objawach obstawiam uszkodzony zawór upustowy oleju, ewentualnie umierającą pompę.
Wygląda to tak że po odpaleniu lampka nie gaśnie dopóki nie podbiję mocno obrotów, wtedy gaśnie na stałe i nawet na jałowych się nie świeci. Na początku było to ~3000rpm a ostatnio musiałem go do ponad 7k zakręcić żeby zgasła. Dodatkowo zapala się przy spadku obrotów, kiedyś przy 350rpm na rozruszniku już gasła a teraz przy 500rpm się świeci.
Miał ktoś może podobną sytuację i może potwierdzić moje przypuszczenia? Zastanawiam się czy próbować podmienić pompę oleju żeby mieć jeszcze trochę czasu do wymiany silnika czy od razu robić SWAP.

Nie zależnie od tego czy zmienię pompę i jeszcze trochę pojeżdżę czy nie to ten silnik i tak niedługo zostanie zezłomowany (następca już czeka na rozebranie i przygotowanie) więc jeśli ktoś ma jakieś ciekawe pomysły na pożegnanie się z nim to chętnie wysłucham <faja>

Przygotowane są już też inne mody ale nie wiem kiedy się pojawią, na razie muszę się zająć sinikiem a jakoś ostatnio nie mam weny do siedzenia w garażu...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez czarek1991 » 10 wrz 2019, 15:47

Może wystarczy samą sprężynkę i tłoczek w pompie wymienić? Mam taki zestaw na sprzedaż. Podejrzewam, że to będzie za mało ale na jakiś czas może poprawi smarowanie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Bo_Lo » 10 wrz 2019, 16:44

Czyli tak jak podejrzewałem,skrzynia G nie pasuje p&p.
A półosie i przeguby wewnętrzne?
Czy ewentualnie byłbyś za odpowiednią opłatą zrobić drugi zestaw łap do skrzyni G?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Piohrun » 10 wrz 2019, 19:03

Dzięki czarek, jak coś to sobie wyjmę z jakiejś innej pompy leżącej w garażu ;)

Tak mi jeszcze przyszło do głowy że te jajca z ciśnieniem to może być wina nie szczelnego albo zapchanego smoka oleju. Postaram się tam dogrzebać w tym tygodniu.

@Bo_Lo
Półosie moje nie pasowały, musiałem brać od zestawu ze skrzynią. Ale nie wiem czy to jest kwestia BA/BG czy F/G. Na pewno w BA są inne półosie niż w BG. Ale myślę też że jest bardzo duża szansa że G i F różnią się wielowypustem.
Co do dorobienia mocowań to niema problemu, przednie i górne mogę wyspawać, tylne powinno u ciebie podejść P&P, u mnie nie pasowało bo w BG idzie na belkę pod silnkiem a nie na grodź jak w BA.
Ale poszukaj, może uda ci się zdobyć w zestawie ze skrzynią, na 99% potrzebujesz tylko łapy mocowane do skrzyni, poduszki powinny pasować stare ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy