Mazda 323 BG B6 '92 "Ostateczne rozwiązanie – klasyczna motoryzacja i bezlitosny tuning."

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Biniu » 21 kwi 2018, 14:13

Hehe no problem był z tymi Miatami. Strasznie spowalniały mnie na zakrętach, a na prostej odchodziły. A niestety brak doświadczenia z toru i słabe umiejętności nie pozwoliły przyatakowac w zakręcie żeby połykać zamulaczy tak jak robił to Daro.

Korzystając z dobrej pogody podziałałem troszkę przy BG. Mianowicie przeniosłem w końcu akumulator do bagażnika. Tak to się prezentuje:

IMG_20180421_094724.jpg
IMG_20180421_094155.jpg

IMG_20180421_093817.jpg

Chyba teraz BK przed Poznaniem przeszedłbym bez problemu :P Zrobiło się też miejsce na konret stożek – będziemy działać.

Zacząłem też nad swapem zacisków na tył. Rozebrałem na razie zaciski które kupiłem od Daro. Wydają się być w super stanie. Czyszczę wymieniam gumki maluję i na auto.

IMG_20180419_102415.jpg


Dołożyłem też kleju do szyb w kilka miejsc z tyłu. Mam nadzieję, że problem z wodą dostająca się przez tylną klapę został rozwiązany. Dzisiaj na myjce testowanie.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez franek74 » 21 kwi 2018, 15:21

Biniu trzymam kciuki <spoko> za projekt...BGka zajefajnie się prezentuje...zwłaszcza jak stoisz obok mojej :D
Załączniki
e110.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 11:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez Płomień » 22 kwi 2018, 15:39

Franek jaki skromny :D

Fakt faktem, chyba najładniejsza rajdówka z Grupy Łódzkiej. Jakby trochę pomyśleć nad mocą, to robiła by przemiał niesamowity.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez DARO MAZDA 323 » 23 kwi 2018, 07:58

ile miejsca pod maską się zrobiło na dobry stożek :)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez hasari » 26 kwi 2018, 22:14

Czekam z niecierpliwością na kolejne modyfikacje i tak jak mówili koledzy wyżej, masz jedną z ładniejszych BG :)
Załączniki
BGbiniu.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2016, 22:42
Posty: 206
Skąd: Polska
Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver

Postprzez Biniu » 20 maja 2018, 06:32

No niestety moja BG jest zdecydowanie ładniejsza niż szybsza.
Dawno nic nie pisałem, ale sporo się od ostatniego posta wydarzyło. W weekend majowy korzystając, że byłem niedaleko Krakowa kupiłem nowy silnik
BP z MX5 NB bez zmiennych faz. Fabrycznie 140 KM. Ile teraz jest nie wiem. W poniedziałek będziemy mierzyć kompresję. Silnik kupilem, bo:
1. Był w dobrej kasie jak wydmucha jakaś kompresję to będzie dobra lokata kapitału nawet jeśli go nie wsadzę do BG.
2. Miałem 70km do Krakowa miejsca gdzie byłem z rodziną na majówce, więc koszt transportu był 30zl.
Jak się okaże klocem to przeloze tłoki i wałki do BP z BG czy BA.
IMG_20180509_063023.jpg
IMG_20180509_063005.jpg
IMG_20180509_062952.jpg
IMG_20180502_111255.jpg


Zanim jednak zajmę się SWAPem to kontynuuję przygotowania auta wg swojego konceptu czyli najpierw dobre opony, potem dobry zawias i hamulce, a na końcu moc. W garażu mam już wszystkie graty do swapu hamulcy z przodu zwrotnice BaV6 tarcze mx5 i zaciski z GG 1.8 :D
Z tyłu 250mm.
Dodatkowo w najbliższym czasie wpadną dystanse z przodu i regulowane wahacze z tyłu co pozwoli na osiągnięcie rozstawu kół 1540mm z przodu z tyłu ciut więcej. Z fabryki wyjeżdżała 1430mm. Oczywiście wpada też długo i wyczekiwana rozpórka na przód oraz grubszy stabilizator 24mm z BA (BG mają 22). Już nie mogę się doczekać wypadu na tor po tych wszystkich modach, a jadę na track day od razu po złożeniu. Już człowieka nosi do jazdy.

Wczoraj byłem też na hamowni obciążeniowej. Tak prezentuje się wykres mocy i momentu w 26 letnim aucie:
IMG_20180519_103201.jpg

I od razu w głowie pojawił się pomysł żeby przerobić moje Sohc na Dohc z lekkim modyfikowaniem głowicy, a BP mieć w zapasie, bylob to o wiele tańsze niż remont BP poza tym trochę rzeźby będzie z pozenieniem silnika mx5 do BG.
Na pewno będzie się działo :)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 20 maja 2018, 10:36

Zależy co chcesz osiągnąć finalnie. Czy będzie N/A około 120-130KM czy narazie N/A a potem jakieś doładowanie. Wiesz, zawsze można tutaj włożyć klze czy klde <lol>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Bo_Lo » 20 maja 2018, 12:08

Jeśli nie interesuje cię walka w klasach to bierz ten gotowy set kompresora za 1800 od Mariusza
Jeśli jednak chcesz w klasach się ścigać to jest na forum temat gdzie z tego BPeka wycisnęli 170hp w n/a.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Biniu » 20 maja 2018, 16:35

marcinowozniako napisał(a):Zależy co chcesz osiągnąć finalnie. Czy będzie N/A około 120-130KM czy narazie N/A a potem jakieś doładowanie. Wiesz, zawsze można tutaj włożyć klze czy klde <lol>


A jest w Łodzi nawet do kupienia BG z KLem, ale za bardzo duże pieniądze i do końca swap nie zakończony sukcesem.

Generalnie to BG służy mi jako zabawka do upierniczania. A przede wszystkim chcę się uczyć "sportowej" jazdy także nie ma ciśnienia na jak największą moc. Po zawodach jeździł nie będę (poza łódzką pachołkolandią, ale to czysto dla zabawy), bo raz, że za późno zacząłem się w to bawić i raczej w moim wieku już nie będę w technice jazdy robił tak szybkich postępów by wejść na poziom konkurencyjny, dwa że BG nawet z tymi 140KM i niewielką masą to dalej nie jest jakieś mega konkurencyjne auto w swojej klasie (a na wielu zawodach 1840cm to już klasa open), z kolei nawet wykoksane B6D też dostanie wciry od Civicow czy Saxo VTSów które będą wykoksane pewnie z 30-50KM więcej i jeszcze lżejsze, a po trzecie na takich imprezach spędzasz 8h z czego 15 minut jeździsz :D Na 2.5h track dayu na torze Łódź mamy 50 minut zapierniczania.
Oczywiście nie będę mówił "moc nie ma znaczenia", bo wiadomo, że im jej więcej to po prostu fajniej.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 20 maja 2018, 18:46

Biniu napisał(a):A jest w Łodzi nawet do kupienia BG z KLem, ale za bardzo duże pieniądze i do końca swap nie zakończony sukcesem.


Biala? Co to znaczy duże pieniądze i co tam zostało do zrobienia? BG z Klem jest szybkie Capazo to pokazał więc może w tym kierunku iść :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Płomień » 21 maja 2018, 07:07

BG z Kaelem to sztuka dla sztuki, prawie niczym nie będzie się różnić od Mx3 z kaelem. Może ciut mniejsza masa i ciut gorszy Cx. Capazo jest ogarniętym kierownikiem, auto schodzi na drugi plan :D

Ja jestem zwolennikiem pozostania w klasie i robienia wykoksanego B6 n/a. Pozwoli to mierzyć się z autami podobnej mocy i masy, będzie dużo lepsze dla celów szkoleniowych. Z drugie strony, finansowo dużo lepiej wyjdzie swap BP, no i będzie z tego więcej mocy :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 21 maja 2018, 08:13

A nie lepiej pomyśleć nad B6 dohc tym najmocniejszym co był w xedosach 6 i mx3? Pozostałbym w klasie ,ponad 100hp i myślę że wyjdzie taniej niż koksowanie sohczbo pewnie nic do tego silnika z aftermarketu nie ma a nawet jeśli to po modach osiągniesz moc zbliżona do dohc.
Tylko skoro już masz tego BPeka 140hp ...
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 21 maja 2018, 08:36

Ten tego, wkradło się małe niedopowiedzenie. Jeśli zostaje B6, to wpada głowica DOHC. Po pierwsze taniej niż kupować cały silnik, po drugie można będzie pobawić się z głowicą przed założeniem. Po trzecie, nie będę zdradzał więcej planów :D

BP z drugiej strony był kupiony okazyjnie, ale będzie rzeźba go pożenić, bo pochodzi z Mx5. Kto wie, może lepiej będzie sprzedać BP a tą kasę przeznaczyć na dalsze mody? B6 sohc nie sprzedasz, jak Biniu go wyrzuci z budy, to co najwyżej odda na złom.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 21 maja 2018, 09:11

I tą drogą bym poszedł.Zrobic B6 na dohc a BP pogonić skoro rzeźba.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Biniu » 26 maja 2018, 06:50

Wczoraj położyłem nowa powłokę na lakier, która zmniejsza współczynnik Cx o 0,01 <faja>
Załączniki
received_1560138217441643.jpeg
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Płomień » 26 maja 2018, 11:18

Szkoda że nie miałeś jej na Poznaniu, wykręciłbyś czas lepszy o 0,0367s :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez franek74 » 26 maja 2018, 13:46

Płomień napisał(a):Szkoda że nie miałeś jej na Poznaniu, wykręciłbyś czas lepszy o 0,0367s :D

Płomień pomyliłeś się w obliczeniach o 0,001 na korzyść Binia... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 11:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez gt10r5 » 26 lip 2018, 17:36

Siema :)

Troszku już minęło ale nic nie piszesz o trackdayu na Torze Łódź.
Warun był nieciekawy bo 100% rain – mi się bardzo podobało <faja>

Bagieta pomimo kapci zwykłych trzymała bdb ale najbardziej mi się podobał ten wyprzedzający tył w każdym zakręcie – mega <czarodziej>
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez hasari » 11 wrz 2018, 14:17

Odświeżam temat toru – nie tylko w bagiecie było ciekawie :D Polecam każdemu pojeździć po torze w trakcie deszczu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2016, 22:42
Posty: 206
Skąd: Polska
Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver

Postprzez franek74 » 3 sty 2019, 20:36

Biniu my friend...where are you??????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 11:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy