Mazda 323F BJ ZM 2002 Grace Green Mica + HUD +DRL

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez TiGRA200SX » 16 lut 2018, 07:21

Też tak podejrzewałem. Musze sie dobrac do tego... Dzięki Czarek1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 14 mar 2018, 21:23

Wiosna idzie... Zaczynamy szykować autko na sezon :)
Nawiew naprawiony. Opornica z przesyłką wyszło 42 złote.
Zakupione kosmetyki:
SONAX XTREME żel do opon.
Glinka GoodStuff średnia + lubrykant
Może w sobotę uda się coś ogarnąć...

Camber plates nadal nie założone... Czekam na dostawe poprawionych elementów...

Stay tuned... :]
Załączniki
IMG_20180314_211724.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 23 kwi 2018, 19:04

<nie powiem> Mała rzecz a cieszy... Przy okazji oględzin tarcz i klocków prysnąłem sobie :)
Załączniki
IMG_20180423_192853.jpg
IMG_20180423_192831.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 20 gru 2018, 11:03

Długo nic się nie działo ... bo Madzia łyka kilometry jak szalona.
Jedyna awaria to wyciek z uszczelniacza wału korbowego. Na szczęście szybka diagnoza i naprawa zamknęły temat. Wjechał nowy rozrząd + świeżutki olej 5W40 Valvoline
Potem zaczął przeciekać mi mechanizm ręcznego przy lewym zacisku. Próba regeneracji spełzła na niczym i wjechał nowy zacisk.
W międzyczasie wjechały czujniki parkowania na tył. Przydaje się czasem pod marketami :P <rotfl>

Wreszcie zrobiłem sobie HUD'a prawie wg swojego pomysłu. Dopracowania wymaga skin na apkę.
Zestaw to :
Interfejs OBDII Bluetooth
Tablet 7" na androidzie
Aplikacja startująca CarStart
Aplikacja sterująca tabletem LAMA
Aplikacja do OBDII Torque Pro
Skin to modyfikacja wg mojego planu.

Tak to wygląda:


Na szybie mam:
Prędkość [cyfry]
RPM [graficznie i cyfry]
Zegar COOLANT [temperatura chłodziwa]
Zegar LOAD [obciążenie silnika z ECU]
Zegar INTAKE [temp zasysanego powietrza]
Zegar VOLTAGE [napięcie z alternatora]

Niestety ubolewam, że ECU silnika ZM nie podaje ciśnienia oleju i temperatury oleju... SMUTECZEK :(
Tak czy inaczej ...
Po zmroku jest to mega przydatny bajer [ tak bajer ] który pozwala na patrzenie przed siebie w trakcie jazdy bez konieczności zerkania poniżej na licznik. Usytuowanie odbicia jest zorientowane tuż nad maską nad lewą lampą. Na filmiku wygląda to na trochę inny kąt ale tak się akurat telefon trzymało i tak wyszło....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez DARO MAZDA 323 » 20 gru 2018, 13:31

łał szczęka opadła i nie chce się podnieść Brawo TY :)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez TiGRA200SX » 14 sty 2019, 10:20

No to Madzia stuknęła sobie okrągłą cyfrę <jupi> <jupi>
Załączniki
IMG-20190113-WA0011.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 23 kwi 2019, 07:14

Kilometry lecą jak głupie... Madzia zaliczyła awarię wahacza. Dokładniej sworzeń zaczął stukać, a że to jest zintegrowane z wahaczem to musiał wjechać cały. Nowy wahacz DELPHI 178 zeta. 30 minut roboty z kluczem pneumatycznym załatwiło sprawę. Nie obyło się bez strat. Wcześniej próbowałem ręcznie odkręcić śruby i złamałem dwa klucze (!) które mi służyły od lat i nie jedną zapieczoną śrubę odkręciły. Na mazdzie się poddały. Śruby były wszystkie wklejone. Wnioskuję, że fabrycznie jeszcze. Tak czy inaczej można spokojnie jeździć bez obawy o wypięcie się wahacza ze zwrotnicy i urwane koło.

Przy okazji wymieniłem paski klinowe po zimie bo zaczęły kwiczeć. Kwiczał jeden ale kompleksowo wymieniłem oba. Niestety imitacja mechanika przede mną urwała/zgubiła śrubę naciągającą pasek od klimy i wspomy. Pompa była dokręcona na czuja zwykłą śrubą bez regulacji i teraz szukam zestawu śrub do naciągu przy pompie wspomagania. W ASO chcą chore pieniądze za dwie śruby! Jak ktoś ma starą pompę wspomagania do ZM ze śrubami naciągającymi to owe śrubki chętnie przyjmę.

Chodzi mi po głowie pewien pomysł na poprawienie trakcji w mojej mazdzie ale muszę dokładnie to przeliczyć i posprawdzać...
STAY TUNED.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 13 maja 2019, 14:35

Sorki za post pod postem ale tak wyszło...

Dostałem śruby naciągu paska klinowego w ASO... 89 zeta! <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>
Niestety nigdzie nie ma używek :(

Naciąg ustawiony i jest dobrze.
:D
Załączniki
IMG_20190510_122802.jpg
IMG_20190510_122759.jpg
IMG_20190510_122752.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 10 wrz 2019, 12:07

Madzia dostała światła DRL. Cały mod polegał na wymianie żarówek kierunkowskazów na dwu funkcyjne oraz dodanie przekaźnika żeby rozłączało DRL przy włączaniu świateł mijania (wymóg ustawowy dla "dokładanych" świateł DRL) Całość prezentuje się dobrze a i fukcjonalność dokładnie taka, o jaką mi chodziło. Po uruchomieniu auta DRL zapalają się automatycznie. Po włączeniu kierunkowskazu przekaźnik wyłącza dany kierunek DRL i przechodzi w pomarańczowe światło błyskowe. Po wyłączeniu kierunkowskazu włącza się po sekundzie ponownie DRL. Po włączeniu świateł mijania DRL gaśnie i zostaje tylko funkcja kierunkowskazów.

A wygląda to tak:
IMG_20190907_153804.jpg
IMG_20190907_160111.jpg
IMG_20190907_160128.jpg
IMG_20190907_160129.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 14 wrz 2020, 10:39

]Mały update.
Madzia łyka kilometry jak szalona.
Jednak czas i licznik kilometrów jak i nasze "wspaniałe" drogi nie oszczędzają nikogo.
Zawieszenie sie poddało ...
Tuleje w tylnych wahaczach powiedziały papa, wjechał komplet nowych wahaczy
tuleja dead.jpeg
w takim stanie była tuleja wahacza z tyłu

wahacze stare.jpeg
stare graty złom

nowe śruby.jpeg
Nowe śruby i nakrętki wahaczy poprzecznych tył

wahacze prawa strona.jpeg
nowe wahacze prawa strona

wahacze lewa strona.jpeg
nowe wahacze lewa strona


Lewy przedni też zaczął stukać to wymieniłem wszystkie tuleje.
tuleja przód 3.jpeg
tuleja przedniego whacza kaput

tuleja przód 2.jpeg

tuleja przód.jpeg


Przy okazji wyczyszcone poczyszczone hamulce... tłok pracował klocki stały :/

w ramach bonusa wjeżdżają dystanse 15mm + długie szpilki
dystans.jpeg
BONUSIK – dystanse 15mm + długie szpilki
Ostatnio edytowano 15 wrz 2020, 07:08 przez TiGRA200SX, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez Damian68 » 14 wrz 2020, 16:05

Kosztowne naprawy w tylnym zawieszeniu :(
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez TiGRA200SX » 15 wrz 2020, 07:20

Damian68 napisał(a):Kosztowne naprawy w tylnym zawieszeniu :(

Tragedii nie ma. Komplet wahaczy ~400PLN
natomiast śruby i nakrętki to juz lekka przesada 186PLN za komplet

Kolejne info z placu boju...

Jak się okazało przy wymianie szpilek w piastach na przodzie zaliczyłem trzy fuckupy.
Fuckup 1: łozysko prawej piasty skończyło żywot
Fuckup 2: szpilki przedniej piasty mają inny wymiar radełka >> tył ma 14,2 przód ma 15,3. WTF?
Fuckup 3: łącznik staba prazód lewy również odmówił dalszej współpracy

Tak, że aktualnie wymieniam oba łozyska dla świętego spokoju i czekam na nowe szpilki

foty z prac:
Załączniki
piastaout.jpeg
łożysko i zaślepka.jpeg
łożyska nowe vs stare.jpeg
łożysko out.jpeg
łącznik staba.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez malina970 » 15 wrz 2020, 15:33

TiGRA200SX napisał(a):
Damian68 napisał(a):Kosztowne naprawy w tylnym zawieszeniu :(

Czy ja wiem czy kosztowne? Naprawia sam, pomyśl ile mechanik wziąłby za naprawę licząc że roboczogodzina to 100 złotych. A tak to zrobi sobie tylko geometrię i polata długo.
Jak już wymieniasz łożyska parami, to łączniki stabilizatora wymień też parami, po co robić dwa razy tą samą robotę , a za jakiś czas padnie drugi. Zwłaszcza że nie są drogie te łączniki, np. od febi. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2020, 16:08
Posty: 142 (0/3)
Auto: Mazda 323 C V BA '94

Postprzez TiGRA200SX » 16 wrz 2020, 08:38

Łączniki oba nowe. Tu nie ma co sie zastanawiać.
Przy okazji okazało się że klocki przednie mają już powoli dość. Wjechały nowe.

BTW

POTRZEBNA ROZPÓRKA KIELICHÓW PRZEDNICH kompletna z mocowaniami!. Ktoś? Coś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 29 wrz 2020, 10:20

Mały update. 500km od remontu zawiasu zrobione. Jest przepotężna różnica w prowadzeniu auta.
BTW wymienione górne mocowania amortyzatorów na regulowane od SILVER PROJECT.
Aktualnie kąt pochylenia ustawiony na 0 stopni. Moje testy drogowe przeszło pomyślnie. Nic się nie odkręca, nie wykrzywia, nie zmienia kąta. Wykonanie mega solidne. Z resztą masa ludzi w polskim drifcie ( i nie tylko bo eksportuje na cały świat) lata na elementach zawieszenia od niego i nic sie nie posypało.

IMG-20200915-WA0008.jpg

IMG-20200915-WA0009.jpg

Zakres regulacji +/-5stopni (dla pewności jeszcze dopytam projektanta)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez Lolzmandziuk » 14 paź 2020, 01:03

szybkie pytanie, gdzie tak tanio dorwałeś śruby wahaczy tył? <rotfl> <rotfl> <rotfl> ja w zeszłym roku kupowałem pakiet na tył i wyszło 700zł ponad ;–;
Początkujący
 
Od: 28 mar 2019, 14:59
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BJ '02 1.6 98KM

Postprzez Rafalkom » 14 paź 2020, 22:48

Mogłeś się do mnie odezwać w temacie szpilek, przerobiłem tak samo jak Ty ten fuckup z różnymi wymiarami radełek na osiach <lol>

A rozpórkę pod silnik ZM prowadzoną pod grodzią byś chciał mówisz? Pisz do mnie priv bo ten temat to tylko custom robota :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy