Mazda 323C BA Z5-DE '95 12L Comeback

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez malina323c » 21 wrz 2017, 20:18

Witam serdecznie, większość z was zapewne kojarzy mnie i moje oczko w głowie, byłam już obecna na forum, postanowiłam wrócić, bo nigdzie nie dostanę wiarygodnych odpowiedzi jak na forum gdzie wszyscy dzielą się swoją pasją do marki z Hiroshimy i nie jedno ze swoja mazdą przeżyli i są bogaci o doświadczenia w użytkowaniu Mazdy i swoją wiedzą coś pomogą.

Po krótce specyfikacja samochodu:
Auto sprowadzone z Niemiec, jestem drugim właścicielem w Polsce, a ogółem 3-cim poprzednio u właściciela 8 lat, w niemczech jeden właściciel od nowości aż do sprzedaży w 2008 roku.
*Kolor 12L
*Kolor wnętrza BJ3
*Silnik Z5-DE 88KM 65Kw
Wyposażenie
*2x poduszka powietrzna
*korbotronik :D
*jest to wersja bez fabrycznie montowanego filtra kabinowego, co jest uciążliwe ze względu na parujące szyby i wilgoć w samochodzie
*podgrzewana tylna szyba
*wspomaganie kierownicy

Odkąd auto w moim posiadaniu bardzo wiele zostało w nim zrobione, na razie skupiam sie na tym by ogarnąć do końca mechanikę, potem zajmę sie detalami :)

Zrobione
*świece zapłonowe Denso K16TT
*przewody zapłonowe RC-ZE37 NGK (niebieskie :D)
*rura dolotu powietrza, Tedgum-stara pękła na harmonijce
*nowa osłona termiczna kolektora wydechowego
*kompletny rozrząd z pompą wody, rolki INA, pasek Contitech, pompa wody Dolz
*pasek klinowy Gates
*uszczelka pokrywy zaworów
*klocki hamulcowe Kashiyama
*szczęki hamulcowe, cylinderki ham.
*nowy termostat (Vernet) oraz czujnik temperatury FAE
*nowa miska olejowa-NSK made in Japan :)
*nowy akumulator Bosh 60Ah
*regeneracja rozrusznika, wymiana bendixa i tulejek
*kompletne sprzęgło LUK
*olej w skrzynii biegów Valvoline 75W90 GL-4 API
*płyn hamulcowy DOT 4
*płyn do wspomagania Mobil ATF 220
*płyn chłodzący Petrygo Q
*olej silnikowy Shell 10W40 hx7
*wszystkie filtry
*naprawa/sprawdzenie instalacji elektrycznej
*nowe głośniki Peiying oraz przerobienie instalacji pod głośniki
*regeneracja pompy wspomagania
*żarówki do długich świateł Hella,
*wymiana Chińskich ledów na normalne 5W w obrysówkach
*naprawa oświatlenia bagażnika

Wiele zostało już zrobione, lecz jeszcze wiele przede mną :)

W planach:
*nowy kompletny wydech-stary jest w złym stanie, zwłaszcza katalizator
*konserwacja podwozia
*wymiana przewodów paliwowych, widać że ruda pomału zaczyna je brać
*nowe koła, wpadną najprędzej wiosną teraz już sie nie opłaca
*malowanie ramion wycieraczek, zacisków ham. oraz będnów i atrapy chłodnicy, ta po tylu latach zrobiła się szara od czynników atmosferycznych
*nowe lusterka
*czyszczenie aparatu zapłonowego + wymiana oringu
* i z najważniejsze sprawdzenie luzów zaworowych

Wiele osób mówiło mi że za dużo przy nim grzebie i za tą kwotę kupiłabym sobie jakieś nowoczesne auto, ale kwestia że im mniej elektryki i prostota konstrukcji przeważa nad starą motoryzacją :)
Załączniki
100_1700.JPG
CAM00112.jpg
CAM00116.jpg
CAM00169.jpg
Magdalena - foto1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2017, 18:45
Posty: 71 (5/1)
Auto: Mazda 323c Z5-DE 88KM Kolor 12L

Postprzez Rafalkom » 23 wrz 2017, 00:41

Prosi się o delikatne obniżenie i bardziej odsadzone koło ;)
A tak to wygląda wporzo nawet.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 300
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez Płomień » 23 wrz 2017, 12:03

Cieszę się że wróciłaś na forum. Wrzuć więcej zdjęć, bo teraz tak jakoś mało :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 810 (12/40)
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez malina323c » 26 wrz 2017, 18:56

Plomien napisał(a):Cieszę się że wróciłaś na forum. Wrzuć więcej zdjęć, bo teraz tak jakoś mało :)

Miło że ktoś tęsknił :D haha a tak na serio to ja też się cieszę :)

Dopisano 26 wrz 2017, 19:25:

Tak wyglądała instalacja sterownika centralnego zamka zamontowanego przez poprzedniego właściciela, przez nią stopiła mi się wiązka biegnąca od stacyjki do rozrusznika. To jedyny raz kiedy o własnych siłach nie chciała mi odpalić, tylko elektryk na popych odpalał a tak to nawet przy minus 20 odpalała pomimo słabego akumulatora. Potem miałam zamontowany od nowa nowy sterownik ale nie nacieszyłam się nim długo, czar prysł kiedy jechałam z pracy i przejeżdżając obok parkingu na którym starszy pan z pilota zamykał swoje auto podczas jazdy zamknęło się również moje i musiałam się od wewnątrz otworzyć, myślałam że to jednorazowa akcja ale kilkakrotnie się to powtarzało, jakie było moje zdziwienie gdy sąsiadka otwierając swoje auto otwarła również i moje, ja natomiast swoim pilotem nie mogłam otworzyć jej, w końcu się wkurzyłam i zrobiłam tak jak miała seryjnie czyli centralny z kluczyka a sterownik out, nie muszę się martwić że rano idąc do auta auto mam otwarte. Obecnie jakie mnie nurtują problemy przy Magdalenie to obroty po uruchomieniu ok 2000, po paru sekundach spadają do 1500, martwi mnie to ponieważ przez te parę sekund zanim olej dotrze do górnych partii silnika te pracują na sucho co powoduje jego większe zużycie, jak silnik się nagrzeje jest ok, obroty w granicach 700-800 obr./min. wskazówka od obrotów minimalnie, prawie że wcale faluje. Drugi z problemów to zwiększone spalanie, poza trasą potrafię zrobić ok.300 km i wtedy mam połowę baku czyli w trasie na pełnym baku jakieś 400km mogę zrobić, natomiast w mieście jest już gorzej, tu spalanie jest w granicach 12-13l /100 km a może i więcej. Trzeci z problemów to wskazówka idealnie nie stająca w pionie, (odkąd mam auto wskazówka stanęła idealnie w pionie może z 4 razy), podczas całkowitego nagrzania samochodu, serwis Bosh twierdzi że przyczyną takiego stanu rzeczy jest zepsuty zegar, dorobili mi masę do licznika bo przewody skorodowały. Mniej więcej wygląda to tak. Przejechanie na pełnym baku 300 km w ruchu miejskim graniczy z cudem co widać na fotografiach. Jak odpalam auto rano to juz widzę jak na samym starcie wskazówka paliwa spada lekko na dół.
Załączniki
CAM00419.jpg
IMG_20170331_182240.jpg
CAM00009.jpg
CAM00108.jpg
CAM00029.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2017, 18:45
Posty: 71 (5/1)
Auto: Mazda 323c Z5-DE 88KM Kolor 12L

Postprzez Płomień » 27 wrz 2017, 07:49

Silnik zazwyczaj po odpaleniu trzyma się na wyższych obrotach. Może nie tak wysokich, ale nie wiem czy bym się tym przejmował. O smarowanie się nie martw, bo pompa oleju działa razem z silnikiem, póki silnik chodzi, to pompa pompuje. Jeśli nie zalałaś tam jakiegoś 15w40 to nic się nie zatrze nawet na zimnym.
Problem wysokiego spalania może mieć sporo źródeł, ale najpierw sprawdziłbym lambdę, a potem zaciski i bębny czy nie są zapieczone. Dalej zbieżność a potem czujniki, przepływka, czujnik temperatury dolotowej etc. Wejdź sobie do działów technicznych, jest cały temat o dużym spalaniu w Z5 viewtopic.php?f=454&t=168097&
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 810 (12/40)
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez malina323c » 27 wrz 2017, 19:54

Co prawda mam problem z tylnymi hamulcami na przeglądzie wyszło mi że słabo hamują, mimo tego że były robione w listopadzie 2k16 a w marcu br. miałam przegląd, jak hamuje to hamuje ładnie, jak już się zatrzymuje to jakby mnie delikatnie do tyłu odrzuciło a potem do przodu, mechanik również dał mi do zrozumienia że trzeba by było zobaczyć co i jak, nawet bym się nie zdziwiła jakby były do robienia po partaczu od nowa, ale nigdy tego nie wiązałam ze zwiększonym spalaniem. Nie wiem kto mógłby mi sprawdzić lambdę, stacja diagnostyczna raczej nie choć mogę się mylić. Ogółem ze znalezieniem dobrego mechanika od japończyków typowo to masakra, większość warsztatów w mojej okolicy ma pojęcie jak naprawić passata b5 w TDI a nie Japończyka, najlepiej by było wymrugać błędy diodą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2017, 18:45
Posty: 71 (5/1)
Auto: Mazda 323c Z5-DE 88KM Kolor 12L

Postprzez Płomień » 27 wrz 2017, 20:13

Jak robisz krótkie odcinki to może nawet nie pokazywać błędu od lambdy, komputer daje jej ładnych "parę" kilometrów na nagrzanie się zanim wykrzaczy błąd. Jak masz poliftową do zapiąć ELM327 v1.5 i Forscan, albo starą szkołą, miernik w rękę i sprawdzić jakie napięcia zwraca. Teoretycznie stacja diagnostyczna z analizą spalin mogła by sprawdzić, na jałowych, ciepłym silniku i rozgrzanej lambdzie powinna być biedna mieszanka. Jak będzie bogata, to na 99% lambda. Tylko nie mam pojęcia ile mogą wziąć za podpięcie analizatora spalin.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 810 (12/40)
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez malina323c » 28 wrz 2017, 04:31

Dziękuje za odpowiedź, z tym akurat problemu nie będzie, może nawet nic ode mnie nie wezmą, bo stacja diagnostyczna do której jeżdże świadczy usługę również wymiany kół i przechowalnie kół to mi robią za free, i jak mam jakis problem to mi użyczą podnosnik, jak nie wiedziałam jaka miska olejowa przychodzi do z5 i czy czasem nie ma tzw.półksiężycy na wał korbowy to zadzwoniłam i zaraz po pracy bezpośrednio byłam u nich. postaram się dzisiaj to załatwić jak się uda. :–)
Jeden z problemów rozwiązany, powodem dla którego wskazówka nie staje idealniew pionie jest... radio gdy podczas odpalenia auta i jazdy temp. stoi mniej więcej na 20 stopniach i ani drgnie i mogę przejechać nawet 15 km i nic, gdy wyłącze radio wskazówka idzie normalnie do góry, tylko jaki to ma związek <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2017, 18:45
Posty: 71 (5/1)
Auto: Mazda 323c Z5-DE 88KM Kolor 12L

Postprzez maderix95 » 29 wrz 2017, 18:51

Jeżeli obudowa filtra kabinowego jest przemyslana tak samo jak w BJ to wystarczy ostry nożyk i filtr można zapakować. Trzeba jedynie ogarnąć zaślepkę :D tak to ogarnąłem w swojej BJcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 17:16
Posty: 351 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez czarek1991 » 30 wrz 2017, 09:20

Tu jest podobnie, chyba ze jest czarna wersja parownika do ktorej nijak nie idzie wsadzic filtra. Wtedy pozostaje rajstopa hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1375 (4/5)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez maderix95 » 30 wrz 2017, 10:39

czarna wersja? Jak to to wygląda? Jeśli chodzi o kolor to moja pucha też była czarna xD i po wycięciu kawałka plastiku w miejscu oryginalnego miejsca montażowego ukazały się fabryczne mocowania filtra :P a zaślepka ładna, gumowa. Tylko muszę czymś ją dokręcić :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 17:16
Posty: 351 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez czarek1991 » 30 wrz 2017, 13:19

tak, w BA byly 3 wersje parownika:
1. W bialej obudowie z filtrem
2. w bialej obudowie bez filtra ale mozna wyciąć dziurke i wlasnie dokupic zaslepke czy z czegos dorobic i filtr pasuje
3. w czarnej obudowie i za chuchu nie idzie tam nic wyciąć ani wsadzic filtra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1375 (4/5)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez malina323c » 3 paź 2017, 14:44

Akurat z tym filtrem którego nie ma to nic nie będę grzebać bo i po co? Najwidoczniej japońce inaczej myśleli. Teraz powiedzcie mi czy rury które idą od tłumika można wymienić bez samego tłumika?

Dopisano 3 paź 2017, 14:46:

I jeśli na badaniu spalin lambda pokazuje 1,070 np to źle?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2017, 18:45
Posty: 71 (5/1)
Auto: Mazda 323c Z5-DE 88KM Kolor 12L

Postprzez czarek1991 » 3 paź 2017, 16:22

idealne lambda to 1,00, w praktyce wskazania beda sie wahać pomiedzy 0,8 a 1,2 – tyle jesli chodzi o sonde przy katalizatorze. Jesli natomiast na stacji w pomiarze sondą wlozona w koncowke wydechu pokazuje stałą wartość 1,07 to znaczy, ze gdzies wydech jest nieszczelny chociaz jest to minimalna nieszczelnosc albo blad pomiaru.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1375 (4/5)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez malina323c » 3 paź 2017, 17:21

Diagnosta mi mówił że lambda w porządku i że normy spalania są ok, sonda została włożona w końcówkę wydechu, kazał mi przygazować auto i chwilę przytrzymać, po przygazowaniu wartość na ekranie wynosiła 1,091, więc nie wiem czy wymieniać sondę bo spalanie mam duże jak na ten silnik, nie wiem gdzie przyczyn szukać zrobienie 250 km na pełnym baku przy jeździe w mieście graniczy z cudem, w trasie na pełnym baku zrobię 400 km to jeszcze w miarę, zauważyłam podczas jazdy że jak jest ostry zakręt i skręcam to wartość wskazówki paliwa się zmienia delikatnie, potem jak jadę prosto to się normuje. Co do układu wydechowego nie wygląda on najlepiej, nie wiem czy mam wymieniać tą sondę czy w tym miesiącu skompletować cały wydech wraz z katem. Z tego co wiem to układ wydechowy był już w tym aucie wymieniany (POLMOstrów). Muszę sprawdzić jeszcze filtr par paliwa, kiedyś nie wiedząc jeszcze co to jest pod tym filtrem było wilgotno jakby mały wyciek albo co ale nie uśmiecha mi się go jakoś wymieniać, mała pierdołka w carspeed 600 zł, o ukł. wydechowym wiedziałam już dawno ale zawsze to odwlekałam, co nie zmienia faktu że nie podoba mi się to, podłogi nic nie rusza ale wydech to masakra, na tą chwilę kat wygląda tak. Zdjęcia z dzisiaj, ogółem rury do tłumików też mi korodują ale sam tłumik wygląda ok
Załączniki
CAM00455.jpg
CAM00457.jpg
CAM00456.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2017, 18:45
Posty: 71 (5/1)
Auto: Mazda 323c Z5-DE 88KM Kolor 12L

Postprzez rafał88 » 3 paź 2017, 19:29

Aaa zrob pelny bak 100km i tankuj. aaa i te wskazniki w BA sa tak dokladne jak ślepy na strzelnicy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7206 (240/50)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez dam92 » 3 paź 2017, 23:51

Przy skręcaniu w mx-3 mam to samo ;) przesuwa się wsaźnik i wraca do normy jak jedziesz prosto.

Zerknij na termostat, uruchom zimne auto, i obserwuj organoleptycznie jak nagrzewają się oba węże z chłodnicy. Jeżeli jeden z węży jest ciepły później zaczyna być gorący a drugi nadal jest zimny to można uznać termostat za sprawny.

Czujnik temperatury

Jeśli któryś z tych elementów szwankuje może silnik podlewać więcej benzyny widząc że np. jest -10*c gdy jest 10*c.

Przepływomierz czy chodzi płynnie (też tu jest grzybkowy jak w k serii?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 196 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez czarek1991 » 4 paź 2017, 04:34

Nie jest grzybkowy. Tu jest zwykly prosty drucik (zapomnialem jak sie nazywa ten typ przeplywomierzy, chyba oporowy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1375 (4/5)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez malina323c » 4 paź 2017, 05:00

Termostat wymieniany z zeszłym miesiącu wraz z czujnikiem temp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2017, 18:45
Posty: 71 (5/1)
Auto: Mazda 323c Z5-DE 88KM Kolor 12L

Postprzez malina323c » 7 paź 2017, 13:55

Zamówiona sonda lambda Denso z wtyczką od razu, bo te co patrze na internecie kosztują po 150-200 zł i są bez wtyczki a nie chce mi się kombinować, zwłaszcza że sondy lambda się nie lutuje, we wtorek odbieram, co do układu wydechowego postanowiłam że za miesiąc zakupię cały wydech firmy Walker, o bosalu opinie są różne a mi chodzi by co najmniej 4 lata wydech wytrzymał bez nalotu rdzy, te tańsze góra dwa lata i trzeba wymienić. W tym miesiącu nowa sonda lambda, rozszerzona diagnostyka oraz malowanko zaślepek do świateł na czarny, te od starości zrobiły się szare (wiadomo) a znudziło mi się je każdorazowo potraktować czernidłem przy myciu auta. I takie małe pytanie jak zdjąć atrapę chłodnicy bo ta też wyblakła i te zaślepki w zderzaku by ich nie uszkodzić?
Załączniki
CAM00409.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2017, 18:45
Posty: 71 (5/1)
Auto: Mazda 323c Z5-DE 88KM Kolor 12L

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy