Mazda 323F BA KL-DE '96
Cześć
Chciałbym zaprezentować Mazde 323f BA. Stan autka pozostawia wiele do życzenia, nie będę sciemniał jaka to ta mazda jest cudowna Kilka wgniotek, rys i trochę rdzy. Wnętrze w znośnym stanie. O przeszłości auta nie było wiele wiadomo, przeszukiwane były różne fora, jednak bez skutku. Razem z bratem wspólnymi siłami spróbujemy odbudować tego gruza i doprowadzić do jak najlepszego stanu.
Dane techniczne
Marka: Mazda
Model: 323f BA gt
Silnik 2.5 v6 kl-ze
Komp: Kf 69 18 881
Skrzynia: Od mx-3 k8
Wydech: przelot z kwasówy 2.5'
Koła: felgi 17' opony Goodyear Eagle F1 i Bridgestone Potenza S001 215/40/r17
Zawieszenie: sprężyny obniżające
W planach do zrobienia
– Konserwacja podwozia
– Naprawa blacharska
– Nowy lakier
– Ogólne "ogarnięcie" silnika
– Zmiana dolotu
– Komp pod 2.5 v6
– Fotele kubełkowe
– Nowa kierownica
– Nowe hamulce albo swap hamulców, bo obecnie zamontowane pocą się przy szybszej jeździe
– Zmiana opon – częściowo ogarnięte
– I wiele innych o których teraz zapomniałem
Przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmuje 6.9-7.0s
Chciałbym zaprezentować Mazde 323f BA. Stan autka pozostawia wiele do życzenia, nie będę sciemniał jaka to ta mazda jest cudowna Kilka wgniotek, rys i trochę rdzy. Wnętrze w znośnym stanie. O przeszłości auta nie było wiele wiadomo, przeszukiwane były różne fora, jednak bez skutku. Razem z bratem wspólnymi siłami spróbujemy odbudować tego gruza i doprowadzić do jak najlepszego stanu.
Dane techniczne
Marka: Mazda
Model: 323f BA gt
Silnik 2.5 v6 kl-ze
Komp: Kf 69 18 881
Skrzynia: Od mx-3 k8
Wydech: przelot z kwasówy 2.5'
Koła: felgi 17' opony Goodyear Eagle F1 i Bridgestone Potenza S001 215/40/r17
Zawieszenie: sprężyny obniżające
W planach do zrobienia
– Konserwacja podwozia
– Naprawa blacharska
– Nowy lakier
– Ogólne "ogarnięcie" silnika
– Zmiana dolotu
– Komp pod 2.5 v6
– Fotele kubełkowe
– Nowa kierownica
– Nowe hamulce albo swap hamulców, bo obecnie zamontowane pocą się przy szybszej jeździe
– Zmiana opon – częściowo ogarnięte
– I wiele innych o których teraz zapomniałem
Przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmuje 6.9-7.0s
Ostatnio edytowano 8 lip 2018, 13:55 przez Wiciu KL, łącznie edytowano 10 razy
będzie co przy niej robić ale ogarniemy temat
Krótka skrzynia robi swoje choc ja swoim co prawda DE na ori skrzyni robie 8s. z lzejszym zamachem i skrzynia K8 niewiele bedzie brakowało do Twojego czasu
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
A więc pierwsze co bym się chciał dowiedzieć czy to napewno jest KLZE. Kolektor zagięty i może by c sytuacja że to jest zwykłe klde. Jakie oznaczenia głowic? Powiem więcej, jestem niemal pewny że to nie jest klze tylko klde i to jeszcze z mocą około 165-170KM . Sprawdź te oznaczenia głowic to będziemy wiedzieć wiecej. Co do kompa i spalenia, to było oczywiste na wiązce z KF nie podłączysz ani kompa z KL ani kompa z K8. Kociak500 ma przejsciówkę to musisz do niego zagadać.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Podjedź na hamownie zhamować to auto to się dowiemy czy ma chociaż 170KM Po czasach do 100 wydaje mi się że może być problem.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Na rym kompie wątpię żeby miał 165
Może i to jest klze Bez zdjęcia dekla zaworów się nie dowiemy
A najlepiej zobaczyć tłok
Po kolektorze sądzę że nie będzie to najmocniejsza wersja tego silnika
Przypomnę że głowice kl31 były też w xedosie 9 w 2,5 klde o mocy 165 KM także wierzę że gość z Poznania co ci to sprawdzał nie sugerował się samymi głowicami
Może i to jest klze Bez zdjęcia dekla zaworów się nie dowiemy
A najlepiej zobaczyć tłok
Po kolektorze sądzę że nie będzie to najmocniejsza wersja tego silnika
Przypomnę że głowice kl31 były też w xedosie 9 w 2,5 klde o mocy 165 KM także wierzę że gość z Poznania co ci to sprawdzał nie sugerował się samymi głowicami
Ja bym tego klze nie nazywał a klde na głowicach kl31. Zdrowe KLDE potrafią dysponować mocą większą niz to klze i potem się mówi że między klde a klze nie ma dużej różnicy
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Tak naprawdę nie wiadomo co tam jest Wie to tylko ten co sprawdzał i pewnie ten co montowal Po za tym osoba która sprzedawała auto chyba wiedziała co sprzedaje więc myślę że nie jest to zwykle klde Tym bardziej że sprzedający mail oryginalnego kompa od tego silnika którego to udało mi się wyrwać zanim sprzedał auto :–)
Sam samochód zresztą ma już gdzieś założony temat na tym forum
Jedyne co mi się nie zgadza to to że komp który był podobno od tego silnika (kl36) nie potrzebuje trzeciego czujnika temp a ten silnik go ma
Sam samochód zresztą ma już gdzieś założony temat na tym forum
Jedyne co mi się nie zgadza to to że komp który był podobno od tego silnika (kl36) nie potrzebuje trzeciego czujnika temp a ten silnik go ma
Jak nie potrzebuje? Zarówno komp kl31 jak i kl36 wymagają dodatkowego czujnika ectf do załączenia wentylatora.
Nazywaj sobie jak chcesz ale prawdziwe Klze powinno mieć moc powyżej 190KM i tylko takie ma prawo się nazywać Klze. Całą reszta to klde.
Nazywaj sobie jak chcesz ale prawdziwe Klze powinno mieć moc powyżej 190KM i tylko takie ma prawo się nazywać Klze. Całą reszta to klde.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
marcinowozniako napisał(a):
Nazywaj sobie jak chcesz ale prawdziwe Klze powinno mieć moc powyżej 190KM i tylko takie ma prawo się nazywać Klze. Całą reszta to klde.
Ciekawe, w takim razie wiekszość KLZE z tego forum nie może nazywać się klze bo nie maja 190KM calkiem niezly tok rozumowania silnik obejrzal Piotr Xed na spocie, jak pewnie wiesz sam miał 323 ba z klze wiec wydaje mi się, ze jest w stanie zauważyć różnice pomiędzy ZE a DE i wie jakie triki stosuje sie przy jego wkładaniu do BA . Wiem na czym polegają różnice w pomiędzy tymi silnikami wiec zdaję sobie sprawę że aby jednoznacznie stwierdzić co to jest trzeba otworzyć serducho;) kolektor nie jest prosty hmmmm czemu jest zagiety? Nie wiem a tym bardziej Ty nie wiesz bo widziałeś tylko zdjęcie. A może został taki założony bo było mało miejsca na akumulator na prostym? tego też sobie nie wymyśliłem tylko ten pomysł podsunął właśnie Piotr . Moze ktos sobie taki założył bo tak sobie wymyślił? Nie wiem a tym bardziej Ty nie wiesz bo widziałeś tylko zdjęcie. Wiciu kupił mazdę z KLZE i na razie tej wersji się trzymajmy, silnik chętnie otworzymy żeby rozwiać Twoje wątpliwości
Jeździłem tą maszynka przez weekend i powiem tylko że wkręca się jak wściekły, a na mieście karki się skręcają mimo że samochód wygląda jak wygląda w pojedynku z mercedesem w204 c300 231KM z zatrzymanego jest 1:1 , więc jest moim zdaniem całkiem szybka.
marcinowozniako napisał(a):Jak nie potrzebuje? Zarówno komp kl31 jak i kl36 wymagają dodatkowego czujnika ectf do załączenia wentylatora.
Nie wiem jak kl31 bo nie widziałem ale kl36 napewno tego czujnika Noe potrzebują Ten komp jeździ u mnie w aucie bez 3 czujnika i działa bez problemu Jak by potrzebował trzeciego czujnika to wentylator by chodził cały czas
Co do silnika to nie podważam że tam jest klze Bardzo możliwe że tam jest taki silnik Skoro każdy tak twierdzi to pewnie tak jest jednak tak jak mówię bez otwierania nie wiadomo nawet jaka to wersja
AdamR323bg napisał(a):Ciekawe, w takim razie wiekszość KLZE z tego forum nie może nazywać się klze bo nie maja 190KM calkiem niezly tok rozumowania
Tak naprawdę tylko kilka ludzi w Polsce zna te silniki na tyle dobrze aby powiedzieć który to Klze a który klde I na pewno nie da się tego ocenić po oznaczeniach na samej głowicy. Jeżeli silnik który w fabryce miał 200KM nie ma teraz nawet 170 To wiedz że to nie jest ten silnik. Jakoś było kilka Klze na forum które miały odpowiednią moc więc można. Wiem natomiast ze parę lat temu był taki bum na Klze które w rzeczywistości to de na głowicy kl31 I ludzie to kupowali w cenie najwyżej opcji Klze.
AdamR323bg napisał(a):Wiciu kupił mazdę z KLZE i na razie tej wersji się trzymajmy, silnik chętnie otworzymy żeby rozwiać Twoje wątpliwości
Czekam z niecierpliwością na otwarcie serducha jak i na pomiar na hamowni który również może dużo powiedzieć.
AdamR323bg napisał(a):Jeździłem tą maszynka przez weekend i powiem tylko że wkręca się jak wściekły, a na mieście karki się skręcają mimo że samochód wygląda jak wygląda w pojedynku z mercedesem w204 c300 231KM z zatrzymanego jest 1:1 , więc jest moim zdaniem całkiem szybka
Żaden argument. Wkreca się szybko bo ma krótką skrzynie k8 która potrafi wykorzystać potencjał tego silnika a porównanie do mercedesa. Po pierwsze to diesel. Po drugie to auto które waży ponad 1650KG. Ten merol robi 7s do setki czyli tyle ile to auto zatem szły równo. Pytanie do jakiej prędkości bo na pewno na 1/4 przy takim czasie 0-100 mazda dostałaby baty od tego merola.
Każda mx3 z klde na pokładzie jest wstanie zrobić 0-100 poniżej 7s. Zdrowe z ogarniajacym kierownikiem są wstanie zejść do 6.4-6.5
Kociak500 napisał(a):Nie wiem jak kl31 bo nie widziałem ale kl36 napewno tego czujnika Noe potrzebują Ten komp jeździ u mnie w aucie bez 3 czujnika i działa bez problemu
Ty to podłączasz na wiazce z KF na zrobionej przez siebie przejsciowce więc chyba powinieneś wiedzieć że być może sygnał z jednego czujnika twojej wiązki doprowadziles do tego pinu w kl36 kompie który odpowiada za zalaczanie się wentylatora dlatego nie pracuje cały czas. Pytanie czy w ogóle pracuje.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
marcinowozniako napisał(a):
Ty to podłączasz na wiazce z KF na zrobionej przez siebie przejsciowce więc chyba powinieneś wiedzieć że być może sygnał z jednego czujnika twojej wiązki doprowadziles do tego pinu w kl36 kompie który odpowiada za zalaczanie się wentylatora dlatego nie pracuje cały czas. Pytanie czy w ogóle pracuje.
Podłączyłem go również ma oryginalnej wiazce z klde i uwierz mi na tyle na ile ogarniam pinologie kompa to ten napewno tego czujnika nie potrzebuje Wentylator działa tak jak powinien nawet w takie upały
marcinowozniako napisał(a):
Żaden argument. Wkreca się szybko bo ma krótką skrzynie k8 która potrafi wykorzystać potencjał tego silnika a porównanie do mercedesa. Po pierwsze to diesel. Po drugie to auto które waży ponad 1650KG. Ten merol robi 7s do setki czyli tyle ile to auto zatem szły równo. Pytanie do jakiej prędkości bo na pewno na 1/4 przy takim czasie 0-100 mazda dostałaby baty od tego merola.
a to ciekawe muszę kumplowi powiedzieć ze od dwóch lat jeździ na złym paliwie xd byliśmy pewni że jeździ na benzynie no ale niechciałbym sie spierać z takim znawcą jak ty nie znam sie wypowiem się i podam wygodny argument z trąby;) dystans na jakim był robiony pościg był zdecydowanie dłuższy niż 400m i jeśli napiszesz na priv pokaże ci w którym miejscu, i proszę cię nie pisz że to niemozliwe, że gościu pewnie odpuścił , że tamten merc juz pewnie zdechły jest nie ma siły itd, daruj sobie wszyscy już wiedzą że masz racje;)
Stary piszesz że w204 c300 231KM. Była zarówno benzyna jak i diesel z tych dwóch się okazuje na papierze ze diesel ma lepsze osiągi więc wybrałem diesla. Benzyna według danych robi 7.3s do setki więc jak szły równo to nadal nic dziwnego Ale mówię każde klde w mx3 jest wstanie zrobić 7s do setki bez najmniejszego problemu.
Panowie żeby była jasność auto spoko i nic do nikogo nie mam ale lekko mówiąc Klze te prawdziwe powinno na tej skrzyni robić 6s do setki a nie 7s. Wiem dzięki temu że to nie jest najmocniejsze Klze bo aż tyle by nie straciło mocy przez lata aby teraz dostawać baty od klde.
Panowie żeby była jasność auto spoko i nic do nikogo nie mam ale lekko mówiąc Klze te prawdziwe powinno na tej skrzyni robić 6s do setki a nie 7s. Wiem dzięki temu że to nie jest najmocniejsze Klze bo aż tyle by nie straciło mocy przez lata aby teraz dostawać baty od klde.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości