Mazda 323F BJ ZM '01 – nothing special ;)

Cześć,
postanowiłem przedstawić niedawno nabytą Mazdę. Auto wpadło mi w ręce w zasadzie przez przypadek, bo nie planowałem akurat Mazdy. Ale od początku...
Z autami japońskimi jak na razie trzymam się od początku mojej przygody motoryzacyjnej. Najpierw była Corolla EE90, potem EE110, następnie znowu AE92 i obecnie jeszcze jest Subaru Impreza wolnossąca kombi GF.
Mazda została przyprowadzona przez znajomego w 2012r z Niemiec. Zakupił ją mój brat z przebiegiem niecałe 110000km. Jeździł nią do tego roku, ale nagle postanowił zmienić auto na nowsze. Tak więc postanowiłem odkupić od brata 323 ponieważ auto poza typowymi przypadłościami ma oryginalny przebieg obecnie 147000km i rzeczywiście to czuć po bliższym obcowaniu z Mazdą.
Niestety jak każda Mazda chyba z tego okresu cierpi na biodegradację. Z zewnątrz się to za bardzo nie przejawia, ale najbardziej zaatakowane są przednie kielichy i trochę podwozie. Kiedyś był zabezpieczany spód auta, ale teraz trzeba zrobić poprawkę. Mazda już jest na warsztacie gdzie panowie mają ogarnąć rudą koleżankę tak by można było jeszcze kilka lat nią pojeździć... Co do zmian które mam zamiar wprowadzić to nie jestem zwolennikiem tuningu wizualnego i raczej ograniczam się do tego co fabryka dała.
Kilka danych ogólnych:
Mazda 323F BJ 1.6 16V 98KM
2001r.
Kolor 23G
Wyposażenie:
4xairbag
Klimatyzacja
Elektryka szyb przód
Halogeny
Przesuwana tylna kanapa
Regulowana kierownica w pionie
Elektryczna regulacja reflektorów
Elektryka lusterek
Centralny zamek z pilotem
Obecnie auto toczy się na alufelgach z Mazdy MX5 OEM Enkei 15x6 i oponach 195/55/15.
Plany:
– zegary z Premacy 2.0B z komputerem pokładowym, białe tarcze,
status: zegary są ale jeszcze nie zamontowane, przełącznik info/set zamontowany, jak auto wróci od blacharza dokończę montaż.
– rozpórka przednich kielichów ze sportiva
status: (zamówiona)
– wymiana stłuczonego halogenu, bratu nie przeszkadzało, ale ja czasem używam.
– montaż świateł dziennych lub automatu do mijania.
– trójramienna kierownica ze sportiva, o ile się okaże że ma mniejszą średnicę
– manetka wycieraczek z Mazdy 6
– przyciemnienie szyb
– wygłuszenie drzwi
– aktualne felgi 15'' pójdą na zimówki jak zjadę letnie, a na lato 16'' z MX5

– wkłady lamp na czarno
– listwa na grillu i wszystkie znaczki na czarno
– może zderzak ze sportiva, a co za tym idzie dokładki progów i tylnego zderzaka, ale te może nie koniecznie.
– na razie układ hamulcowy mnie zadowala ale możliwe że będę szukał jakiejś większej tarczy lub zacisku żeby coś poprawić.
– wyeliminowanie przyczyn błędów – knock sensor, catalyst
– tempomat?
Zdjęcie mam tylko jedno + foty cudownych kielichów i spodu:
postanowiłem przedstawić niedawno nabytą Mazdę. Auto wpadło mi w ręce w zasadzie przez przypadek, bo nie planowałem akurat Mazdy. Ale od początku...
Z autami japońskimi jak na razie trzymam się od początku mojej przygody motoryzacyjnej. Najpierw była Corolla EE90, potem EE110, następnie znowu AE92 i obecnie jeszcze jest Subaru Impreza wolnossąca kombi GF.
Mazda została przyprowadzona przez znajomego w 2012r z Niemiec. Zakupił ją mój brat z przebiegiem niecałe 110000km. Jeździł nią do tego roku, ale nagle postanowił zmienić auto na nowsze. Tak więc postanowiłem odkupić od brata 323 ponieważ auto poza typowymi przypadłościami ma oryginalny przebieg obecnie 147000km i rzeczywiście to czuć po bliższym obcowaniu z Mazdą.
Niestety jak każda Mazda chyba z tego okresu cierpi na biodegradację. Z zewnątrz się to za bardzo nie przejawia, ale najbardziej zaatakowane są przednie kielichy i trochę podwozie. Kiedyś był zabezpieczany spód auta, ale teraz trzeba zrobić poprawkę. Mazda już jest na warsztacie gdzie panowie mają ogarnąć rudą koleżankę tak by można było jeszcze kilka lat nią pojeździć... Co do zmian które mam zamiar wprowadzić to nie jestem zwolennikiem tuningu wizualnego i raczej ograniczam się do tego co fabryka dała.
Kilka danych ogólnych:
Mazda 323F BJ 1.6 16V 98KM
2001r.
Kolor 23G
Wyposażenie:
4xairbag
Klimatyzacja
Elektryka szyb przód
Halogeny
Przesuwana tylna kanapa
Regulowana kierownica w pionie
Elektryczna regulacja reflektorów
Elektryka lusterek
Centralny zamek z pilotem
Obecnie auto toczy się na alufelgach z Mazdy MX5 OEM Enkei 15x6 i oponach 195/55/15.
Plany:
– zegary z Premacy 2.0B z komputerem pokładowym, białe tarcze,
status: zegary są ale jeszcze nie zamontowane, przełącznik info/set zamontowany, jak auto wróci od blacharza dokończę montaż.
– rozpórka przednich kielichów ze sportiva
status: (zamówiona)
– wymiana stłuczonego halogenu, bratu nie przeszkadzało, ale ja czasem używam.
– montaż świateł dziennych lub automatu do mijania.
– trójramienna kierownica ze sportiva, o ile się okaże że ma mniejszą średnicę
– manetka wycieraczek z Mazdy 6
– przyciemnienie szyb
– wygłuszenie drzwi
– aktualne felgi 15'' pójdą na zimówki jak zjadę letnie, a na lato 16'' z MX5

– wkłady lamp na czarno
– listwa na grillu i wszystkie znaczki na czarno
– może zderzak ze sportiva, a co za tym idzie dokładki progów i tylnego zderzaka, ale te może nie koniecznie.
– na razie układ hamulcowy mnie zadowala ale możliwe że będę szukał jakiejś większej tarczy lub zacisku żeby coś poprawić.
– wyeliminowanie przyczyn błędów – knock sensor, catalyst
– tempomat?
Zdjęcie mam tylko jedno + foty cudownych kielichów i spodu: