Strona 1 z 2

Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

PostNapisane: 2 kwi 2017, 19:28
przez Grzechu125
Witam wszystkich, chciałem Wam się pochwalić swoją Madzią :) 1,6 DOHC z 95 roku, sprowadzona ze Szwajcarii. W moim posiadaniu już 4 lata :) Nigdy bym nie pomyślał, że 22 letnie auto może być tak utrzymane. Przyciemniłem szyby, smoked lamp przednich, okleiłem lampy tylne folią, wypolerowałem... Jeśli chodzi o środek to wyprałem tapicerke, założyłem stacje multimedialną, a w bagażniku nie ma miejsca nawet na paczkę zapałek ponieważ leżą tam 2 wzmacniacze, kondensator, głośniki i tuba, wraz z zabudową :) Nie wspominam o części mechanicznej, bo na tym punkcie mam fioła i wszystko co nie jest takie jak być powinno zaostało wymienione na nowe oryginalne :) W planach delikatna gleba i zmiana tapicerki wewnątrz :) Nie mam wszystkich potrzebnych zdjęć więc reszte postaram się dosłać przy najbliższej okazji :D

Dopisano 3 kwi 2017, 17:29:

Dzisiaj zapadła decyzja o swapie, tylko teraz nie wiem jaki silnik...

PostNapisane: 3 kwi 2017, 20:14
przez czarek1991
Do mx-3 są dostepne gwinty, sprezyny obnizajace wiec sprawa prosta :) A silnik? Ostatnio wszyscy wkładają KL czyli 2,5 V6. Szkoda ze u Ciebie nie ma fabrycznie 1,8 bo wtedy swap bylby prostszy :)

Re: Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

PostNapisane: 3 kwi 2017, 20:28
przez Grzechu125
Jaka różnica czy buda będzie po 1,8 czy 1,6?

PostNapisane: 3 kwi 2017, 20:44
przez czarek1991
Bo 1,8 to tez V6 i wtedy mniej roboty z montazem osprzetu jest bo jest ten sam praktycznie, wiązki, wieksze hamulce, tarcze z tyłu. Mona by rzec w sporym uproszczeniu, ze wtedy wystarczy wymienic sam slupek i sterownik ale nie ma rzeczy niemozliwych i z 1,6 na 2,5 tez sie da :P

Re: Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

PostNapisane: 3 kwi 2017, 22:40
przez marcinowozniako
Mocowania silnika, polosi i takie tam. Swap jest wykonalny ale to kupa roboty i ciężko to zrobić. Mając 1.6 pod maska swapuje się na wersję z 323 kg gt na przykład 1.8 bp, turbodoladowane 130KM.

Re: Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

PostNapisane: 4 kwi 2017, 02:11
przez dam92
Napisze krótko :) 1.8 turbo :). Nawet jeśli miałby być to zwykły BP i to turbić to mniej roboty jak z 1.6 na 2.5 ;) a frajda też jest. 2.5 V6 nie jest zbyt rozwojowe chyba że masz worek siana i przerabiasz silnik czy to nadal NA czy też w turbo ;).

Re: Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

PostNapisane: 4 kwi 2017, 16:08
przez Grzechu125
Wszystko pięknie ładnie, ale wydaje mi się że 1,8 na turbie, to troszkę za mało, jak mówicie 130KM to tylko troszkę ponad 20 KM więcej :)

Re: Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

PostNapisane: 4 kwi 2017, 23:09
przez marcinowozniako
Turbo to turbo. Można podkręcić obecne albo wymienić na większe to już bardzo dużo i wtedy Koniki poleca i wiele szybciej.

PostNapisane: 4 kwi 2017, 23:11
przez maderix95
marcinowozniako napisał(a):Turbo to turbo. Można podkręcić obecne albo wymienić na większe to już bardzo dużo i wtedy Koniki poleca i wiele szybciej.


grunt żeby tłoków nie wydmuchać :D

Re: Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

PostNapisane: 5 kwi 2017, 20:40
przez Grzechu125
a jeśli chodzi o to 2,5, wszystko pod przeróbkę jak rozumiem? że hamulce i zawieszenie to rozumiem, ale łapy, elektryka itd?

Re: Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

PostNapisane: 5 kwi 2017, 21:00
przez marcinowozniako
Wiadomo że pod przeróbkę. Komputer jest inny wiązka inna inne czujniki to jest wiadome więc roboty mnóstwo.

PostNapisane: 5 kwi 2017, 21:03
przez czarek1991
No do 2.5 są inne łapy i "elektryka", ze swapem 1.8 4 cylindrowego, np BP jest łatwiej bo łapy to chyba nawet te same są co w 1.6, no i wydech wtedy by mogl zostac ten sam i czesc osprzetu jak np. chlodnica i skrzynia biegów.

PostNapisane: 5 kwi 2017, 21:06
przez marcinowozniako
Od 1.8 w mx3 prawie wszystko pasuje do 2.5 mocowania polosi łapy silnika wiązka nawet na ecu z k8 można bez problemu jeździć.

Re: Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

PostNapisane: 9 kwi 2017, 17:27
przez Grzechu125
W takim razie trzeba się porządnie zastanowić :) dzięki za odpowiedź :) na razie zrobimy glebe, później pomyślę co z silnikiem :D

Re: Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

PostNapisane: 10 kwi 2017, 20:09
przez Grzechu125
A tutaj aktualne zdjęcia :) zaraz po myciu Madzi :)

PostNapisane: 10 kwi 2017, 20:36
przez czarek1991
Fajnie ale czeeeeeemuuu Peying? <cisza>

Re: Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

PostNapisane: 11 kwi 2017, 17:21
przez Grzechu125
też nigdy nie przepadałem za tą firmą, ale muszę przyznać że to radyjko spisuję się naprawdę ładnie :D

PostNapisane: 11 kwi 2017, 21:02
przez czarek1991
no chyba to sobie wmowiles zeby nie zalowac wydanej kasy :D

Re: Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

PostNapisane: 12 kwi 2017, 00:11
przez dam92
130KM to ma wolnossące 1.8, z turbo jesteś w stanie dojść na 170Km ze zwykłego bpka.. ;)

PostNapisane: 17 kwi 2017, 08:17
przez Grzechu125
czarek1991 napisał(a):no chyba to sobie wmowiles zeby nie zalowac wydanej kasy :D

chodzi mi o to, że gra całkiem fajnie, jest nawigacja, kamera cofania, mogło by troszkę płynniej działać, ale tragedii nie ma :)

Dopisano 17 kwi 2017, 07:18:

dam92 napisał(a):130KM to ma wolnossące 1.8, z turbo jesteś w stanie dojść na 170Km ze zwykłego bpka.. ;)

ale koszta uturbienia, są raczej wysokie :) Czy się mylę?