Mazda 323f BA Z5 1995

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Macciek40 » 19 kwi 2017, 21:01

Chodzi o oświetlenie, czy ogólnie ?
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez MareckiGTI » 19 kwi 2017, 23:33

Jak zrobiłeś pozycję?
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 12:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez keisus123@gmail.com » 20 kwi 2017, 00:39

Chodzi mi o silnik.
Jak zaślepiłeś egr?Wzrosło spalanie?
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2016, 09:45
Posty: 5
Skąd: Lwówek Śląski
Auto: Mazda 323 s BA 1.5 Z5

Postprzez Macciek40 » 20 kwi 2017, 17:37

Spalanie mogło lekko wzrosnąć, ale może o 5%. Film z działania i podłączenia lamp pozycyjnych i zaślepienie EGR będzie wkrótce. Dziś dzień mocno dlubany – 3,5 godziny – wymiana łożyska koła, łącznika stabilizatora i sworznia zwrotnicy.. Na deser filtry kabinowe.. Widać różnice na foto.
Załączniki
IMG_20170420_180419.jpg
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Macciek40 » 22 kwi 2017, 13:00

Mała relacja z zaworem EGR.
Załączniki
IMG_20170422_134832.jpg
W tym miejscu, czyli po prawej stronie kolektora wydechowego, wychodzi miedziana rurka, łącząca kolektor wydechowy z dolotowym..
IMG_20170422_134931.jpg
Po drodze mamy uchwyt, który powinniśmy odkręcić, by móc manewrować końcówka rurki przy dolocie.
IMG_20170422_135057.jpg
W końcu widok na wejście do dolotu. Odkręcamy dwie nakrętki, odsuwamy rurkę od kolektora dolotowego i wyjmujemy cieniutką blaszaną uszczelkę. Dorabiamy identyczną blaszkę, ale bez centralnego otworu, najlepiej miedzianą i skręcamy wsio do kupy na nowo.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Macciek40 » 24 kwi 2017, 19:50

Muszę dodać sprostowanie. Po zainwestowaniu w zdrowie silnika, coraz chętniej kręcę do 5000obr/min i nie mogę jednoznacznie powiedzieć, czy pozaślepieniu EGRa pali więcej.. Tak czy inaczej, kręci się.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez dam92 » 24 kwi 2017, 23:26

Nawet dając niżej stożek będzie brał ciepłe powietrze.. Z chłodnicy :)
Wrzuć stożek w nadkole, nawet jeśli chcesz zobaczyć czy to cokolwiek da, kup pcv i najtańsze kolanko i zobacz :). U siebie miałem stożek na dole przy skrzyni biegów, simote w osłonie więc brała powietrze stricte z dołu, dolot i tak się grzał. Wrzuciłem go w nadkole, odrazu poczułem przyrost momentu w dolnych partiach oraz otwierasz maske i dolot jest zimny :)
Koncept na auto ciekawy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Macciek40 » 26 kwi 2017, 08:08

Myślę o przegrodzie,którą będzie miała tylko otwór na rurę, a stożek zostanie przed kołem, dodatkowo zamiast zaślepki seryjnego halogena okrągły wlot z rurą.
A teraz HIT! Wczoraj byłem na częściowej rozbiórce rizbitka, kupiłem wszystko za 25pln!
– podłoga bagaznika
– półka bagażnika
– lampki drzwiowe
– uchwyt akumulatora
– panel nawiewu
– tylna popielniczka
– centralna kratka nawiewu
– przełącznik "door lock"

Oczywiście jeszcze tam wpadnę :)

A Mazda dziś wygląda tak:
Załączniki
IMG_20170422_183424.jpg
Z listwami progowymi
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Macciek40 » 2 maja 2017, 17:14

Dziś doszedł shortshifter.. Oczywiście przeróbka seryjnego drążka.
Ale.. Mam spory problem, powymieniałem końcówki drążków, sworznie zwrotnicy, koła nie mają luzów, piasty doje..ne maxymalnie, a kierownicą buja. Co jest? Luz na przekładni, tuleja ??
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Macciek40 » 5 maja 2017, 13:51

MareckiGTI napisał(a):Jak zrobiłeś pozycję?

Prosta sprawa, na uszczelce od spodu maski są wklejone paski LED, kable puszczone w komorze silnika i w masce. Jak otwierasz maskę w nocy i chcesz coś zrobić, masz oświetlenie komory. 2 w 1.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Macciek40 » 5 maja 2017, 16:43

Takie malowanie bo ciągle nie skończone, muszę prysnąć dach, dorobić na nim łuskę, całe auto przetrzeć matą szlifierską o gradacji 600 i dopiero 2 x clear. Work in progress. Ostatnio wyszło innych zagwozdek kilka i miałem co robić.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Macciek40 » 7 maja 2017, 23:20

keisus123@gmail.com napisał(a):Nagrasz jak to chodzi?

Chodzi jak 1.5 , poniżej krótki filmik z nocnej jazdy po Centrum Łodzi.

Dopisano 8 maja 2017, 01:00:

Autko na dużych kołach, 205x55x16. Zaślepiony EGR, stożek, filtr odmy, żadnych bajerów.
https://youtu.be/FOZU90ooLnQ
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Macciek40 » 10 maja 2017, 12:32

Dziś podjechałem z ciekawości na szrot, i znalazłem dwie mazdy, 1.5 i 1.8.
Ostatnio edytowano 7 paź 2017, 21:48 przez Macciek40, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Macciek40 » 12 maja 2017, 17:07

Jako że przegląd za pasem, usunąłem dwufunkcyjne DLRy, bo żeby mieć awaryjne, musiałby być włączony zapłon. Przeróbka z halogenów Audi A6.
Załączniki
IMG_20170512_180248.jpg
W audi to były halogeny
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez czarek1991 » 12 maja 2017, 17:43

z takimi kierunkami i tak nie powinien przejsc Ci przegladu wiec co to za roznica czy podjedziesz z DLRami z kierunkami czy z takimi halogenami przerobionymi jak oba rozwiazania sa niezgodne z przepisami? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Macciek40 » 12 maja 2017, 19:23

Te działają jako awaryjne i to wystarczy mojemu diagnoście.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Macciek40 » 21 maja 2017, 18:23

Kolejna niewielka zmiana wewnątrz, oprócz niklowanej zapalniczki z Jaguara i zdjętych kapturków z żarówek panelu nawiewu..
Załączniki
IMG_20170521_191759.jpg
Uchwyt na mojego Xiaomi.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Macciek40 » 25 maja 2017, 22:28

Celem uzupełnienia załączam zdjęcie z sieci, modelu z 1972r. który był moją pierwszą japońską furką. Znalazłem w garażu emblemat z tylnej klapy :) Mój egzemplarz miał silnik 1.3 i !! automatyczną skrzynię. Byłem nią na Mazurach, wakacyjnie w 1997r. Dojechała z zapchaną dyszą wolnych obrotów, przez las, po zmroku, nie zwalniając poniżej 55km/h, przy czym pilot siedział z tyłu i krzyczał gdzie skręcać. Załadowana była po dach + 4 osoby. Fajnie to chodziło, jeśli znajdę foto z tamtego wyjazdu, zamieszczę na 100%.
Załączniki
23-19-18-Mazda-323-39710_wochenthema_auto_geburtstage_17_36.jpg
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Macciek40 » 11 cze 2017, 17:59

Mam 3 opcje napraw/zmian w mojej Mazdzie :
1. Zakup silnika 1.8 z auta ze skrzynią automatyczną, poliftowego, czyli może być 3 lata młodszy od mojego i przekładka.
2. Zakup pierścieni i uszczelki pod głowicę oraz wymiana.
3. Zakup lekko rozbitej rówieśniczki z tym samym silnikiem i przekładki oraz magazyn części.Ewentualy handel niektórymi częściami .
Co wybrać ??
Opcje kosztowo:
1.– 400
2.– 200, uszczelka za free.
3.– 600
Dylemat !!
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez Kociak500 » 11 cze 2017, 20:00

Ja bym brak nr 3 chyba że silnik z nr 1 jest w lepszym stanie
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy