Mazda 323F BJ FS '00 SPORTIVE 2.0 16V – Codename: Black Widow

Nie ma w tym zakupie jakiejś wielkiej historii miłosnej, ani katastroficznej. Poprzedni samochód, VW Polo Classic (takie Polo w sedanie), zaczął po prostu dogorywać. Długość listy napraw dąży powoli do nieskończoności, także przyszedł czas na poszukiwania nowego pojazdu. Większość aut w moim budżecie po prostu mi się nie podobała. Z resztą wielkiego wyboru nie było... Dreswagen Golf? Opel Astra? Dacia?! Któregoś dnia wpadło mi ogloszenie właśnie tej konkretnej Mazdy. Jako że w rodzinie też jest Mazda (323F BJ 1999), wiedziałem mniej więcej czego się spodziewać. Kilka telefonów, umówienie terminu, miernik lakieru, stacja diagnostyczna i Czarna Wdowa została w moich rękach...
Dane techniczne
Kolor lakieru: Czarna perła
Data produkcji: 29.11.2000
Typ silnika: FS
Pojemność skokowa: 1991 cm3
Moc: 131KM
Przebieg w momencie zakupu: 187.668 km
Przebieg aktualny: 189.475 km
Wyposażenie seryjne
Zrobione
Planowane
Plany na przyszłość
Zdjęcia (w momencie zakupu)
Dane techniczne
Kolor lakieru: Czarna perła
Data produkcji: 29.11.2000
Typ silnika: FS
Pojemność skokowa: 1991 cm3
Moc: 131KM
Przebieg w momencie zakupu: 187.668 km
Przebieg aktualny: 189.475 km
Wyposażenie seryjne
- Immobiliser
- Regulowana kolumna kierownicy
- Listwy w kolorze nadwozia
- Spoiler z dodadkowym światłem STOP
- 16" felgi aluminiowe z oponami 195/50R16
- Klimatyzacja automatyczna
- Centralny zamek
- Hamulce tarczowe (przód + tył)
- Elektryczne lusterka
- Ogrzewane lusterka
- Elektryczne szyby
- Komputer pokładowy
- Skórzana kierownica Torino Nardi
- Skórzana gałka zmiany biegów
- TCS
Zrobione
- Olej 10W40 + filtr – 188.161 km
- Opony zimowe 195/55R15 – 188.876 km
- Felgi stalowe 15" (na zimę) – 188.876 km
- Górne mocowanie amortyzatora (lewy tył) – 189.475 km
- Łożysko (prawy przód) – 189.475 km
Planowane
- Ogarnięcie zbieżności
- Naprawa terkoczącego hamulca lewy przód
- Ogarnięcie "zapiekających" się hamulców
- Olej 5W30 + filtr
- Olej w skrzyni biegów
- Płyn hamulcowy
- Płyn wspomagania
- Hałasujące gumowe cosie w przednim zawiedzeniu (głuche gumowe postukiwanie)
- Ożywienie fabycznego radia (pocięte przewody)
- Opony letnie
- Wymiana kompletnego rozrządu, razem z pompą
- Wycięcie katalizatora (strumienica?)
- Gumowy przewód dolotowy (aktualnie sparciały)
- Czujniki cofania
- Manetka wycieraczek z Mazdy 6 Kombi
- Wymiana kierownicy na mniej "zajechaną"
- Wymiana drążka zmiany biegów na mniej "zajechany"
- Poprawka przedniego zderzaka (krzywo założony)
- Wymiana/Renowacja halogenów
- Oklejenie halogenów na żółto
- Malowanie zacisków na żółto
- Uruchomienie kontrolki otwartych drzwi
- Montaż i odpalenie kontrolki płynu do spryskiwaczy (ewentualnie montaż większego zbiornika z czujnikiem)
- Wymiana pompki tylnego spryskiwacza
Plany na przyszłość
- Ogarnięcie auta do stanu możliwie najbliższego fabrycznemu
- Montaż instalacji LPG
- Wygłuszenie wnętrza
- ...dalej się pomyśli...
Zdjęcia (w momencie zakupu)