Mazda 323F BJ ZM '02 – Street tuned, Eaton M62@0,5B

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Neonixos666 » 20 paź 2019, 16:59

ja bym ją dał wyżej tak pomiędzy grillem a otworem gdzie jest icek oczywiście z wykorzystaniem fabrycznych otworów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8349 (28/173)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez Rafalkom » 21 paź 2019, 09:04

Neonixos666 napisał(a):ja bym ją dał wyżej tak pomiędzy grillem a otworem gdzie jest icek oczywiście z wykorzystaniem fabrycznych otworów.


Tak zrobię, dobrze radzisz. Dziękuję. Nawet jeżeli zyskam 1 czy 1,5cm w wysokości to na szerokości 55cm daje to jakąś tam już powierzchnię <spoko>

Wczoraj była niedziela, i nastał czas nudy. Więc pojechałem do garażu i jako, że auto jeździ w tej chwili praktycznie idealnie do moich założeń postanowiłem je trochę "przepalić" :>
Moje obserwacje? Kąt z przodu i ustawiona rozbieżność spowodowały razem ze stabilnym tyłem że auto jest cholernie przewidywalne choć mimo wszystko dalej podsterowne. Jednak nie sądziłem, ze będę "znajome" łuki przejeżdżał z nowymi wyższymi prędkościami, i to jeszcze z ciężkim tj. 110kg pasażerem i bagażnikiem zapełnionym kołami <lol> I to na cywilnej oponie, jestem ciekaw co będzie w przyszłym roku gdy na przód wpadną T... ups, nie mogę powiedzieć :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 300
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez Płomień » 21 paź 2019, 12:33

Ile to jest rozbieżności w cm/m ? Z moich obserwacji wynika że bez ruszania castora najlepiej sprawdza się 2,5 – 3cm/metr albo jak kto woli metrów na kilometr.

W temacie IC bardziej niż odsłanianie centymetra czy dwóch, zastanowiłbym się nad jakimiś osłonami żeby powietrze wpadające nie omijało icka, tylko musiało przez niego przejść.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 810 (12/40)
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez Rafalkom » 21 paź 2019, 21:57

Płomień napisał(a):Ile to jest rozbieżności w cm/m ? Z moich obserwacji wynika że bez ruszania castora najlepiej sprawdza się 2,5 – 3cm/metr albo jak kto woli metrów na kilometr.


<co?> nie mam pojęcia jakie to jest odchylenie od jazdy na wprost, musiałby podstawić do wzoru uwzględniając określoną długość i kąt w tym przypadku 0`08'

EDIT. Nie wiem czy dobrze policzyłem ale założyłem zasadę obliczania trójkąta. Ramię 1 kilometr i tangens z kąta rozbieżności czyli 8 minut i wychodzi 2,3275m. Czyli niedaleko od Twoich założeń. Prowadzi się dobrze, tyle mogę powiedzieć. Gdzieś w internecie widziałem specyfikację torową geometrii Hondy Civic V i tam była rozbieżność 1/16 cala co daje 1,5mm różnicy na obręczy. Nie pamiętam tylko przy jakiej obręczy to było mierzone ale zakładając że 15" to kąt rozbieżności na kole wynosił ok. 0`12' a to daje według użytego przeze mnie wzoru 3,5m odchyłu na 1km drogi. Nie wiem czy moje założenia i obliczenia są słuszne ale Płomień zmusiłeś mnie do ruszenia głową po godzinie 23 <lol>

Płomień napisał(a):W temacie IC bardziej niż odsłanianie centymetra czy dwóch, zastanowiłbym się nad jakimiś osłonami żeby powietrze wpadające nie omijało icka, tylko musiało przez niego przejść.


I to jest nawet dobra myśl, musiałbym wyrzeźbić mocowane do zderzaka osłony dookoła IC aby działały na wzór wiatrołapów od chłodzenia hamulców. Pomyślę nad tym ;)
Ostatnio edytowano 21 paź 2019, 22:40 przez Rafalkom, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 300
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez Neonixos666 » 21 paź 2019, 22:04

Tu przykład jak fabrycznie są montowane ,,wiatrołapy"
Pulsar.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8349 (28/173)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez TiGRA200SX » 23 paź 2019, 11:04

Wiem, że drut... wiatrołap z wanny budowlanej do mieszania zaprawy wytnij. Czarny gruby ABS się nada chyba najbardziej z racji sporej elastyczności i termoplastycznych właściwości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 113 (3/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez Rafalkom » 27 paź 2019, 17:52

Neonixos666 napisał(a):Tu przykład jak fabrycznie są montowane ,,wiatrołapy"
Pulsar.jpg


O to to, dosyć łatwe w wykonaniu, odrobinę mogłoby polepszyć choć myślę, że ic gdy odkręcę całkiem rejestrację jest w wystarczającym stopniu odsłonięty żeby łapać powietrze "całymi garściami". Poza tym niebawem wpadnie odrobinę większy tj. rdzeń 550x180x65 więc nie będzie problemu.
Czujnik IAT przed samą przepustnicą później nam prawdę powie jak wygląda sytuacja z powietrzem <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 300
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez Rafalkom » 20 lis 2019, 16:40

Prawie miesiąc minął od ostatniego wpisu. Wypada coś napisać, a więc dużo z autem się nie działo. Jedynie dzień przed wyjazdem na Track Day Makowice zregenerowane tylne hamulce i nowe klocki z Mazdy 6. Już była panika totalna gdyż było ryzyko że nie uda się wyjechać z garażu w niedzielę przez te nieszczęsne tylne zaciski. Rozebrane do zera praktycznie i złożone na nowo z nowymi płynami i smarem ceramicznym i wszystko działa jak należy.

17 listopada brałem udział w kolejnym track dayu. Wyjazd zaliczam do udanych, jedyne szkody jakie powstały to zdarte praktycznie dwa komplety przednich opon. Wyszło ponad 2 godziny jazdy na torze, wyszalałem się za wsze czasy. Wróciłem totalnie zmęczony ale szczęśliwy bo jestem zadowolony zarówno z siebie jak i z samochodu. Oba te czynniki dawały sobie świetnie radę moich zdaniem <jupi> <lol>
Auto bez zająknięcia poradziło sobie z całym dniem ostrej katany i dowaleniem ostatniej sesji przez 15 min <lol> <spoko>
Płomień, starałem się wdrożyć Twoje rady w życie i ciąć apexy później, prędzej przyspieszać i do tego używać lewej nogi na hamulcu gdy nie redukowałem biegów <spoko>



A tutaj drugie wideo na którym pojawiam się z marchewką w drugiej części nagrania od 3:08 <lol>
Załączniki
76759927_2568369876572469_4294941517606289408_n.jpg
76762631_537304093774087_6960130494717493248_n1.jpg
75492457_834123500376357_8587272493960527872_n.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 300
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez Płomień » 20 lis 2019, 19:08

Ładnie jechane, widać że masz lepszą linię przejazdu, no i ścignąłeś Zetę <spoko>
Ciekawe jaką facet miał minę jak wyprzedziła go 323 1.6...

Teraz czas na hamowanie i poszanowanie opon. Będzie szybciej, i taniej :P

Widzę że następny Poznań zapowiada się co najmniej ciekawie, bo z nagrania na nagranie coraz lepiej jedziesz. Chyba czekają mnie tam tęgie baty, jak tak dalej będziesz się rozwijał <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 810 (12/40)
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez Rafalkom » 22 lis 2019, 18:40

Płomień, bardzo cieszą mnie Twoje słowa. Staram się jak mogę polepszać i swoje umiejętności i balans auta <spoko>
Jest i kolejne wideo z ciekawszych akcji:



Co należy wspomnieć to ta "zeta" jechała większość czasu bardzo zachowawczo, i na początku zdziwienie kierowcy było chyba znaczne, że nie dość że go doganiam to w zasadzie tempo jest zbliżone. A gdzie mocowo Mazda a gdzie Nissan na zmodzonym sofcie. Ale gdy dociskał nie mogłem go już doganiać, mieliśmy podobne tempo. Najlepsze czasy okrążeń mierzone tymi samymi apkami w telefonach potwierdziły to co było faktycznie, mój 31:52 i Nissana 31:70 :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 300
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy