Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Neonixos666 » 25 cze 2018, 19:22

Do takiego projektu najlepiej nadawała by się hybryda, duża bateria i ładowało by się przy jeździe <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 25 cze 2018, 20:38

Neonixos666 napisał(a):Do takiego projektu najlepiej nadawała by się hybryda, duża bateria i ładowało by się przy jeździe <lol>


Ogólnie w akumulatorach mam "tylko" 138ah z tego względu, iż mam alternator 210A który pokrywa całościowe zapotrzebowanie na prund trzymając napięcie około 13,8V i więcej akumulatorów prawdopodobnie nie będę dokładał jeżeli napięcie nie będzie spadać poniżej 12,7-12,8V. Poniżej tego napięcia akumulator dopiero zacznie buforować. W tej chwili potrzebowałbym źródła prądu o potencjale wyższym niż alternator lub równym jemu czyt. np. superkondensatory lub baterie typowo pod car audio o napięciu co najmniej 14V. Ale z takimi bateriami byłby problem z ich ładowaniem w samochodzie, alternator musiałby oddawać co najmniej 15V, istnieją takie oczywiście ale kosztują krocie i stosuje się je w sumie do instalacji typowo car audio pod 16V i wyżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Neonixos666 » 25 cze 2018, 20:47

Szacun za zajawkę <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 31 gru 2018, 01:39

Temat prawie umarł, ale znów mam coś do pokazania. Tak naprawdę to niewiele ale myślę, że nowa pasjonująca przygoda związana z tym autem się powoli zaczyna. Nie może być za prosto oczywiście, plany na rozwijanie car audio w tym samochodzie legły w gruzach tak naprawdę. Rezonanse powodowane przez bardzo niskie częstotliwości strojenia skrzyni basowej i ciśnienia z tym związane spowodowały rozszczelnienie się NOWEGO baku. Wytrzymał zaledwie dwa miesiące, a później zaczął znaczyć teren. Okazało się, że zgrzewy którymi była umocowana wanna wokół pompy paliwa zaczęły puszczać od drgań. I niestety ciężka decyzja zapadła, że należy w tym samochodzie zlikwidować instalację, w którą włożyłem naprawdę sporo pracy. Było to już dawno i zdążyłem się już przyzwyczaić do jazdy bez ogromnych basów. W zasadzie to teraz nie mam żadnych bo auto to wydmuszka, tylko dwa siedzenia z przodu i trochę plastików aby zachować jednak w miarę cywilny styl auta.

Z nowości, stare plany na kompresor znów wróciły do łask i zacząłem kompletowanie gratów. Auto w kwestiach zawieszenia, hamulców i budy jest przygotowane na to więc pozostaje modzić ten silnik. Uparłem się, żeby iść pod górkę i nie swapować silnika na coś mocniejszego tylko doładować kompresorem ZM'a. Nie wiem czy to nie będzie przypadkiem przecieranie szlaków w kwestii modzenia tego silnika. Sporo się naczytałem na amerykańskich forach na temat ich ZM-DE, które ponoć turbi się bajecznie z ogromnymi przyrostami i słupek silnika jest bardzo wytrzymały, że pompują w niego nawet ponad 1 bar. Dlatego postanowiłem się z tym pobawić.

W międzyczasie gdy mnie tutaj nie było wpadły semi slicki na przód <lol>
Do tego zrobiłem sobie prezent na święta w postaci zestawu dodatkowych zegarów oraz potrzebnych akcesoriów do ich montażu. Temperatura i ciśnienie oleju jest teraz monitorowane, a w przyszłości dojdzie jeszcze wskaźnik boosta w trzecie wolne miejsce obudowy :)
Załączniki
20180919_232715.jpg
Semi-slick RaceGC 195/50, twarda mieszanka docięta aby można było jeździć podczas deszczu
20181015_193807_HDR-1-1~3.jpg
Schowek01.jpg
Schowek02.jpg
20181230_162455.jpg
Schowek03.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez rafał88 » 31 gru 2018, 10:09

Najszybsze BJ w PL :> <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez franek74 » 3 sty 2019, 20:27

Strach się bać normalnie <spoko> <oczko> Trzymam kciuki za projekt przyrostu mocy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 11:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez Rafalkom » 28 sty 2019, 19:58

Ja tu tylko to zostawię ;P :>

Więcej zdjęć niebawem bo wymieniam w nim łożyska. Do tego mam też wtryski z rexa czerwone 350cc. Ogółem mówiąc powoli zbieram graty.
Załączniki
20190122_132305.jpg
Message_1548457475979.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez TiGRA200SX » 28 sty 2019, 20:50

Ile PSI planujesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez Rafalkom » 2 lut 2019, 21:25

TiGRA200SX napisał(a):Ile PSI planujesz?


Początkowy plan jest na 0,5 Bara. Życie zweryfikuje czy tyle zostanie czy będę chciał wycisnąć z Eatona maksimum próbując dojść do 0,8.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Płomień » 2 lut 2019, 23:35

ZM turbi się bajecznie, bo słupek, wał, korbowody to B6 w czystej postaci. Wał ma nawet nabite B6. Są ciut inne tłoki i inna głowica, zrewidowano komorę spalania. Patrząc jednak na wykonanie, to weźmie na klatę co najmniej tyle co w B6.

Proszę foto wnętrza głowicy. Sklepienie komory spalania ma z centymetr grubości. Prędzej rozciągną Ci się szpilki niż coś się stanie z tą czapą.

38085839_637929456589063_4912187936482525184_n.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 3 lut 2019, 13:09

No i brawo za odwagę,daj je że idziesz w kompresor.
0.5b powinno Ci zrobić ok 180hp od samego dołu więc zacnie.Tak czy siak ograniczy Cię napęd i trakcja .Pamiętaj żeby przy kompresorze nie robić wydechu wiadra,zostaw seryjną średnicę tylko zrób przelot na dwóch tłumikach.Silnik doładowany kompresorem nie może mieć za luźnego wydechu w przeciwieństwie do turbo.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 3 lut 2019, 13:51

Ja bym ten seryjny wydech dłubnął na 2", tylko puszki zostawił w tych samych miejscach lub przeliczył na nowo. Seryjny nie da rady z taką ilością spalin. Wąskim gardłem zrobi się kolektor, ale nowy kolektor to spore koszty,
Na 180km bym nie liczył bez dłubania silnika, raczej okolice 150 i 200Nm przy 0,5B i logicznym wystrojeniu. ZM ma dobrą, stosunkowo długą skrzynię, więc przy takiej mocy napęd będzie w sam raz. Tak czy siak powinieneś zejść w okolice 8s/100.

Liczę na kreskę na najbliższym zlocie, i trzymam kciuki żebyś wyrobił się z pracami! Trzba sie zgadać żeby jeździć w tej samej grupie na Poznaniu, objedziemy razem parę miat :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 3 lut 2019, 14:08

Płomień napisał(a):Ja bym ten seryjny wydech dłubnął na 2", tylko puszki zostawił w tych samych miejscach lub przeliczył na nowo. Seryjny nie da rady z taką ilością spalin. Wąskim gardłem zrobi się kolektor, ale nowy kolektor to spore koszty,
Na 180km bym nie liczył bez dłubania silnika, raczej okolice 150 i 200Nm przy 0,5B i logicznym wystrojeniu. ZM ma dobrą, stosunkowo długą skrzynię, więc przy takiej mocy napęd będzie w sam raz. Tak czy siak powinieneś zejść w okolice 8s/100.

Liczę na kreskę na najbliższym zlocie, i trzymam kciuki żebyś wyrobił się z pracami! Trzba sie zgadać żeby jeździć w tej samej grupie na Poznaniu, objedziemy razem parę miat :D



Nie wiem jak ZM ale bp ma właśnie seryjnie wydech 2"
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 3 lut 2019, 14:38

To na bogato widzę :D
ZM ma 1,75". U siebie też robiłem na 2" żeby go troche odetkać, target na wypchnięcie okolic 150km przy 7k, tak mniej więcej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Rafalkom » 6 lut 2019, 00:14

Plan na wydech jest w zasadzie 2.5 cala brutto czyli ok. 60mm netto przy ściance rury 1.5mm i jeden tłumik już mam takiego wymiaru. Dojdą jeszcze dwa przelotowe tłumiki, wszystkie małych wymiarów ( długość puchy 30cm i średnica nie większa niż 12-13cm) żeby jednak nie dodawać zbyt dużo objętości rozprężnej do wydechu a żeby coś tam wyciszało. W sumie rur i pozostałych tłumików jeszcze nie kupiłem więc zawsze mogę zrobić redukcje z kolektora z 2.5 na 2.25 albo 2 cale na przykład.
Co do trakcji to myślę o kupnie oem'owego używanego sprzęgła i dania go do obicia okładzinami o lepszych parametrach niż zwykłe. W grę wchodzi jeszcze zmodyfikowanie docisku choć to nie powiedziane, że 100% będzie.
Gumy są semi slicki na lato, co prawda twarda mieszanka ale po dobrym dogrzaniu lepią, że moje obecne sprzęgło niedługo wyzionie ducha <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Płomień » 6 lut 2019, 01:25

Sprzęgło od ZMa obite kevlarem daje radę przy 0,8 bara w BP, sprawdzone empirycznie :D Może nawet i więcej, ale na to przyjdzie pora.
Według mnie 2,5 cala to za dużo, za bardzo go rozpręży, i będzie za głośno. Takie średnice są przy autach mocno przekraczających 200 koni lub przy turbo. 2,25" w zupełności wystarczy, a wrzucenie tam 2" na przelotach też by go nie dławiło przy 0,5 bara.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Rafalkom » 6 lut 2019, 01:44

Płomień napisał(a):Sprzęgło od ZMa obite kevlarem daje radę przy 0,8 bara w BP, sprawdzone empirycznie :D Może nawet i więcej, ale na to przyjdzie pora.
Według mnie 2,5 cala to za dużo, za bardzo go rozpręży, i będzie za głośno. Takie średnice są przy autach mocno przekraczających 200 koni lub przy turbo. 2,25" w zupełności wystarczy, a wrzucenie tam 2" na przelotach też by go nie dławiło przy 0,5 bara.


Tylko wiesz, 0.5 bara to bardzo możliwe że początek zabawy jeśli wszystko będzie banglać. Sam doskonale rozumiesz to, że apetyt rośnie w miarę jedzenia <spoko> Ale chyba faktycznie 2.25 będzie w sam raz, zwłaszcza że będą trzy tłumiki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Neonixos666 » 6 lut 2019, 14:54

Czym będzie to wystrojone?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 6 lut 2019, 15:11

Rafalkom napisał(a):
Płomień napisał(a):Sprzęgło od ZMa obite kevlarem daje radę przy 0,8 bara w BP, sprawdzone empirycznie :D Może nawet i więcej, ale na to przyjdzie pora.
Według mnie 2,5 cala to za dużo, za bardzo go rozpręży, i będzie za głośno. Takie średnice są przy autach mocno przekraczających 200 koni lub przy turbo. 2,25" w zupełności wystarczy, a wrzucenie tam 2" na przelotach też by go nie dławiło przy 0,5 bara.


Tylko wiesz, 0.5 bara to bardzo możliwe że początek zabawy jeśli wszystko będzie banglać. Sam doskonale rozumiesz to, że apetyt rośnie w miarę jedzenia <spoko> Ale chyba faktycznie 2.25 będzie w sam raz, zwłaszcza że będą trzy tłumiki.

2.25 bezie optymalne.Mamy u nas mx5 z B6 na kompresorze i wydechu 2,5' i nie da się tym jechać tak buczy.Poza tym silnik z kompresorem potrzebuje też tego odbicia czy czegoś tam co potrzebuje n/a a turbo nie :P
Ja miałem turbo na 2' i zabierało to głównie powyżej 5,5krpm jakieś 10-15hp więc tym bardziej 2.25 bedzie u CB w sam raz.
Co do sprzęgła i doładowania-pamietaj ze kompresor dmucha od samego dołu a korby tego nie lubią.Ta sama korba wytrzyma 1.0B przy 6krpm a podda się na 0.6 przy 3krpm.Poza tm realnie kompresor powyzej 0.6 bedzie już tak grzał powietrze że moc będzie spadać(mapa wydajności kompresora).
To samo sprzęgło- 200mm kevlar wytrzyma ale im wiecej NM w niskim i średnim zakresie obrotów tym prędzej się podda.Wzmacniaj docisk od razu bo szkoda roboty potem.Ja musiałem zdjąć niuta zapłonem przy 3,5-4krpm bo sprzęgło się uślizgiwało.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Rafalkom » 6 lut 2019, 21:14

Neonixos666 napisał(a):Czym będzie to wystrojone?

Będzie podpięty det3, niewykluczone że w trybie FIT

Jeżeli chodzi o doładowanie to nawet jeżeli chciałbym osiągnąć maksymalne obroty kompresora przed odcinką to nie napompuje on np. 0.6b przy zaledwie 2500-3000 obrotow bo sam będzie miał około 6000-6500 obrotów a to wydaje mi się za mało żeby oddać takie ciśnienie. A do chłodzenia będzie zakładany fmic.

EDIT. To fragment jednej z wypowiedzi z amerykańskiego forum z roku 2005 gościa, który wykonywał turbo kity dla ZM'a

"Well, You will not believe what kind of power this little beast can make.

Here is the picture of the kit with even a better turbo. An IHI VF24 was used in this car and made 201 WHP at the same 9 psi the GT25R made 178 WHP.

We did hit the boost level of 20 psi, however the Map in the Haltech is maxed becasue we use a 2 Bar MAP that takes only 15 psi of boost and then when using the boost controller from Haltech, the ECU will automatically drop the boost to a safer level. That is why the dyno curve will look with a big drop. Tomorrow we will install a 3 Bar MAP sensor to get the maximum. Here is the video.

And a picture of the IHI Turbo in place.

Incredible 270 WHP of a 1.6 liter with stock internals. The car has only 1000 miles."

Przy 9psi tj. około 0,62 bara z turbiny gt25r i wydechu 2.5 cala wypluło 178 kuni na kołach. Trzymam kciuki, że to bardzo realne wartości w tym silniku i na początek cel 150 na kołach byłoby fenomenalnym wynikiem.
Załączniki
IHI VF24 in 1.6 Mazda Engine.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy