Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Rafalkom » 14 wrz 2020, 16:56

Track Day Makowice rośnie w siłę <jupi>
Nowy PB na obecnej trasie i w jedną i w drugą stronę, mimo wszystko ciężko mi nadążyć za tylnym napędem który mnie tam otacza <oczy> a do tego zdeklasowały mnie 3x Subaru Impreza 300HP+ <lol>
A mój główny grupowy rywal, MX5 1.8 BP na Federalach 595 :>
Najbliższe plany to kilka niedużych modów z nadzieją na znalezienie jeszcze większej trakcji i lepszego balansu. I chętnie przygarnę jakieś kubły, najlepiej z bagietki GT, jak coś to priv :)
Jakieś wideo na pewno wkrótce :)
Załączniki
DSC_4911.JPG
DSC_4959.JPG
DSC_5065.JPG
DSC_5298.JPG
DSC_5272.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Neonixos666 » 14 wrz 2020, 20:01

Mocno koło usiada przy skręcie. Masz grubsze staby?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 14 wrz 2020, 21:09

Kubły lepiej kupić takie prawdziwe, niż rzeźbić. Nie dość że będą lepiej trzymały, to jeszcze oszczędzisz na masie. Fabryczny fotel waży z 15-18kg, a kubeł 8kg za 700zł. Fotel pasażera wywalasz, to tylko 2 śruby i 2 nakrętki. W Twoim przypadku 3kg będą więcej warte niż 1km :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Rafalkom » 14 wrz 2020, 23:33

Neonixos666 napisał(a):Mocno koło usiada przy skręcie. Masz grubsze staby?

No właśnie tutaj będzie coś kombinowane bo między innymi przez to je mi na łukach wewnętrzne opony.

Płomień, jak zawsze dzięki za radę, nadszedł czas jakichkolwiek redukcji masy i balansowania nadwozia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Płomień » 15 wrz 2020, 09:11

Nie ma tutaj dużo mądrości, za półkubełki z bg gt rzucisz z 200-300zł, a nie są jakieś super wspaniałe. Moje przerobione fotele z przedliftowego Mx3 mają lepsze trzymanie boczne.

Pomyśl nad zastosowaniem akumulatora LiFePo4. Są drogie, fakt, ale za to oszczędzasz od razu z 15kg. Nie trzeba ciągnąć kabla przez kabinę (który też swoje waży) ani montować szczelnej puszki z wyprowadzeniem gazów poza kabinę. Nie wiem jakie opory stawia kompresor, ale nie potrzeba mocarnego aku żeby odpalić Z6.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez DARO MAZDA 323 » 15 wrz 2020, 09:40

mam kubełek tanio i dobrze trzyma
Załączniki
IMG_20200626_091945.jpg
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Rafalkom » 17 wrz 2020, 06:30

Krótkie wideo z tego co działo się na track dayu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez malina970 » 19 wrz 2020, 15:41

https://allegro.pl/oferta/fotel-kubelko ... 4291fbf951 Rafał może taki fotel, zawsze lepszy nowy niż jakiś wypierdziany używany. Gdyby można zamontować takie do cetki bez zbędnego kombinowania to bym zamontowała takie same.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2020, 16:08
Posty: 142 (0/3)
Auto: Mazda 323 C V BA '94

Postprzez Rafalkom » 19 wrz 2020, 17:04

Kubeł już kupiony, Daro musi wysłać teraz tylko <spoko>
Będę musiał przerobić delikatnie tylne łapy na szynach ale nie ma rzeczy niemożliwych, już czuję jak mnie wytrzepie w tym aucie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez malina970 » 19 wrz 2020, 17:18

<spoko>
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2020, 16:08
Posty: 142 (0/3)
Auto: Mazda 323 C V BA '94

Postprzez Rafalkom » 21 wrz 2020, 11:42

Takie szybkie wideło, nie auta szybkie tylko wideło <lol>

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Neonixos666 » 21 wrz 2020, 16:20

Napisze jak to ludzie piszą na internetach

eee da radę szybciej <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 11 paź 2020, 20:39

Na razie tylko tyle z nowych rzeczy... całość wolnego czasu zajmuje mi urządzanie się w nowym lepszym garażu który niejeden tuning zobaczy jeszcze <lol> <lol> <lol>

Fotel na OEM szynach z regulacją pochyłu :>
Następna tuningowa rzecz? Harness bar
Załączniki
20201004_190807.jpg
20201004_190954.jpg
IMG_20201005_212603_696.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez TiGRA200SX » 12 paź 2020, 12:06

Jaram sie jak Trynkiewicz w Smyku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez Rafalkom » 10 lis 2020, 22:31

Dla Płomienia z dedykacją <lol>

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Płomień » 11 lis 2020, 10:07

Obejrzałem całe od deski do deski :]

Ładnie jeździsz, powtarzalne czasy. Linia przejazdu wygląda dobrze. Masz skilla chłopie, wyrobiłeś się :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Lolzmandziuk » 16 lis 2020, 00:37

takie pytanko – czemu tak skacze ciśnienie oleju? to normalne? nigdy czegoś takiego nie widziałem :O
Początkujący
 
Od: 28 mar 2019, 14:59
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BJ '02 1.6 98KM

Postprzez Płomień » 16 lis 2020, 10:50

Bo coś jest nie halo z czujnikiem, zegarem albo zmasowaniem. 7 barów utopiło by kompresor :D
Ewentualnie bypass pompy musiałby się zblokować w pozycji zamkniętej, a układ być zalany jakimś glutem 10w60. Większa lepkość zwiększa ciśnienie oleju, i nie utopiłaby kompresora.

Zazwyczaj, zależnie od silnika, ciśnienie zawiera się w przedziale 0,7-4 bary. Jest ściśle związane z obrotami, bo pompa oleju jest napędzana z wału.

Na pierwszy rzut oka wygląda jakby był tam podpięty czujnik ciśnienia doładowania, tyle że odwrócony, i oczywiście niewyskalowany. Tyle że to nie wyjaśnia niektórych skoków i spadków ciśnienia, więc nie do końca pasuje.

Rafalkom na pewno rozwieje wszelkie wątpliwości :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Rafalkom » 16 lis 2020, 18:18

Już odpowiadam panowie, po prostu czujnik ciśnienia od zegara "AutoG....o" wariuje po podpięciu go w drugi silnik (być może złapał jakiegoś syfka?), nie sugerujcie się tym co on pokazuje bo niekiedy pokazuje dość miarodajne wartości a niekiedy właśnie takie krzaki jak 7 barów właśnie. W tej chwili jedyne co mnie interesuje od niego to to że jest ciśnienie i on je po prostu pokazuje, gdyby go brakło wskazówka by opadła na sam dół więc nie ma strachu.

Płomień, a co do gluta to właśnie to auto jeździ na glucie 10w60 <lol>
Przy 100 stopniach ciśnienie na obrotach jałowych rzędu 1000-1100 rpm oscyluje w granicach 2-2,5 bara :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Rafalkom » 26 gru 2020, 21:04

Żyję, i ona też żyje <lol>



Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy