Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez chmielu_KL » 9 cze 2018, 12:26

Ja się dziwie, że taki pro elo super samochód co by łyknął moja była 626 na zakrętach, ma więcej rdzy niz 626 <lol> tak czy sika to gratki za walkę z ruda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Neonixos666 » 9 cze 2018, 22:07

Niestety 323F BJ FL to przykład porażki Mazdy w tamtych pod względem blach

Fajnie że ratujesz bo niedługo ten model będzie zjawiskiem na drodze. Tylko nie rób nic z maską :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 10 cze 2018, 06:01

chmielu_KL napisał(a):Ja się dziwie, że taki pro elo super samochód co by łyknął moja była 626 na zakrętach, ma więcej rdzy niz 626 <lol> tak czy sika to gratki za walkę z ruda.


No niestety, nic nie wskazywało, że jest tyle ognisk korozji, niektóre bardzo zaawansowane. Auto do samego końca prowadziło się bardzo dobrze i było sztywne. Zasługa czterech rozpórek licząc fabryczną dolną.

Neonixos666 napisał(a):Niestety 323F BJ FL to przykład porażki Mazdy w tamtych pod względem blach

Fajnie że ratujesz bo niedługo ten model będzie zjawiskiem na drodze. Tylko nie rób nic z maską :P


A dziękuję za dobre słowo, przyjemnie jak ktoś docenia walkę z rudą bo to walka z wiatrakami i za kilka lat znów będzie się wszędzie pojawiać. Co do maski to już za późno, już jest w innym kolorze wylana na gładko <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Neonixos666 » 10 cze 2018, 10:52

Trzeba było ładnie okleić folią carbon :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 10 cze 2018, 21:42

Neonixos666 napisał(a):niedługo ten model będzie zjawiskiem na drodze


Już jest hahaha
Załączniki
Schowek03.jpg
Schowek04.jpg
20180610_165211.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Neonixos666 » 10 cze 2018, 21:45

a gdzie reszta? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 17 cze 2018, 12:00

Neonixos666 napisał(a):a gdzie reszta? :P

Póki co nie będzie. Możliwe, że tylny zderzak zostanie "lekko" zmodyfikowany na zaczynającą panować modę na "Race cary" <lol> Ogólnie auto jeździ bez środka, dwa fotele z przodu i tyle. Lata po łukach jak szatan, jest jeszcze niższa niż była wcześniej i tak już zostanie prawdopodobnie. Większa gleba byłaby upośledzeniem auta i zbytnim ograniczeniem dla moich "zapędów" na czasem pojeżdżenie bardziej agresywnie. Montuje się drugi alternator, robię osobne zasilanie dla audio z perspektywą w przyszłość czyt. alternator 210A i dwa spore akumulatory z tyłu. I to na razie tyle, może poza tym, że uszczelnienia wału z obu stron albo po prostu uszczelka miski olejowej zaczynają dawać znać o sobie co widać na jednym ze zdjęć jak micha jest zapocona. Dopóki oleju nie ubywa i nie kapie nic z tym nie będę robił.
Załączniki
20180613_154748-1.jpg
20180613_184055.jpg
20180613_184250.jpg
20180616_123139.jpg
20180616_183202.jpg
20180616_183207.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez mlodyldz » 17 cze 2018, 21:52

Kurczę no ja bym jednak polecił większą glebę. Jeśli tylko to ograniczyło by Twoje zapędy do NIEWYTŁUMACZALNEGO narażania zdrowia i życia innych użytkowników drogi. O ile mogę zrozumieć kierunek tuningu car audio w którym zmierzasz, to Twoje wyczyny na drodze, które zaprezentowałeś w filmikach to istny pokaz głupoty...a to i tak mało powiedziane. Na prawdę widzisz jakikolwiek sens katując niespełna 100konne auto, latając nim po łukach "jak szatan" – czyli wjeżdżając/zjeżdżając z autostrady/obwodnicy piszcząc kołami???...brak słów...chcesz poszaleć-jedź na tor,,,dorośnij...po drogach jeżdżą też inni ludzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 322
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez marcinowozniako » 17 cze 2018, 22:29

chmielu_KL napisał(a):Ja się dziwie, że taki pro elo super samochód co by łyknął moja była 626 na zakrętach,


Łyknąłby, to jest fakt ;)


mlodyldz napisał(a): Na prawdę widzisz jakikolwiek sens katując niespełna 100konne auto, latając nim po łukach "jak szatan"


Wole takiego kierowce niż gościa który ma sporo mocniejsze auto a na tych zjazdach czy zakrętach jechałby powiedzmy po 30-40km/h.


mlodyldz napisał(a):chcesz poszaleć-jedź na tor


No tu się zgodzę, sam nie miałbym odwagi lecieć z taką prędkością na granicy przyczepności kół, na drodze na takich zjazdach mimo że jechałem je zawsze szybciej niż każdy inny nigdy nie doprowadziłem do jazdy na granicy przyczepności opony.

Ale to jest zdaje się już stary temat, autor miał już przygodę z tym związaną i może chociaż trochę zmądrzał chociaż podejrzewam że mimo wszystko może w mniejszym stopniu to nadal w łuk ze zjazdu wejdzie sobie rekreacyjnie te 100-120km/h <lol>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Rafalkom » 17 cze 2018, 22:33

mlodyldz napisał(a):Kurczę no ja bym jednak polecił większą glebę. Jeśli tylko to ograniczyło by Twoje zapędy do NIEWYTŁUMACZALNEGO narażania zdrowia i życia innych użytkowników drogi. O ile mogę zrozumieć kierunek tuningu car audio w którym zmierzasz, to Twoje wyczyny na drodze, które zaprezentowałeś w filmikach to istny pokaz głupoty...a to i tak mało powiedziane. Na prawdę widzisz jakikolwiek sens katując niespełna 100konne auto, latając nim po łukach "jak szatan" – czyli wjeżdżając/zjeżdżając z autostrady/obwodnicy piszcząc kołami???...brak słów...chcesz poszaleć-jedź na tor,,,dorośnij...po drogach jeżdżą też inni ludzie.


Masz całkowitą rację i trzeba to przyznać. Już wcześniej pisałem o tym i muszę przyjmować krytykę na klatę. Tamten rok był dość "szalony", jeżeli chodzi właśnie o takie rzeczy, można powiedzieć, że gówniarskie zajawki. Minęło trochę czasu i spuściłem sporo z tonu, kosztowało mnie to zbyt wiele pieniędzy, pracy i czasu więc po zainstalowaniu systemu audio auto stanie się po cześci dziadkowozem. A co do niecałego stu konnego auta, jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Miałem wybór montować kompresor lub alternator, poszedłem w kierunku car-audio i może i dobrze, że ten kierunek obrałem.

marcinowozniako napisał(a):Ale to jest zdaje się już stary temat, autor miał już przygodę z tym związaną i może chociaż trochę zmądrzał chociaż podejrzewam że mimo wszystko może w mniejszym stopniu to nadal w łuk ze zjazdu wejdzie sobie rekreacyjnie te 100-120km/h <lol>


Spodobało mi się stwierdzenie "rekreacyjnie" <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez marcinowozniako » 17 cze 2018, 22:40

Rafalkom napisał(a):Spodobało mi się stwierdzenie "rekreacyjnie"


Bo nie trzeba lecieć na granicy przyczepności kół aby było to fajne uczucie przejścia szybko przez zakręt czy łuk.

Myślę żebym się mocno zdziwił gdybym spotkał Ciebie na ulicy jadąc mx3 :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mlodyldz » 17 cze 2018, 22:54

marcinowozniako napisał(a):No tu się zgodzę, sam nie miałbym odwagi lecieć z taką prędkością na granicy przyczepności kół, na drodze na takich zjazdach mimo że jechałem je zawsze szybciej niż każdy inny nigdy nie doprowadziłem do jazdy na granicy przyczepności opony.

Zawsze...szybciej niż każdy...zawsze... <lol> brawo Ty <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 322
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez marcinowozniako » 17 cze 2018, 23:01

Jeżeli większość w tym sporym łuku na wjazd na obwodnicę większość ludzi będzie jechać 30-60km/h to ja sobie pojadę tę 70-80 na spokojnie bez szaleństw ze sporym sporym zapasem. Tak samo ze zjazdem, większość pewnie 70-80 no to na lajcie 100.

Widzisz, wszystko kwestia obeznania z autem i wiary w swoje umiejętności. Jedni boją się wciskać gaz do dechy bo się boja a inni przesadzają w drugą stronę. Grunt to umieć to wypośrodkować ;)
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mlodyldz » 17 cze 2018, 23:24

marcinowozniako napisał(a):Jeżeli większość w tym sporym łuku na wjazd na obwodnicę większość ludzi będzie jechać 30-60km/h to ja sobie pojadę tę 70-80 na spokojnie bez szaleństw ze sporym sporym zapasem. Tak samo ze zjazdem, większość pewnie 70-80 no to na lajcie 100.

Widzisz, wszystko kwestia obeznania z autem i wiary w swoje umiejętności. Jedni boją się wciskać gaz do dechy bo się boja a inni przesadzają w drugą stronę. Grunt to umieć to wypośrodkować ;)


Zgadzam się, że przy wjeździe na autostradę np. fajnie by było jak by ktoś, kto jedzie przede mną był ogarnięty, a nie jechał 60km/h i potem miał problem z włączeniem się do ru chu. Natomiast zjazdu z autostrady, czy też drogi szybkiego ruchu, czy obwodnicy z prędkościami grubo ponad 100km/h już kompletnie nie rozumiem. Bo niby po co? Żeby sprawdzić swoje umiejętności? możliwości auta? Po co? Jeżdżenie z piskiem po zakrętach chyba nie jest wyznacznikiem znajomości auta, czy też własnych umiejętności. Znam dobrze każde moje poprzednie auto i ich możliwości, marnowanie opon na takich łukach nie były mi do tego potrzebne i na 100% nic nie wnoszą, no może oprócz zachwytu kolegi na siedzeniu pasażera.
W swoim poprzednim komentarzu raczej na myśli miałem to, że jesteś szybszy niż każdy, co sam napisałeś <lol>.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 322
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez marcinowozniako » 17 cze 2018, 23:34

mlodyldz napisał(a):Żeby sprawdzić swoje umiejętności? możliwości auta? Po co?


Żeby mieć frajdę z jazdy, grunt to mieć auto które tę frajdę daje, żeby podnieść sobie adrenalinę itp itd.

Mówię tutaj było po prostu przesadzone w drugą stronę natomiast wolę takiego kierowce niż zamulacza.

Ostatecznie gdyby wyleciał z któregokolwiek z tych zakrętów czy łuków to wpadłby na barierki przetarł autem po nich i na tym by się skończyło.

Zresztą mówię stara już kwestia aż po twoim poście wróciłem się do tych starszych postów i pooglądałem te filmiki. Wszystko zostało już powiedziane wcześniej na ten temat, EOT.

Dopisano 17 cze 2018, 23:36:

mlodyldz napisał(a):W swoim poprzednim komentarzu raczej na myśli miałem to, że jesteś szybszy niż każdy, co sam napisałeś .


Szybciej w takie zakręty wchodzę niż każdy inny bo zwyczajnie mogę, mam auto przygotowane pod takie coś i wiem że jadąc szybciej niż każdy inny tak naprawdę jadę na lajcie dla swojego auta.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Nicole » 21 cze 2018, 20:58

Uuu... trochę mnie nie było a tu takie zmiany :D
Mój zderzak leżał od listopada 2016 i dopiero teraz wpadł na Madzię <rotfl>
Widzę, że się dzieje... Zaciekawiłeś mnie modyfikacją zderzaka <co?>
Brawo za zmianę nastawienia do jazdy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2016, 14:08
Posty: 78
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 323f BJ ZM-DE 2002
viewtopic.php?f=312&t=195522

Postprzez Neonixos666 » 21 cze 2018, 22:21

daj nagranie jakie to ma pier... dolnięcie basem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 25 cze 2018, 10:47



Udało mi się wykonać jeden pomiar na muzyce i strzeliłem 143,6dB co dało mi drugie miejsce i srebrny pucharek. Częstotliwości nie zdążyłem przetestować bo nie miałem jak podjechać, obok ustawił się sznur aut na show and shine stance'y srensy a prawdopodobnie pękłoby 144dB co z tych śmieciuchów głośniķów jest spoko wynikiem jak na taka moc zestawu. Prądu w końcu jest dość choć przydałaby się bateria superkondensatorów ale to może w przyszłości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Neonixos666 » 25 cze 2018, 15:58

Trzymasz go na obrotach podczas takiego grana? Spore jest obciążenie altka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 25 cze 2018, 19:47

Neonixos666 napisał(a):Trzymasz go na obrotach podczas takiego grana? Spore jest obciążenie altka?


System przy pełnym obciążeniu wciąga około 140A przy 100% efektywności, a jak wiadomo wzmacniacz takowej nie ma więc nawet jeżeli licząc straty jak na klasę D pieca, powiedzmy że całość wciunga 170-180A przy uderzeniu więc na jałowym biegu alternator daje na pasku takie obciążenie, że obroty spadają poniżej 600 <lol> A żeby zachować dodatni bilans prądowy muszę podkręcać silnikowi obroty bo alternator nie jest w stanie oddać tych 180A na biegu jałowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy