Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo
Wybaczcie admini i moderzy, że post pod postem ale są nowości, które trzeba pokazać
Łapa kompresora praktycznie skończona. Dodana rolka prowadząca, żeby pasek 4pk opasał bardziej koło kompresora. Przyda się to gdy być może będę zmniejszał średnicę kółka na eatonie a i w tej chwili nie zaszkodzi. Wszystko powinno pasować a pasek powinien chodzić w linii prostej.
Była też wcześniej próba podłączenia pod silnik Opasanie koła tylko ok. 90 stopni i nie do końca naciągnięty pasek a mimo to brak uślizgu.
Łapa kompresora praktycznie skończona. Dodana rolka prowadząca, żeby pasek 4pk opasał bardziej koło kompresora. Przyda się to gdy być może będę zmniejszał średnicę kółka na eatonie a i w tej chwili nie zaszkodzi. Wszystko powinno pasować a pasek powinien chodzić w linii prostej.
Była też wcześniej próba podłączenia pod silnik Opasanie koła tylko ok. 90 stopni i nie do końca naciągnięty pasek a mimo to brak uślizgu.
No i pięknie
Zaraz Bjtki 1.6 z najtańszych aut na rynku w klasie zaczną nabierać wartości
Zaraz Bjtki 1.6 z najtańszych aut na rynku w klasie zaczną nabierać wartości
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Kurde nawet kupno takiej bj zngitej na frukty i ten silnik jest duzo lepszy niz 1.5 no i juz wszystko bardziej "skomputeryzowane " jak to stara szkoła mowi Nacodzien taki kompresor mogłby uszyc tulic , troche głosno, chyba przez to ze w garagu tak dzwiek podbija .
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
rafał88 napisał(a):Kurde nawet kupno takiej bj zngitej na frukty i ten silnik jest duzo lepszy niz 1.5 no i juz wszystko bardziej "skomputeryzowane " jak to stara szkoła mowi Nacodzien taki kompresor mogłby uszyc tulic , troche głosno, chyba przez to ze w garagu tak dzwiek podbija .
Słupek ZM kosztuje 700-800zł więc to śmiech na sali. Hamerykańce piszą, że bardzo silne wnętrzności i spokojnie 1 bar wytrzymuja. Co do hałasu to raz, że w zamkniętym pomieszczeniu a dwa to żadnych rur podpiętych pod kompresor i nic go nie wycisza choć nie ma co ukrywać. Będzie głośno i z przodu i z tyłu
do kompresora wystarczy nie zakładać stożka i juz bedzie normalnie.Zwykły fltr pwietrza w seryjnej puszcze ,ewentualnie airbox simoty.Przecież mercedesy seryjne wogóle nie miałczą.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Przyszły nowe graty. Między innymi używane sprzęgło sachsa, którego tarcza poleci prawdopodobnie do firmy Ekokwiek na obicie okładziną LUK a'la kevlar. Zastanawia mnie docisk, pogrzebałbym to sam jednak zastanawia mnie czy wszystko byłoby w porządku gdybym nity zastąpił odpowiedniej średnicy śrubami, np. te nity które trzymają słoneczko i żelazko do obudowy docisku. Liczę na jakąś pomoc merytoryczną od Was w tej kwestii. Kupić drugi docisk i wyciągnąć z niego słoneczko to pryszcz, jednak trzeba to ożenić jakoś sensownie.
Do tego przyszła stal nierdzewna na wydech i dolot. Czekam jeszcze na dwa przelotowe tłumiki Turboworksa. Jeden już jest jednak jest to 2.5 cala tak jakie było wcześniejsze założenie na wydech, myślę że jakoś to poskładam w całość. Końcówka będzie rynną dla kotów, niespełna 90mm. Ale to nic. JDM
W tle widać też pasek 4pk1260, który napędzi całość układu czyli, koło pasowe->pompa wspomagania->rolka prowadząca->kompresor ( na tym pasku opasanie koła Eatona powinno przekraczać 200 stopni)
Do tego przyszła stal nierdzewna na wydech i dolot. Czekam jeszcze na dwa przelotowe tłumiki Turboworksa. Jeden już jest jednak jest to 2.5 cala tak jakie było wcześniejsze założenie na wydech, myślę że jakoś to poskładam w całość. Końcówka będzie rynną dla kotów, niespełna 90mm. Ale to nic. JDM
W tle widać też pasek 4pk1260, który napędzi całość układu czyli, koło pasowe->pompa wspomagania->rolka prowadząca->kompresor ( na tym pasku opasanie koła Eatona powinno przekraczać 200 stopni)
ojojoj ale przebieram nogami czekając na efekt końcowy ...
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Ładnie się dzieje.
Tak jak pisaliśmy wyżej-2.5 cala to na kompressor trochę za dużo,jeśli wcześniej za kolektorem dasz 2.25 powinno byc dobrze ale na pewno bedzie głośno,jeśli dasz 2.5 przez całość będzie i głośno w
Co do sprzęgła sam jestem ciekaw ,borykam się z tym samym problemem i jedyne co mi przychodzi do głowy to wzmocnić docisk.
Tak jak pisaliśmy wyżej-2.5 cala to na kompressor trochę za dużo,jeśli wcześniej za kolektorem dasz 2.25 powinno byc dobrze ale na pewno bedzie głośno,jeśli dasz 2.5 przez całość będzie i głośno w
Co do sprzęgła sam jestem ciekaw ,borykam się z tym samym problemem i jedyne co mi przychodzi do głowy to wzmocnić docisk.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Wydech jest zrobiony na 75%. Póki co zamontowane są dwa tłumiki tzw. "pierdki" które ch....a tam wyciszają i auto wyje jak zwariowane, jednak brzmi super. Przy wysokich obrotach brzmi podobnie jak Subarowski boxer. Musze ostrożnie obchodzić się z gazem w mieście bo słychać na kilka ulic Jestem w trakcie ogarniania trzeciego tłumika czyt. docelowego końcowego ale jakoś firma Mar Tec średnio kwapi się, żeby utrzymywać ze mną kontakt. Rozmowa telefoniczna, ustalenie ogólnych warunków i polecenie żebym napisał maila. No to napisałem, na dwa różne adresy które widnieją, jeden na stronie internetowej, drugi na facebooku i jak na razie zero odzewu a niestety czas ucieka i gdybym chciał się wybrać w dłuższą podróż to nie ma takiej opcji z wydechem w obecnej odsłonie. Jest też druga opcja, żeby po prostu kupić jakąś puchę z Magnaflowa, które wymiarowo są zbliżone do wymiarów które są pożądane czyli żeby wyciszyć układ przydałaby się puszka wymiarów co najmniej 13x20x36 i takie są dostępne od ręki i też jest to nierdzewka. Parę zdjęć, mediów niestety jako takich nie ma póki co, wybaczcie
Rafalkom napisał(a): żeby po prostu kupić jakąś puchę z Magnaflowa
Szkoda przepłacać
Kup Turboworksa,ja mam i działa wyśmienicie.
Polecam wersję niesymetryczną jak w aukcji,fajnie wycisza nie pozbawiając barwy dżwięku,misiak założył do wściekłej i brzmi przepięknie ale nie urywa głowy jak zwykły
https://mtuning.pl/Tlumik-Srodkowy-Turb ... 2-5-p22678
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Widziałem tego Turboworksa jednak jest w wersji offset/offset czyli wejście wyjście po dwóch stronach puszki i jest to za daleko. Offset/center byłby akurat pasujący. Obecnie mam te dwa małe środkowe turboworksa i raczej nadają barwę wydechowi niż tłumią i potrzeba puszki na końcu. Do dopieszczenia jest właśnie ostatnia część wydechu, łączenie przed ostatnim tłumikiem docelowo będzie na vbandzie. A jak wleci na koniec puszka to ten końcowy obecny poleci przed pierwszy środkowy i wszystko będzie na trzech tłumikach.
No ale to jest właśnie puszka.Reiss założył 2 x magnaflowy te właśnie w tym kształcie do s maxa turbo i bylo o wiele głośniej niż u mnie na jednym turboworksie ,a mam tego z wejściem/wyjściem w jednej linii.
U mnie właśnie jest fajnie bo nie ma tego uciążliwego buczenia.
Tymi środkowymi co masz się nie sugeruje bo one zawsze są głosniejsze od typowej spłaszczonej puchy.
U mnie właśnie jest fajnie bo nie ma tego uciążliwego buczenia.
Tymi środkowymi co masz się nie sugeruje bo one zawsze są głosniejsze od typowej spłaszczonej puchy.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Parę nowości. Prace idą, powoli ale idą. Niestety czas i to, że potrzebuje auta do jazdy mnie ograniczają ale powoli do celu. Wszystko zaczyna nabierać kształtów. Mocnych kształtów
Wydechu jeszcze nie przerobiłem, póki co jeżdżę krótkie trasy więc głowa nie zdąży rozboleć
Ale już jedzie do mnie tłumik pod wymiar robiony na zamówienie w Mar Tec'u. Ostatnie elementy układanki ( bov, det3) też już zostały zamówione i czekam na paczki. W międzyczasie robię bez ciśnienia po kolei.
Wydechu jeszcze nie przerobiłem, póki co jeżdżę krótkie trasy więc głowa nie zdąży rozboleć
Ale już jedzie do mnie tłumik pod wymiar robiony na zamówienie w Mar Tec'u. Ostatnie elementy układanki ( bov, det3) też już zostały zamówione i czekam na paczki. W międzyczasie robię bez ciśnienia po kolei.
Wybaczcie znów, ze post pod postem ale ja tutaj tylko to zostawię
Na razie jest delikatnie mówiąc "kupa", auto niewystrojone, jeździ źle, dławi się ze względu na małe wtryski ale doładowanie jakie udaje się osiągnąć to około 0.5 bara według zegarka. Czyli początkowe założenie spełnione
Niestety w żadnym service manualu ani całym internecie nie ma pinout'u komputera ZM39 i muszę przecierać sobie szlaki patrząc kolorowo i wachlując multimetrem ale potrzebne kabelki do podłączenia deta są już oznaczone
Na razie jest delikatnie mówiąc "kupa", auto niewystrojone, jeździ źle, dławi się ze względu na małe wtryski ale doładowanie jakie udaje się osiągnąć to około 0.5 bara według zegarka. Czyli początkowe założenie spełnione
Niestety w żadnym service manualu ani całym internecie nie ma pinout'u komputera ZM39 i muszę przecierać sobie szlaki patrząc kolorowo i wachlując multimetrem ale potrzebne kabelki do podłączenia deta są już oznaczone
jakie masz wtryski a jakie bedądocelowo?Czerwone z RX8 360ccm powinny obrobić bez problemu.
Co do DET3,masę urządzenia MUSISZ podłączyć do masy jakiegokolwiek czujnika idącą do ecu(np czujnika temp wody).
Jeśli podłączysz wg manuala do nadwozia będzie przewywać szarpac przy dodawaniu gazu itp.
Przerabiałem temat i niedalekj jak wczoraj ta sama sytuacja u Kuzaja w MX6.Przepiął masę pod masę czujnika wody i problem zniknął.
Co do DET3,masę urządzenia MUSISZ podłączyć do masy jakiegokolwiek czujnika idącą do ecu(np czujnika temp wody).
Jeśli podłączysz wg manuala do nadwozia będzie przewywać szarpac przy dodawaniu gazu itp.
Przerabiałem temat i niedalekj jak wczoraj ta sama sytuacja u Kuzaja w MX6.Przepiął masę pod masę czujnika wody i problem zniknął.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):jakie masz wtryski a jakie bedądocelowo?Czerwone z RX8 360ccm powinny obrobić bez problemu.
Co do DET3,masę urządzenia MUSISZ podłączyć do masy jakiegokolwiek czujnika idącą do ecu(np czujnika temp wody).
Jeśli podłączysz wg manuala do nadwozia będzie przewywać szarpac przy dodawaniu gazu itp.
Przerabiałem temat i niedalekj jak wczoraj ta sama sytuacja u Kuzaja w MX6.Przepiął masę pod masę czujnika wody i problem zniknął.
Det podpięty właśnie pod masę i 12v z kości ecu i nie ma problemów z przerywaniem. Dałem ogromnie ciała z zapłonem bo chciałem uruchomić silnik a w pamięci deta zapłon był ustawiony na wieniec zębaty zamiast dwóch modułów i upaliło mi jedną cewkę Mądry polak po szkodzie. Do poniedziałku auto uziemione.
Wtryski będą właśnie czerwone z rexa 350ccm i spokojnie sobie poradzą.
EDIT. Mam póki co takie wideo bez jakiegokolwiek strojenia na ori wtryskach, które w ogóle nie zapodają już przy wyższych obrotach.
Waga samego auta to 1170kg i to bez kanapy. Trochę sporo bo liczyłem na mniej ale trudno. Będę może kiedyś myślał o jakiejś redukcji wagi.
Dzieje się coś w temacie? Z autem wszystko w porządku? To już miesiąc bez posta, zaczynam się martwić.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Płomień napisał(a):Dzieje się coś w temacie? Z autem wszystko w porządku? To już miesiąc bez posta, zaczynam się martwić.
Dziękuję za troskę. To bardzo miłe
Auto użytkuję na co dzień, jeździ i wszystko jest w porządku mechanicznie prócz sprzęgła więc w ciągu ostatniego miesiąca niewiele się zmieniło i wciąż nie znam pełnych możliwości silnika. Auto użytkowane jako wolnossący nie kręcony nawet powyżej 3k bo to bez sensu z obecnym sprzęgłem, tylko boosta dostanie od razu uślizg i nic nie jedzie bo ponad połowa momentu nie jest przenoszona na skrzynię.
Na szczęście na początku tego tygodnia po zmaganiach z nieszczęsnymi pomyłkami po prawie miesiącu jest kevlar z Maklandu i na dniach prawdopodobnie zostanie założony. Wysłany był cały komplet więc zamach i docisk są zabielone względem tarczy i wystarczy przejechać spokojnie krótki czas i ogień na tłoki i ewentualne dostrajanie. W niedługim czasie ori elektrosprzęgło zostanie stoczone o 8mm żeby choć trochę poprawić ratio kompresora a w przyszłości plan jest na sztywne drugie kółko które pozwoli rozkręcić Eatona do maksymalnych stałych obrotów i moja nadzieja jest że dmuchnie 0.9b.
W międzyczasie wpadł oil catch tank z nierdzewki, oczywiście własnej roboty, jak custom to custom. Później dodam jakieś zdjęcia.
Co do przeliczeń obrotów i ratio to peak nieco ponad 0.5b mam w tej chwili przy 6,5k RPM i Eaton kręci się z prędkości 8989 obrótów.
Przy ori kółku stoczonym o 8mm przy 6,5k RPM mam tych obrotów bodajże już ok 9800 więc coś tam podbije doładowanie. Także obliczenia i dodatkowe 4 lub 5 tys. obrotów kompresora na sztywnym małym kółku pozwala mieć nadzieje na to 0.9b.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości