Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez zadra » 5 maja 2020, 01:30

 zazwyczaj. Płytki wystarczy wtedy szlifować do zadanego luzu, temat ten przerobiłem w swoim ZM już dawno, 


Ja robiłem dokładnie tak samo w mojej bj-ocie.
Szlifować tylko od przeciwnej strony niż strona natarcia krzywki wałka rozrządu.
potrzebny klucz 10 do odkręcania dekla, podnośnik, klucz do kół aby kręcić podniesionym przednim kołem, duży śrubokręt płaski i magnes "na kiju" i przydatna trzecia ręka.. . No oczywiście również szlifierz ze szlifierką magnesową.
Przed robotą konieczny jest pomiar aktualnego luzu i dokładne opisanie płytek aby ich nie pomylić.
Nie byłem pewien, czy przed Bj luzy były też regulowane płytkami...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez malina323c » 5 maja 2020, 11:03

zadra napisał(a):
luzy zaworowe

U Ciebie powinny być luzy na podkładkach. Do ogarnięcia małym kosztem jak mi się wydaje..

Tak zadra, luzy w z5 reguluje się płytkami, jednak ja nie mam pewności czy czasem uszczelniaczy zaworowych nie trzeba wymienić i chciałabym oddać głowicę do ogarnięcia co się wiąże potem z nową uszczelką pod głowicę, a grzechem by było zrobić górę a nie sprawdzić dołu. <glupek2> W poznaniu nie znam nikogo komu mogłabym oddać silnik do ogarnięcia, Piotr Sobański polecany na forum nie wiem czy jeszcze robi w zawodzie, wyjątek aso forda lub mazdy co wiąże się kosztami i to grubymi, ale po przejściach z różnej maści mechanikami co robili jedno a psuli drugie by mnie naciągnąć na koszty to już Madzi w byle jakie ręce nie dam. Trudno. A chce i tam mnieć zrobioną tak komorę silnika bym mogła z niej przysłowiowo jeść, nowe przewody podciśnienia w danym kolorze itd.
malina323c
 

Postprzez zadra » 5 maja 2020, 20:56

Piotr Sobański

Pan Piotr z tego co się orientuję to już od dawna nie zajmuje się mazdami (a szkoda..).
W Poznaniu jeszcze mogę polecić Pana Leszka Bąbolewskiego: "LB Japan Serwis" – wyszukaj w necie, na pewni znajdziesz.
W ub roku regulował nam zawory w mitsubishi (na szklankach) i z bezpośredniego kontaktu mogę Go polecić.
Informuje o postępach i problemach w czasie rzeczywistym i bierze uczciwe pieniądze.

uszczelniaczy zaworowych

popija oleju?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez malina323c » 5 maja 2020, 22:58

No właśnie nie i nie wiem gdzie szukać przyczyny lekkiego puszczania dymka. Jedni mówią że to uszczelniacze i sprawdzić zawory :|
malina323c
 

Postprzez zadra » 6 maja 2020, 04:07

właśnie nie 

nie szukaj na siłę powodu do kapitalki.
Nie bierze oleju, to nie zdejmuj głowicy i nie wyciągaj tłoków.. Narobisz sobie tylko kosztów a wynik prac może Cię negatywnie zaskoczyć.
Sprawdź luzy zaworowe, jeśli trzeba to wyreguluj i w drogę..

Koniec OT...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Rafalkom » 14 maja 2020, 19:55

Żyjemy :>
Jest trochę lepiej niż było kiedyś na tym samym niskim doładowaniu <spoko>
Koła zimowe 1.8% większe średnicą niż fabryczny rozmiar 195/55r15 także minimalnie mniejsze przekłamania licznika. Auto na filmie z pełnym emeryckim wyposażeniem tj. kanapa <lol>

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Płomień » 14 maja 2020, 21:22

Pomierz dobrze 0-100 bo jestem ciekaw strasznie.

Miło widzieć że auto znowu hula. Jakie plany dalej? Wracasz do 1 bara?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 14 maja 2020, 21:41

eee tak to przyśpieszało DiTD na 1.6 bar :P

Na poważnie to fajnie się to odpycha i jak to na kompresorze ładnie równo ciągnie bez gwałtownych skoków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 14 maja 2020, 22:26

Płomień napisał(a):Pomierz dobrze 0-100 bo jestem ciekaw strasznie.

Miło widzieć że auto znowu hula. Jakie plany dalej? Wracasz do 1 bara?

Póki co nie pompuje bara w seryjny słupek. Wątpię żeby to wytrzymało przy tym stopniu sprężania, gdybym odprężył motor do 8:1 to bym założył małe kółko bo mógłbym wtedy mieć ok. 0.8b boost co z zaplonami na styku dławienia się czyli bardzo wycofanymi mogłoby to jeździć. Jak na razie zostaje na tym co jest. Ewentualnie przetocze o 8mm oem koło pasowe kompresora co da mi 0.1b dodatkowo i dalej będzie bezpiecznie. Kryzys i kryzys, nie będę rozbierał motoru żeby dać kanapkę bo wiąże się to z różnymi dodatkowymi kosztami.

Neonixos666 napisał(a):eee tak to przyśpieszało DiTD na 1.6 bar :P

Na poważnie to fajnie się to odpycha i jak to na kompresorze ładnie równo ciągnie bez gwałtownych skoków.

Tak, wykres momentu jest bardzo przyjemny dla oka i w jeździe. Jest bardzo płaski i od razu moment rzedu 140nm na kołach dostępny już od 2-2.5k rpm ale nie ma też nagłej utraty trakcji bo nie ma strzału momentu jak przy turbo bywa często.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Neonixos666 » 14 maja 2020, 22:39

w moim niskopojemnościowym dieslu max moment jest dość nisko tylko że do 1,5 tyś nie jedzie a potem jest jebbb 320 Nm w plecy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 15 maja 2020, 10:20

Te 140Nm to chyba raczej na sprzęgle, a nie na kołach. :D
Wiem że "tak się mówi", ale 140Nm na kołach to ręką wygenerujesz ciągnąć za ramię felgi.

Myślałeś o jakimś przydławieniu albo odpuszczenia ciśnienia do 3k rpm żeby móc go dmuchnąć więcej bez odprężania? Jeśli tankujesz 98 to imo nie ma potrzeby szaleć ze sprężaniem, o ile ogarniesz zakres niskich obrotów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 15 maja 2020, 10:25

Tylko jak wysterować to zdławienie czy niższy boost na niskich obrotach? Nie dość że Det3 to jeszcze kompresor.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Rafalkom » 15 maja 2020, 14:18

Płomień napisał(a):Te 140Nm to chyba raczej na sprzęgle, a nie na kołach. :D
Wiem że "tak się mówi", ale 140Nm na kołach to ręką wygenerujesz ciągnąć za ramię felgi.

Jak zwał tak zwał, wiemy o co chodzi, według wyliczeń w symulatorze jest obecnie 150 koni ( nie na kołach <lol> ) <lol>

Płomień napisał(a):Myślałeś o jakimś przydławieniu albo odpuszczenia ciśnienia do 3k rpm żeby móc go dmuchnąć więcej bez odprężania? Jeśli tankujesz 98 to imo nie ma potrzeby szaleć ze sprężaniem, o ile ogarniesz zakres niskich obrotów.

W sieci krążą jakieś ogólnikowe informacje i filmy na temat zaworów upustowych dv lub bov pracujących jako kontrolery doładowania pod jakimś sterownikiem. Sterowanie chyba na podobnej zasadzie co grucha wastegate'a ale nie zagłębiałem się w temat, ale takie rozwiązanie byłoby świetne. Brak turbodziury i do tego regulacja ciśnienia po obrotach, brzmi to dobrze.

Bo_Lo napisał(a):Tylko jak wysterować to zdławienie czy niższy boost na niskich obrotach? Nie dość że Det3 to jeszcze kompresor.

Nie da rady niestety obecnie wpiąć się z kontrolą jakiegoś zaworu, mam pod oba power out podłączone wtryski, musiałbym przejść na monopunkt wtryskowy ( cóż to by było za upośledzenie <co?> )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bo_Lo » 15 maja 2020, 16:13

No dokładnie, pod tym względem det 3 to mega shit.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 15 maja 2020, 18:48

Przyznaję, że nie pamiętam dokładnie rozkładu wyjść, ale nie można podpiąć żadnego EBC jak DET3 pracuje w pół-sekwencji? Bo kompresor kompresorem, ale wydaje mi się że DET przy kompresorze ogarnie ebc i upuszczanie nadmiaru powietrza tak samo jak przy burbo. Wystarczy trochę rzeźby :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Rafalkom » 15 maja 2020, 20:19

Płomień napisał(a):Przyznaję, że nie pamiętam dokładnie rozkładu wyjść, ale nie można podpiąć żadnego EBC jak DET3 pracuje w pół-sekwencji? Bo kompresor kompresorem, ale wydaje mi się że DET przy kompresorze ogarnie ebc i upuszczanie nadmiaru powietrza tak samo jak przy burbo. Wystarczy trochę rzeźby :D


W pół-sekwencji nie da rady podłączyć EBC, zawór potrzebuje prądu i sterowania masą a takie wyjścia masowe do sterowania czymkolwiek DET ma tylko dwa. Aktualnie oba używam właśnie pod wtryski. Wyjściem częstotliwościowym niewiele zadziałasz bo służy ono jedynie do przepuszczania modyfikowanego sygnału z wejścia częstotliwościowego. A taki zawór myślę, że dałoby radę ogarnąć jak najbardziej. Kwestia takiego boost control przy kompresorze polega na upuszczaniu nadmiaru powietrza które już tłoczy kompresor więc gdzieś po doładowanej stronie dolotu musi to być. Natomiast EBC przy turbo steruje pracą wastegate'a któy nie dopuszcza w ogóle do napompowania przez turbinę wyższego ciśnienia niż zadane. Delikatne różnice są
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bo_Lo » 15 maja 2020, 21:00

Ja mam to rozwiązane MBC typu bleed, czyli puszcza cały czas w atmosferę jakiś procent doładowania co skutkuje tym że boost narasta stopniowo i nie ma tego yebniecja w plecy. Dzięki temu sprzęgło i korby mają lżej. Może z czymś takim popróbuj?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Rafalkom » 15 maja 2020, 21:22

Ale ja nie mam problemów ze sprzęgłem i korbami przy obecnym doładowaniu <lol>
U mnie nie ma walnięcia momentu, wykres idzie dosyć liniowo i równo, skrzynia tak nie dostaje, sprzęgło również. Jeżeli już miałbym walić maks. boostu który mi oferuje kompresor to jedynie po odprężeniu i być może na kutych korbach z chin <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Neonixos666 » 15 maja 2020, 22:05

wszystko ma swoje wady i zalety, porównując jeśli takie samo doładowanie miał byś z turbo to też wstawało by dość wcześnie a były by mniejsze straty bo nie napędzamy je paskiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 16 maja 2020, 10:06

Bardziej chodzi mi o to żebyś mógł dmuchnąć więcej ale w górnym zakresie obrotów jak pisał wyżej Plomien
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy