Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Rafalkom » 23 maja 2019, 21:27

Bo_Lo napisał(a):Ile płaciłes za sprzęgło? Sam myślę o maklandzie.


Wyszło bodajże 320zł za tarczę 200mm z zabielonym zamachem i dociskiem. Ogólnie szerokość okładziny jest mniejsza niż zwykłej okładziny. Dostałem info, że z fabrycznym dociskiem powinno przenieść ok. 300Nm. Z autopsji znajomych ten kevlar lepi lepiej niż okładzina Luka B-8090S
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bo_Lo » 24 maja 2019, 13:28

Dzięki <spoko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Rafalkom » 30 maja 2019, 21:28

Mam krótkie wideło jak wygląda procedura startu zrobiona w DET3. Do tego niestety dzisiaj wyszła przykra sprawa, mianowicie w zeszłym roku robiłem caly NOWY układ paliwowy i przy pompie dwa odcinki nawet nie półmetrowych gumowych węży w oplocie stalowym zaczęły się poważnie pocić, jako że zagraża to bezpieczeństwu jutro wymiana na inne. A niby miały być solidne takie jak stosowane w motorsporcie, pic na wodę i oszustwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Płomień » 30 maja 2019, 23:01

Na DETcie trudno jest zrobić dobry launch control. Sorki, ale to na filmie jest nieakceptowalne, skoki z 2,5 do 4k rpm. Albo spalisz kapcia, albo spod świateł biorą Cie autobusy. Lepiej startować staroszkolnie, niż pozwolić żeby wskazówka marzyła o koncercie Slayera.

Podobny problem miałem na Czaplinku, gdzie nie mogłem utrzymać idealnych obrotów do startu, bez LC, w trybie FI. Trzeba dobrze skalibrować czujniki, i troche się pobawić żeby to grało.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Rafalkom » 31 maja 2019, 00:13

Płomień napisał(a):Na DETcie trudno jest zrobić dobry launch control. Sorki, ale to na filmie jest nieakceptowalne, skoki z 2,5 do 4k rpm. Albo spalisz kapcia, albo spod świateł biorą Cie autobusy. Lepiej startować staroszkolnie, niż pozwolić żeby wskazówka marzyła o koncercie Slayera.

Podobny problem miałem na Czaplinku, gdzie nie mogłem utrzymać idealnych obrotów do startu, bez LC, w trybie FI. Trzeba dobrze skalibrować czujniki, i troche się pobawić żeby to grało.


I tu się zgadzam w stu procentach, ten LC to bardziej bajer niż użyteczna sprawa bo ja nie muszę ładować turbiny na starcie. W obecnej formie po prostu robi srutututu i bum z wydechu dla frajdy. Póki co testuję jak silnik reaguje na zmiany paliwa i zapłonu na procedurze ponieważ nie mam jeszcze zamontowanego sprzęgła i opon letnich semi. Dopiero jak to będzie, wtedy można myśleć poważnie o procedurze choć w tym wypadku myślę, że nie będzie obowiązkowym wyposażeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bo_Lo » 31 maja 2019, 00:57

No niestety LC w det3 to nieporozumienie.
Gdybym o tym wiedział przed zakupem to bym poszedł easy ECU albo dozbieral do emu.
BTW ciekawe jakby w doladowanych jednostkach czy to w BA bp czy w BJ zm spisywał się stary poczciwy automat.
Teoria głosi że automaty znoszą więcej nm, odpada problem ze sprzęgłem no i można próbować startować z wcisnietym hamulcem i gazem. Gdzieś kiedyś odbiła mi się o galy reklama że jest w PL firma która "tuninguje softy w starszych atczyniac je szybszym i lepszymi.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez piwo » 31 maja 2019, 04:59

dozbieraj do racetcs. tam kontrola trakcji i lunch control dziala idealnie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Bo_Lo » 31 maja 2019, 13:53

Piwo sugerujesz że det3 i race TCS załatwia temat?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez piwo » 31 maja 2019, 14:49

Myślę że tak.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Rafalkom » 10 cze 2019, 10:56

Sprzęgło z Maklandu założone i dotarte. Wczoraj byłem na ćwiartce zobaczyć jak to wszystko działa. I stwierdzam, że działa dobrze, prosta procedura startowa z deta nawet się sprawdza, na dogrzanych semi slickach nie było mowy o "wyprzedzeniu przez autobus" :D

Jedynie temperatury dały się we znaki bo słońce prażyło niemiłosiernie wszystko co pod maską samochodu, temp. wlatująca do Eatona była za ciepła i jak to ktoś z jutuba mawia "peda..skie doładowanie" i "ku..as" ;P

Ogólnie z boostem trzeba iść do przodu bo startuję z 0,35b, przy 5500 czyli w najważniejszym przedziale obrotowym podczas jazdy mam zaledwie 0,4b a przy 5000 delikatnie mniej i wczoraj nawet 0,5b nie napompowało tylko skończyło się na ok. 0,45 gdzie zimą potrafiło napompować nawet 0,55. Wiadomo, temperatura, najbliższy plan to relokować filtr bezpośrednio za zderzak czyli cold air intake.

Waga startowa była ok. 1250kg ze mną w środku.
Czas ET udało się zrobić 15,977.
Jak wyszło później z obliczeń po czasie na ćwiare i przełożeń wszystkiego silnik przy tych 0,4b generuje ok. 145KM. Teraz pora na zwiększanie doładowania. Ogólnie jestem zadowolony, że udało się choć minimalnie osiągnąć piętnastkę <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Płomień » 10 cze 2019, 11:07

Gratki! Teraz można zrobić ostatnie szlify, odizolować termicznie dolot, i zyskać jeszcze parę koników.
Do jakich obrotów go kręcisz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Rafalkom » 10 cze 2019, 11:10

Płomień napisał(a):Gratki! Teraz można zrobić ostatnie szlify, odizolować termicznie dolot, i zyskać jeszcze parę koników.
Do jakich obrotów go kręcisz?


Wszystkie rury są odizolowane termicznie, część folią aluminiową z bandażem a cześć tylko aluminium, silikony idące nad kolektorem wydechowym również owinięte aluminium ale w niedalekiej przyszłości całkiem ominę ten cholerny kolektor wydechowy bo to przez niego głównie piekło w rurach. Kręcę do ok. 6500-6600. Wyżej już kompletnie nie ma sensu bo nie mam momentu. Myślę, że nawet mógłbym biegi zmieniać przy 6200 i nie byłoby znaczącej różnicy a miałbym może trochę więcej momentu od razu po włączeniu biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez TiGRA200SX » 10 cze 2019, 11:39

SZANUJĘ! Genialna robota ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez Rafalkom » 10 cze 2019, 16:21

TiGRA200SX napisał(a):SZANUJĘ! Genialna robota ;)


Dziękuję :) Dobrze, że ktoś docenia moją ogromna ilość roboty, do tego spory woreczek kasy jak na moje warunki no i jeszcze jeden aspekt który znają wszyscy "tjunerzy": KUPA NERWÓW. Wszakże przecieram trochę szlaki z tym silnikiem <czytaj> Na szczęście jedynymi ofiarami tych eksperymentów była cewka zapłonowa oraz chłodnica wody która nie wytrzymała wzmożonych skoków temperatur <lol>

Trzeba zaznaczyć jeszcze, że przy turbinie silnik generowałby na skrzynię ok. 160KM przy 0,4b więc to niegłupi wynik gdzie seryjnie jest 98. U mnie dochodzą spore straty na napędzie kompresora.
Kilka ostatnich fotek których nie było tutaj, niebawem może jakieś wideo z przejazdu na ćwiartkę <oczko>
Załączniki
FHD0608.JPG
20190323_162424.jpg
20190414_163406.jpg
20190427_154423.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Neonixos666 » 10 cze 2019, 22:45

Graty wyniku i życzę radości z projektu bez niespodzianek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

PostTen post został usunięty przez Bartg 12 cze 2019, 16:55.

Postprzez difo » 14 cze 2019, 16:26

Czytam , obserwuję i kibicuję projektowi i wytrwałości...
Czy skrzynia dostaje mocno ? Nie zauważyłem czy coś z nią robiłeś , przerabiałeś ... coś mi ukmnęło..
Początkujący
 
Od: 20 paź 2016, 21:51
Posty: 17 (2/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 bj 1,6 sportive 98km rok.prod,2000

Postprzez Rafalkom » 14 cze 2019, 23:00

Neonixos666 napisał(a):Graty wyniku i życzę radości z projektu bez niespodzianek :)


Dziękuję :)
difo napisał(a):Czytam , obserwuję i kibicuję projektowi i wytrwałości...
Czy skrzynia dostaje mocno ? Nie zauważyłem czy coś z nią robiłeś , przerabiałeś ... coś mi ukmnęło..


Skrzynia jest seria, jedynie sprzęgło zostało zmienione na kevlar. Według danych hamerykańskich skrzynia F25M-R która jest w tym motorze dzielnie znosi moce rzędu 200WHP. To ich WHP można między bajki włożyć ale można założyć że na 200 kuni silnikowych wystarczy spokojnie. Póki co nie mam problemów ze skrzynią a nie jest szczególnie oszczędzana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bo_Lo » 16 cze 2019, 10:13

Ty masz to wystrojone na DET3?bo widzę na foto przepływomierz.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 16 cze 2019, 10:41

Skrzynia dostaje od Nm w przypadku kompresora nie ma gwałtownego przyrostu a co za tym idzie skrzynia mniej dostaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy