Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Neonixos666 » 29 cze 2017, 23:44

Myślę że z tym car audio jest jak z maksymalną glebą w aucie, mega nie praktyczne, trzesz wszędzie i nie możesz wjechać, auto twarde i nie wygodne. No ale są ludzie którzy to robią nawet z nudnym autami typu astra II. Wszyscy się pukają w głowę jak można tak zepsuć auto ale właściciel tak chce i tak ma :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez chmielu_KL » 30 cze 2017, 09:51

Nie prawda :)
po prostu chcę wiedzieć '' czemu tak, a nie inaczej ''
Bo przecież zrobiłeś teraz auto dwuosobowe, które jest 5cio drzwiowe, a więc jest to projekt który będzie cały czas rozwijany itp... czy po prostu jak będzie potrzeba to wracasz do opcji z kanapą ?
Ale widzę, że nawet nie wolno się zapytać, trudno szkoda ... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez maderix95 » 30 cze 2017, 10:28

chmielu_KL napisał(a):Nie prawda :)
po prostu chcę wiedzieć '' czemu tak, a nie inaczej ''
Bo przecież zrobiłeś teraz auto dwuosobowe, które jest 5cio drzwiowe, a więc jest to projekt który będzie cały czas rozwijany itp... czy po prostu jak będzie potrzeba to wracasz do opcji z kanapą ?
Ale widzę, że nawet nie wolno się zapytać, trudno szkoda ... :)


Wcześniej w wątku pisał odnośnie kanapy, że w razie czego, graty zostają i jak będzie potrzeba to będzie zamontowana :D bo chciałem odkupić kanapę. Sądzę też, że to powód dla którego robi skrzynie zamiast montować stałą zabudowę. Skrzynie można szybko zdemontować, laminatów i innych gratów już niekoniecznie. Więc jakby nie patrzeć, cały plan jest dość przemyślany a auto w dobrym stanie. Plany na przyszłość ma też bardzo ciekawe i ambitnie podchodzi do tematu. A co do tego, że lepiej byłoby w coupe. Zobacz jaki ma fajny dostęp przy montażu skrzyni przez tylne drzwi :D a w coupe przez składane fotele to żadna wygoda, same profity :P
Pozdrówki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Palele » 30 cze 2017, 12:07

Obrazek

Osobiście nie zmodziłbym takiego audio bo mi to do szczęścia nie potrzebne ale skoro autorowi się to podoba i tym się jara to szacunek dla niego za włożoną pracę ;)
maderix95 napisał(a):Sądzę też, że to powód dla którego robi skrzynie zamiast montować stałą zabudowę. Skrzynie można szybko zdemontować, laminatów i innych gratów już niekoniecznie.

Zabudowa też może być zdejmowana, oczywiście mowa o jakiejś normalnej a nie pozbycie się na zawsze bagaznika. W BJtce jest idealne wcięcie na zabudowę po stronie kierowcy w bagazniku :)
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Rafalkom » 30 cze 2017, 15:53

chmielu_KL napisał(a):Nie prawda :)
po prostu chcę wiedzieć '' czemu tak, a nie inaczej ''
Bo przecież zrobiłeś teraz auto dwuosobowe, które jest 5cio drzwiowe, a więc jest to projekt który będzie cały czas rozwijany itp... czy po prostu jak będzie potrzeba to wracasz do opcji z kanapą ?
Ale widzę, że nawet nie wolno się zapytać, trudno szkoda ... :)


Wolno zapytać, nikt nie broni przecież. I już wyjaśniam. Tak jak ktoś wspomniał przy takiej zabudowie te tylne wrota służą po prostu do montażu tego systemu, dużo łatwiejsze rozwiązanie niż w aucie trzy drzwiowym. A czemu takie "nudne" auto? Bo takie miałem i lubię je i szkoda mi było go sprzedać z powodu między innymi małej awaryjności, dobrego prowadzenia i prostoty konstrukcji. Jedzie sobie niepozorna mazda i żodyn nie wie jaki king kong w niej siedzi, teraz lepiej wytłumaczone? Auto od 2015 roku jest dwuosobowe, czyli na dzień dzisiejszy od ponad dwóch lat. Tak naprawdę to nawet nie przechodzi mi przez głowę myśl aby wrócić do opcji z kanapą i auta pięcioosobowego. Taka choroba po prostu, na jedyne kompromisy które idę to te finansowe bo niektóre rzeczy z ekonomicznego punktu widzenia po prostu mi się nie opłacają. I tak są 4x12" zamiast np. jednej konkretnej 18" która by pompowała tak samo albo mocniej ponieważ kiedyś posiadałem już dwa głośniki i później szkoda było sprzedać sprawnych głośników za bezcen więc dołożyłem dwa takie same bo wiedziałem, że jest w nich jakiś potencjał na jakieś ciśnienie, rezonanse i "wow" u ludzi ze względu na to ile jest głośników bo taki widok widzieli niekiedy tylko na wideo z youtube'a. Prawdę mówiąc jest to budżetowe granie i nie mam polotu do aut, które widziałem na zlotach gdzie w audio włożone jest 20-30 tysięcy złotych ale się staram jak najniższym kosztem uzyskać jak najbardziej zadowalający efekt.

I prawda taka, że niektóre auta są oporne do tuningu mechanicznego np. mało części, słaba gama pasujących silników w przypadku swapa, dużo rzeźby i nerwów. Car audio możesz zrobić w każdym samochodzie, ale to w każdym i ogranicza Cię jedynie wyobraźnia i pieniądze bo porządne klocki kosztują krocie. Mam nadzieję, że teraz jest to zrozumiałe. Chmielu, ty masz v6-tke pod maską a ja mam audio o mocy 2kW i gabarytach szafy. Każdy ma to co lubi <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez sebekle » 30 cze 2017, 17:07

Rafalkom napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Nigdy nie zrobił bym czegoś takiego ale fajnie popatrzeć że ktoś do takiego projektu wziął akurat BJ które miejsca ma bardzo dużo i zrobił z niego tak niepraktyczne auta na przekór twórców tego modelu :P


AMEN <lol> kolega "chmielu" zbyt poważnie podchodzi chyba do takich tematów to raz, i być może ma bardziej konserwatywne poglądy niż ja na temat tuningu i car audio to dwa. Jak ogarnę kamerkę z rejestratorem i wybiorę się w końcu na tor do Koszalina to myślę, że pokaże niektórym niedowiarkom, że można, na przekór producentowi auta i na przekór sceptykom <oczko>

nie polecam jechać na koszalin fabrycznym samochodem :D hamulce się za szybko kończą jak i opony. żadna przyjemność patrzeć jak się dymi z kół
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Rafalkom » 30 cze 2017, 21:13

sebekle napisał(a):nie polecam jechać na koszalin fabrycznym samochodem :D hamulce się za szybko kończą jak i opony. żadna przyjemność patrzeć jak się dymi z kół


Nie ma ryzyka, nie ma zabawy. Hamulce zawsze można zrobić, wymienić na lepsze, zrobić im wentylację. Poza tym mam opony z wyższej półki w moim rozmiarze i nie zamierzam ich oszczędzać. Płacę i wymagam <lol> Tak się zarzekam i zarzekam ale do tej pory jeszcze tam nie pojechałem choć mam ogromną chęć. Niestety auto traci na właściwościach jezdnych z powodu obciążonego tyłu, specjalnie na taki wypad na tor musiałbym wyciągać całą instalację a to trochę pracy i czasu.

Są i obiecane fotki systemu audio. Jest jeszcze parę rzeczy do poprawek jak np. port bass reflex który wymaga dopieszczenia bo trochę straszy i inne pierdoły.
Jest i film <oczko>

https://www.youtube.com/watch?v=7Mxb5yWaV64&feature=youtu.be
Załączniki
DSCN6317.JPG
DSCN6318.JPG
DSCN6319.JPG
DSCN6320.JPG
DSCN6321.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Rafalkom » 30 cze 2017, 21:23

malina563 napisał(a):alternator dostanie nieźle w pupę, osobiście zamiast wzmacniaczy itd,. wolę kupić dobre głośniki i dobre radio i to na tyle z zestawu audio, auto majeździć a nie być przenośną dyskoteką :D troszkę mnie śmieszy Rafalkom że ty musisz robić audio tylko po to by ludzie się zlecieli, wnioskuję że masz niską samoocenę.


Raczej źle wnioskujesz ;) Robię audio nie po to żeby się ludzie do mojego auta zlecieli tylko dlatego bo to lubię i mam z tego ogromną satysfakcję, a to że auto robi wow to tak jakby efekt uboczny moich działań. Jak mogę mieć niską samoocenę skoro myślę, że z wiedzą i umiejętnościami jestem powyżej większości "pasjonatów". Nie twierdzę, że jestem alfą i omegą, jednak jak niektórzy dotrą do tego etapu na którym ja jestem będąc oczywiście hobbystą amatorem to wtedy możemy rozmawiać <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Neonixos666 » 1 lip 2017, 01:00

Jak sypki śnieg to można spokojnie furę samym basem odśnieżyć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 9 lip 2017, 20:11

Dzisiaj było małe mycie ręczne i woskowanie jakimś pierwszym lepszym syfem, który miałem pod ręką aby choć trochę nadać mu głębi, jednak lakier miejscami jest z złym stanie, wiele mikrorys i w zasadzie prawie cała karoseria nadaje się do lakierowania a kilka elementów do gruntownej polerki gdyby chciał zrobić z niego igłę. Jednak auto ma 15 lat i jest użytkowane codziennie więc bez spuszczania się aż nad to niż jest wymagane. Poza tym jeździ bez zarzutów, a to najważniejsze dla mnie <oczko>
Załączniki
DSCN6329.JPG
DSCN6332.JPG
DSCN6333.JPG
DSCN6335.JPG
DSCN6338.JPG
DSCN6339.JPG
Ubolewam, że już nie jest tak szeroko jak było wcześniej. Jednak obecny setup ma swoje praktyczne zastosowanie i się sprawdza.
DSCN6342.JPG
Urok srebrnego. W pełnym słońcu nie widać w takim stopniu jak na innych kolorach różnych hologramów czy mikrorys. Dach z fabrycznym lakierem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Piotrek93 » 9 lip 2017, 20:38

Srebrny dużo tuszuje, w słońcu wielu defektów nie widać. Z jednej strony to jest fajne ale z drugiej po polerce czy nawet woskowaniu nie ma takiego efektu "WOW" jak przy ciemnych kolorach :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2016, 19:40
Posty: 79
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica

Postprzez lukaszj166 » 9 lip 2017, 22:38

I między innymi dlatego nigdy nie udzielałem się na forum ani nie prezentowałem swoich Mazd. To źle, tamto źle, ja bym tak nie zrobił, masz niska samoocenę itp.... itd....
lukaszj166
 

Postprzez Neonixos666 » 9 lip 2017, 22:57

W przypadku BJ najładniej prezentuje się bez rudej i jeśli tylko jej nie ma to można powiedzieć że lakier jest w super stanie i nie ma się czego czepiać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez maderix95 » 9 lip 2017, 23:26

Neonixos666 napisał(a):W przypadku BJ najładniej prezentuje się bez rudej i jeśli tylko jej nie ma to można powiedzieć że lakier jest w super stanie i nie ma się czego czepiać :)

To samo mozna powiedzieć o maździe 6 hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Zoomi » 10 lip 2017, 00:05

Rafalkom napisał(a):
chmielu_KL napisał(a):Nie rozumiem tylko jakie to przeznaczenie jak auto 5 drzwiowe, brak tylnej kanapy to już nie lepiej by to wyglądało w jakimś Coupe ?


Zadajesz dziwne i niepotrzebne pytania <oczko>


Moim zdaniem jak najbardziej pytanie na miejscu, odpowiem na nie tak, to po prostu jest obrazkowa definicja wieś-tJuningu, chociaż nie wiem póki co jak to inaczej nazwać by nie obrazić tych ludzi na wsi mieszkających...hmmm <co?>
A tak z innej beczki nie audio, muszę przyznać że ta rozpórka jest zajeoryginalna...i na pewno działa, co rurki się przegiąć nie chciało??


[edit] 28-07-2017
Po przeczytaniu następnych postów Rafalkom'ma o jego przygodach z modowaniem Madzi muszę przyznać że go nie doceniłem i bardzo przepraszam. Szacun, jednak bo się okazuje że to nie wieś-tuning
a działania pozytywnie zakręconego człowieka, który próbuje stworzyć coś ciekawego. Początki zawsze są trudne ale jest dobry progress <spoko>
Ostatnio edytowano 28 lip 2017, 19:20 przez Zoomi, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2017, 00:41
Posty: 181 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 S VI BJ, 1.6 ZM benzynka 98KM/72kW, 2002r.

Postprzez Neonixos666 » 10 lip 2017, 00:10

Zoomi napisał(a):Moim zdaniem jak najbardziej pytanie na miejscu, odpowiem na nie tak, to po prostu jest obrazkowa definicja wieś-tuningu, chociaż nie wiem jak to inaczej nazwać by nie obrazić tych ludzi na wsi mieszkających...


Akurat z wioską mam dość dużo wspólnego bo praktycznie całe życie spędziłem w małej miejscowości i widziałem jak koledzy zakładali jakieś skrzynki, tuby, wzmacniacze ale takiego sprzętu na wiosce nie zobaczysz i w nie jednym mieście pewnie też nie :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Zoomi » 10 lip 2017, 00:14

dlatego właśnie jak to inaczej nazwać?

Dopisano poniedziałek, 10 lipca 2017, 00:17:

Nie, nie, kurde nie, patrzę na następne strony i oczom nie wierzę...chyba nie będę mógł dzisiaj spać od koszmarów

Dopisano poniedziałek, 10 lipca 2017, 00:25:

Rafalkom napisał(a):Witam, od 2013 roku poruszam się po drogach Mazdą 323f BJ z dziadkowym silnikiem 1.6 ZM


.....nie wiem jak w nim Twoje konie ale moje są całkiem nieźle karmione i dają radę, że musiałem opony zmienić żeby TCS za nimi nadążał bo nie ogarniał :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2017, 00:41
Posty: 181 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 S VI BJ, 1.6 ZM benzynka 98KM/72kW, 2002r.

Postprzez maderix95 » 10 lip 2017, 11:12

Nie rozumiem tekstów typu wieś tuning. Rozumiem jakby składał skrzynię z kartonu i do tego wkładał głośnik od domowych kolumn. Ale tutaj robota jest na prawdę profesjonalnie zrobiona i obliczona. Wieśtuningiem można nazwać samochód któremu dorobili dokładki ze sklejki czy inne pierdoły z żywicy nie mające żadnego zastosowania i kaleczące oczy wszystkich wokół, to zrozumiem. Więc nie wiem skąd tu tyle jadu. Rozpórki też są świetne, robione z grubszych rur niż te wszystkie które są na rynku. Nie wiem skąd tyle jadu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Rafalkom » 10 lip 2017, 16:28

Zoomi napisał(a):Moim zdaniem jak najbardziej pytanie na miejscu, odpowiem na nie tak, to po prostu jest obrazkowa definicja wieś-tJuningu, chociaż nie wiem póki co jak to inaczej nazwać by nie obrazić tych ludzi na wsi mieszkających...hmmm <co?>
A tak z innej beczki nie audio, muszę przyznać że ta rozpórka jest zajeoryginalna...i na pewno działa, co rurki się przegiąć nie chciało??


Zoomi napisał(a):.....nie wiem jak w nim Twoje konie ale moje są całkiem nieźle karmione i dają radę, że musiałem opony zmienić żeby TCS za nimi nadążał bo nie ogarniał :)
Załączniki
2f9.gif
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Zoomi » 10 lip 2017, 17:32

Najwidoczniej mamy z Chmielem_KL trochę inny gust a o gustach się podobno nie dyskutuje i widzę że chyba słusznie, więc przepraszam że trochę pojechałem,może rzeczywiście zabrakło mi odrobinę dyplomatycznego słowa w wyrażeniu myśli.

Nie przeczę że głośniki pewnie są policzone profesjonalnie, nie śmiałbym temu nic zarzucić nie słysząc jak gra soundsystem. Ale taka może mała sugestia by może nieco dopieścić boxy, psują nieco cały ten pewnie niemały wkład czasu. Odnośnie felg z malinową obwódką to był żart bo może go nie zrozumiałem? Jeśli tak to sorry. co do rozpórki, domyślam się że kształt dolotu nieco utrudnia jej puszczenie na wprost ale zabrakło przede wszystkim pełniejszej otoczki mocowań do kielicha. Rozpórka pewnie jest wystarczająco sztywna ale za wiele to nie powstrzyma pracowania cienkich blach kielicha przy jeździe bokiem. Właściwie to może to poskutkować wręcz na odwrót do zamierzenia bo naprężenia teraz skumulują się na tym boku kielicha gdzie rozpórka przylega. Spójrz także Maderix95 na zdjęcie w kierunku równoległym do podszybia, czy nie zastanawia Cię dość duże ramię jakie powstało poprzez mocne odchylenie pręta poprzecznego w stosunku do płaskich mocowań na kielichu? Trudno jest je ukształtować bo nie ma za bardzo gdzie puścić tej poprzeczki ale chociaż można było przyspawać po jednym żeberku jako odciąg i już by było inaczej. Miałem zamiar nawet kupić oryginalną rozpórkę Sparco ale jak zobaczyłem jak jest wykonana też trochę od picu to zwątpiłem i uznałem, że po co 5 stów wydawać na coś co raczej nie może zadziałać. Co do silniczka, fakt to nie gigant ale nie mam jakoś kompleksu na jego punkcie, uważam że to bardzo sprawny motor jak na to co w tej klasie auta i o tej pojemności fabryka wykrzesała. Tylko musi być zadbany bo nie sztuka zdławić nawet 200koni do poziomu Seicenta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2017, 00:41
Posty: 181 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 S VI BJ, 1.6 ZM benzynka 98KM/72kW, 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy