Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez AsaroV » 5 lis 2018, 17:04

Czas po ponad roku na update (dosyć spory tym razem :] )

W lipcu emiks zrobił 352 kilometry do Wrocławia i z powrotem na koncert In Flames. Spalanie wyszło nieco poniżej 6.5 litra aczkolwiek była to podróż w tempie mocno "emeryckim" tj 75-100 km/h w idealnych warunkach (słońce i temperatura 32+ ) przy jak najmniejszej ilości przyspieszania i hamowaniu silnikiem, sporadyczne wyprzedzanie, brak klimy, a to wszystko na krętych mało uczęszczanych drogach (nie lubie jeździć autostradą, a w emiksie i tak brak 6tki wyklucza tą opcje). Żadnych awarii nie zanotowano a fotele w emiksie są najwygodniejszymi w jakich kiedykolwiek dłużej jechałem.

Kilka tygodni później podczas stania w kolejce McDrive w emiksa wjechało cofające Paseratti i w efekcie minimum błotnik do wymiany, dogadane na miejscu i potem naprawione samemu. Przy okazji szukania błotnika znalazłem też u forumowego kolegi zderzak z dokładką i też został założony – wygląd na duży plus.

Odkąd jeżdze emiksem obserwuje ile tego jeździ (przez 3 lata naliczyłem 4ry auta na Częstochowskich blachach) i jakie było moje zdziwienie kiedy udało mi się zaparkować obok niedawno zarejestrowanego emiksa :D

Emiks złapał też kapcia i trzeba było wymieniać koło na nigdy nie używaną dojazdówkę jeszcze z Japonii :D

Ledy w moich tylnych lampach nie zdały egzaminu, ponieważ wkręcane są pod kątem i gorzej świecą niż zwykłe żarówki :(

Jakby ktoś był ciekawy jak poprzedni właścicel wyczarował podwójny wydech to wklejam zdjęcie <rotfl>
Majster który spawał środkową część wydechu (przy mocowaniu zrobiło się rozszczelnienie) mocno podziwiał ten twór :P

Brzęczenie w kabinie przy drążku okazało się być głównie spowodowane gałką, a dokładniej wyjechanym gwintem od gałki. Wystrugałem kołek drewniany i wbiłem go w gałkę i wkręciłem, póki co daje rade.

Jako fan zakupów u kolegów z Chin poszukałem czegoś do Mazdy i znalazłem nakrętki na wentyle (całe 3.70 pln za 4 sztuki hahaha ) i "poduszki" na pasy (w pracy jeżdże emiksem nawet po 9 godzin bez przerwy i obojczyk był obolały, teraz jest lepiej)

Wymiana błotnika i zderzaka przebiegła pomyślnie ale roboty było z tym dużo.

Od innego kolegi z forum kupiłem zaślepke w bagażniku której brakowało i uszczelke drzwi kierowcy (ta jeszcze czeka na zamontowanie)

Oprócz tego auto dostało nowe tarcze tył i zaciski firmy hart z jakiegoś Daihatsu – pasują. Do tego wymiana oleju i oczywiście filtra.

Co do planów to w najbliższym czasie chciałbym zrobić:
– świece
– uszczelka drzwi
– pojechać do ASO Mazdy na darmową wymiane (jakieś kostki)
– uszczelka pod pokrywe
– zamalować odpryski i małą przycierke na dokładce (czarny lakier do paznokci już zakupiony :D )


Post wyszedł długi ale troche prac nad autkiem było.
Załączniki
up2.jpg
Koncert In Flames :D
up3.jpg
Emiks w Wrocławiu
up4.jpg
up5.5.jpg
up6.jpg
up7.jpg
Brat prawie biźniak
up8.jpg
Coś tu nie pasuje
up9.jpg
Ledy out
up10.jpg
1.5 rurka
up11.jpg
up12.jpg
up13.5.jpg
Mała rzecz a cieszy
up13.jpg
up14.jpg
Rozmontowany
up15.jpg
Zmontowany
up17.jpg
Zaślepka bagażnik
up18.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 17:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez DARO MAZDA 323 » 6 lis 2018, 08:17

Mam nadzieje , że te tarcze HARTa to na tył ....
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez AsaroV » 6 lis 2018, 10:50

DARO MAZDA 323 napisał(a):Mam nadzieje , że te tarcze HARTa to na tył ....


Oczywiście, ale wbrew pozorom po ponad 5kkm żadnych problemów z nimi nie ma ;P
Ostatnio edytowano 24 gru 2018, 14:12 przez AsaroV, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 17:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez Gandzia » 6 lis 2018, 11:33

A czemu ramkę klubową masz założoną do góry kołami ? <rotfl> <co?>
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez AsaroV » 6 lis 2018, 12:17

Gandzia napisał(a):A czemu ramkę klubową masz założoną do góry kołami ? <rotfl> <co?>


Samochód kupiłem z ramką klubową ale podkładka była połamana, kupiłem zwykłą i założyłem do góry nogami żeby jak ten plasticzek zakładka odpadnie (dziura czy inny kamyk) to tablica nie wypadnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 17:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez Zielkq » 6 lis 2018, 13:15

Ja się już raz zraziłem do nakrętek na wentyle – może ładnie wyglądają, ale nie chce mi się szukać morsów i klucza płaskiego do ich odkręcenia przy pompowaniu... Lubią się zapiekać. <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez radar88 » 3 sty 2019, 23:00

Ooo a kolega gdzie stacjonuje w Czestochowie ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez AsaroV » 4 sty 2019, 00:00

Parkitka i okolice ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 17:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez radar88 » 4 sty 2019, 01:03

Oooo to moze kiedys... sie i spotkamy ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez motomike6 » 4 sty 2019, 08:12

radar88 napisał(a):Oooo to moze kiedys... sie i spotkamy ;)


Fajne auto, oby długo służyło bezawaryjnie i może uda się kiedyś złapać gdzieś na mieście :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez AsaroV » 6 mar 2020, 19:21

Czas na kolejną aktualizacje :) Karta w telefonie postanowiła się zepsuć i większość zdjęć z napraw lub modyfikacji przepadła <płacze>

Wymienione już zmęczone fabryczne amortyzatory na kayaby excel g podbierane z 323F BG, pasują 100% (mocowania tylne muszą być od MX-3) a są tańsze ponad 100pln na sztuce. Jak wyjąłem tylne stare mocowania to wyglądały one gorzej niż tragicznie. Co dziwne kielichy od środka wyglądają całkiem okej. Mocowania przód chyba monroe, tył kayaba, odboje kayaba.

Gałka zmiany biegów poddała się po miesiącu, ale została jeszcze raz naprawiona klejem dwuskładnikowym i już kilka miesięcy trzyma się w miejscu.

Wleciały nowe przewody hamulcowe, tarcze i klocki przód. Przewody nie pamiętam jakiej marki, tarcze i klocki ATE.

Na zime zostały kupione felgi 15 od MX-3 prawdopodobnie od kogoś z forum za bezcen (200pln, kupione przez OLX, a sprzedający mówił, że jeździły w turbo 323 :D ), opony tymczasowo 185/60, a na następną zimę 195/60

Były wymieniane tuleje w wahaczach tylnych wzdłużnych i było z tym duużo problemów. Pierwsze od mazparts były za małe, ale mechanik, który to zakładał nic o tym nie powiedział – no comment. Przy próbie ustawienia geometrii jak zobaczyłem co tam się dzieje to złapałem się za głowę bo wahacz można było ruszać ręką bez większego wysiłku. Kupiłem na własną rękę po numerach i schematach tuleje, które okazały się nie dość, że za duże o 1mm to różniły się między sobą o 0,6mm! Oddałem madzie do pobliskiego mechanika, który dobrał tuleje po wymiarach jak już miał wahacze na zewnątrz. Teraz jest git.

Przez ostatnie 2 lata użytkowania samochodu musiałem wymienić obydwie osłony przegubów dwukrotnie. Najpierw poddała się prawa strona – zrobiłem, po roku prawa – zrobiłem. Po następnym roku lewa w strzępach a prawa już zaczynała się rozwalać. Zamiast kupować te od MX-3 tym razem kupiłem uniwersalne, które mają dużo więcej harmonijki i są ogólnie luźniejsze i po 14kkm+ wyglądają jak nowe.

Po prawie 3 latach stwierdziłem, że emix nie może już być kozą i zacząłem szukanie sprężynek obniżających, jako że amory są niemal nowe to powinno to trochę pojeździć. Do daily nie chciałem dawać ani Jamexów ani MTS o gwincie śmietnixa nie wspominając. Zależało mi na obniżeniu, przy znośnym komforcie, bliskim zdrowej serii. FK wszędzie wykupione, APEX za granicą choć widoczne jako dostępne wszędzie wykupione, Eibach nigdzie nie ma. Od ręki dostępna tylko seria, HR, MTS i Jamex.
Trochę poszukałem i znalazłem holenderskiego producenta Cobra. Mają -30/-30 i -45/-30 jeżeli chodzi o 1.6, choć wydaję mi się że do 1.8 są te same tyle, że uwzględniono wagę v6 i przód pokazywany jest jako -40 lub -50. Mój emix to 100% daily więc wpadło -30/-30. Komfort 10/10, jest minimalnie bardziej twardo (możliwe, że zmęczone fabryczne sprężyny były miękkie?) ale jeździ się nawet po dziurawej Częstochowie super. Ogólna ocena 10/10 choć trzeba było wyłożyć prawie 9 stów z przesyłką z GB (sklep venommotorsport swoją drogą bardzo polecam, odpisują na maile bez problemu i ogarniają temat :) ) Auto <100km i dzień po założeniu poszło około 2.0 cm w dół z przodu i 2.5 cm z tyłu. Wydaje mi się, że jeszcze troszkę poszło w dół, ale nie mierzyłem

Do sprężyn zostały dokupione śruby mimośrodowe eibacha, żeby ustawić geometrie po obniżeniu, spełniły swoją rolę w 100% ( ustawienie wszystkich 4 kątów pochylenia zajęło ~2 minuty <faja> )
Żeby ustawić zbieżność z tyłu z prawej strony biedny pan od geometrii musiał palnikiem działać chyba z 20 minut w sumie.

/edit
Ciekł bak, pierwsza naprawa ciepłym klejem i kawałkiem blaszki wytrzymała 2 miesiące. Kolejnym razem wyjeździłem prawie całą benzyne, podniosłem auto tak, żeby resztka była po zdrowej stronie i po wyczyszczeniu dokładnie miejsca załatałem włóknem szklanym z żywicą epoksydową. 5kkm jest okej. Brak zamienników, a kupno używanego z drogą przesyłką to i tak loteria bo też może być zardzewiały.

Emixowi w przeszłości bardzo sporadycznie wypadał zapłon (głównie w wilgotne dni / deszcz) jednak po umyciu silnika było już dużo gorzej i musiałem to ogarnąć.
Stare no name kable, które nawet dobrze nie siedziały w pokrywie zostały zmienione na nówki NGK, do tego świece NGK, kopułka BOSHA i palec rozdzielacza YEC – tu uwaga do B6D w MX-3 musi to być palec YEC K23019, ten z końcówka 15 jest za mały mimo, że według katalogu pasuje. W połączeniu z dociągnięciem linki od gazu wszystko wróciło do normy, a można powiedzieć że jest lepiej niż było :D

Uszczelka pod klawiaturą wymieniona na oem mazdy bo stara była założona z jakiegoś dziwnego powodu z sylikonem, który wychodził każdą możliwą stroną.

Wyczyszczona przepustnica + wyregulowanie bypassa(?) bo obroty po wyczyszczeniu były za wysokie. Choć ASP początkowo twierdziło, że nie ma tam uszczelki to znalazłem numer w manualu do MX-5 i po podaniu numeru pan z ASO przez telefon przyznał mi rację, że jednak uszczelka jest <czarodziej> i nawet pasuje!

Filtr paliwa wymieniony na FILTRON, było z tym roboty bez rozkręcania dolotu czy rozpórki, ale po kilku niecenzuralnych słowach udało się.

Gdzieś w międzyczasie emix dostał nową końcówke prawego progu zanim wyglądałoby to źle (próg wewnętrzny/środkowy okazał się niemal nówką, tylko "zgrzew" był ruszony) Z lewej strony było jeszcze mniej. Do tego prawe tylne nadkole bo już coś tam wychodziło.

Wleciały też nowe podkładki klubowe już dobrą stroną bo nie są połamane <spoko>

Wymiana oleju z filtrem dalej na Mobila 10W40, filtr FILTRON.

Z planów na najbliższą przyszłość:
gumy stabilizatora, dokładnie sprawdzić łączniki
owiewki na drzwi
ogarnąć lampy przód i tył (tył dalej minimalnie paruje, przód zrobić tak, żeby były 2 identyczne bo jedna jest srebrna na dole, a druga biała <oczy> )
odnowić felgi letnie
filtr powietrza pipercross
założyć nową uszczelkę drzwi kierowcy, która już chyba ponad rok czeka <glupek2>

Emix dostał też dwóch nowych kolegów, jeden to dwukołowy koreaniec a drugiego pokaże w niedalekiej przyszłości :)

Powoli zaczyna mi brakować mocy więc w przyszłości będzie trzeba coś z tym zrobić ;P
Załączniki
204407.jpg
Przepustnica przed
205029.jpg
Przepustnica po
205119.jpg
Nowy filtr
205207.jpg
Spoko czyścił przepustnice – polecam
205489.jpg
Jakby ktoś szukał uszczelki przepustnicy do MX3 B6D
375729.jpg
Tymczasowe rozwiązanie żeby przegub się nie rozwalił :D
388258.jpg
Stare vs nowe mocowanie tył
388451.jpg
Nowy amor z jeszcze starą sprężyną
389122.jpg
Nowa vs stara tarcza przód
389619.jpg
Koreańskie Suzuki
390755.jpg
Druga rurka się urwała ale już jest na miejscu
IMG_20200213_183954.jpg
Wymiana uszczelki pod klawiaturą
IMG_20200306_165720.jpg
Po obniżeniu
IMG_20200306_165731.jpg
W na letnich kołach z niższym ET będzie lepiej
IMG_20200306_165801.jpg
Sprężynka COBRA
IMG_20200306_165822.jpg
Ramka klubowa już w dobrą stronę
IMG_20200306_171518.jpg
Odnowienie zapłonu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 17:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez faflak » 6 mar 2020, 20:28

Ładnie usiadła, w mojej trochę dupka sterczy :( mocowania tył od bg maja chyba krótsze szpilki? ja chyba tez zakupię fasolki bo tez kąty niby nie sa za ciekawe ale opon nie ubywa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 11:14
Posty: 267 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez AsaroV » 6 mar 2020, 20:38

Nie wiem jakie są mocowania w BG bo przed zakupem czytałem forum i wychodziło na to że od BG nie podejdą (po numerach też nie pasowały). Nie wiem czy amortyzatory od 323f BG są identyczne co do milimetra, może na nich niżej siada :D Wydaje mi się, że gdzieś kiedyś przeczytałem, że są minimalnie (0.5 /1 cm) krótsze od tych od MX-3, ale nie wiem czy chodziło o tłoczysko (tutaj wysokość by się chyba nie zmieniła?) czy obudowa amortyzatora.

Z sprężyn jestem w 100% zadowolony i ani troche nie żal mi 900pln. Fasolki zamówiłem, bo koszt mały a zbieżność i tak miałem robić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 17:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez Kongo_EZG » 15 mar 2020, 08:07

siadła by niżej na amorach z bg bo sam wsadziłem przednie od mxa to mi do góry poszła tak samo jak na amorach z BA tył w mx3 jest taki sam jak w bg
Początkujący
 
Od: 3 lip 2018, 08:06
Posty: 10
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 323f bg

Postprzez AsaroV » 15 mar 2020, 12:22

No to mamy potwierdzenie w takim razie. Sprawdziłem paragony i mocowania tył mam MX-3 / 323F BG Kayaby a przednie MX-3 Monroe, amory przód 323F BG Kayaby Excel-G i tył Kayaby Premium też 323F BG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 17:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez jakub_3d » 7 kwi 2020, 08:54

Możesz coś więcej napisać o tych sprężynach? Jaki koszt, jak się jeździ?
Czy nie ma efektu do dobicia ?
Gdzie je kupowałeś ?
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 20:59
Posty: 49 (0/1)
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 94

Postprzez AsaroV » 7 kwi 2020, 10:55

Kupowane na http://www.venommotorsport.com/car/mazda-mx-3/
Bardzo spoko kontakt z ziomkiem o imieniu Rich (Richard) i można się dopytać o dostępność przed zamówieniem. Co do ceny to zależne od kursu ale przy tych kwotach polecam revolut (można do paypala podpiąć)

Ja za 1050zł miałem sprężyny + komplet śrub do pochylenia koła (2x zestawy – po jednym na oś) i przesyłke :)

Co do sprężyn – wydają się lepiej wybierać dziury niż zlochane stare sprężyny, a dzięki temu komfort na plus. Mi się nie udało dobić, ale przez te kilka lat nauczyłem się tak jeździć emixem, że mało do tego okazji :P. Wydaje mi się, że auto trochę lepiej skręca ale może to być od nowej geometrii która była zrobiona po zmianie sprężyn. Na łukach trochę mniej autem giba. Jest więc na 100% lepiej, a o ile to już nie wiem bo po pierwsze to subiektywne, a po drugie mało mam doświadczenia w takich sprawach :D

Ogólnie w moim przypadku sprężyny wyszły 10/10 bo chciałem ulepszyć wygląd, trochę właściwości jezdne nie tracąc zbyt dużo na użyteczności czy komforcie. Do daily są super, do wyścigówki nie.
Gdybym miał stare amory może zastanowiłbym się nad gwintem D2 czy innym z nie niskiej półki, ale dopiero co wymieniłem swoje na nówki to wleciały sprężyny. Śruby Eibach też się przydały przy geometrii bo auto idzie w dół i robi się większy negatyw.

Wszystkie odczucia tylko po 2000km bo przez korone emix nie jeździ <płacze>

/edit znalazłem jeszcze jedno zdjęcie sprężyn przednich seria vs cobra -30
Załączniki
sprezynka.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 17:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez jakub_3d » 4 maja 2020, 07:26

OK. Dzięki za info – pytałem bezpośrednio u producenta i potwierdził, że sprężyny -30mm na przodzie dla 1.6 to te same sprężyny co -40mm w 1.8 v6.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 20:59
Posty: 49 (0/1)
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 94

Postprzez malina323c » 4 maja 2020, 14:04

Fajnie na forum zobaczyć MX'a, tego już też niewiele na drodze zostało, a jeszcze żeby zadbany egzemplarz spotkać to już masakra, z boku te mx'y super wyglądają, nadwoziowo podobny do tigry. Myślę by takiego kupić na dojazdy do pracy by cetki nie męczyć. <spoko>
malina323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy