Mazda 323F BJ ZM 2003 [angol]

Mazda 323F BJ (polift) – angol
Silnik: 1.6 DOHC 16V, ZM, wielopunkt, benzyna
Moc seryjna: 98 KM @ 5500 RPM
Moment obrotowy: 145 Nm @ 3700 RPM
0-100 km/h: 11,6 s
Masa auta: ~1070-1185 kg (różnie podają)
Rocznik: 2003 r.
No i przyszła kolej na kolejną Mazdę
Jestem jej drugim (!) właścicielem od nowości, więc zadbana jest, co mnie cieszy. Mazdiczka nawet nie jest zgnita, a te modele lubią towarzystwo "rudej"
Jest bardzo wygodna, zrywna, szybko wkręca się na obroty, jest świetnie wyciszona. Gdyby nie rocznik to przy kupnie po jeździe testowej powiedziałbym, że jest to może 5-6 letni samochód
Do pełni szczęścia brakuje mi tempomatu (i RWD, ale podobno nie można mieć wszystkiego
), ale w tych modelach chyba fabrycznie nie był montowany. Póki co jestem z niej mega zadowolony. Mam nadzieję, że posłuży mi jeszcze długo i bezawaryjnie, jak to na japonię przystało
Jeszcze przed kupnem:
Po przyprowadzeniu pod dom:
Co nowego od czasu kupna?:
– nowe świece Bosch Super 4
– nowy pasek rozrządu + pompa wody Blue Print
– nowy płyn chłodniczy Prestone
– nowy zacisk hamulcowy prawy przód (stary bardzo mocno zapiekł sie)
– nowy płyn hamulcowy
– nowy bagnet oleju
– nowe opony na przód Uniroyal RainSport 3
– nowe wycieraczki szyb (przód i tył)
– nowe kierunki boczne clear'y
– nowe chromowane żarówki kierunków przednich i tylnych
– nowe żarówki LED SMD: postojówek (przód), wstecznego, przeciwmgielnego (tył)
– delikatna polerka przednich lamp (manualna)
– wywalenie radia fabrycznego i wstawienie swojego 1 DIN-owego
– wywalenie znaczka Mazdy z przedniego grilla
– odświeżona klimatyzacja specyfikiem o nazwie Normfest Viro One Shot Plus
– zmiana oleju na Shell Helix HX7 10W40
– założony filtr przeciwsłoneczny.
"Więcej grzechów nie pamiętam"
Polerka świateł przednich na szybko (nie miałem wtedy czasu, żeby zrobić to porządniej):
Stan przed:
Stan po:
I teraz zagadka – co (lub raczej jak to) zrobić, żeby w Maździe można było zamontować filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) w miejscu "zaślepionej zaślepki" bez efektów ubocznych, aby nie kolidowało z nagrzewnicą...
:
Silnik: 1.6 DOHC 16V, ZM, wielopunkt, benzyna
Moc seryjna: 98 KM @ 5500 RPM
Moment obrotowy: 145 Nm @ 3700 RPM
0-100 km/h: 11,6 s
Masa auta: ~1070-1185 kg (różnie podają)
Rocznik: 2003 r.
No i przyszła kolej na kolejną Mazdę
Jeszcze przed kupnem:
Po przyprowadzeniu pod dom:
Co nowego od czasu kupna?:
– nowe świece Bosch Super 4
– nowy pasek rozrządu + pompa wody Blue Print
– nowy płyn chłodniczy Prestone
– nowy zacisk hamulcowy prawy przód (stary bardzo mocno zapiekł sie)
– nowy płyn hamulcowy
– nowy bagnet oleju
– nowe opony na przód Uniroyal RainSport 3
– nowe wycieraczki szyb (przód i tył)
– nowe kierunki boczne clear'y
– nowe chromowane żarówki kierunków przednich i tylnych
– nowe żarówki LED SMD: postojówek (przód), wstecznego, przeciwmgielnego (tył)
– delikatna polerka przednich lamp (manualna)
– wywalenie radia fabrycznego i wstawienie swojego 1 DIN-owego
– wywalenie znaczka Mazdy z przedniego grilla
– odświeżona klimatyzacja specyfikiem o nazwie Normfest Viro One Shot Plus
– zmiana oleju na Shell Helix HX7 10W40
– założony filtr przeciwsłoneczny.
"Więcej grzechów nie pamiętam"
Polerka świateł przednich na szybko (nie miałem wtedy czasu, żeby zrobić to porządniej):
Stan przed:
Stan po:
I teraz zagadka – co (lub raczej jak to) zrobić, żeby w Maździe można było zamontować filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) w miejscu "zaślepionej zaślepki" bez efektów ubocznych, aby nie kolidowało z nagrzewnicą...
