Mazda 323F BJ ZM-DE '02 Pakiet Sportive SPRZEDAM
Cześć!
Chciałabym Wam przedstawić moją perełkę jaką jest Mazda 323f z grudnia 2002 roku .
Szczęśliwą posiadaczką jestem od września, chociaż poszukiwania tego samochodu zaczęły się już pod koniec lipca i tak razem z narzeczonym ( również posiadaczem BJ) zwiedziliśmy 5 województw i przejechaliśmy około 2 tysięcy kilometrów zanim spotkaliśmy właściwą Mazdę na swojej drodze.
Mazda jest sprowadzona z Niemiec od pierwszego właściciela. Nadkola Mazdy już zrobione i nie widać na nich nic niepokojącego, a raczej tak mi się wydawało , po zimie nadkola nadają się do wymiany razem z progami ( rdza została sprytnie zamaskowana), tym razem tak, aby „szalona ruda” już nie miała dostępu – zniknie rant .
Silnik… ZM-DE 1600cm³ 98 KM – szału nie ma, ale dla mnie na chwile obecną wystarczający, co nie znaczy, że długo pozostanie w nienaruszonym stanie
Wyposażenie przy zakupie:
– 4 poduszki powietrzne,
– ABS,
– TCS ,
– 2 elektryczne szyby,
– elektryczne lusterka,
– podgrzewane lusterka,
– podgrzewana tylna szyba,
– ISOFIXy,
– sprawna klimatyzacja,
– przesuwana i dzielona kanapa,
– centralny zamek z pilotem,
– radio BLAUPUNKT
– 2 głośniki,
– światła przeciwmgielne,
– felgi stalowe i piękne kołpaki .
Zdjęcia z ogłoszenia:
Marzenia do spełnienia:
– kompletny zderzak przód z halogenami z wersji Sportive – ZAMONTOWANY
– zderzak tył – wersja Sportive – ZAMONTOWANY
– dokładki boczne – wersja Sportive – ZAMONTOWANE
– obszycie foteli, kanapy i boczków czarną skórą i niebieską alcantarą,
Co zdążyłam już zrobić?
Wrzesień 2016:
– wymiana rozrządu: pasek MAZDA, rolka prowadząca NTN, rolka napinająca KOYO,
– wymiana pompy wody AISIM,
– wymiana wszystkich filtrów na KNECHT,
– wymiana płynu chłodniczego MOBILER,
– wymiana płynu hamulcowego ATE,
– wymiana płynu wspomagania MOBIL,
– czyszczenie przepustnicy,
– oszukanie 2 sondy lambda,
– wymiana oleju VALVOLINE 10W-40,
– wymiana oleju w skrzyni biegów 75W90 TOTAL,
– wymiana miski oleju,
– wymiana części układu wydechowego – przód,
– wymiana pasków wieloklinowych BANDO,
– wymiana uszczelki pokrywy zaworów REINZ,
– wymiana radia na KENWOOD,
– potencjometr poziomu paliwa w zbiorniku,
– spolerowanie lamp przednich.
Październik 2016:
– listwy boczne (out!)
– wycieraczka tył z Mazdy 6,
– malowanie ramion wycieraczek na czarny mat,
– wycieraczki hybrydowe DENSO,
– przyciemnienie lamp tylnych
– nowe kierunkowskazy smoke,
– malowanie emblematów z tyłu na czarno,
– dywaniki z niebieskim napisem MAZDA obszyte niebieską przędzą,
– klubowe ramki,
Chyba nie będę dobrze wspominać tego miesiąca ze względu na dwie szkody parkingowe.
W czwartek 06.10. komuś ewidentnie nie spodobała się moja M dlatego postanowił sprawić mi nie mały wydatek. Do malowania drzwi kierowcy, pasażera ( na których dodatkowo pojawiło się wgniecenie), dach ( choć może da się go spolerować, w co szczerze wątpię – próbowałam), nawet oberwało się szybie, która została podrapana ), oczywiście pomimo kamer sprawcy brak.
W poniedziałek 31.10. starszy Pan wjeżdżając na parking swoim Golfem nie poczuł, że przetarł mi ponownie drzwi z tyłu i nadkole – również ze strony kierowcy. Moim oczom ukazała się ruda skrywana pod szpachlą. Oczywiście odjechał, na szczęście wiedziałam obok kogo Mazda została zaparkowana, ale i tak nie obyło się bez udziału policji. Po wycenie mam zamiar zająć się reperaturkami, progami, drzwiami i pomalować cały samochód, jeśli nie przerazi mnie cena.
Listopad 2016:
* zakup kierownicy Nardi Torino ( czeka na obszycie) i poduszki powietrznej,
* zakup kompletnego zderzaka z halogenami – wersja Sportive ( czeka na malowanie),
* zakup dokładek bocznych – wersja Sportive ( czeka na malowanie),
* zakup zderzaka tylnego – wersja Sportive ( czeka na malowanie),
* zakup rozpórki kielichów,
– dodatkowy pilot do kluczyka zapasowego,
– 4 zaślepki na listwę relingów ( nie było),
– wymiana oleju ( po 3 000 km) VALVOLINE 10W40,
– wymiana filtra oleju KNECHT,
Grudzień 2016:
* zakup 4 głośników HERTZ DCX 165.3
* najcudowniejszy prezent od narzeczonego: sprężyny obniżające FK Automotive -30/-30 , brelok Mazda
Luty 2017:
– kochana konserwacja podwozia i trochę spawania w podłodze,
– konserwacja profili zamkniętych ( drzwi, maska i klapa bagażnika),
– ogarnięcie kielichów ( trzeba je jeszcze pomalować )
– doszły naklejki : <3jdmgirl i domo kun,
– wymiana przednich głośników na HERTZ DCX 165.3,
– dołożenie głośników na tył HERTZ DCX 165.3,
– obszycie mieszka zmiany biegów niebieską nicią,
– ogarnięcie błotników + konserwacja (przód),
– obniżenie sprężynami FK Automotive -30/-30 ( przód) ,
– ustawienie geometrii kół,
– nowe letnie buciki 16” dla M oczywiście z oponami Toyo
Marzec 2017:
– Wymiana ramek klubowych na nowe, bardziej niebieskie
– ogarnięcie błotników + konserwacja,
– obniżenie sprężynami FK Automotive -30/-30 ( tył) ,
– wymiana piasty i łożyska ( lewy tył )
– wymiana czujnika ABS ( lewy tył)
Kwiecień 2017:
– nowa końcówka tłumika,
– licznik z opcją spalania ( przekręcony do przodu na oryginalny przebieg ) + przełącznik INFO / SET,
– wymiana listew zgarniających zewnętrznych szyb drzwi ( taką nazwę znalazłam – u mnie były popękane )
Maj 2017:
– regeneracja czynnika w układzie klimatyzacji wraz z uzupełnieniem stanu i wprowadzeniem środka smarnego, czyli nabicie klimatyzacji
– odgrzybienie klimatyzacji,
– wymiana oleju ( po 5 000 km, lepiej częściej niż za późno ) VALVOLINE 10W40,
– wymiana filtra oleju MAZDA
Czerwiec 2017:
– spryskiwacze mgłowe z Mazdy 6,
– manetka wycieraczek z Mazdy 6,
– wymiana łączników stabilizatora,
– wymiana czujnika ABS ( prawy tył),
– pomalowanie listwy atrapy zderzaka na czarny mat,
– przyciemnienie emblematu Mazdy (przód),
– pomalowanie nakrętek do felg na czarny mat,
– dekielki felg pomalowane na czarny mat,
– pomalowanie felg.
Lipiec 2017:
– malowanie i zmiana zderzaka przedniego na ten z wersji Sportive
– malowanie i dołożenie nakładek bocznych ( Sportive)
– malowanie i zmiana zderzaka tylnego na ten z dokładką ( Sportive)
– malowanie drzwi kierowcy i tylnych lewych w związku z przygodami parkingowymi z października,
– wstawienie nowych progów,
– wstawienie nowych reperaturek na nadkola.
Sierpień 2017:
– wymiana prawego sworznia,
– doszły owiewki szyb
Wrzesień 2017- maj 2018:
– felgi 15' Mazda,
– opony zimowe,
– klocki hamulcowe przód ATE,
– klocki hamulcowe tył ATE,
– wymiana oleju VALVOLINE 10W40 ( znowu po symbolicznych 7 tysiącach ) i filtrów KNECHT,
– rura dolotowa powietrza,
– akumulator VARTA,
– piasta z łożyskiem NTN ( lewy tył).
Czerwiec 2018:
– zamontowanie zderzaka z Sportive ( czekał od listopada 2016 )
– przyciemnienie lamp, świateł przeciwmgielnych i znaczka Mazdy,
– EZ LIP,
– pomalowanie zacisków na różowo i listwy atrapy na czarny mat
Czerwiec 2018 – styczeń 2019:
– nowy licznik ( stwierdziłam, że nie ma sensu zmieniać stanu km bo nie wiem jak długo ten będzie działał a tak na serio to nie zdążyłam zrobić tego przed przeglądem i mam to już w nosie... natomiast muszę pamiętać, że Madziulka ma 16469 km więcej niż na liczniku)
– kierownica Nardi Torino z obszyciem,
– chłodnica klimatyzacji,
– spolerowanie lakieru na lampach i światłach przeciwmgielnych
Wyglądała lepiej z przyciemnionymi? Wiem. Niestety mimo zamontowania mocniejszych żarówek w nocy nic nie było widać – tzn. było, ale jak dla mnie za mało...
Luty 2019 – teraz:
– rozpórka przód
– rozpórka tył
– wygnanie rudej z rantów drzwi
– wymiana prawego błotnika
– dokładki boczne Sportive
Ostatnio edytowano 12 mar 2020, 19:47 przez Nicole, łącznie edytowano 40 razy
- Od: 14 wrz 2016, 14:08
- Posty: 78
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323f BJ ZM-DE 2002
viewtopic.php?f=312&t=195522
Ładna BJ, kolorek bardzo fajny, w dużej mierze właśnie ten kolor przyczynił się do tego, że kupiłem swoją . Polecam obejrzeć dokładnie podłogę. U mnie na pierwszy rzut oka było ok a później się okazało, że podłoga dziurawa, progi i sierpy mimo że wyglądały dobrze, też były w kiepskiej kondycji... Co do całościowego lakierowania... Koszta są bardzo wysokie. Ja lakierowałem swoją BJ samodzielnie (jestem lakiernikiem) i same materiały kosztowały mnie ponad 2 tysiące złotych. W warsztatach za całościowe lakierowanie auta liczą średnio od 4 do nawet 6 tysięcy złotych, zależy od warsztatu.
Generalnie życzę powodzenia, oby wszystkie plany się powiodły
Generalnie życzę powodzenia, oby wszystkie plany się powiodły
- Od: 22 maja 2016, 19:40
- Posty: 79
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica
U mnie było podobnie, chociaż na początku szukałam Mazdy z nieprawdopodobnie niskim przebiegiem... Później widziałam Mazde w tym kolorze i przebieg przestał się już tak bardzo liczyć, ważne, że był udokumentowany
Już kilka łatek jest wspawanych w podłodze... więc ten typ tak ma
Co to lakierowania to tak jak mówiłam wszystko zależy od wyceny Liberty – a słyszałam, że nie wypłacają nawet połowy tego co powinni... Więc zobaczymy, na razie odłożyłam dopiero 4 tysiące, a progi i nadkola tez trzeba wymienić
Już kilka łatek jest wspawanych w podłodze... więc ten typ tak ma
Co to lakierowania to tak jak mówiłam wszystko zależy od wyceny Liberty – a słyszałam, że nie wypłacają nawet połowy tego co powinni... Więc zobaczymy, na razie odłożyłam dopiero 4 tysiące, a progi i nadkola tez trzeba wymienić
- Od: 14 wrz 2016, 14:08
- Posty: 78
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323f BJ ZM-DE 2002
viewtopic.php?f=312&t=195522
Ładne autko i kolorek MEGA:D
- Od: 31 paź 2013, 19:32
- Posty: 234 (10/5)
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Mazda 626 GE KL-ZE
Powitać Koleżankę Co mogę dodać od siebie to zadbać o rudą i dbać Ale widząc po wpisie mogę spać spokojnie...możesz podejrzeć w moim temacie jak obszyłem kierę i wyczyściłem komorę silnika Kasy,kasy na kolejne zaplanowane mody i szerokości i bezawaryjności życzę...Pozdrawiam a 17/7J ET 40 z oponą 195/45 zrobi mega robotę Zazdraszczam kolorku, jest zajefajny
No ładna, ładna
Zapomniałaś jeszcze napisać o czyszczeniu przepustnicy i oszukaniu 2 sondy lambda...
Zapomniałaś jeszcze napisać o czyszczeniu przepustnicy i oszukaniu 2 sondy lambda...
- Od: 17 kwi 2012, 12:25
- Posty: 224 (0/1)
- Skąd: Opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON
Piter5700 napisał(a):No ładna, ładna
Zapomniałaś jeszcze napisać o czyszczeniu przepustnicy i oszukaniu 2 sondy lambda...
To tak jak bym zapytał kobietę o wiek To jest nieodzowny punkt w BJce
franek74 napisał(a):Piter5700 napisał(a):No ładna, ładna
Zapomniałaś jeszcze napisać o czyszczeniu przepustnicy i oszukaniu 2 sondy lambda...
To tak jak bym zapytał kobietę o wiek To jest nieodzowny punkt w BJce
A Ty masz w swojej jeszcze kata? Pytam, bo nie wiem zabardzo co z nim zrobić, bo skoro sonda już wywaliła błąd, to pewnie kat już jest trochę wypalony i obawiam się, że to kwestia czasu aż się obluzuje i zacznie dzwonić. Wyciąłbym go, ale w większości przypadków nie można zostawić pustej "puszki", bo silnik wtedy też taki dźwięk wydaje jakby w pustą puszkę stukał zastanawiam się czy nie wstawić od razu kolektora 4-2-1 i będzie po problemie, tylko że problem coś takiego znaleźć, także raczej trzeba dorobić...
- Od: 17 kwi 2012, 12:25
- Posty: 224 (0/1)
- Skąd: Opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON
Piter5700 napisał(a):franek74 napisał(a):Piter5700 napisał(a):No ładna, ładna
Zapomniałaś jeszcze napisać o czyszczeniu przepustnicy i oszukaniu 2 sondy lambda...
To tak jak bym zapytał kobietę o wiek To jest nieodzowny punkt w BJce
A Ty masz w swojej jeszcze kata? Pytam, bo nie wiem zabardzo co z nim zrobić, bo skoro sonda już wywaliła błąd, to pewnie kat już jest trochę wypalony i obawiam się, że to kwestia czasu aż się obluzuje i zacznie dzwonić. Wyciąłbym go, ale w większości przypadków nie można zostawić pustej "puszki", bo silnik wtedy też taki dźwięk wydaje jakby w pustą puszkę stukał zastanawiam się czy nie wstawić od razu kolektora 4-2-1 i będzie po problemie, tylko że problem coś takiego znaleźć, także raczej trzeba dorobić...
Dokładnie jak piszesz...ja wywaliłem kata i mam puchę która nie spowalnia spalin a dodatkowo je wyciąga bardziej jeszcze...no ale u mnie brak sondy za katem, mam tylko 1 w kolektorze wydechowym, ale i kolektor będę zmieniał na kwas 4-2-1 bez EGRa i wtedy cały wydech od początku do końca będzie z kwasówki Dolot mam już ogarnięty i wtedy będzie to miało sens... Cepo12 wstawił do swojej BJki kolektor od 626 chyba...
Go$ka29 napisał(a):Ładne autko i kolorek MEGA:D
Dziękuję!
franek74 napisał(a):możesz podejrzeć w moim temacie jak obszyłem kierę i wyczyściłem komorę silnika
Kierownice obszyje w Knurowie ( tam też obszyłam ją dla Piter5700)... A co do komory silnika to wielkie ZAZDRO Mam nadzieję, że uda mi się choć w połowie zrobić ją tak dobrze jak Ty...
W ogóle gratuluje całej Mazdy... od razu widać włożone serce....
Piter5700 napisał(a):zastanawiam się czy nie wstawić od razu kolektora 4-2-1
Wstawiaj! Moja Madzia nie może się już doczekać
- Od: 14 wrz 2016, 14:08
- Posty: 78
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323f BJ ZM-DE 2002
viewtopic.php?f=312&t=195522
Nicole napisał(a):Go$ka29 napisał(a):Ładne autko i kolorek MEGA:D
Dziękuję!franek74 napisał(a):możesz podejrzeć w moim temacie jak obszyłem kierę i wyczyściłem komorę silnika
Kierownice obszyje w Knurowie ( tam też obszyłam ją dla Piter5700)... A co do komory silnika to wielkie ZAZDRO Mam nadzieję, że uda mi się choć w połowie zrobić ją tak dobrze jak Ty...
W ogóle gratuluje całej Mazdy... od razu widać włożone serce....Piter5700 napisał(a):zastanawiam się czy nie wstawić od razu kolektora 4-2-1
Wstawiaj! Moja Madzia nie może się już doczekać
Wstawiaj jak tak ładnie dziewczyna Cię prosi Z tego będą same przyjemności
Z okazji Świąt moja Madzia dostała kilka prezentów
Teraz tylko muszę czekać, aż Piter5700 znajdzie chwilkę na montaż
Teraz tylko muszę czekać, aż Piter5700 znajdzie chwilkę na montaż
- Od: 14 wrz 2016, 14:08
- Posty: 78
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323f BJ ZM-DE 2002
viewtopic.php?f=312&t=195522
Fajna BJ-tka. Kolorek fajny, życzę niezawodności i radochy z posiadania autka.
Dopisano 25 gru 2016, 00:55:
A przy okazji wymiana tylnej wycieraczki jest bezproblemowa? Rozumiem że Plug and Play
Dopisano 25 gru 2016, 00:55:
A przy okazji wymiana tylnej wycieraczki jest bezproblemowa? Rozumiem że Plug and Play
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Damian68 napisał(a):Fajna BJ-tka. Kolorek fajny, życzę niezawodności i radochy z posiadania autka.
Dopisano 25 gru 2016, 00:55:
A przy okazji wymiana tylnej wycieraczki jest bezproblemowa? Rozumiem że Plug and Play
Dziękuję
Tylną wycieraczkę z M6 trzeba było delikatnie przerobić (tulejka na której jest osadzona na silniczku jest minimalnie za wysoka i po dokręceniu dociska ten okrągły plastik do szyby przez co nie można ruszyć wycieraczką. Wystarczy czymś uciąć kawałek tej tulejki i pasuje idealnie)
- Od: 14 wrz 2016, 14:08
- Posty: 78
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323f BJ ZM-DE 2002
viewtopic.php?f=312&t=195522
Luty okazał się być bardzo pracowity (szczególnie dla Piter5700 ) i za krótki.
Madzia dostała w końcu głośniki, dzięki którym słuchanie muzyki nie jest karą, przy okazji zabezpieczyliśmy drzwi Mazdy ( konserwacja do profili zamkniętych), sprężyny FK Automotive -30/-30 na przód ( tył musi poczekać aż zrobimy nadkola) i szczerze powiedziawszy nie odczułam różnicy jeśli chodzi o komfort, została zakończona konserwacja podwozia, ustawiona zbieżność i kąty, Madzia dostała w końcu porządne buciki itd...
Powoli doprowadzam Mazdę do takiego stanu, żeby móc pojechać nią na SCP, a czasu zostało coraz mniej...
Na pewno w wakacje zostanie pomalowana i dołożony będzie zderzak i dokładki z wersji Sportive
Madzia dostała w końcu głośniki, dzięki którym słuchanie muzyki nie jest karą, przy okazji zabezpieczyliśmy drzwi Mazdy ( konserwacja do profili zamkniętych), sprężyny FK Automotive -30/-30 na przód ( tył musi poczekać aż zrobimy nadkola) i szczerze powiedziawszy nie odczułam różnicy jeśli chodzi o komfort, została zakończona konserwacja podwozia, ustawiona zbieżność i kąty, Madzia dostała w końcu porządne buciki itd...
Powoli doprowadzam Mazdę do takiego stanu, żeby móc pojechać nią na SCP, a czasu zostało coraz mniej...
Na pewno w wakacje zostanie pomalowana i dołożony będzie zderzak i dokładki z wersji Sportive
Ostatnio edytowano 17 cze 2017, 19:36 przez Nicole, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 wrz 2016, 14:08
- Posty: 78
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323f BJ ZM-DE 2002
viewtopic.php?f=312&t=195522
Pokaż jak siadło na tych sprężynach bo bardzo podobne FK ponoć do mnie jadą i jestem ciekaw jak to u Ciebie wygląda. A co do pakietu stylistycznego sportive to jestem sceptycznie nastawiony, to nadal zostanie 1.6 więc po co upodabniać do wersji dwulitrowej skoro nią nie będzie? Lepszy pomysł myślę jakieś customowe body ewentualnie.
Rafalkom napisał(a):Pokaż jak siadło na tych sprężynach bo bardzo podobne FK ponoć do mnie jadą i jestem ciekaw jak to u Ciebie wygląda. A co do pakietu stylistycznego sportive to jestem sceptycznie nastawiony, to nadal zostanie 1.6 więc po co upodabniać do wersji dwulitrowej skoro nią nie będzie? Lepszy pomysł myślę jakieś customowe body ewentualnie.
Jak tylko wyjdę z pracy ( system 12 godzinny) z chęcią się pochwalę
Poszło jakieś 3 cm w dół więc nie jest źle... przynajmniej wjadę (chyba) do podwórka ( mam pod górkę) ze zmienionym zderzakiem
Ogólnie co do pakietu Sportive to szanuję Twoją opinię. Niestety podczas szukania samochodu ( około 2 miesiące) nie znalazłam na tyle ciekawej 2.0 żeby ją kupić ( mistrzem okazała się "idealna" Mazda z Poznania ( 5 godzin jazdy w jedną stronę), w której praktycznie nie było kielichów, nadkoli i progów, a każda część karoserii nadawała się do poprawek lakierniczych/ malowania, przy tym nie było możliwości wrócenia z nią na kołach ze względu na opony...) może dlatego, że miałam ograniczony budżet 12-13 tyś. Poza tym moim pierwszym autkiem było Daihatsu Sirion z silnikiem 1.0 i bodajże 56kM , więc rodzina również była do tego sceptycznie nastawiona i w końcu mnie przekonali....
A to rozwiązanie, czyli silnik 1.6 i pakiet stylistyczny Sportive jest dla mnie w tym momencie idealnym rozwiązaniem
Tutaj już przód i tył na sprężynach FK
nie urywa, ale ponoć poszło 3cm w dół ( według badań Piter5700 )
Wybaczcie, że taka brudna, ale taki mamy klimat
- Od: 14 wrz 2016, 14:08
- Posty: 78
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323f BJ ZM-DE 2002
viewtopic.php?f=312&t=195522
Nicole napisał(a):Tutaj już przód i tył na sprężynach FK
nie urywa, ale ponoć poszło 3cm w dół ( według badań Piter5700 )
Przód nawet o prawie 3,5cm
Nicole napisał(a):Wybaczcie, że taka brudna, ale taki mamy klimat
Chociaż do zdjęć mogłaś umyć
- Od: 17 kwi 2012, 12:25
- Posty: 224 (0/1)
- Skąd: Opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości