Mazda 323C BA 96` ZM-VE – "Cetek #2 – Nowa nadzieja"

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Płomień » 12 kwi 2017, 16:57

Dziś trochę planów i nadziei na przyszłość. Przy okazji refleksje z pierwszej oficjalnie przejechanej rundy.

W temacie hamulców... [Nie mam hamulców <diabełek> ]
Po pierwsze, zdobyłem zestaw zwrotnicy z zaciskami i tarczami na tył od MX3, które na dniach będą montowane. Po montażu pojadę na SKP, żeby sprawdzić czy i o ile się poprawiło. Będę miał niczym w MX6, większe tarcze na tyle niż z przodu. Jeśli nie uzyskam zadowalających efektów, to będę dłubał korektor. A efekty są bardzo pożądane, bo na 4 przejazdy 2 razy przestrzeliłem meta-stop :(

W temacie napędu...
Sprzęgło, ślizga się. Miałem takie wrażenie już wcześniej, teraz jak silnik ładnie chodzi, ustawione i sprawne są TPS, lambda i knock-sensor jestem pewien że to nie silnikowi odbija. O ile w codziennej jeździe to nie przeszkadza, o tyle na rundzie było prawdziwym cierniem w d*pie. Takim cierniem wielkości bukietu róż dla żony na przeprosiny, kiedy wyszedłeś w piątek na jedno piwo, a wróciłeś w niedzielę nadal nawalony ze śladami szminki na kołnierzyku. Sprzęgło nie spina dobrze po wyjściu z zakrętu, więc dodanie gazu generuje laga jak w neostradzie. Z drugiej strony kiedy gaz pizgnę już w zakręcie, to sprzęgło przenosi akurat tyle momentu żeby koła zgubiły trakcję. Sytuacja jak szyszka w d*pie, ni to wyciągnąć ni pchać dalej. Trzeba więc wymienić. Sprzęgło, nie szyszkę.

W temacie silnika...
W kwestii knock sensoru – przyjął się. Odczuwam jednak skutki sprowadzania silnika z Japonii. Zapłon niekiedy cofany jest, pomimo zalanego 100-oktanowego V-Powera z Shella. Jak zaleję 98 to czuję brak środkowych obrotów. Na to jednak też znajdzie się sposób, kosztujący 7zł za litr – Ksylen. Zanim jednak zbluzgacie mnie za dolewanie dziwnej chemii do baku, pozwólcie mi napomknąć że jest to szeroko stosowany dodatek do paliw premium. W liceum uczyli mnie że benzyna, to węglowodory o ilości atomów węgla w łańcuchu od 5 do 12. Jak się okazuje, "benzyny" w paliwach premium może być i 35%, reszta to dodatki, związki aromatyczne etc. Przechodząc jednak do meritum, liczba oktanowa ksylenu wynosi 165, co oznacza że jego obecność w paliwie może działać przeciwstukowo. Teraz muszę już "tylko" empirycznie ustalić stosunek paliwa do ksylenu, aby ECU mógł maksymalnie przyspieszyć zapłon.
Przez "maksymalnie" rozumiem 42 stopnie przy 6000k RPM, bo tyle ECU próbuje (no chyba ich <glupek2> ), a knock sensor mu nie pozwala.

W temacie gazów wylotowych...
Kolejny etap to próba odetkania wydechu. Obiło mi się o oczy gdzieś na forum że rozpadający się katalizator lubi zatkać tłumik końcowy, a z uwagi na pochodzenie Cetki zakładam że żaden z elementów wydechu nie był wymieniany od fabryki. Poskładanie całości od kolektora będzie kosztować, ale pewna dobra dusza dała mi cynk, że jest pewien "uniwersalny" tłumik końcowy, przelotowy, który kosztuje grosze. Rzeczony tłumik pochodzi z !! Dużego Fiata, i / lub Poloneza 1.5 do `92 !! Tak na oko rury mają podobną średnicę, ale jeszcze pomierzę. Zawsze coś :D

W temacie poliuretanu...
Parędziesiąt kilometrów przejechałem, byłem na jednej rundzie w automobilklubie Łódzkim, pojeździłem po dziurach, niedługo zrobię przegląd zawieszenia. Na ucho jednak nic nie wskazuje żeby coś się tam działo niedobrego. Moment wrzucenia przeze mnie instrukcji i fotorelacji coraz bliżej, wiem że tylko po to obserwujecie temat. :>

W temacie rajdowania...
Samochód ma potencjał którego jeszcze nie wykorzystuję, nawet biorąc pod uwagę że nie jest skończony i ma parę wad. Za bardzo sugeruję się doświadczeniami z zeszłego sezonu, kiedy jeździłem serią z B3. Tyczy się to zwłaszcza zawieszenia i zmiany biegów. Samochód jeszcze nie objeżdżony, więc odruchowo zmieniam bieg jak słyszę 6k RPM. Zawieszenie mnie miło zaskoczyło, kiedy spodziewałem się poślizgu po błędzie, a poślizgu nie było.
Jednak najważniejsze co muszę poprawić, to nie jeździć na kacu. Głupio się przyznać, ale dzień przed rundą byłem na koncercie, pod samą sceną. Nawet jeśli planowałem bawić się grzecznie, to darmowemu piwu się nie odmawia.
Dziękuję za wsparcie Grupie Łódzkiej, a zwłaszcza Michałowi (gt10r5) który uratował moją skacowaną d*pę w momencie kiedy mój pilot mnie wystawił, a ja nie byłem w stanie sam ogarnąć trasy. <serduszka>
Załączniki
17838715_1165622150226587_563642561_o.jpg
17886990_1480809441942757_5364841_o.jpg
Ostatnio edytowano 12 kwi 2017, 22:06 przez Płomień, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 12 kwi 2017, 17:43

Plomien napisał(a):Poskładanie całości od kolektora będzie kosztować, ale pewna dobra dusza dała mi cynk, że jest pewien "uniwersalny" tłumik końcowy, przelotowy, który kosztuje grosze. Rzeczony tłumik pochodzi z Dużego Fiata, i / lub Poloneza 1.5 do `92 Tak na oko rury mają podobną średnicę, ale jeszcze pomierzę. Zawsze coś

Bez sensu.
Znajdż na alldrogo firme Kadex z Częstochowy.Tłumik rozprężny za kata ok 50zł,środkowy przelotowy eueowy a'la magnaflow glosspack 65zł,końcowy uniwersalny przelotowy 110zł.jakość naprawdę zacna a jak na taką cenę to rewelacyjna.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 12 kwi 2017, 18:18

Bo_Lo napisał(a):Bez sensu.


Wybacz, nie opisałem że docelowo wpadnie tam kwas, grubość ścianki 1-1,5mm reszta podobnie jak wspominałeś. Będzie sporo lżejsze, do końca życia tej budy, i zapewne następnej też. Jeszcze później może zrobię kolektor wydechowy z rurek, zapewne długości takiej jak OEM, chyba że w końcu znajdę logiczną publikację odnoście liczenia kolektora. Całość w imię zmniejszania masy. Tłumik od poldolota jest na przelatanie miesiąca, dwóch.

A za Kadexa chyba podziękuję...
Tłumik Urzywany.jpg


Nie no, karzdemu morze się zdażhahaha
Ostatnio edytowano 12 kwi 2017, 20:11 przez Płomień, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 12 kwi 2017, 18:30

Słabo szukasz ;) Oni handlują też ulterem stąd ta cena
Tu masz normale graty:
Końcowy:
http://allegro.pl/tlumik-uniwersalny-mo ... 59925.html
środkowy
http://allegro.pl/kadex-strumienica-tlu ... 49457.html
pierwszy za kata
http://allegro.pl/kadex-tlumik-strumien ... 90615.html
Ogólni ezamiast kwasówki dałbym sporo tańszą rurę aluminiowaną(mają też w ofercie) tańsza i kwasówka ma tendencje do pękania na spawach a aluminiowana wytrzyma spokojnie z 10lat.
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... &id=255644
nie żebym im robił reklamę,po prostu sam korzystałem nie raz i poleciłem kilku osobom i za taką kase jakość super.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez hasari » 12 kwi 2017, 20:59

Płomień
Po wielu ciekawostkach gdzieś zasłyszanych o twojej Cetce postanowiłem odwiedzić ten temat... i wiesz co? Przeczytałem dokładnie wszystko :P Jestem pod mega wrażeniem, tyle pomysłów, groszowe wykonanie elementów, zapał do pracy. To się chwali :) Trzymam kciuki i śledzę temat bo osobiście fury jeszcze nie widziałem ale chyba będę musiał wkrótce zmienić ten stan :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2016, 22:42
Posty: 206
Skąd: Polska
Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver

Postprzez Płomień » 21 kwi 2017, 18:40

Dni mijają, nie mam czasu wziąć się za sprzęgło, ale za to wpadło parę drobnostek.

Po pierwsze, zaszalałem.
18083592_1444430585628306_99065759_o.jpg
Będę żarł gruz do końca miesiąca.


Amorki na przód, i najlepszy olej jaki znam. Zacznie się trenowanie i piłowanie nie tylko od święta, więc musi być dobry olej. Na początku były plany żeby zamówić amory od BA V6, ale tego szitu nie da się kupić. Tzn da się, za 300zł szt. sprowadzanie z japonii. Dziękuję, postoję.

Olej wymieniłem na parkingu galerii handlowej, bo dlaczego nie.

18083858_1444430645628300_2097264130_o.jpg
Tłumik od dużego fiata


No i tłumik za 30zł od dużego fiata / poldolota, z końcówką którą miałem na samochodzie. Wystarczyło ją spolerować i prezentuje się jak nówka. Wydech jest głośniejszy na niskich obrotach, na wysokich niewiele ponad to co było wcześniej. Dźwięk spoko, sam się zdziwiłem. Może nie jest to magnaflow czy inny ulter, ale relacja kosztów do efektów zdecydowanie na korzyść mojego januszowego rozwiązania. Teraz czeka mnie katalizator, całe szczęście dostałem za free wstawkę od Dwojasa, więc jedyne moje koszty to praca i elektrody. Dziękuję <jupi>

W temacie silnika walczę z przelewaniem. ECU dobrze wie że ma za bogatą mieszankę, odpala korekty krótkoterminowe, ale nie koryguje długoterminowo. Bogato jest non-stop, lambda 0,85-1,00V, spada tylko jak dam mu po garach, na ułamek sekundy zanim zdąży go podlać. Ktoś może ma wiedzę w temacie autoadaptacji w ECU mazdy? Dziś wieczorem jadę się przejechać na romantyczną wycieczkę z Forscanem, zobaczymy co mi powie. Samochodem robię trasy do 7-8 km na raz, w zasadzie nie miał jeszcze tripa powyżej 15km bez gaszenia silnika. Czy to może mieć wpływ na brak autokorekty?
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 21 kwi 2017, 19:27

Kurde zdaje się że że 2 tyg temu były na allegro KyB do BA V6 za jakieś śmieszne pieniądze ,120-130zl szt. Wyprzedaż jakaś.
Z tym kompem to zrób jakaś dłuższą trasę.Mialem tak w BG że po resecie komputer dostrajal się prawie przez ok50 km.W tym czasie obroty warilwaly,silnik inaczej chodził i śmierdziało benzyna z wydechu.

Dopisano 21 kwi 2017 20:38:

Są jeszcze

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6678162546
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 21 kwi 2017, 19:45

Widziałem te amory, ale boję się ich kupić. Parę lat temu Polskę obiegła informacja o podróbkach KYB, które wyglądają identico ale rozpadają się po 5-10k. Ja swoje ogarnąłem w dobrej cenie, z pewnego źródła i made in Japan, więc mam spokojną głowę. Dzięki za informację nt. autoadaptacji, jadę teraz zaraz kręcić kółka wkoło łodzi, zobaczymy czy się dostroi. ;P
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez czarek1991 » 22 kwi 2017, 09:12

Strach to kupowac, na 99% podrobki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Rafalkom » 27 kwi 2017, 13:17

Coś nowego w temacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Płomień » 6 maja 2017, 13:34

Update po krótce.

Póki co nie wypowiadałem się nic więcej na temat silnika, bo kombinowałem, i myślałem i szukałem. Teraz plany mam dopięte i określone, więc mogę grać w otwarte karty :D

ECU posiadam nie od ZL-VE, tylko od japońskiego ZL 110KM.
Różnica jest taka, że nie steruje zmiennymi fazami rozrządu, i ma inne wtryski, ZL 155ml, ZL-VE 296ml. ECU nie robił adaptacji, bo max korekty to 25%. Jak wychodzi poza zakres nie robi korekty długoterminowej, a po dłuższym czasie wywala błąd. Wtryski podmieniłem od Z5 160ml, więc mieszanka się ogarnęła, wystarczyło 10 min na jałowym żeby wprowadził korekty.

Zmiennymi fazami będę sterował inaczej. Na początek wpadnie prosty układzik modulujący sygnał, który ustawi mi solenoidę od S-VT. Jak wtryski będą nadążały, to wpadnie chiński klon arduino, Piorun napisze mi program do ustawiania fazy zależnie od obrotów. Niezależnie od powyższych czeka mnie inwestycja w DET3, na którym będę mógł zrobić mapę do dużych wtrysków, i jednocześnie, poprzez wyjście analogowe sterować zmiennymi fazami.

W części bardziej mechanicznej, z ori wydechu został tylko tłumik środkowy. Co zabawne, po poskładaniu go do kupy osłuchałem wszystko, i okazało się iż rzeczony tłumik dzwoni, więc też musi wylecieć. Amorki mam przygotowane do wrzucenia, hamulce na tył prawie też, zostało mi jeszcze "tylko" wywlec długą śrubę z jednej zwrotnicy i potraktować ją (zwrotnicę) druciakiem na wiertarce.

W tygodniu postaram się znaleźć czas na zmontowanie puchy na aku żeby dokonać relokacji. Wg przepisów FIA jak i prawa, aku nie może znajdować się w przedziale pasażerskim, więc musi trafić do szczelnej metalowej puchy, żeby fizycznie być w innym "przedziale" <lol> Przy okazji kupię troche stali co by wreszcie zrobić nową rozpórkę.

Jak coś wpadnie nowego to wrzucę foto.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Płomień » 14 maja 2017, 16:16

Druga runda już za nami, więc trzeba coś skrobnąć ;)

Tym razem udało się nam więcej zrobić przy samochodzie. "Nam" bo Grupa Łódzka zaanektowała warsztat i wakaty do pracy przy Rajdówce za Złotówkę, skończy się na tym że chłopaki będą więcej grzebać przy tym samochodzie niż ja z Piorunem <lol>

Wymienione zostało sprzęgło i docisk Aisin. Teraz jak chcę przyspieszyć to przyspieszam, zamiast czekać na zmiłowanie.
Amorki i camber wpadły już wcześniej, ale teraz przednie koła doczekały się zbieżności. Zostało też zdiagnozowane źródło pisków przy hamowaniu, i naprawione.

Z tyłu nareszcie wpadły tarcze od MX-3 z całymi zwrotnicami. Było przy tym trochę zabawy, Eklerek poratował awaryjnie przewodami hamulcowymi i wszystko bangla. Dupohamownia mówi że jest lepiej, ale wyznacznikiem będą rolki na SKP, które odwiedzę w poniedziałek.

Dowiedziałem się też że stabilizator od BA V6 jest grubszy (18mm) od Cetkowego (16mm) więc też wleciał na tył. Teraz poszukuję na przód i będzie komplet.

Piorun zrobił sterownik do zmiennych faz rozrządu. Nazwaliśmy ten system PVVT – Piorun`s Variable Valve Timing. Sterownik działa pięknie, załącza elektrozawór, faza się zmienia. Szkoda tylko że komputer nie chce współpracować, bo jak dostaje sygnał z czujnika położenia wałka, to wykrzacza błąd i gasi silnik. Jak pewnie się domyślacie na odłączonym czujniku nie chce nawet zapalić, a co dopiero chodzić. Jedyne co mi przychodzi do głowy to próby emulacji czujnika wałka, tak żeby komputer myślał że działa. Obawiam się jednak że czeka mnie DET3. Ktoś ma jakiś pomysł?

W automobilklubie pniemy się coraz wyżej w tabeli. Pomimo braku mocy samochód robi robotę i nie odstaję od mocniejszych aut. Nie no, powiedzmy sobie prawdę, chwilowo przyspieszenie mam tam najgorsze, więc tym większy szacunek dla Mazdy że Cetka tam ciśnie i nie odstaje. Bo kierowcy nie wliczam w równanie, jeszcze długa droga przede mną.

Poliuretan działa dobrze, trzyma się. Żeby być uczciwym powiem że jedna odkleiła się od tulejki wewnętrznej i przesunęła, ta na wahaczu wleczonym przy zwrotnicy. To było jednak w zupełności do przewidzenia, ponieważ tam mocno naruszyliśmy proces produkcyjny. Z drugiej strony reszta świetnie trzyma, nie sypnęła się, więc chyba mogę stwierdzić że już się nie sypnie. Na dniach będę robił kolejne tuleje, to wpadnie opis i fotorelacja.
Możliwe że zapomniałem o którejś ze zmian, w razie czego będę edytował tego posta.

A, właśnie. Trzeba wymyślić nazwę dla samochodu, żeby było wiadomo że to ta konkretna Cetka, a nie inna. Rajdówka za złotówkę jest za długie, a Madzia zbyt oblatane. Pomóżcie mi coś wymyśleć. Nie wiem, może "Roman"?

18472221_1355622064520301_812936545_o.jpg
18552918_1477726432298721_184504557_o.jpg
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez franek74 » 14 maja 2017, 17:01

Gratki Płomień...wstawkę dostałeś od Dwojasa a Dwojas dostał ode mnie ;) Zatem mamy wkład w Twoją Romanową... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 11:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez Neonixos666 » 14 maja 2017, 18:29

Plomien napisał(a):Obawiam się jednak że czeka mnie DET3.


Tak samo jak ktoś do SR20DE zakłada głowicę od SR20VE w nissanach i też musi deta zakłada żeby to ogarnąć ze zmiennymi fazami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bartg » 15 maja 2017, 07:31

Proponowałbym Cecylia, bo to Mazda czyli rodzaj żeński :P

Dopisano 15 maja 2017 9:49:

Zawieszeniowo widać, że zaczyna to jeździć, Cetką w porównaniu z Efką prowadzi się zauważalnie lepiej na dobrym zawiasie, parę cm i kg mniej robi ogromną różnicę :) Mam tylko jedno zastrzeżenie – za cicho! Jakiś przelot środkowy by się przydał chociaż, pamiętaj

Obrazek

Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7808 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez hasari » 15 maja 2017, 14:15

Tak jak Bartg podbijam temat wydechu – zdecydowanie za cicho :) nawet startująca seryjna Skoda Citigo była głośniejsza :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2016, 22:42
Posty: 206
Skąd: Polska
Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver

Postprzez Płomień » 18 cze 2017, 23:05

Mały update, żeby nie było wątpliwości że samochód żyje i ma się dobrze.

W Cetku została zrobiona masa pierdół i parę ważniejszych rzeczy. Co najciekawsze pokrótce opiszę.

DET3 postawiony. Działa, jeździ. Bogata mieszanka wyeliminowała problem stukania, więc zrobiło się dużo przyjemniejsze daily. Tym bardziej, że zabrałem się za usuwanie wszystkich potencjalnych źródeł terkotania, wyleciały wszystkie luźnie plastikowe spinki i trzymadełka. Te które nie mogły wylecieć zostały potraktowane – a jakże by inaczej – klejem na gorąco. Ważne że działa <lol>

Z postawieniem zmiennych faz na decie będziemy walczyć na dniach, aczkolwiek jest to urządzenie tak przyjazne, że jestem dobrej myśli.
Burdel.jpg


Dokonałem ceramizowania silnika środkiem Ceramizer marki Ceramizer. Testowany w DiTD, w motocyklu, więc prędzej czy później musiał wylądować i tutaj. Przy okazji sprawdziłem kompresję i jestem miło zaskoczony. Odczyt z grubsza równy na wszystkich garach, przy czym bardzo ładny. Zobaczymy czy tutaj też uda mu się podbić kompresję <faja>
Kompresja.jpg


Z ciekawszych ciekawostek jestem bogatszy o obrotomierz. Nie byle jaki obrotomierz, ponieważ sygnowany logiem SP Garage.
Obrotomierz.jpg


Niestety, dowiedziałem się ostatnio, że istnieje jeszcze jedno SP Garage poza nami, w dodatku mieszczące się tak jak my, w aglomeracji łódzkiej. Zajmują się cytuję "Modyfikacje głównie Fiata 126p,ale również Łada,fiat 125p,Polonez i innych starych aut.". Z jednej strony nie chcemy aby nasza praca była przypisywana komuś innemu, ale z drugiej strony przywiązaliśmy się do tej nazwy. Co robić?

Problem nazwy rozwiązał się w kwestii Cetka. Dokładnie tak – "ten" Cetek. Inne cetki to cetki, a to jest Cetek. Tak będę go nazywał i będzie wiadomo o kogo chodzi. Cetek.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez hasari » 19 cze 2017, 18:29

Nic nie zrobisz, tamto SP garage jakieś germany robią, a ty masz swoją unikalną nazwę. Poza tym – nie masz co się martwić –> SP Garage – warsztat tuningu samochodów – nie umywa się do twojej pracy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2016, 22:42
Posty: 206
Skąd: Polska
Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver

Postprzez Płomień » 25 cze 2017, 20:27

Szybki up z dalszymi modami.

Wpadła nowa rozpórka. Większa, cięższa, sztywniejsza, lepiej spasowana i brzydsza. Może kiedyś ją oszlifuję i pomaluję zanim zardzewieje. A nie, czekaj... <lol>
Rozpórka przód V2.jpg


Bystre oko zauważy że czegoś tu brakuje. To, czego tu brakuje, zostało przeniesione, tam gdzie być powinno z uwagi za rozkład masy. Połączone grubym kablem spawalniczym w podwójnej izolacji, w metalowej puszce która prawie spełnia wymagania załącznika FIA <czytaj> . Będzie spełniać, już niedługo. Tym razem nie mieliśmy czasu na bzdety.
Skrzynia.jpg


Czym zaowocowało wstawienie rozpórki nie będę tłumaczył, każdy to wie. A jak nie wie to oznacza że jeszcze nie ma rozpórki, i powinien założyć. <cisza>

Relokacja akumulatora poskutkowała ogólną poprawą wrażeń z jazdy. Jeździ nie tylko szybciej, ale także przyjemniej. Przy lekkiej budzie wybebeszonej z tyłu, i twardawych sprężynach dupa samochodu skakała jak piłeczka. Wiem, amory do wymiany. Jednak po dociążeniu tyłu, przestała prawie jak za dotknięciem magicznej różdżki. Szkoda że to nie zregenerowało mi amorów. :(

Czy przód się przez to lepiej się prowadzi – nie wiem. Czy lepiej zachowuje się w zakrętach? Nie jestem pewien, bo za jednym zamachem robiliśmy oba mody. Wiem natomiast że przód auta poszedł w górę, wystarczająco żeby to zobaczyć gołym okiem. Tak jak wcześniej miałem przód niżej niż tył, tak teraz tył mam niżej niż przód.
Jestem pewien, że zmianę rozkładu masy da się odczuć podczas prowadzenia. <spoko>

Det nie dał rady, arduino nie dało rady, ja też nie daję rady. Wiele śmieci w Wiśle upłynęło kiedy ja zaczytywałem się w lekturze wszelakiej tyczącej się zmiennych faz rozrządu na wariatorze, i sterowania zapłonem przez ECU. Mazdoski skurczysyn po prostu odcina zapłon kiedy mu się nie zgrywa sygnał czujnika wałka z czujnikiem wału. I nie da się tego prosto zemulować, a nie chcę spoglądać ku otchłani druciarstwa, bo obawiam się że ona spojrzy na mnie. Znalazłem numery ECU od ZL-VE, i sprowadzam ten szit z Japonii. Powinienem tak zrobić zraz po tym jak ogarnąłem że mam złego ecu. Podłączę tak jak powinno być, a dalej będę się bawił z DETem.

Albo i nie. Czas pokaże czy warto się w to bawić. Czas na 1/4 oczywiście :)

BTW Ciekawostka. Co prawda wpisałem mu wszystko co się dało ustalić, ale i tak nie uważam tego za miarodajne. I nie ma co się cieszyć, bo Z5 generowało 88KM przy 5500RPM, tutaj mamy 101KM przy 6100RPM. W sumie wychodzi na to samo.
Hamownia DETa.jpg
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 25 cze 2017, 20:37

To jest moc na kołach a nie silnika więc nie ma co porównywać Z5 bo te 88 było mocą silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy