Mazda 323C BA 96` ZM-VE – "Cetek #2 – Nowa nadzieja"

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez DARO MAZDA 323 » 13 lis 2016, 11:24

dawaj dawaj bo ciekawy jestem jak tam postep prac :)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Płomień » 26 lis 2016, 14:28

Mała aktualizacja dla wszystkich śledzących temat.
Samochód odebrany od wydechowca, kolanko 2:1 dorobione. Przy okazji dostałem prezent od faceta który to robił, w zamian za długie oczekiwanie i niewielkie problemy jest zrobione z kwasówki (zamiast nierdzewki) i przygotowane pod 2,5 cala (zamiast 2").

Pierwsza podróż odbyta, ale póki co nie ma szału. Brak zbieżności i stuki z tyłu w zawieszeniu nie wpływają dobrze na komfort prowadzenia, zwłaszcza że jest taczka i nie ma wygłuszenia.

Silnik póki co nie ma podłączonej lambdy i sygnalizuje błąd czujnika stuku, więc nie ma prawa dobrze jeździć, ale jest na chodzie, więc pokusiłem się o odwiedzenie łódzkiego spota. Dzięki wszystkim za wsparcie i dobre słowo, przyznaję że ostatnio miałem dość tego projektu, ale powoli wraca do mnie chęć i zapał. :)

Poza tym samochód nadal wygląda jak kupa, do standardowych 4 odcieni szarości doszedł jeszcze podkład wypełniający wokół szyby i czarny sprej na to co już zaszpachlowane i wyszlifowane. Do tego jest jeszcze troszku szpachli na wierzchu, ale przynajmniej karoseria nie wygląda już jak mapa hipsometryczna arizony <lol>
Ten weekend niestety nic nie grzebnę, ale może uda mi się w tygodniu przydłubać. Zdjęć nie wrzucam, bo i nie ma co. Jak coś się pozmienia to będę sypał fotkami, jak silnik będzie już chodzić tak jak powinien to może nawet jakiś filmik puszczę.

Trzymajcie za mnie kciuki <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 26 lis 2016, 16:44

Plomien napisał(a):i przygotowane pod 2,5 cala

Zupełnie nie potrzebnie, czasem więcej nie znaczy lepiej
Plomien napisał(a):Do tego jest jeszcze troszku szpachli na wierzchu

Szpachel chłonie wilgoć, nie zabezpieczona podkładem może okazać się przyczyną późniejszej rdzy.

Ogarniaj silnik bo można śmiało powiedzieć że to unikat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 3 lut 2017, 02:52

A skrobne coś, żeby nie było że nic się nie dzieje. Otóż dzieje się, ale powoli.

Cetka dostała nowy zestaw hamulców na przód, tarcze i klocki. Zdecydowałem że swap hamulców zrobimy później, ale bez hamulców też zostać nie mogę. Poza tym jakieś drobne ogarnianie szpachli, kładzenie wykładziny w środku co by gołą blachą nie gorszyło diagnostów <lol>

Dla ciekawskich – silnik chodzi, ma się nawet dobrze, kupiłem mu czujnik spalania stukowego i czeka na zmiłowanie. Nie spieszy mi się, bo Madzia nie jeździ. Nie żeby nie mogła, po prostu nie mam do niej zimówek, a mam czym wozić ten obszar ciała, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę.

W tym momencie zabrałem się za zabawę w chemika, gdyż testuję chemię. Pierwsza chemia, to poliuretany produkcji własnej. Mam już plan procesu produkcyjnego, pierwsze próby są mega na plus. Materiał się zgadza, ma odpowiednią twardość, i wytrzymałość ponad oczekiwania. Po serii młotkowania, zgniatania i rozciągania pomyślałem sobie – wrzucę w imadło, ścisnę na ile starczy mi pary w łapach, zobaczymy kiedy się podda. Co mogę powiedzieć – poddałem się ja, a poliuretan po wyjściu z imadła grzecznie wrócił do pierwotnego kształtu.
Jestem na etapie ściągania zawieszenia z tyłu, jak ktoś ma pomysł jak wyjąć tą cholerną śrubę ze zwrotnicy to poradźcie :D

Druga chemia to pianka do usztywniania nadwozi. Patent zakłada wypełnianie profili zamkniętych, słupków i wszelkich elementów nośnych pianką usztywniającą. Przy czym zaznaczam, że nie chodzi o piankę budowlaną / montażową, która chłonie wodę jak gąbka i ugina się pod palcem. Piankę specjalistyczną do tegoż właśnie celu kupić można, ale akurat nie mam na zbyciu 400$ + koszty wysyłki, więc szukam zamienników. Teoretycznie można kupić u nas za miedzą taką piankę, ale koszt 100zł za 175ml to w sumie więcej niż tą zagramaniczną.
Czy to ma sens? Sam nie jestem do końca przekonany, ale nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził. Wiem natomiast że używają jej BMW, Nissan (Infinity), a nawet Mazda w edycjach specjalnych RX8, więc coś musi być na rzeczy. Przetestowałem już Eko Produr CP 4090, niestety jest za mało wytrzymała, usztywnienie zbyt małe.

Tymczasem czekamy cieplejszych czasów i początków sezonu. Trzymajcie kciuki <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez blackbull » 3 lut 2017, 09:22

Do tej śruby bez palnika nie ma co podchodzić moim zdaniem...
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 16:53
Posty: 117
Skąd: Serock
Auto: 323 BG 1.8 Dohc Bp05 1995
Kawasaki Ninja ZX6R 2002r

Postprzez Piotr89 » 3 lut 2017, 14:38

Przekaż i nam przepis na te polibusze, bardzo jestem ciekaw <diabełek>
Co do śruby to belkę wyrzuć na zewnątrz i na zewnątrz rozkręcaj, ale tak jak poprzednik napisał, palnik, dobre klucze, smarowidło wd40 lub taki specyfik z Liqui Molly, i duuuużo cierpliwości ;)
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Płomień » 27 lut 2017, 20:39

Aktualizacja

Belki nie wyrzucałem na zewnątrz, poodkręcałem wszystko od niej. Środki penetrujące, palnik i młotek, młotek, młotek.
Teraz jest akcja odrdzewianie natryskowe, zabezpieczanie podwozia z tyłu, wózka, no i wahacze. Pierwszy zestaw poprzecznych jest już prawie gotowy. Wystarczy pomalować. Przepisu na poliuretany nie będę zdradzał dopóki się nie upewnię że wszystko działa, co najwyżej ja sobie zrobię krzywdę. Wspomnę tylko że bez mocnej pompy próżniowej się nie obejdzie, więc nie każdy będzie mógł sobie tak po prostu zrobić.

Grupa Łódzka mi prężnie pomaga w pracach, specjalne podziękowanie dla Eklerek323f który wkłada tyle pracy jakby robił przy swoim <serduszka>

A tutaj parę fotosów z prac.

Wahacze w trakcie czyszczenia i wypalania gum
Wahacze.JPG


W trakcie zalewania. Niech Was nie zwiedzie słoik, to jest kosmiczna technologia <rotfl>
Produkcja.JPG


Produkty gotowe
Gotowe1.JPG

Gotowe2.JPG

Gotowe3.JPG


A tu ciekawostka. Wózek made by Piohrun. Nie ma problemu że samochód nie ma zawieszenia, wystarczy pchnąć a pojedzie. W warsztacie mieszczą się dwa samochody, więc możemy w każdym momencie odsunąć Cetkę na szynach i wjechać innym na kanał.
Podwozie i wózek.jpg
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez gt10r5 » 1 mar 2017, 09:37

Świecą się te wahacze, ciekawe dlaczego :D

Chłopaki fajnie sie zabierają za to wyzwanie. Ten projekt w kontekście cena/jakość może się opłacać i zaskoczy nie jednego.
Ja osobiście przekonałem się jak mała jest cetka od spodu. Z zewnątrz optyczne złudzenie przez wysoki dach.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Neonixos666 » 9 mar 2017, 23:27

Jak się spisują te zalewajki? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Eklerek323f » 10 mar 2017, 01:26

Neonixos666 napisał(a):Jak się spisują te zalewajki? :P

Dopiero dzis zostały założone na auto, a ze względu na spota Płomień nie poskładał tego do kupy :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez franek74 » 10 mar 2017, 21:52

Mega profi robota <spoko> Na pewno będzie się dobrze prowadzić <spoko> Kibicuję i czekam na dalsze foto relacje <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez Płomień » 15 mar 2017, 23:37

Kolorowo.jpg
Kolorowo


Dupa siedzi sztywno. Przy bujaniu odchyla się praktycznie tylko na kapciu. Jest taczka jak nie wiem co <jupi>

Pierwsze próby drogowe też ok, skubana dobrze się trzyma drogi, reakcja na zmiany kierunku jest natychmiastowa, bez uślizgu. Jestem miło zaskoczony, zobaczymy jak będzie po kilkuset kilometrach. W najbliższych dniach postaram się o przegląd i wykończenie wnętrza. Naturalnie będę wrzucał kolejne zdjęcia, może kiedyś zaktualizuje pierwszą stronę
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez KoRnFUN » 15 mar 2017, 23:46

potwierdzam jest megasztywno
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2031 (9/9)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez rafał88 » 16 mar 2017, 00:00

Az tak sie charakterystka zmjeniala po zmianie na poli?? U mnie to wszystko pamieta japonie ale na reakcje na ruch kiera i sztywnosc/betonowosx nie moge narzekac ;p Chcociaz nie ukrywam ze zrobilbym tez tak tył zawias ;D <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2017, 01:01

Jak dokręcałeś zawieszenie? na podnośniku czy na opuszczonym samochodzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bartg » 16 mar 2017, 09:25

Obrazek
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Płomień » 17 mar 2017, 15:39

Jako że nagle stałem się posiadaczem jeżdżącej Cetki, a nawet Cetki z ważnym przeglądem, mam nowe spostrzeżenia nt. projektu.

Zawieszenie nadal sprawuje się świetnie. Co prawda czuć brak rozpórki z przodu, która jak się okazało przycierała o króciec podciśnienia. Czuć tym bardziej że dupa jest sztywna. W końcu z tyłu są polibusze i rozpórka, a przód chwilowo prawie fabryka, bo sprężyn i camberu nie liczę.

Samochód ma tendencję do podsterowności, nie udało mi się wprowadzić tylnej osi w poślizg bez użycia ręcznego. Jest to o tyle dziwne że na przodzie siedzą u mnie Michelin Pilot Sport 3 z 2014r, a na tyle mam całoroczne Nakangi, ponad 10 – letnie, innymi słowy śmiecie. Może tutaj mieć znaczenie niska temperatura, więc chyba za wcześnie na wyrokowanie.

Druga sprawa, to domowa regulacja zbieżności działa świetnie, co potwierdziła wizyta w warsztacie diagnostycznym.

Masa pojazdu poniżej tony, co oznacza że wybebeszanie wszystkiego co się dało przyniosło wymierne efekty. Rozkład mas 635 przód, 355 tył, czyli w przybliżeniu 64:36. Nie jest źle, ale można lepiej. Relokacja akumulatora powinna poskutkować jakimś 62:38, czyli zbliżamy się do optimum. Przydała by się jakaś lekka maska z kompozytów, ale jak luźno oszacowałem zrobienie matrycy i maski to koszt materiałów min. 300zł, czyli sporo jak na potencjalne 8kg zysku.

Zasmuciły mnie jednak hamulce. Miałem w planach wrzucić na przód znany i kochany zestaw zwrotnice ba V6, tarcze i zaciski M6, ale jak się okazuje trzeba się zająć tyłem. Przód hamuje po 2850 N na koło, tył 630 N. W przybliżeniu to 4,52:1, co przy rozkładzie masy 1,77:1 ... no cóż, dupa. <dupa>
Oczywiście wiem że przód powinien mieć większą siłę hamowania bo występuje główny nacisk, ale bez przesady, tym bardziej że na twardszych sprężynach w mniejszym stopniu występuje efekt przesunięcia środka ciężkości. Zaznaczam przy tym że szczęki mam nowe, a rozpierakami zajmowałem się na jesieni, czyli z 60 km temu. Jak macie jakieś pomysły to pomóżcie <płacze>
Mam jeden pomysł jak temu zaradzić, regulator siły hamowania z ręczną regulacją. Podać większe ciśnienie na tył, i zobaczyć jak będzie się sprawować. Nie wiem czy to rozwiąże problem, ale zawsze coś. Poza tym jak tył będzie lepiej hamował, to siłą rzeczy przednie hamulce będą miały mniejszą pracę do wykonania, więc będą się mniej grzać.

Jak macie jakieś uwagi i pomysły to rzucajcie, będę je łykał jak młody pelikan. Jak ktoś ma jakiś wydruk, albo pamięta wyniki z SKP, to też możecie wrzucić, miło przyjmę materiał porównawczy. Nie tylko cetki, ale BA, wszelakie MX etc. <ok>

@Neonixos666 Przykręciłem na podniesionym, dokręcałem na opuszczonym. Wydaje mi się że wiem, ale żeby była jasność, napisz mi dlaczego pytasz :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez mx-3lover » 17 mar 2017, 16:44

Jak założysz większe zaciski z przodu to tył i tak będzie mocniej hamować, bo przód będzie stawiał większy opór. Często jest tak, że po montażu większych zacisków z przodu blokuje się tył.
Korektor dobra rzecz, a z tyłem nie przesadzaj.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Neonixos666 » 17 mar 2017, 23:12

Plomien napisał(a):@Neonixos666 Przykręciłem na podniesionym, dokręcałem na opuszczonym. Wydaje mi się że wiem, ale żeby była jasność, napisz mi dlaczego pytasz :D


Częsty błąd przy montażu zawieszenia jest dokręcenia wszystkiego na podnośniku ale widzę że ogarnąłeś to dobrze. Jak silnik chodzi, i jak się sprawuje VE?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 20 mar 2017, 00:02

To zdradzisz może w końcu coś na temat tych polibuszy? <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy