Mazda 323C BA 96` ZM-VE – "Cetek #2 – Nowa nadzieja"

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Bo_Lo » 30 sie 2018, 15:06

Noo,stary,widzę rozpędzasz się.NM na poziommie 2L subaru wolnossącego przy tejmasie już musi robić robotę.Oby tak dalej <spoko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez marcinowozniako » 30 sie 2018, 15:27

Czyli to nie wydech blokuje go na górze obrotów. Teraz czas na dolot ale to tez moim zdaniem specjalnie nie poprawi tego dołku od 6 tyś. Tu coś z tym sterowaniem jest nie tak imho.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Płomień » 30 sie 2018, 16:24

To co nazywasz "dołkiem od 6 tyś" ma wartość mojego maksymalnego momentu sprzed paru miesięcy :D

Najlepszym pomysłem byłoby pospawanie nowych kolektorów dolot/wydech pod nowy setup, ale tego sami tak prosto nie zrobimy, zwłaszcza wydechowego. Wcześniej już pisałem że mam pomysł na mały mod obecnego kolektora, ale najlepszą opcją byłoby zmienić średnicę kanałów. Niestety w żaden sposób nie rozwiercę obecnego kolektora, a nawet jeśli, to ogranicza mnie grubość ścianki. Z dobraniem gotowego kolektora też raczej słabo, co najwyżej kombinować z miatowymi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 30 sie 2018, 16:41

Spójrz na kolektory od FPeka/FSa .Są metalowe rurowe (nie żeliwne) .Do Z5 podchodzi bez większej rzeźby.W razie czego flansze można odciąć i przyspawać pasująca .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 30 sie 2018, 17:57

Runner kolektora wydechowego dla rezonansu przy 6500RPM powinien mieć około 68cm licząc od zaworu do punktu łączenia rur. Czyli cztery rury powinny się połączyć dopiero gdzieś pod miską olejową. Nie znajdę takiego kolektora w seryjnych Mazdach. A jak mam kupić i rzeźbić, to chyba wolę zainwestować w giętarkę do rur :D
Przewinął nam się przez garaż kolektor od FSa i był problem z rozstawem kanałów. No i oczywiście runnery króciutkie. Nawet całego FSa mamy na warsztacie, bardzo smutne silniki. Średnica kanałów dolotowych mniejsza niż w ZL. I w głowicy i w kolektorze.

edit: poprawiłem
Ostatnio edytowano 31 sie 2018, 09:49 przez Płomień, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Eklerek323f » 30 sie 2018, 18:05

Płomień napisał(a):Przewinął nam się przez garaż kolektor od FSa

To był FPekowy :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 21:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Bo_Lo » 30 sie 2018, 18:10

To chyba jeden pies FP/FS.
Wiem że misiak ma dopasowany do BPeka kolektor 4-2-1 z escorta rsa,USA GT bodajże ,runnery te -2- bardzo długie ma z tego co pamiętam.Chyba ma jakieś fotki w temacie tego auta
viewtopic.php?f=312&t=175208
Załączniki
Screenshot_20180830-191601.png
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Piohrun » 31 sie 2018, 09:21

Eklerek323f napisał(a):To był FPekowy

Taki też u nas był :D Ale tutaj Płomień raczej pisał albo o dolotowym który leży na półce albo o wydechowym od który zakładaliśmy u Michała (gt10r5) :P

Bo_Lo napisał(a):To chyba jeden pies FP/FS.

Nie wiem jak dolot, wydechowe są troszkę inne ale prawie pasują zamiennie.
A co do tego kolektora do BP to takie coś mniej więcej jest teraz (oczywiście żeliwne i w innym kształcie ale nam chodzi o długość kanałów), problem polega na tym że to łączenie 4-2 a nie 2-1 powinno być pod silnikiem. A najlepiej by było zrobić kolektor 4-1, oczywiście z łączeniem też pod silnikiem.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Płomień » 1 wrz 2018, 12:05

Jedyna przewaga kolektora 4-2-1 nad 4-1 to możliwość upchania tego majdanu pod maską. Dochodzi jeszcze kwestia, że im niższe obroty ma wspierać, tym dłuższe powinny być runnery. W ten sposób producent któremu zależy na elastyczności w zakresie zwykłej pracy, czyli średnich obrotów, musiałby zrobić taki kolektor z 20cm dłuższy, niż byłby kolektor "tuningowy" liczony pod wysokie obroty. Dlatego fabryki mają to w pompce, i składają byle by działało.

Mamy już ostateczny pomysł na zrobienie kolektora dolotowego do ZM-VE. Poszły pierwsze równania i pierwsze korekty. Zakładałem, że kolektor od ZMa nawet nieźle daje radę, ale łupnąłem się w wyliczeniach. A nawet bym powiedział, że w założeniach, bo liczy za mnie excel :P

Kolektor dolotowy oblicza się z czasów wałka, pojemności i obrotów. Gdzie jest haczyk? Czas wałka liczy się nie bezwzględny, tylko (zwyczajowo) przy wzniosie krzywki powyżej 0,05 cala. W ten sposób zamiast 230*, dostajemy 190*, co wystrzeliwuje wszystkie poprzednie wyliczenia w kosmos i spada nam na głowy deszcz strąconych satelitów.

Przykład? Krótkie kanały w kolektorze ZMa liczonym przy 230* dają rezonans około 6700 rpm. Liczone na 190* (czyli poprawnie) zwracają wartość 5600RPM. Skąd pewność, że teraz się nie mylę? Bo nagle obliczenia dla długości runnerów zgrały się z obliczeniami dla średnicy przelotu.

Wniosek? Kolektor musi iść pod nóż.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez sewo » 4 wrz 2018, 20:40

kurfa inżyniery <czarodziej> Chylę czoła za wkład pracy i przecieranie nowego szlaku <spoko> Podpisy na aucie dajesz w klar czy za duża waga już będzie? <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 18:54
Posty: 2248 (37/52)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez Piohrun » 5 wrz 2018, 10:55

sewo napisał(a):Podpisy na aucie dajesz w klar czy za duża waga już będzie? <rotfl>

Też mu to proponowałem :D
Niestety do Łodzi Cetek jechał w deszczu i jak wrócił to nie było już czego lakierować :P
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Bo_Lo » 5 wrz 2018, 11:05

Płomień napisał(a):Jedyna przewaga kolektora 4-2-1 nad 4-1 to możliwość upchania tego majdanu pod maską. Dochodzi jeszcze kwestia, że im niższe obroty ma wspierać, tym dłuższe powinny być runnery.

byłem przekonany że 4-2-1 daje lepze wysokie obroty,a 4-1 niski-średni zakres.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 6 wrz 2018, 08:44

No niestety, kolektor 4-2-1 to półśrodek, kiedy fabryka chce dać kolektor który coś działa, a nie tylko "istnieje". Wystarczy popatrzeć na kolektor w SkyActiv który działa, i porównać z kolektorem w LF, który "jest".

Tu od LF

LFDE exhaust.jpg


Tu od Skyactiv

skyactiv exhaust manifold.jpg


Pytania? <rotfl>

Na następny zlot koniecznie muszę zabrać lakier bezbarwny, na ten niestety zapomniałem, a podpisy nie dojechały do łodzi. Od zlotu nie umyłem auta bo mi ich szkoda, nawet pomimo tego że są rozmyte i niewyraźne. :(

Z ciekawostek odnośnie auta, przesunąłem odcinkę do 8k rpm. Wyżej już nie ma co, sprężynki nie będą się wyrabiać z większymi i cięższymi zaworami. Nie znam sprężynek które by pasowały, i miałbym pewność że dadzą radę. Pozostaje jeszcze kwestia talerzyków, które też mogły by nie wyrobić. Najlepiej było by położyć na zestaw supertech, podwójnych sprężynek z talerzykami, czyli bagatela 415$ + wysyłka. Powiem Wam jednak że nie czuć spadku mocy. Silnik w zakresie 7500-8000 jedzie podobnie jak 7000-7500. Mam dobre przeczucia co do modyfikacji kolektora dolotowego.

A, i tak przy okazji powiem Wam ciekawostkę, chyba jeszcze nie opisywałem. Testowałem różne układy dolotu od przepustnicy do filtra. Najgorsze wyniki otrzymałem oczywiście na filtrze założonym prawie bezpośrednio na przepustnicę, około 5km i 7Nm spadku w porównaniu do najlepszego ustawienia. Określiłem mniej-więcej najlepszą długość, a zmiana o 10cm w jedną czy drugą stronę robiła różnicę nie wykraczającą poza błąd pomiarowy. Większą różnicę dla pracy silnika zrobiło dobre umiejscowienie pierwszej komory rozprężnej (katalizator, tłumik).
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 6 wrz 2018, 09:25

Kiedys ci pisałem że w ZL ogromne znaczenie miałaobecność katalizatora lub tłumika rozprężnego w jegomiejscu.Bez tego auto kompletnie nie jechało.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 21 wrz 2018, 08:54

Pamiętam że pisałeś, a ja tylko potwierdzam że miałeś rację <spoko>

Powiem Wam że przymodziłbym coś w aucie, nawet wiem co, nawet mam pewne plany. Tylko że im więcej modzę, tym mniej jeżdżę. Tyczy się to czasu, jak i pieniędzy. W tym roku jeździłem sporo mniej niż zakładałem, bo ciągle coś robię w aucie, a nawet jak gdzieś pojadę, to auto daje radę, ale kierownik nie. Po pierwsze, bo za mało jeżdżę, po drugie, bo co miesiąc wsiadam do innego auta. A to silnik, a to hamulce, a to zawieszenie, a to układ kierowniczy. Ledwo zdążę się przyzwyczaić a już muszę się oswajać na nowo.

Powoli zaczynam odczuwać, że kolejne mody nie dają mi lepszych czasów. Auto jest lepsze, szybsze, ale ja nie potrafię tego wykorzystać. Chyba teraz najlepszą inwestycją były by opony i karnet na tor.Szkoda tylko że mod silnika wyssał mi soczek z konta, i chęć do ruszenia się z kanapy. Może to dziwne, ale ostatnio odnalazłem niezwykle dużo przyjemności w spacerku po rynku i sklepikach w poszukiwaniu paru utensyliów kuchennych, ciastek których dawno nie jadłem, i kartacza – szczotki do brody. Szczotki nie znalazłem.

Chyba dobrze że idzie zima, bo będzie można trochę ochłonąć i przygotować się do następnego sezonu. Tylko pomiędzy "zima" a "teraz" jest jeszcze jesień, którą należało by wycisnąć jak się da, a ja mam coraz mniej zapału, za to coraz więcej pracy. W pracy, nie przy aucie.

Mój obecny stosunek do modzenia cetka mogę przyrównać do pójścia na dwójkę. Ciśnie mnie, pójdę, zrobię, jest ulga, jest uczucie spełnienia, ale wiem że niedługo będę musiał iść znowu.

Moimi najnowszymi dwójkami są kolektor dolotowy i układ hamulcowy.

O kolektorze napiszę jak będzie zrobiony.

Tymczasem hamulce. Do tych cholernych zacisków od BA V6 nie da się dobrać ani blaszek, ani dobrych klocków. Podobnie z zaciskami z Mx3 które mam z tyłu. Zgrzyyt, zgrzyyyt, skrzek, zgrzyyt. Zgrzyt. Pojemność cieplna jest spoko, nie zagrzały się nawet na Torze Łódź, który znany jest z uśmiercania układów hamulcowych. Wydajność hamowania też jest w miarę git, nie ma co narzekać. Pewnie bym olał temat, przynajmniej do momentu kiedy nie skończyłbym któryś klocków, gdyby nie parę ciekawych informacji które znalazłem.
Pierwsza jest taka, że da się kupić ciekawe tarcze. 4x100, 280mm, 22mm grubości i zgodne odsadzenie. Mikoda ma je w ofercie, nacinane, nawiercane, i za grosze bo dedyk do fiata. Taka tarcza nie zmieści mi się pod mój zacisk, ale zmieści się pod zacisk od BM. BM ma zaciski aluminiowe, czyli mniej więcej o połowę lżejsze, i dużo lepiej odprowadzające ciepło.
Modzik jak z bajki, większa siła hamowania, lepsze odprowadzanie ciepła, duży wybór klocków, nie drogo, i zysk na masie. Jak oszacowałem, minimum półtora kilograma na kole w stosunku do obecnego zestawu.
Z tyłem historia bardzo podobna, tyle że zacisk od BK. Leżą na każdym szrocie :D

Jaram się tematem strasznie. Zrzucić w sumie z 5kg masy nieresorowanej, to jak zgubić 20kg z masy auta. Podbić siłę hamowania, nie mieć problemu ze skrzeczącymi hamulcami, nie mieć problemu z częściami. Zrobiłbym to natychmiast, ale wtedy już nie poupalam poza Automobilklubem. Czyli całe szczęście że mi się nie chce tego robić.

Zgrzyt, zgrzyyyyt.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bartg » 21 wrz 2018, 09:03

Weź zacznij jeździć, bo cię BK Z6 objedzie niedługo jak stracisz formę :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bartg » 24 wrz 2018, 13:23

Obrazek
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bo_Lo » 16 paź 2018, 16:04

Hmm,a czy miałoby sens założyć tarcze od tego fiata czyli 280mm pod seryjny zacisk przykręcony na stosownych adapterach żeby tarcza się zmieściła?Czy sama zmiana zacisku na ten z V6/mazdy6gg jest warta zachodu?Tym bardziej że pod zacisk z Z5/BP wchodzi większy klocek?
Czy lepiej kombinować adapter pod zacisk z 6tki?
Chce uniknąć kombinacji ze zmianą zwrotnic na te od V6 ,mniej roboty i taniej wyjdzie mi ogarnąć adaptery.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 16 paź 2018, 16:30

Teoretycznie pod Twój zacisk można było by każdą tarcze dać z adapterem, problem tylko taki czy adapter nie będzie się wyginał, musi być odpowiednio zamontowany i mocny by nie skręcał się przy hamowaniu. Czy przy 280mm zmieści się pod obecną felgę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 16 paź 2018, 17:31

W czwartek będę zakładał zakupione 16tki BBSy to będę wiedział w przybliżeniu.
Adapter robiłaby osoba znająca się na rzeczy więc o o się nie martwię.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy