Mazda MX-3 EC KL '93

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez marcinowozniako » 26 cze 2016, 12:36

Dolot jest szczelny. Jeździłem tak na k8 przez ponad 4 miesiące przejechałem dobre 200km na nowym silniku i takich objawów nie było natomiast to co jest teraz to za nasilone objawy jeszcze które miałem na 1.8 wnioskować można że nawala rzecz która przełożona została z 1.8.

Stawiam na aparat zapłonowy właśnie. Tak wiem że tak nie powinienem sprawdzać Ale nie miałem przy sobie klucza do wykrecania świec.

Dostałem jeszcze info żeby kopulke rozkręcić i przetrzeć styki które tam są może coś pomoże. Natomiast dzisiaj na zimnym odpalił od strzała
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez dam92 » 26 cze 2016, 13:18

A ja bym sprawdził połączenia masy wyczyść styki i masy i kostek przeleć powietrzem albo jakiś kontakt spray. I sprawdził bym błędy czy jakieś są.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 26 cze 2016, 13:29

Błąd EGR bo niepodpiety i w zależności od Ecu czujnik temperatury.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 26 cze 2016, 20:55

Błędu EGR musisz się pozbyć, bo komputer przechodzi w tryb awaryjny.
Ostatnio edytowano 26 cze 2016, 21:47 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 26 cze 2016, 20:57

Źle napisałem to nie jest błąd egr tylko błąd Spalania stukowego.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez marcinowozniako » 29 cze 2016, 13:56

A więc aparat wymieniony mazda już sprawna
:D

Po wymianie aparatu nadal nie chciał zagadać okazało się że spalił się bezpiecznik od wtryskow. Fuel injection po wymianie mazda odpaliła od strzała i dzisiaj nawet rywalizowała z Leonem FR 190KM oraz 440NM oczywiście pozytywnie :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez marcinowozniako » 23 lip 2016, 18:59

Myślę że warto odświeżyć temat i dodać trochę myślę że ciekawych informacji zachęcam do dyskusji.

Dzisiaj mazda wleciala na hamownie z racji tego że w moich okolicach odbył się zlot motoryzacyjny. Hamownia jest dokładnie taka jaką klub mazdaspeed wypożycza na swoje zloty czyli agma tuning z Torunia. Zrobiłem łącznie 3 pomiary dwa były na kompach KL jeden oznaczenie kl55 drugi kl05 pierwszy poliftowy drugi przedliftowy a trzecie te które mnie najbardziej zadziwia zostało dokonane na kompie od k8 wynik jako uzyskałem przechodzi myślę pojęcie i tu proszę o wytłumaczenie mi z czego ten wynik się wziął. Na kompach KL jeżeli chodzi o moc pokazał silnik ładna serię moment trochę za mały Ale nie wiem w sumie czego to wina. Nie przedłużając wrzucam wykres z hamowni i podziwiajcie :D Dolot jak i wydech to seria z k8 zatem myślę że jest lepiej niż dobrze:D
Załączniki
20160723_185128.jpg
20160723_185119.jpg
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 23 lip 2016, 21:01

Masz zdrowy silnik, stąd ten wynik.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 23 lip 2016, 21:17

170 koni mechanicznych w podobno silniku klde który nawet prawdopodobnie nie ma swoich właściwych parametrów tzn 2 calowy wydech filtr powietrza oryginalny uważasz za jedynie normą przy zdrowym silniku? Jeszcze nie tak dawno niektórzy po przeswapowaniu klze mieli niewiele więcej zatem jeżeli to jest zwykły KL to ja uważam to za dziwny wynik bo jedynie klg4 podobno w takich mocach wychodziły. Poza tym cały czas nie rozumiem dlaczego akurat na kompie od k8 pokazał taki wysoki wynik a nie na kompie od KL.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 23 lip 2016, 21:47

O KLG4 zapomnij, masz inny kolektor. Mógłbyś mieć KL'a 175 KM, który ma głowice KL31 i tłoki ze średnią półką. Sprawdź to. Wynik mnie nie dziwi adis555 miał bardzo podobny.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 23 lip 2016, 21:55

Miał podobny do moich wykresów na kompach od KL z tym że miał większy moment natomiast nie sprawdzał na kompie od k8 a mi na kompie od k8 pokazał 170KM. Jak to w ogóle możliwe że taki komputer jest wstanie wycisnąć z silnika więcej niż seryjny od KL. Oba moje komputery mam z mx6 także niby też sportowego auta.

Co do głowic to już musiałbym rozebrać silnik aby sprawdzić prawda a takich planów narazie nie mam.
Na bloku mam napis kl101 także to raczej KL. Ogólnie ciężko znaleźć informacje o tych silnikach z xedosa 9 a o tym ile miały one KM szczególnie w późniejszych latach to już w ogóle a mój silnik jest z 2002 roku czyli praktycznie ostatni wypust.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 23 lip 2016, 22:26

Na kompie K8 silnik jest mniej przelany, radekkm miał 196KM w ZE na takim właśnie kompie. Ogólnie K-seria jest przelana.

Nr widać z zewnątrz, nie trzeba rozbierać silnika.
KL-ZE vs KL-DE.png

https://mazda626.net/topic/37114-klde-vs-klg4-vs-klze/
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 23 lip 2016, 22:38

No ogólnie wykres na kompie z KL jak dla mnie to tragedia praktycznie wielka dziura od 3tyś aż do ponad 5tyś jeżeli chodzi o moment obrotowy.

Radek śmigał na czystym kompie z k8 bez wsadu klze?
Dodam jeszcze że przepływomierz na którym to było zmierzone to kl02 a nie je50 wątpię jednak aby miało to jakikolwiek wpływ.

Mówię na bloku silnika mam kl101 oznaczenie zatem jest to zwykły KL który niby ma tam ok 160KM. I na tym kompie od KL faktycznie ta seria jest jeżeli chodzi o moc 164KM. Moment obrotowy niski może właśnie przez vrisy chociaż oba działały podczas pomiaru. Mój komp to ten z krótką płytką wiec może z nim też coś jest na rzeczy. Przy silniku k8 pokazał mi 129KM.

Może też coś być jeszcze bardzo Ale to bardzo ewentualnie z tą przepustnica i podkładka która zastosowałem chociaż ja wiem czy to miałoby mieć jakikolwiek związek z vrisami i ich różnym działaniu na poszczególnych komputerach.

Zagadalem chłopaków z hamowni co by mi pokazali wykresy innych mazd z silnikiem 2.5 no i na żadnym oprócz adisa wykresie nie było takich spadków na wykresie każdy inny był ładny tak jak mój na kompie k8.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez witek » 24 lip 2016, 20:59

Powtorze to co na mx-3.pl, wyglada to tak jakby vrisy na kompie kla dzialaly z opoznieniem
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez marcinowozniako » 24 lip 2016, 21:49

Wyplulo adisowi 164KM a mi na kompie od k8 pokazał ponad 170KM jeżeli chodzi o jazdę to czuć różnicę w momencie no bo to się odczuwa w mocy w sumie też jakaś jest z tym że już nie tak duża.
Tak komp to 819 ten z krotka płytką. Vrisy na pewno działają jednak to czy są opóźnione miałoby mieć taki wpływ na moment i moc? Tps ustawiony na pewno dobrze jak w trybie serwisowym to nie pracuje wentylator jak lekko musne gaz to załączy się na chwilę no jest ok ustawiony.

A na jakiej hamowni taki wykres miał szkodnik? U mnie jakieś porównanie jest bo większość mazd na zlotach było hamowane na tej hamowni.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez marcinowozniako » 28 lip 2016, 17:14

Dzisiaj z mazdy wyleciał katalizator za to wleciał rozprężnik spalin różnic praktycznie brak. Jedzie tak samo ani nie jest głośniej ani ciszej kat był już lekko zapchany wiec w sumie bez większej różnicy. Być może jednak wywalić też cały rozprężnik to będzie coś lepiej.

Foty kata:
20160728_125950~2.jpg

A tutaj ten cały rozprężnik spalin:
20160728_125605~2.jpg
20160728_125556.jpg
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 29 lip 2016, 02:15

Usuwanie katalizatora w tych silnikach nie ma sensu. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=17100
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 29 lip 2016, 15:53

Ile ludzi tyle opinii. Faktem jest że mój katalizator nie jest w najlepszym stanie sypie się z niego ceramika a o przepływ powietrza jest nie taki. Wyjściem może być w późniejszym czasie wstawienie sportowego katalizatora jednak narazie nie widzę takiej potrzeby.

Teraz planuje zakup większych downpipow te obecne z k8 to strasznie waskie gardło.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez dam92 » 17 sie 2016, 12:14

A na jakiej zasadzie działa ten rozprężnik spalin? to pusta puszka tłumik czy policzone coś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 17 sie 2016, 13:07

Powiem szczerze że nie wiem jednakże natknąłem się w sieci przez przypadek na identyczną rzecz i podobno w środku jest zwykła strumienica tylko ta puszka zewnętrzna wygląda jak katalizator żeby nikt się nie czepiał. W kwestii wydechu będę jeszcze działać zatem możliwe że i to zniknie.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy